28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок "Формування системи цінностей."

Про матеріал
Пропонований урок сприяє формуванню у учнів особистої системи цінностей, та усвідомленню приорітету духовних цінностей,
Перегляд файлу

 

Тема. Формування системи цінностей.

 

Мета:

  • сприяти формуванню  особистої системи цінностей, усвідомлення приорітету духовних цінностей,
  • розвивати аналітичне та логічне мислення;
  • формувати компетентності: «Спілкування державною  мовою»  (- усно й письмово висловлювати свою думку, слухати співрозмовника,)
  • «Ініціативність і підприємливість» (втілювати ідеї в життя, долати труднощі, діяти в умовах ризиків та непередбачуваних ситуацій)
  • «Соціальна та громадянська» (працювати в команді, відстоювати інтереси особистого, сімейного й суспільного добробуту)
  • виховувати свідому потребу в духовному збагаченні та моральному самовдосконаленні
  • через наскрізну лінію «Громадянська відповідальність» провести формування поняття про цінність родини, чинники міцної родини

Тип уроку:  комбінований, з елементами тренінгу

Форми роботи: парні, індивідуальні

Методи  навчання: словесні, наочні, інтерактивні вправи

Обладнання: підручник  «Основи здоровя» Т.Є. Бойченко , картки з тестовим завданням, картки для вправи «Аукціон» за кількістю учнів, презентація

 

 

І. Організаційний момент.

Доброго дня!. Мені хотілось  у  вас запитати, чи любите ви мандрувати?Так

 Сидячі в колі.

Вправа «Подорож» (2 хв)

Давайте розпочнемо наш урок розповіддю де б ви хотіли побувати і чому саме там.

 Мене звуть Марина Анатоліївна і я б хотіла побувати  в Мексики, тому що там тепло і там носять великі капелюхи сомбреро.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. (3 хв)

Ми всі з вами любимо мандрувати, але ні хто не замислюється про те що ми з вами мандруємо  в бурхливому океані подій, вчинків, людей , емоцій. А мандруємо ми  на кораблі під назвою «Життя». (на дошці малюнок корпуса корабля без вітрил).

Скажіть мені будь ласка а чи можемо ми мандрувати на цьому кораблі?

Відповіді дітей : Ні

А чого на ньому  не вистачає?

Відповіді дітей: Вітрил.

Нам сьогодні на уроці потрібно з’ясувати що ж нам необхідно в житті , без чого ми не можемо існувати?

Тема нашого уроку «Формування системи цінностей»

Сьогодні подорожуючи на нашому кораблі ми будемо заповнювати бортовий журнал. Після кожного  завдання  ви зможете оцінити себе. Найвищий бал який ви зможете занести в бортовий журнал – 3. Всього ви можете поставити собі 9 балів. Але найбільш активні учні отримають додаткові бали  за виконання завдань.

Об’єднатися в групи.

Ви працювали  в команді? Що потрібно щоб команда працювала ефективно?

Правила.

Які можуть бути правила.

Підсумок. (на слайді)

C:\Users\HOME\Desktop\884f2b4555682ff3dbe98b77288be679.jpg
 

 

ІІІ. Основна частина.

Вправа «Потреби» (5 хв.) (робота з підручником)

Як ви вважаєте щоб нам необхідно для життя.

Відповіді дітей.

Так всі ваші приклади можна назвати одним словом – потреби.

Потреба – це те що людині необхідно для нормального життя і розвитку.

Зараз кожна група отримує своє завдання у вас є три хвилини щоб його виконати.

Кожній групі потрібно користуючись підручником параграф№10 стор.69 визначитись які вони отримали потреби , оформити колаж , підписати. У вас є п’ять хвилин.

І група –  фізіологічні

ІІ група –  соціальні

ІІІ група –  духовні.

 

Прикріплюють на  вітрила та пояснюють.

Обговорюють, що таке потреби дефіциту, потреби розвитку. (слайд)

Слово вчителя.Чи може наш корабель вже плити? Ні, тому що нам не вистачає вітрил, так і в житті крім потреб  існують цінності, яки допомагають нам жити.

Вправа «Асоціації» (1 хв)

Яки у вас виникають асоціації коли  ви чуєте слово цінності.

Відповіді.

Тобто цінності – це те,що є важливим для людини, за допомогою чого вона оцінює і звіряє будь що в своєму житті, визначає власні пріоритети.

 Вправа «Цінності» (5 хв)

 група вибрати матеріальні цінності

ІІ група – духовні

ІІІ – загальнолюдські.

Прикріпляють на  вітрила та пояснюють.

Будь ласка зараз вам потрібно  зробити запис в бортовому журналі

 

Слово вчителя. Мені також хотілось би добавити вітрил на наш корабель

Моральність — це особисте уявлення про те, що є добрим чи поганим, прийнятним чи неприйнятним

Духовність — це внутрішній світ людини, її стрижень, творча спрямованість. Джерелом духовності є власний внутрішньо-психічний досвід людини. Духовна людина є перш за все моральною людиною, яка думає і діє відповідно до суспільних моральних правил. Саме духовність одухотворяє людину і відрізняє її від світу тварин; є тим ідеалом, до якого прагне людина у власному розвитку, формуючи для себе вищі цінності, які є сенсом її життя.

 

Я пропоную зараз перевірити ті знання, які ви зараз

 

Тест. (5 хв)

  1. Цінність це-

А) це те, що люди вважають важливим для свого життя, що визначає мету й мотиви їхньої діяльності, про що вони мріють і чого прагнуть;

Б) - це необхідність у чомусь, бажання володіти певними речами, відчуття нестачі, якщо бажання залишається незадоволеним.

В) це внутрішня установка індивіда діяти відповідно до своєї совісті і свободи волі.

     2.Матеріальні потреби це-

             А) навчання;

             Б) харчування;

             В ) відвідувати кінотеатр, виставки

  1. Духовні цінності

А) відповідальність

Б) спілкування

В) житло

    4.  Загальнолюдські цінності

            А) любов;

            Б)  гроші;

            В) одяг;

    5. Потреби розвитку:

           А) забезпечити собі матеріальний комфорт

           Б)  купувати гарні речі

           В)  домогтися визнання і поваги.

    6. Духовність — це:

          А) те,що є важливим для людини, за допомогою чого вона оцінює і  звіряє будь що в своєму житті, визначає власні пріоритети.

 

          Б)  внутрішній світ людини, її стрижень, творча спрямованість.

          В) те що людині необхідно для нормального життя і розвитку

 

 Руханка «Увага» (2 хв)

Учні по черзі називають числа, але їм потрібно замість чисел з цифрою три або чисел що діляться на три  говорити «Увага»

 

Вправа « Аукцион» (10 хв)

 З античних часів людство дотримує правила, сформульованого давньогрецьким філософом Протагором: «Людина є мірилом усіх речей, а цінність людського життя є найвищою суспільною цінністю». Зараз я пропоную вам побувати на аукціоні. Мені здається що він допоможе кожному з вас знайти відповідь на питання: «Що особисто для вас є найбільшими життєвими цінностями?». (Роздають 10 папірців кожному учневі.)

Умови вправи: напишіть на кожному папірці своє ім’я.

Протягом наступних кількох хвилин ці 10 папірців уособлюватимуть вас і гратимуть роль символічних грошей, тобто засобу, за який можна купити певний товар. Через хвилину перед кожним постане вибір: витратити чи заощадити свої папірці, тобто себе самого, частину себе.

На продаж будуть виставлені різноманітні «товари» по парі. Правила гри не дозволяють купити обидва товари одночасно, тільки щось одне або нічого. Зрозуміло, що коли закінчаться ваші папірці, вже нічого не можна буде купити. Усі покупки можна зробити лише тоді, коли «товари» будуть запропоновані на продаж. Не можна повернутися до попередньої пари, якщо на продаж уже виставлено наступну пару.

 Пропонують «товар», який написаний на окремих аркушах.

Ціну кожного товару вказують у кількості папірців, які покупцю треба віддати за нього.

1) Чудова квартира (1 папірець); новий автомобіль (1 папірець).

2) Повністю оплачена поїздка на канікули (терміном на один місяць) у будь-яку країну світу разом із другом (2 папірці);

повна гарантія того, що людина, з якою тобі хотілося б одружитися просто сьогодні, обов’язково одружиться з тобою в недалекому майбутньому (2 папірці).

3) Стати найпопулярнішою людиною серед своїх товаришів терміном на два роки (1 папірець); мати одного справжнього друга (2 папірці).

 4) Закінчити престижний університет (2 папірці); заснувати прибуткову компанію (2 папірці).

 5) Мати здорову сім’ю (3 папірці); здобути всесвітню славу (3 папірці). Після завершення вибору з цієї пари оголосити: тим, хто обрав сім’ю, повертають 2 папірці назад як винагороду.

6) Можливість змінити якусь одну рису зовнішності (1 папірець); відчуття задоволення протягом усього життя (2 папірці).

7) П’ять років безмежної фізичної насолоди (2 папірці); любов та повага людей, що є для тебе найдорожчими (2 папірці). (Ті, хто обрав п’ять років насолоди, повинні додатково сплатити один папірець (за певні речі ми маємо платити більше, ніж здається спочатку)).

8) Чиста совість (2 папірці); здатність досягати успіху у тій сфері, де найбільше цього прагнеш (2 папірці).

 9) Створити диво для того, кого любиш (2 папірці); можливість прожити заново або повторити одну дію із власного життя (2 папірці).

10) Сім додаткових років життя (3 папірці); безболісна смерть, коли настане час (3 папірці).

Висновок.

Обговорення гри (5 хв.)

Слово викладача. Зараз  для обговорення я прошу вас об’єднатися  в групи по 5 осіб, у яких протягом наступних 5 хвилин ви обговорите свої покупки, відповідаючи на наступні запитання :

1. Яка покупка подобається тобі понад усе?

2. Чи ти шкодуєш, що не зроби в якусь покупку?

3. Чи хотілося б тобі по міняти деякі правила гри?

Слово викладача. Правила гри можна змінити, але життя - це не гра. Не можна повторити вже зроблений вибір чи скасувати прийняте у минулому рішення. Не можна охопити абсолютно все чи скористатися кожною можливістю. Не можна передбачити, які можливості залишаться відкритими для тебе через тиждень або рік.

Тобі завжди бракуватиме часу, варіантів вибору, грошей, можливостей тощо. Ти повинен будеш платити за кожен свій вибір у житті - і часто ця плата буде перевищувати твої сподівання.

 Це була просто гра. але те, як ти витрачаєш свій час та свої ресурси, переконливо демонструє твої істинні цінності.

Дехто з вас задоволений своїми «покупками» під час гри і, можливо, думає так: «Я обміняв своє життя на справжні цінності - я зробив правильний вибір».

Хтось розуміє, що помилився у виборі, розтративши своє життя марно.

Дехто жалкує, що не дочекався кращої можливості або зволікав з прийняттям рішення про «покупку».

Мабуть, хтось думає: «Я б хотів зіграти знову і тоді вже зробив би набагато кращий вибір!».

Якщо вас охопили такі думки, я маю для вас добру новину! Кожен має змогу зробити свій вибір, але вже не тут, в кабінеті, а у реальному житті!

Коли ви будете вирішувати, як розпорядитися власним життям, зважте на моє прохання до вас - не продавайте своє життя задешево. Не виключено, що ви варті набагато більшого, ніж здається!

Залиште  свою відмітку в бортовому щоденнику.

Притча “Найважливіші речі”

Один юнак постійно непокоївся з приводу свого життя і майбутнього. Якось, гуляючи берегом моря, зустрів він мудрого старця.

– Що тебе тривожить, юначе?    – запитав старець.

– Здається, я не можу збагнути, що в житті для мене найважливі­ше, — відповів юнак.

-Це дуже просто, — сказав старець. Він підняв із землі порожнього глечика і почав заповнювати його камінням завбільшки з кулак.

Заповнивши глечик по вінця, запитав:

      Цей глечик повний, чи не так?

      Так, — погодився юнак.

Старець мовчки кивнув, узяв жменю дрібних камінців, кинув їх у глечик і злегка потрусив. Камінці заповнили пустоти між великим камін­ням. Він усміхнувся і запитав:

      А тепер глечик повний? Юнак ствердно кивнув. Тоді старець узяв пригорщу піску і висипав його у глечик. Пісок заповнив пустоти, що залишилися.

      Ось відповідь на твоє запитання, — сказав старець. — Велике каміння — це найважливіші речі в житті: родина, кохана людина, твій
духовний розвиток, мудрість. Якщо втратиш усе, крім цього, твоє життя все одно буде повним.  Він хвильку помовчав, а відтак мовив:

      Дрібні камінці — це також важливі для тебе речі: робота, дім,
матеріальний добробут. А пісок — дрібниці, які насправді не мають жодного значення.

Юнак слухав дуже уважно, і старець продовжив:

– Деякі люди роблять помилку. Вони спочатку засипають у глечик пісок, і в ньому не лишається місця для каміння. Так і в житті. Якщо витрачати сили на дрібні й незначущі речі, у ньому не буде місця для найважливіших цінностей. Тому передусім подбай про велике каміння, не забувай і про дрібне. А пісок хвилі життя самі наб’ють у проміжки між ними.

Міркування до обговорення притчі «Найважливіші речі»

  • Які життєві цінності схожі на велике каміння, які – на мале, які – на пісок?
  • Як ви їх розрізняєте?
  • У якому порядку ви «наповнюєте глечик» на цьому етапі свого життя?
  • Як можна більше дбати про велике каміння?

Рефлексія.

Вправа «Скріпка»

Учням роздають по одній скрипці, пропонуючи її розігнути і скласти в якусь фігурку. Потім просять скласти у початкову форму. Звичайно, зробити це нікому не вдається.

         Отож, уявимо, що наше життя – це скріпка. Ми робимо з ним все, що завгодно, а саме:конфліктуємо, витрачаємо дарма час. Потім ми хочемо повернутися назад та виправити щось у своєму житі  але це вже неможливо так само, як повернути цю скріпку у початкову форму.

Висновок. Ви самі обираєте, яким буде ваше життя і тільки від вас самих залежить ваше майбутнє.

Вам подобається наш корабель зараз на ньому вже все є. Так скажіть будь ласка, якщо убрати якусь часину чи може він плити. Може але буде дуже важко. Так і в житті, якщо чогось бракує буває дуже важко

А скажіть куди він пливе ваш корабель «Життя» чого не вистачає на нашій палубі. Ви хочете пливти за течією. На кораблі під назвою життя необхідна мета

 Виникнення мети, прагнення її досягти спонукає нас до дій. Цілеспрямована людина обов’язково здійснить задумане й отримає від цього задоволення. За таких умов особистість стає здатною максимально реалізувати власний потенціал.

Але це вже зовсім інший урок який у вас  буде через тиждень.

Тому мені б хотілось що ви визначили свої цілі на  тиждень, на рік та 10 років до наступного уроку. Та не забудьте опрацювати  параграф №10.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                          Бортовий журнал ___________________

Робота в групах

Тести

«Аукціон»

Додаткові бали

Всього

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Основи здоров`я 8 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
30 липня
Переглядів
29
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку