Урок "Фразеологізми. Казка Пухкий млинець" Наумчук

Про матеріал
Урок до підручника Наумчук, в якому поєднано вивчення фразеологізмів та казки Пухкий млинець. За допомогою яскравих тематичних фото урок стає цікавим, учні знайомляться з культурою Німеччини, працюють зі словами, вивчають нові фразеологізми.
Перегляд файлу

Предмет: Українська мова.

Клас: 2

Підручник: Українська мова та читання. (Наумчук)

Тема. Використання лексичного багатства української мови у мовленні. Фразеологізми. Кожен народ має свої казки. «Пухкенький млинець» (німецька казка).

Мета: узагальнити знання про фразеологізми, удосконалити вміння робити звуко-буквенний аналіз слова, складати речення, вчити уважно слухати текст, відповідати на запитання за змістом твору, грамотно формулювати свою думку; розвивати навички охайності при письмі,  самооцінювання, роботи в команді, познайомити з культурою Німеччини; виховувати допитливіть, збагачувати словниковий запас.

Обладнання: карта Європи, фото, відео для фізкультхвилинки, позначки звуків для звуко-буквенного аналізу слова.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

-          На сьогоднішньому уроці ми повторимо що ми знаємо про фразеологізми, а також прочитаємо нову казку.

ІІІ.  Опрацювання навчального матеріалу.

  1. Робота над загадкою.

Завжди в роті, а не проковтнеш.
(Язик)

  1. Словникова робота.

-          Зараз ми зробимо звуко-буквений аналіз слова-відгадки.

Язик =●|-●'-   4 б., 5 зв.

-          Чому у слові більше звуків? (Бо літера я позначає два звуки - [й],[а])

 

  1. Повторення визначення.

-          Що таке фразеологізми?

Фразеологізми — це словосполучення, що вживається в  переносному значенні.

-          Наведіть приклади фразеологізмів, які ви запам’ятали на минулому уроці.

 

  1. Робота з фразеологізмами.

-          Зараз наш клас поділиться на команди за рядами. Кожна команда отримає свій фразеологізм і спробує розтлумачити його значення. (Фразеологізми можна записати на аркушах паперу і роздати дітям або по черзі зачитувати вголос для кожної команди)

 

Прикусити язик (мовчати)

Гострий на язик (дотепний)

Язик проковтнув (мовчати, було дуже смачно)

 

  1. Письмова робота. Складання речення.

-          Оберіть один з фразеологізмів, складіть і запишіть з ним речення.

 

  1. Рефлексія.

-          Оцініть свою роботу на уроці, використавши кольоровий олівець. Пам’ятайте, що вам потрібно бути чесними самим з собою.

 

-          Якщо ви зрозуміли що таке фразеологізми, активно працювали на уроці самостійно і в команді.

 

-          Якщо ви зрозуміли тему уроку, активно працювали, але в роботі виникали труднощі, помилки.

 

-          Якщо вам ще потрібно повторити що таке фразеологізми, у вас виникали труднощі під час виконань  завдань.

 

-             -  Якщо ви не зрозуміли теми уроку і вам потрібне пояснення.

 

 

  1. Фізкультхвилинка.

ТНМК & Світлана Ройз - Крокуй до укриття

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Робота з картою Європи.

 

 

 

-          Казки яких європейських країн ми вивчали? Знайдіть ці країни на карті і назвіть казку.

-          Сьогодні ми вивчатимемо німецьку народну казку «Пухкенький млинець».

 

  1. Актуалізація опорних знань.

-          Що таке народна казка? ( Це казка, яка придумана давно, переказувалася з вуст в уста, доповнювалася новими деталями. Автора ми вже не можемо визначити, тому кажемо, що вона народна.)

 

  1.  Робота з медіа.

-          Чи чули ви колись про Німеччину? Розгляньмо фото природи країни, національного одягу, улюблених страв німців.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Словникова робота.

Млинець – це страва рідкого тіста, спечена на гарячій сковороді, змащеній жиром. 

 

 

  1.  Вправа «Передбачення»

-          Розгляньте ілюстрації до казки. (с. 120)  Зробіть своє передбачення. Про що може йтися в цій казці? Вкінці уроку побачимо чи здійснилось воно.

 

  1.  Читання казки вчителем.

-          Зараз я прочитаю казку, а ваше завдання уважно слухати і запам’ятати усіх героїв.

 

  1.  Робота над змістом казки.

-          Яких героїв ви запам’ятали?

-          Яку українську казку вона вам нагадує?

-          Чому в різних країнах є схожі казки? ( Люди мандрували і переказували історії одне одному.)

-          Чим відрізняється німецька казка від української?

-          Чия кінцівка вам більше сподобалася. Чому?

-          Яким був млинець?

-          Чому ви так думаєте?

-          Чого вчить нас ця казка?

 

  1.  Рефлексія.

-          Чи сподобалася вам казка?

-          Чи здійснилося ваше передбачення?

 

ІV. Підсумок уроку.

 

-          Який фразеологізм з нашого сьогоднішноього уроку можна дібрати до епізоду казки, коли діти побачили млинець? Вони ледве не … (проковтнули язики)

-          Сьогодні ви гарно попрацювали на уроці. Дізналися нові фразеологізми, познайомилися з культурою Німеччини, послухали нову казку.

 

docx
Додано
13 лютого
Переглядів
85
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку