Урок-звіт по виконанню міні-проектів "Черви-паразити"

Про матеріал

В матеріалі представлений урок, що являє собою узагальнення по темі "Черви-паразити". До нього учні готувалися заздалегідь, виконуючи міні-проекти. Результат їх роботи представлений у доповідях-презентаціях. Також матеріал містить відеосюжети.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Дослідження брудних рук Що може бути на брудних руках? Чим це може загрожувати? До яких наслідків це може призвести?

Номер слайду 2

Що ж може бути на руках і не тільки на брудних?

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Яйце ехінокока Яйце гострика Яйце аскариди

Номер слайду 5

Гострик – збудник ентеробіозу

Номер слайду 6

Життєвий цикл гострика

Номер слайду 7

Аскарида – збудник аскаридозу

Номер слайду 8

Як відбувається зараження аскаридами грунт

Номер слайду 9

Ехінокок – збудник ехінококозу Остаточні хазяї – ссавці родини Псових

Номер слайду 10

Людина - проміжний хазяїн Личинка (фіна) у внутрішніх органах

Номер слайду 11

Лікування ехінококозу (хірургічне) Видалення міхура разом з оболонками

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Профілактика зараження

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Дослідження риби на наявність червів - паразитів.

Номер слайду 2

Досліджена риба

Номер слайду 3

Личинки стьожка широкого та котячого сисуна.

Номер слайду 4

Статевозрілі форми паразитів Котячий сисун Стьожак широкий

Номер слайду 5

Цикл розвитку стьожка широкого

Номер слайду 6

Цикл розвитку котячого сисуна

Номер слайду 7

Профілактика зараження

Перегляд файлу

Тема уроку: Значення червів для людини.  Профілактика гельмінтних захворювань людини

Мета уроку: закріпити знання про значення червів у житті людини; акцентувати увагу на червах-паразитах; вивчити профілактичні заходи щодо зараження гельмінтами.

Учні повинні знати: значення червів у житті людини; представників паразитичних червів, що належать до різних типів; основні профілактичні заходи запобігання зараження гельмінтами.

Учні повинні вміти: показувати особливості  будови гельмінтів у зв’язку з паразитизмом; аргументувати доцільність певних профілактичних заходів зараження кожним видом гельмінта.

Тип уроку: комбінований.

Форма уроку:  синтетична.

Обладнання і матеріали: комп’ютерна презентація; міні-проекти учнів; відео фрагменти «Бичачий ціп’як», «Трихінельоз, вплив на організм людини»;  «Ехінокок», інтернет-ресурс для закріплення знань; підручник; зошит.

Терміни і поняття: паразит, остаточний і проміжний хазяїн, інвазійна стадія, профілактика.

Міжпредметні зв’язки: фізика, хімія.

Методи, форми і прийоми навчання:

           МЕТОДИ

        ФОРМИ

     ПРИЙОМИ

1) Інформаційно-рецептивний:

 

 

-- словесний

 розповідь-пояснення, робота учнів з підручником.

Виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з підручника нових знань.

-- наочний

Ілюстрація, демонстрація, ТЗН, спостереження

Здобуття нових знань із спостережень

2) Репродуктивний

Робота за зразком

Конкретизація і закріплення вже набутих знань

3) Проблемно-пошуковий

 евристична бесіда, пошукова діяльність учнів

Постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, здобуття нових знань у процесі проблемного викладу знань, активізація уваги та мислення.

 

Структура уроку.

  1. Актуалізація чуттєвого досвіду та опорних знань.
  • На які типи поділяються усі черви?
  • Розподіліть запропонованих представників за типами.
  • (1 слайд)
  • Представник якого типу червів зображений? (2 слайд)
  • Хто це?
  • Щоб дізнатися про взаємозв’язки аскариди з іншими організмами розв’яжемо кросворд (виписуємо першу літеру правильного речення) (3 слайд)
  • Хто такі паразити?
  • Чому ми згадали про них?
  • Повідомлення теми і мети уроку. (4 слайд)

 

  1. Вивчення нового матеріалу.

Під час вивчення теоретичного матеріалу у вас часто виникало питання: Яким чином черви-паразити без перешкод потрапляють в організм людини? Чому людина не заважає їм у цьому?

Деякі учні класу досліджували це питання, створюючи  міні-проекти. Сьогодні вони повідомлять вам про свої результати.

А) Черви-паразити на руках.

Б) М'ясо і паразити.

В) Чи є паразити у рибі?

Прослуховування результатів міні-проектів.

 

  1.  Узагальнення і систематизація знань.

Ви почули про декілька профілактичних заходів від зараження паразитичними червами. Повторимо їх: виберіть серед запропонованих заходів ті, що допоможуть захиститися від зараження гельмінтами. (5 слайд)

 

  1. Усвідомлення взаємозв’язків і взаємозалежностей у вивченому матеріалі.

За допомогою інтерактивного ресурсу, застосуємо ці знання до конкретних представників червів-паразитів. (6 слайд)

 

  1. Домашнє завдання.

За допомогою додаткової літератури та інтернету дізнатися, які ще небезпечні черви-паразити існують і як запобігти зараженню ними.

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розподіліть представників червів за типами. Бурякова нематода. Планарія. Печінковий сисун. Дощовий черв’як. П’явка. Гострик. Палоло. Трубочник

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Розв’яжіть кросворд. В Всі черви – гермафродити. П Черви-тришарові організми. А Ехінокок – плоский черв. Д Круглі черви мають кровоносну систему. Р Черви дихають всією поверхнею тіла. А Планарія – вільноживучий черв. К Плоскі черви мають анальний отвір. З Гострик – круглий черв. Ш Черви мають скелет. И Дощовий черв розпушує грунт. Т У круглих червів первинна порожнина тіла.

Номер слайду 4

Значення червів для людини. Профілактика гельмінтних захворювань людини.

Номер слайду 5

Профілактика гельмінтних захворювань. Мити руки. Носити одяг, що прикриває руки. Не ходити босоніж. Купувати м’ясо на спеціалізованих ринках. Добре прожарювати рибу. Після їжі полоскати рот. Не чіпати невідомих собак. Мити овочі і фрукти. Носити марлеву пов’язку. Термічно обробляти м’ясо.

Номер слайду 6

Розв’яжіть тест. Чим може заразитися людина, споживаючи: А – сиру, недостатньо просмажену рибу;Б – недосмажене м’ясо великої рогатої худоби;В – ветеринарно неперевірену свинину;Г – сире м’ясо (свинина, яловичина), яке містить фіни;Д – будь-яку їжу, не помивши руки1. Свинячий ціп’як; 2. Котячий сисун; 3. Ехінокок; 4. Планарія; 5. Бичачий ціп’як; 6. Широкий стьожак; 7. Аскарида; 8. Гострик. 9. Трихінела.

zip
Додано
10 січня 2019
Переглядів
868
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку