Урок фізкультури у 1 класі
Дата проведення:
Місце проведення: спортивний майданчик
Тема тижня: Бережу життя і здоров'я
Тема уроку: Загальнорозвивальні вправи (імітаційного характеру). Комплекс для формування правильної постави. Естафети з правил дорожнього руху.
Завдання: 1. Закріпити вміння виконувати підготовчі вправи, вивчені на попередніх уроках.
2. Сприяти розвитку кмітливості, швидкості, використовуючи ігри на застосування знань про правила дорожнього руху.
3. Розучувати комплекс імітаційних вправ.
4. Виховувати стійкий інтерес до занять фізичною культурою, культуру поведінки під час ігор, естафет (дотримання правил, чесно грає).
Інвентар: секундомір, гімнастичні обручі, паперові різнокольорові кола (червоне, жовте, зелене) для рухливих ігор.
Зміст навчального матеріалу, засоби |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|
Підготовча частина (12хв) |
|||
1. Повідомлення завдань уроку. -Чому на цьому тижні ви навчали лаксиків на заняттях з інших навчальних предметів? -На нашому занятті ми навчатимемо їх берегти своє життя і здоров’я завдяки фізичним вправам, а також у процесі гри допоможемо їм уникати небезпечних ситуацій на дорогах. -Чому, на вашу думку, це важливо? Вимірювання ЧСС - Ми помандруємо в гості до «Країни дорожнього руху». У цій країні ми будемо грати у цікаві ігри, правила яких вам вже відомі, а також познайомимось з новими іграми. - А зараз всі приготуємось, випрямимо спинки і візьмемо у подорож добрий настрій, витримку і бажання стати ще сильнішими та здоровішими. - Ліворуч 1, 2. По майданчику за направляючим: 1,2,3,4. Зараз ми з вами рухами покажемо як рухається транспорт в цій країни. Продемонструємо лаксикам та водночас навчимо їх вправам для формування правильної постави, правильного дихання та для запобігання плоскостопості. 2. Різновиди ходьби - Спочатку «поведемо» трамвайчик (учитель демонструє зразок ходьби на носках). Руки на пояс. Йдемо на носках. Спинки рівненько. Ходьба на п’ятах (руки на поясі). - Тепер поїдемо на «тракторці» (учитель демонструє зразок ходьби на зовнішній стороні стопи). Покладіть руки за спину в замочок і йдемо на зовнішній стороні стопи. - Дали поїдемо як велосипедисти (учитель демонструє зразок ходьби з високим підніманням колін). Підніміть зігнуті руки на рівні поясу, доторкніться коліном руки. - Тепер як «мотоциклісти» (учитель демонструє зразок ходьби у напівприсяді). - А як називають тих, хто пересувається пішки? Покажемо, як мають ходити пішоходи (звичайною ходьбою: 1, 2, 3, 4). 3. Різновиди бігу: - Зараз покажемо лаксикам як рухаються найшвидші види транспорту. Уявимо, що ми автомобілі, які рухаються по автомагістралі. - Біг звичайний (по майданчику повільним темпом бігом руш!); - біг з високим підніманням стегна; - звичайний біг (перейшли в звичайний біг); - біг із закиданням гомілок (руки за спиною, біжимо з закиданням гомілок вздовж тулуба: 1, 2, 3, 4); - перехід в ходьбу. - Зараз звичайним кроком руш: 1, 2, 3, 4. Спину тримайте рівно, не опускайте голови. 4. Вправи на розслаблення та дихальні вправи. - Руки вгору – зробіть вдих, опустіть вниз і скажіть голосно «видих». - Звичайним кроком руш. Направляючий на місці стій! Раз, два! 5. Перешикування з колони по одному в колону по два. - Через середину кола по два кроком – руш! На місці стій! Раз, два! Ліворуч! 1, 2. Перша шеренга – крок вперед. Друга шеренга – крок назад. Від направляючого вліво на витягнуті руки – розімкнись! Підрівняйтесь у колонах і шеренгах. 6.Комплекс загальнорозвивальних вправ. I. В.п.- стійка ноги нарізно. 1-2 – руки через сторони вгору, потягнутись, подивитись вгору (вдих); 3-4 – в.п. (видих).
II. В.п. – стійка ноги нарізно. 1-2 – руки вперед та в сторони (вдих); 3-4 – руки вперед і вниз (видих).
III. В.п. - стійка ноги нарізно. 1-2 – повертаючи тулуб вправо, руки в сторони, ривок назад; 3-4 – в.п. Повторити те саме в інший бік.
IV. В.п. – основна стійка. 1-2 – присісти на носках, руки вперед, коліна розвести (вдих); 3-4 – в.п. (видих).
V. В.п. – стійка ноги нарізно. 1 – руки в сторони; 2 – руки перед грудьми навхрест; 3 – руки в сторони; 4 – руки вниз.
VI. В.п. – стійка ноги нарізно. 1 – права рука через сторону вгору; 2 – ліва рука через сторону вгору; 3 – нахил праворуч; 4 – в.п. руки через сторони вниз. Повторити те саме, нахиляючись ліворуч і починаючи вправу з лівої руки.
VII. В.п. – стійка ноги нарізно. 1-2 – нахил уперед, руки назад (вдих); 3- 4 – в.п. (видих).
VIII. В.п. – основна стійка. 1 – стрибки на обох ногах, руки в сторони; 2 – стрибок на обох ногах, руки вниз. Перейти на ходьбу на місці.
IX. Вправи на розслаблення м’язів. В.п. – о.с. 1 – на носки, руки вгору, вдихнули повітря; 2 – на п’ятки, руки вниз, видихнули.
|
1 хв
30 с
2 хв
1,5 хв
1 хв
6 хв
6-8 разів
6-8 разів
4-6 разів
6-8 разів
6-8 разів
4-6 разів
6-8 разів
30 стрибків
4 рази
|
Шикування біля бокової лінії.
За 6 с Отримати зворотну інформацію про розуміння учнями завдань на урок.
Формувати правильну поставу, уміння правильно дихати. Вправи для запобігання плоскостопості
Фронтально-потоковий метод організації діяльності учнів. Формування уміння правильно дихати під час бігу.
Глибокі вдихи та видихи.
Темп виконання повільний. Руки не згинати, ноги з місця не зрушувати.
Темп виконання повільний. Руки не згинати і вище рівня плечей не піднімати. Ноги напружені, нерухомі. Руки тримати на рівні плечей.
Темп виконання повільний. Присідаючи на носки, тулуб тримати вертикально, голову не нахиляти вперед, руки не згинати.
Темп виконання середній. Руки розводити в сторони не вище від рівня плечей.
Темп виконання середній. Руки не згинати, нахилятися в бічній площині, голову не опускати, дихання довільне.
Темп виконання середній. Нахиляючись не згинати, руки відводити якомога далі.
|
|
Основна частина (19 хв) |
|
||
-Дорога наша далека, з перешкодами. І ми повинні їх подолати. Щоб не потрапити у дорожню пригоду, ми повинні показати свої знання з правил дорожнього руху. Навчимо лаксиків правилам, які існують в країні дорожнього руху. - Обꞌєднаємось у 3 команди: (вчитель за допомогою лічилки розподіляє учнів на 3 команди)
Лічилка Їхала карета, Дзвоном дзвонить. Вийшла пані, Лічить коні: Раз, два, три, вийди ти. Після лічилки вчитель оголошує назви команд: «водії», «пасажири», «пішоходи»
Перша естафета «Веселий трамвайчик» -Коли відгадаєте загадку, дізнаєтесь, якою буде перша естафета.
Загадка У місті він по рейках ходить, Він народ з роботи возить! На дорозі не зівай, Їде часто тут … (Трамвай)
Діти кожної команди обирають водія трамвая . (Діти між собою радяться і самостійно обирають водія), сама команда - пасажири. Учитель пояснює правила гри: Водій трамвая тримає в руках обруч-трамвай. Пасажири займають свої місця на одній з двох зупинок (на протилежних боках майданчика). Кожен водій трамвая може перевезти тільки одного пасажира, який займає своє місце в обручі. Кінцева зупинка на протилежній стороні майданчика. Перемагає команда ….
Друга естафета «Вогні світлофора»
- А тепер, коли відгадаєте ще одну загадку, ми проведемо наступну естафету.
Загадка Підморгну червоним оком — Стій! Не рухайся, чекай! Жовтим гляну — ти постій. Жовтий колір теж не твій. А зеленим засвітився — Це для тебе він горить. Перехід тобі відкрився. Можна йти і не спішить.
Третя естафета «Перехрестя»
Клас ділиться на дві команди (хлопчики-водії, дівчатка-пішоходи). В центрі майданчика перехрестя. За командою «рух» гра починається. За вибором вчителя Гра «Світлофор» Діти стають в одну шеренгу. За сигналом починають повільно бігти навколо майданчика. Якщо вчитель показує жовтий сигнал світлофора ( жовтий інтегрально-розвивальний м’яч) – діти переходять на ходьбу. Якщо зелений м’яч-діти продовжують біг, якщо червоний м’яч-діти зупиняються. Зупинитися потрібно так, щоб не штовхнути товариша попереду («не зробити аварії»). Хто під час гри неуважний, той стає замикаючим.
|
1 хв
1 хв
7 хв
5 хв
5 хв |
Стежити за диханням. Продемонструвати, пояснити. Фронтально-потоковий метод організації діяльності.
Ігровий метод організації діяльності.
Виграє команда, яка закінчить естафету першою і без порушень.
Виграє та команда, гравці якої допустили найменше помилок
Гра розвиває уміння орієнтуватися в просторі, координацію рухів, швидкість реакції на сигнал. Стежити за правильністю виконання, виправляти помилки.
Гра удосконалює рухові уміння і навички, розвиває увагу. |
|
Заключна частина (4 хв) |
|||
Ось і завершилась наша уявна подорож до країни «Дорожнього руху». 1. Вправи на відновлення дихання. 2. Вимірювання ЧСС 3. Підбиття підсумку уроку - Що цікавого ви дізнались, побувавши у країні «Дорожнього руху»? - Чи готові навчати лаксиків правилам дорожнього руху? - Покажіть, як це будете робити. - Чому ще треба навчитись самим, щоб навчати лаксиків? 5. Організований перехід до класу. |
1 хв 1 хв 30 с 1 хв 30 с |
Глибокі вдихи, видихи. Концентрація уваги. |
|