ЧОРНОМОРІВСЬКА ГІМНАЗІЯ
Каховської міської ради
Херсонської області
План – конспект
уроку фізичної культури з елементами футболу
з використанням рефлексивного підходу
до організації навчально – виховного процесу
для 7 класу
Розробив учитель
фізичного виховання
Загорулько Микола Миколайович, спеціаліст вищої категорії
стаж роботи 26років
с.Чорноморівка
2021
Завдання уроку: 1. Відпрацювати техніку ударів по нерухомому м’ячу.
2. Повторити техніку ударів внутрішньою стороною ступні та зупинки м’яча внутрішньою стороною ступні та підошвою.
3. Виконувати пересування з м’ячем; ведення м’яча.
4. Сприяти розвитку спритності, швидкісно – силових якостей, швидкості реакції.
Мета: оволодіння навичками техніки ударів по нерухомому м’ячу; техніці ударів та зупинки м’яча внутрішньою стороною ступні, зупинки м’яча підошвою; виховання самостійності та вироблення свідомого ставлення до занять фізичною культурою і спортом; сприяння зміцненню здоров’я учнів та розвитку фізичних якостей учнів, контролювати їх психічний та фізичний стан.
Тип: урок вдосконалення.
Методи: пояснювально – ілюстративний, фронтальний, поточний, груповий, коловий, змагальний.
Обладнання та інвентар: футбольні м’ячі, секундомір, підсумкові картки самооцінювання, фішки, манішки.
№ |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно – методичні вказівки |
І. Підготовча частина уроку (13 хв.) |
|||
1 |
Шикування, привітання, повідомлення теми та завдань уроку. Оголошення теми та мети уроку. Система отримання бонусних балів |
1 хв. |
Картки контролю ЧСС (додаток 1) та конверт для зберігання призових мячів розміщуються у відповідних місцях |
2 |
Самовизначення рівня володіння навиками, які сьогодні будуть вдосконалюватись на уроці |
30 сек. |
Діти встановлюють свій рівень володіння умінь на «сходинках успіху». |
3 |
Історія українського футболу. Українські футбольні клуби |
1 хв. |
На картках ілюстрації відомих міст України: Київ, Донецьк, Харків, Львів, Дніпропетровськ, Одеса. Діти називають назви українських клубів. |
4 |
Правила поведінки і техніки безпеки під час уроку |
30 сек. |
Ознайомлення з правилами ТБ за слайдами |
5 |
ЧСС за 6 сек. |
30 сек. |
Готовність організму учнів до уроку. Кількість ударів помножити на 10. У нормі величина коливається від 80 до 90 ударів на хвилину |
6 |
6.1. Стройові вправи:
6.2. Різновиди ходьби:
|
2 хв. 2 – 3 рази
30 сек.
30 сек.
10 сек.
10 сек.
5 сек.
5 сек. |
Звернути увагу на дотримання правильних інтервалів і дистанцій.
Фронтальний метод організації діяльності учнів. Виправити помилки: вказівкою, повторенням.
Фронтальний метод організації діяльності учнів. Вправи на формування правильної постави Спина рівно, голову не нахиляти, дивитись прямо. Ноги в колінах підігнути і звести. Спину тримати рівно, голову не нахиляти |
7 |
Рівномірний біг |
1 хв. |
Рух у колоні. |
8 |
Вправи на встановленя дихання |
15 сек. |
Колові рухи руками. |
9 |
Перешикуваня в колону по два |
15 сек. |
Зліва в колону по два руш. |
10 |
Спеціальні бігові вправи. Біг та різновиди бігу
|
1,5 хв.
15 сек.
15 сек. 15 сек. 15 сек.
|
Фронтально – потоковий метод організації діяльності учнів. Темп середній. Дихання рівномірне. Звернути увагу на дотримання правильної дистанції (2 м.- одна фішка) Вправа виконується за сигналом. |
11 |
Перешикування в колону по одному, обхід по залу з виконанням вправи на встановлення дихання, перешикування в колону по два |
30 сек. |
Виконувати вправи за командою чітко і правильно. Зліва в колону по два руш. |
12 |
ЗРВ без предметів та з м’ячами в парах. Вправи на вдосконалення вмінь роботи з м’ячем. 1. Колові оберти головою. В.П.- руки на поясі ноги нарізно; 1-2-3-4 – оберти в ліву сторону; 1-2-3-4 – оберти в праву сторону. 2. Ривки руками: В.П.-ноги нарізно, ліва рука догори, права внизу, долоні зжаті в кулак. 1) Два ривка руками (руки відводяться назад); 2) зміна рук, два ривка руками 3. Піднімання рук В.П. – ноги нарізно, пальці долонь в замок, руки зігнуті перед грудьми 1) руки вперед; 2) руки до грудей; 3) руки догори; 4) руки до грудей. 4. Передача м’яча в парі. В.П. – спиною один до одного 1-2) передача м’яча партнеру через ліве плече; 1-2) передача м’яча через праве плече. 5. Передача м’яча в парі. В.П. – спиною один до одного 1) передача м’яча партнеру через голову; 2) передача м’яча між ногами. 6. Перекати вліво, вправо В.П. – обличчям один до одного, між тримають між собою перед грудьми. 1) присід перекатом на ліву (праву) ногу; 2) присід перекатом на праву (ліву) ногу. 7. Піднімання на носках, на п’ятках В.П. – обличчям один до одного, між тримають між собою перед грудьми. 1) піднімання на носках; 2) піднімання на п’ятках. |
3,5 хв.
8 р.
8 р.
8 р.
по 4 передачі
по 4 передачі
по 4 перекати
10 р.
|
Поділ класу на дві групи для роботи в парах. Обличчям один до одного. Спину тримати рівно.
Руки в лікті не згинати.
Слідкувати за положенням спини.
Ступні зафіксувати на підлозі.
Ноги широко нарізно.
Координувати спільні дії.
Тримати м’яч постійно перед собою. |
13 |
ЧСС за 6 сек. |
30 сек. |
Контроль за станом організму учнів. |
ІІ. Основна частина уроку (28 хв.) |
|||
1 |
Технічні прийоми роботи з м’ячем. |
5 хв. |
Робота в парах |
1.1 |
В.П. – обличчям один до одного. 1) 5 стрибків з поперемінним наступанням на м’яч, перекат м’яча партнеру; 2) те саме інший учасник. |
1 хв. |
Слідкувати за положенням рук. Стрибки виконувати на зігнутих ногах. |
1.2
|
В.П. – обличчям один до одного. 1) наступання на м’яч з поворотом навколо нього на 3600, перекат м’яча партнеру; 2) те саме інший учасник. |
1 хв. |
Підстрибування виконувати на носках. |
1.3 |
Ведення м’яча внутрішньою стороною ступні на зустріч партнеру та повернення у вихідну точку. |
1 хв. |
Переміщення виконувати на зігнутих в колінах ногах. |
1.4 |
Гра на увагу. (нахили тулуба) |
1 хв. |
М’яч знаходиться на однаковій відстані між партнерами. Вчитель подає команди: «ніс», «вуха», «коліна», «борода» тощо – «м’яч». По команді «м’яч» гравець повинен першим заволодіти «м’ячем». |
1.5 |
Відпрацювання техніки удару внутрішньою стороною ступні в парах з трьох кроків. (опорна нога ставиться на лінію м’яча, удар виконувати з підскоку) |
1 хв. |
Партнер тримає м’яч підошвою коли інший виконує імітацію удару внутрішньою стороною ступні. Через одне виконання – зміна ролей. |
2 |
Перешикування у дві колони. |
30 сек. |
Перша група – ліво, друга – право-руч. Вперед кроком руш. Стій. |
3. |
Робота по станціях |
1 хв. |
Далі робота проводиться по станціях. І група переглядає відео на якому демонструється завдання роботи зі швидкісною драбиною. ІІ група слухає пояснення вчителя щодо обведення фішок. |
3.1 |
І станція. І група - робота на швидкісній драбині |
3,5 хв |
Починати виконувати вправу коли перший учасник її виконання закінчив. |
ІІ станція. ІІ група виконує ведення м’яча на техніку |
Обведення фішок. Дистанція одна фішка. |
||
3.2 |
Перехід для зміни місць занять |
30 сек. |
Групи шикуйсь. Для зміни місць занять кроком руш. |
3.3 |
І станція. ІІ група - робота на швидкісній драбині |
3,5 хв |
Починати виконувати вправу коли перший учасник її виконання закінчив. |
ІІ станція. І група виконує ведення м’яча на техніку |
Обведення фішок. Дистанція одна фішка. |
||
3.4 |
Перехід для зміни місць занять. |
30 сек. |
Групи шикуйсь. Для зміни місць занять кроком руш. |
3.5 |
ІІІ станція. Виконання спеціальних бігових вправ; ведення м’яча; удар внутрішньою стороною стопи у ворота |
3,5 хв. |
Вчитель контролює правильність виконання завдання. |
4 |
Перешикування в одну колону з подальшим перешикуванням коло |
30 сек. |
Групи шикуйсь. Праворуч. Кроком руш. В коло по одному руш. |
5 |
Гра на увагу. «Фінал кубка України» |
4,5 хв. |
Клас розділений на дві команди. Діти слухають радіо трансляцію матча між футбольними командами. Почувши кодове слово гравець виконує ведення м’яча. Перемагає та команда яка швидше виконає ведення. |
|
|
|
|
6 |
Перешикування в колону по одному. |
до 30 сек. |
Праворуч. В обхід по залу кроком руш. На рахунок 1 – вдих, 2 - видих |
Заключна частина уроку (4 хв.) |
|||
1 |
Вправа на відновлення дихання. |
30 сек. |
На рахунок 1 – вдих, 2 - видих |
2 |
ЧСС за 6 сек. |
30 сек. |
Кількість ударів помножити на 10. У нормі величина коливається від 110 до 120 ударів за хвилину |
3 |
Самовизначення як змінився рівень володіння навиками за підсумками уроку. Підрахунок бонусних балів. |
30 сек. |
Діти встановлюють свій рівень володіння умінь на «сходинках успіху». |
4 |
Підбиття підсумків уроку. Оцінювання. |
2,5 хв. |
|
Додатки
Додаток 1
Дата ___________________________
№ з/п |
Прізвище, ім’я учня |
Медична група |
1 перевірка (стан відносного спокою) |
2 перевірка (по завершенню підготовчої частини) |
3 перевірка (по завершенню заключної частини) |
||
1 |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
Норма |
80-90 уд.с. |
110-120 уд. с. |
110-120 уд. с. |
|
|
Додаток 2
Гра на увагу. «Фінал Кубка України»
Сьогодні в фінальному матчі Кубку України з футболу зустрічаються команди Динамо Київ та Шахтар Донецьк.
Гра почалась. Гравці Динамо контролюють м’яч в центрі поля. Неточна передача, м’яч виходить за бокову лінію, аут.
Шахтар переходить в атаку, удар по воротах, воротар переводить м’яч на кутовий.
Подача з кута площадки, м’яч виходить на вільний удар. Воротар Шахтаря вводить м’яч у гру.
Довга передача – офсайд.
Захисники Динамо виконують вільний удар. Передача вперед, поштовх, фол. Суддя призначає штрафний удар.
Біля м’яча Ярмоленко, удар по воротах – гол.
Динамо повело в рахунку.
З центра поля розпочинає Шахтар.
Контроль м’яча в центрі поля, швидкий перевід на правого нападаючого, вихід один на один - удар. Шовковський переводить на кутовий.
Подача м’яча, удар головою, гол.
Рахунок 1:1.
Динамо розпочинає з центра поля. Довга діагональ по напрямку на Олега Гусєва, серія обманних рухів, Ракицький порушує правила збиваючи гравця Динамо. Штрафний удар виконує Велозу, навісна передача. Гравець Динамо знаходиться по-за грою-суддя фіксує офсайд.
П’ятов вводить м’яч у гру, і в цей час лунає свисток арбітра, що сповіщає про закінчення першого тайму. Команди йдуть в роздягальні.
Другий тайм дограємо на слідуючому уроці.