Урок "Формула Герона"

Про матеріал
Урок з геометрії у 10 класі для глухих дітей підготувала вчитель математики Михайловська Л.І., вища категорія
Перегляд файлу

            Урок з геометрії у 10 класі.

ТЕМА. Формула Герона .

 Мета. 

-Домогтися засвоєння формули Герона ; сформувати вміння застосовувати формулу Герона до розв’язування задач.

-     Розвивати обчислювальні навички ,усний рахунок , логічне мислення ,   культуру математичної мови. 

-     Виховувати  інтерес до математики, старанність, вміння самостійно працювати. 

-     Слідкувати за вимовою учнів, виправляти недоліки у вимові.

Очікувані результати. Учні повинні знати формулу Герона ; уміти застосовувати її до розв’язування задач ; поглибити свої знання історичним матеріалом.

 Обладнання. Мультимедійний проектор,  презентація для супроводу уроку , таблиця «Площі трикутників», картки, підручник, креслярські інструменти.

Тип уроку. Засвоєння  нових знань і вмінь .

 

                                             Хід уроку 

І. Організаційний момент.

-     Встали , привітались.

-     Як ти чуєш?

-     Хто сьогодні черговий у класі?

ІI. Перевірка домашнього завдання  

 

Перевірити наявність виконаних домашніх завдань та відповісти на запитання, які виникли в учнів при їх виконанні.

Задача. Використовуючи малюнок, установіть відповідність між формулами (1- 4) та їх назвами ( А- Г).

 

 

 

 

 

 


image   1.

2.

3.

4.

 

5.image

 

III.   Актуалізація опорних знань.

Фронтальне опитування.

 

 

А.Площа прямокутного         трикутника.

 

 

 

Б. Теорема  косинусів.

 

 

 

В. Площа довільного трикутника.

 

 

 

Г. Теорема синусів.

 

 

Д. Площа трикутника за двома стронами і кутом між ними.


IV.   Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності.

 

Ви навчилися знаходити площу довільного трикутника за відомими: 1) стороною і висотою, проведеною до цієї сторони; 2)сторонами і кутом між ними.

Задача. Скільки фарби потрібно купити , щоб пофарбувати фронтон будинку, який має форму трикутника із сторонами 5м , 5м і 6м ? Відомо, що на 1 image іде 0,5 кг фарби.

Для того, щоб розв’язати цю задачу, потрібно знайти площу трикутника.

Сьогодні ми ознайомимося з тим, як можна знайти площу трикутника, якщо відомі три його сторони. Цю формулу одержав Герон Олександрійський. Отже, сьогодні ми вивчимо формулу Герона і навчимось застосовувати її до розв’язування задач.

 

V.Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

 

1)     Історична довідка про Герона. Повідомлення учня.

image 

 

    Одним із грецьких математиків-енциклопедистів, праці якого головним чином мали прикладний характер, був Герон Олександрійський (роки його життя точно невідомі, але деякі історики стверджують, що він жив у І столітті до нашої ери). Про життя Герона до нас дійшли незначні відомості. Відомо, що він був знаменитим вченим-механіком. Його називають, навіть, «ГеронМеханік». Він багато уваги приділяв питанням геодезії і практичному застосуванню геометрії. В праці «Діоптри» Герон описав деякі вимірювальні прилади й інструменти, в тому числі і «діоптри» - прилади, які використовувалися для побудови та вимірювання кутів на місцевості.

Одна із книжок Герона мала назву «Геометріка» і являлася збірником формул і відповідних задач.

У своїй праці «Метрика» Герон доводить свою теорему і записує у відомий в наш час формі. Ця формула носить назву «формула Герона». Практичні правила Герона для обчислення площі фігур застосовувались грецькими, римськими, середньовічними землемірами і техніками.

 

2)     Слово вчителя.

image 

3)     Задача. Знайдіть площу трикутника , якщо його сторони дорівнюють

30 см , 25 см , 11 см.

      

VI.         Осмислення нового матеріалу.

Виконання усних вправ: № 536.

Колективне розв'язування задач ( запропонованої на етапі мотивації навчальної діяльності).

Задача. Бічні сторони трикутника дорівнюють 30 см і 25 см. Знайдіть висоту трикутника, опущену на основу, що дорівнює  25 см.

 

 

VII.     Домашнє завдання.

 

П. 19 (вивчити формулу Герона).

Задача. Знайдіть площу трикутника , якщо його сторони дорівнюють 13 см, 14 см, 15 см.

Інтерактивна вправа «Результат»

Сьогодні на уроці я повторив…Я дізнався …Найважчим для мене було…

 

Рефлексія . Чи отримали ви задоволення від праці на уроці? Відповідь. Так ,або ні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pdf
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Інкл
Додано
26 жовтня 2020
Переглядів
2410
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку