В матеріалі представлений урок, що являє собою узагальнення по темі "Черви-паразити". До нього учні готувалися заздалегідь, виконуючи міні-проекти. Результат їх роботи представлений у доповідях-презентаціях. Також матеріал містить відеосюжети.
Тема уроку: Значення червів для людини. Профілактика гельмінтних захворювань людини
Мета уроку: закріпити знання про значення червів у житті людини; акцентувати увагу на червах-паразитах; вивчити профілактичні заходи щодо зараження гельмінтами.
Учні повинні знати: значення червів у житті людини; представників паразитичних червів, що належать до різних типів; основні профілактичні заходи запобігання зараження гельмінтами.
Учні повинні вміти: показувати особливості будови гельмінтів у зв’язку з паразитизмом; аргументувати доцільність певних профілактичних заходів зараження кожним видом гельмінта.
Тип уроку: комбінований.
Форма уроку: синтетична.
Обладнання і матеріали: комп’ютерна презентація; міні-проекти учнів; відео фрагменти «Бичачий ціп’як», «Трихінельоз, вплив на організм людини»; «Ехінокок», інтернет-ресурс для закріплення знань; підручник; зошит.
Терміни і поняття: паразит, остаточний і проміжний хазяїн, інвазійна стадія, профілактика.
Міжпредметні зв’язки: фізика, хімія.
Методи, форми і прийоми навчання:
МЕТОДИ |
ФОРМИ |
ПРИЙОМИ |
1) Інформаційно-рецептивний: |
|
|
-- словесний |
розповідь-пояснення, робота учнів з підручником. |
Виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з підручника нових знань. |
-- наочний |
Ілюстрація, демонстрація, ТЗН, спостереження |
Здобуття нових знань із спостережень |
2) Репродуктивний |
Робота за зразком |
Конкретизація і закріплення вже набутих знань |
3) Проблемно-пошуковий |
евристична бесіда, пошукова діяльність учнів |
Постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, здобуття нових знань у процесі проблемного викладу знань, активізація уваги та мислення. |
Структура уроку.
Під час вивчення теоретичного матеріалу у вас часто виникало питання: Яким чином черви-паразити без перешкод потрапляють в організм людини? Чому людина не заважає їм у цьому?
Деякі учні класу досліджували це питання, створюючи міні-проекти. Сьогодні вони повідомлять вам про свої результати.
А) Черви-паразити на руках.
Б) М'ясо і паразити.
В) Чи є паразити у рибі?
Прослуховування результатів міні-проектів.
Ви почули про декілька профілактичних заходів від зараження паразитичними червами. Повторимо їх: виберіть серед запропонованих заходів ті, що допоможуть захиститися від зараження гельмінтами. (5 слайд)
За допомогою інтерактивного ресурсу, застосуємо ці знання до конкретних представників червів-паразитів. (6 слайд)
За допомогою додаткової літератури та інтернету дізнатися, які ще небезпечні черви-паразити існують і як запобігти зараженню ними.