НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА
З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
для загальноосвітніх навчальних закладів
5–9 класи
Варіативний модуль
АЕРОБІКА
Пояснювальна записка
Аеробіка – це система оздоровчих занять, що базується на використанні танцювальних та гімнастичних вправ в аеробному режимі за участю великих груп м’язів. Заняття спрямовано на розвиток аеробної витривалості, координаційних, силових здібностей та гнучкості. Вправи виконує група учнів/учениць під музичний супровід, що забезпечує позитивний емоційний фон занять та сприяє підвищенню мотивації до занять фізичними вправами.
Варіативний модуль «Аеробіка» складається зі змісту навчального матеріалу для учнів 5–9 класів, очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів/учениць, орієнтовних навчальних нормативів з аеробіки.
До розділу «Зміст навчального матеріалу» внесено теоретичні відомості, технічну підготовку, загальну та спеціальну фізичні підготовки.
На першому, другому та третьому роках вивчення учні/учениці опановують основні базові кроки танцювальної аеробіки, вчаться виконувати їх одночасно з різноманітними рухами руками, поєднують базові кроки у комплекс вправ та виконують їх з переміщенням у різних напрямках залу. На четвертому та п’ятому роках вивчення учні/учениці опановують вправи силової спрямованості у різних вихідних положеннях, вчаться виконувати вправи з різною інтенсивністю, інтервальний тренінг та основи стретчингу.
Розділ «Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів/учениць» зорієнтований на якісне засвоєння знань, умінь та навичок вивченого матеріалу.
Після вивчення модуля у кожному навчальному році учні/учениці складають навчальні нормативи з аеробіки для контролю якості засвоєного матеріалу: самостійно виконують в темпі музики танцювальну комбінацію, самостійно виконують в темпі музичного супроводу комплекс вправ силової спрямованості та комплекс вправ на розтягування і розслаблення.
АЕРОБІКА
2 рік вивчення |
|
Теоретичні відомості |
|
Знаннєвий компонент Учень, учениця: характеризує історію розвитку аеробіки в Україні; розкриває основні знання про здоровий спосіб життя; обґрунтовує вплив фізичних вправ на організм тих, хто займається; володіє термінологією, що використовується при заняттях аеробікою, знає базові кроки та невербальні команди Ціннісний компонент дотримується правил безпеки та знає заборонені вправи в аеробіці; |
Історія розвитку аеробіки в Україні. Основні знання про здоровий спосіб життя. Вплив фізичних вправ на організм тих, хто займається. Термінологія, що використовується при заняттях аеробікою. Назва базових кроків в аеробіці. Невербальні команди.
Правила безпеки. Заборонені вправи в аеробіці. |
Технічна та загальна фізична підготовка |
|
Діяльнісний компонент Учень, учениця: знає та виконує базові кроки: GRAPE WINE Схресний крок;PIVOT TURN Мамбо в повороті;JOGGING Біг;KICK Мах ногою;MAMBO Танцювальний крок мамбо;JUMPING JACK Стрибок ноги нарізно – ноги разом;BASIC STEP Базовий крок вперед;CROSS Хрест;LOW KICK Мах ногою з ударом гомілкою;SLIDE Ковзання;CHASSE Галоп;CHA-CHA-CHA Частина основного танцювального кроку «ча-ча-ча»;TWIST JUMP Стрибки на двох з поворотом стегон;SKIP Підскік; володіє навичками поєднання роботи руками і ногами при виконання базових кроків аеробіки; застосовує навички поєднання базових кроків аеробіки з різноманітними рухами руками у комплекс вправ |
Повторення базових кроків, що вивчалися на 1-му році занять. Освоєння основних рухів та базових кроків, що використовуються в заняттях аеробікою. Навчання техніці виконання базових кроків: GRAPE WINE Схресний крок.PIVOT TURN Мамбо в повороті.JOGGING Біг.KICK Мах ногою.MAMBO Танцювальний крок мамбо.JUMPING JACK Стрибок ноги нарізно – ноги разом.BASIC STEP Базовий крок вперед.CROSS Хрест.LOW KICK Мах ногою з ударом гомілкою.SLIDE Ковзання.CHASSE Галоп.CHA-CHA-CHA Частина основного танцювального кроку «ча-ча-ча».TWIST JUMP Стрибки на двох з поворотом стегон.SKIP Підскік. Поєднання роботи руками і ногами при виконання базових кроків аеробіки. Поєднання базових кроків аеробіки з різноманітними рухами руками у комплекс вправ
|
2 рік вивчення
Самостійне виконання в темпі музичного супроводу танцювальної зв’язки
Рахунок |
Рухи ногами |
Рухи руками |
Напрям руху |
1–8 |
marching |
Через сторони вгору–вниз |
На місці |
1–8 |
step touch |
По одній вгору |
В сторони |
1–8 |
side to side |
В сторону |
В сторони |
1–8 |
V-STEP |
За спину |
Назад |
1–8 |
TOE TAP |
На пояс |
В сторону |
1–8 |
KNEE UP |
Вільно |
Вперед |
1–8 |
LEG KURL |
Вперед |
В сторону |
1–8 |
GRAPE WINE |
Коло руками назовні |
В сторону |
1–8 |
PIVOT TURN |
Вільно |
На місці |
1–8 |
JOGGING |
Вільно |
На місці |
1–8 |
KICK |
По одній вперед |
Вперед |
1–8 |
STEP TOUCH |
Зігнути руки в сторони |
В сторони |
1–8 |
DOUBLE STEP TOUCH |
«Батерфляй» |
В сторони |
1–8 |
MAMBO |
Вільно |
Вперед |
1–8 |
JUMPING JACK |
На пояс |
На місці |
1–8 |
BASIC STEP |
Зігнути руки вперед |
Вперед |
1–8 |
CROSS |
Вільно |
На місці |
1–8 |
LOW KICK |
По одній вперед |
Вперед |
1–8 |
SLIDE |
Вперед |
В сторони |
1–8 |
CHASSE |
Коло руками в сторону руху |
В сторони |
1–8 |
CHA-CHA-CHA |
Вільно |
В сторони |
1–8 |
TWIST JUMP |
Зігнути у ліктях |
На місці |
1–8 |
SKIP |
На пояс |
На місці |
1–8 |
marching |
Через сторони вгору-вниз |
На місці |
Рівні компетентності
Низький – помилки послідовності виконання вправ, нечіткість рухів під музику, помилки при виконанні базових кроків, помилки при виконанні рухів руками.
Середній – послідовне виконання вправ у темпі музичного супроводу без помилок, помилки при виконанні базових кроків, помилки при виконанні рухів руками.
Достатній – послідовне виконання вправ у темпі музичного супроводу без помилок, дотримання техніки виконання основних базових кроків, нечіткі рухи.
Високий – послідовне виконання вправ у темпі музичного супроводу без помилок, дотримання техніки виконання основних базових кроків, правильні рухи руками, збереження постави.