Урок "Фізика в житті. Магнітне поле"

Про матеріал

Тема: Фізика в житті. Магнітне поле

Тип уроку: систематизація й узагальнення знань, умінь і навичок.

Мета уроку:

Навчальна: систематизувати і узагальнити знання, уміння й навички учнів з теми „Магнітне поле”, підготуватися до контрольної роботи;

Розвивальна: роширити уявлення про межі застосування магнітного поля в техніці, розвивати творчі здібності учнів;

Виховна: виховувати увагу.

Обладнання: мульмедійна дошка та проектор, презентація „Фізика в житті. Магнітне поле”, картки із завданнями, тестуюча програма Assist II.

Перегляд файлу

План-конспект уроку фізики в 9-А класі

Тема: Фізика в житті. Магнітне поле

Тип уроку: систематизація й узагальнення знань, умінь і навичок.

Мета уроку:

Навчальна: систематизувати і узагальнити знання, уміння й навички учнів з теми „Магнітне поле”, підготуватися до контрольної роботи;

Розвивальна: роширити уявлення про межі застосування магнітного поля в техніці, розвивати творчі здібності учнів;

Виховна: виховувати увагу.

Обладнання: мульмедійна дошка та проектор, презентація „Фізика в житті. Магнітне поле”, картки із завданнями, тестуюча програма Assist II.

План уроку:

І. Організація класу, оголошення теми і мети уроку, перевірка відсутніх.

ІІ. Актуалізація знань і повторення вивченого матеріалу.

ІІІ. Захит проектів учнів по темах: „Історія фізики в обличчях. Магнітне поле”, „Фізика в житті. Магітне поле Землі”, „Фізика в житті. Магітне поле людини”, „Фізика в житті. Магітне поле в техніці”.

V. Заповнення індивідуальних узагальнюючих таблиць та тестування для самооцінки знань.

VІ. Домашнє завдання.

Хід уроку

І. Організація класу, оголошення теми і мети уроку, перевірка відсутніх.

ІІ. Актуалізація знань і повторення вивченого матеріалу.

Бесіда за питаннями:

  1. Які бувають магніти? (Відповідь: магніти поділяються на постійні та електромагніти, природні, в свою чергу, на природні та штучні).
  2. Які властивості постійних магнітів? (Відповідь: Основні властивості постійних магнітів: магнітна дія постійного магніту є різною на різних ділянках його поверхні; магніт має північний та південний полюси; однойменні полюси магнітів відштовхуються, а різнойменні – притягуються; неможливо одержати магніт тільки з одним полюсом; постійні магніти виготовляють з магнітних матеріалів; при нагріванні магніту до певної температури – магніт втрачає свої магнітні властивості).
  3. Що таке магнітне поле? (Відповідь:магнітне поле – особлива форма матерії, яка існує навколо заряджених частинок або тіл, що рухаються, і діє з деякою силою на інші заряджені частинки або тіла, що рухаються в цьому полі).
  4. Сформулювати правило свердлика. (Відповідь:якщо вкручувати свердлик за напрямком струму в провіднику, то напрямок обертання ручки свердлика вкаже напрямок ліній магнітного поля струму).
  5. Сформулювати правило правої руки. (Відповідь:якщо спрямувати великий палець правої руки за напрямком струму в провіднику, то чотири зігнуті пальці вкажуть напрямок ліній магнітного поля струму).
  6. Як діє магнітне поле на провідник із струмом? Сформулювати правило лівої руки. (Відповідь: якщо ліву руку розташувати так, щоб лінії магнітного поля входили в долоню, а чотири витягнуті пальці вказували напрямок струму в провіднику, то відігнутий на 90 град. великий палець вкаже напрямок сили Ампера).
  7. Що таке явище електромагнітної індукції? (Відповідь: явище пороження в просторі електричного поля змінним магнітним полем називають явищем електромагнітної індукції).

ІІІ. Захит проектів учнів по темах: „Історія фізики в обличчях. Магнітне поле”, „Фізика в житті. Магітне поле Землі”, „Фізика в житті. Магітне поле людини”, „Фізика в житті. Магітне поле в техніці”.

ІV. Заповнення індивідуальних узагальнюючих таблиць та тестування для самооцінки знань.

Заповнення узагальнюючих таблиць та проходження тесту.

Магнітне поле

Учень_____________________________________   Клас____________

  1.    Заповнити таблиці:

2.

3.

Виконання тесту за допомогою програми Assist II.

Тестові завдання до теми: „Магнітне поле”

  1. Як взаємодіють між собою однойменні полюси магніту?

А) взаємодія має випадковий характер;

Б) відштовхуються;

В) притягуються;

Г) не взаємодіють.

  1.  Як взаємодіють між собою різнойменні полюси магніту?

А) взаємодія має випадковий характер;

Б) відштовхуються;

В) притягуються;

Г) не взаємодіють.

3. Де знаходиться південний магнітний полюс Землі?

А) на екваторі;

Б) біля Південного географічного;

В) біля Північного географічного;

Г) в Атлантичном океані.

4. Де знаходиться північний магнітний полюс Землі?

А) на екваторі;

Б) біля Південного географічного;

В) біля Північного географічного;

Г) в Атлантичном океані.

5. Як називається явище виникнення електричного струму в замкненому провіднику при зміні магнітного поля, у якому знаходиться провідник?

А) іонізація;

Б) нейтралізація;

В) електризація;

Г) електромагнітна індукція.

6. Як називається явище виникнення напруги на кінцях провідника, що рухається в магнітному полі?

А) іонізація;

Б) нейтралізація;

В) електризація;

Г) електромагнітна індукція.

7. У чому полягала гіпотеза Ампера?

А) за допомогою магнетизму можна отримати електрику;

Б) дослідити взаємодію магнітів;

В) кожен атом речовини є мікрострумом, який має своє магнітне поле;

Г) навколо провідника зі струмом є магнітне поле.

8. У чому полягала задача Фарадея?

А) за допомогою магнетизму можна отримати електрику;

Б) дослідити взаємодію магнітів;

В) кожен атом речовини є мікрострумом, який має своє магнітне поле;

Г) навколо провідника зі струмом є магнітне поле.

9. Який вчений ввів в фізику термін „магнічне поле”?

А) Х. Ерстед;

Б) А. Ампер;

В) М. Фарадей;

Г) В. Гілберт.

10. Який вчений зробив відкриття дії електричного струму на магнітну стрілку?

А) Х. Ерстед;

Б) А. Ампер;

В) М. Фарадей;

Г) В. Гілберт.

11. Допишіть означення: „Вид матерії, за допомогою якої здійснюється взаємодія між зарядженими рухомими частинками, називається...

А) електричним полем”;

Б) гравітаційним полем”;

В) магнітним полем”;

Г) вихровим полем”.

12. Допишіть означення: „Вид матерії, за допомогою якої здійснюється взаємодія між зарядженими тілами, називається...

А) електричним полем”;

Б) гравітаційним полем”;

В) магнітним полем”;

Г) вихровим полем”.

 

Виконання завдань і вправ

1. На рисунку показано провідники зі струмом, які розташовані в магнітному полі. Зобразіть силу Ампера, що діє на ці провідники.

.  .         .         .       X      X     X

.        .         .         . X      X     X

 

               а)                                        б)                                  в)

 

г)                                                         д)

 

2. Зобразіть силові лінії магнітного поля для постійного магніту:

 

3. У якому напрямку рухатиметься провідник, розміщений між полюсами магніту?

 

 

 

VІ. Домашнє завдання. Підготуватись до контрольної роботи.

Творче завдання: У п’єсі Е.Ростана „Сірано де Бержерак” головний герой пропонує відразу шість способів здійснити подорож на Місяць, стверджуючи, що сам він скористався одним з них. П’ятий спосіб виявився таким:

Лягти на залізний лист,

І сильними ривками

Магніт підкидати.

Він лист залізний з вами

Підтягне догори. Ви знову.

Так до Місяця й тренуйтеся!

Які слабкі місця в цьому „проекті”?

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
25 липня 2018
Переглядів
517
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку