Урок-футбольний матч. Еврика. 4 клас. Множини. Задачі на час. Круги Ейлера.

Про матеріал
Навчальний предмет: «Еврика», науково-педагогічний проект «Інтелект України» Клас: 4 Тип уроку: закріплення і застосування знань, умінь і навичок. Форма проведення: урок-футбольний матч. Тема: Множини. Одиниці вимірювання часу. Розв’язування задач за допомогою кругів Ейлера Мета: Навчальна: формувати уявлення про множини і співвідношення між ними, практичні навички розв’язувати логічні задачі за допомогою кругів Ейлера та іншими вивченими методами (метод графів, метод організованого перебору, правило добутку); вчити формулювати суперечність, визначати ідеальний кінцевий результат і розв’язувати винахідницькі задачі; вдосконалювати навички роботи з географічною картою. Розвивальна: розвивати логічне мислення, кругозір, увагу, пам'ять, комунікативні навички роботи в парі, в групі, інтерес до історії виникнення футболу. Виховна: виховувати потребу раціонально використовувати час, знайомити з футболом як найпопулярнішим видом спорту і найулюбленішою командною грою. Обладнання: презентація до уроку, прапори держав, футбольний м’яч, жовті та червоні картки.
Перегляд файлу

Навчальний предмет: «Еврика», науково-педагогічний проект «Інтелект України»

Клас: 4

Тип уроку: закріплення і застосування знань, умінь і навичок.

Форма проведення: урок-футбольний матч.

Тема: Множини. Одиниці вимірювання часу. Розв’язування задач за допомогою кругів Ейлера

Мета:

Навчальна: формувати уявлення про множини і співвідношення між ними, практичні навички розв’язувати логічні задачі за допомогою кругів Ейлера та іншими вивченими методами (метод графів, метод організованого перебору, правило добутку); вчити формулювати суперечність, визначати ідеальний кінцевий результат і розв’язувати винахідницькі задачі; вдосконалювати навички роботи з географічною картою.

Розвивальна: розвивати логічне мислення, кругозір, увагу, пам'ять, комунікативні навички роботи в парі, в групі, інтерес до історії виникнення футболу.

Виховна: виховувати потребу раціонально використовувати час, знайомити з футболом як найпопулярнішим видом спорту і найулюбленішою командною грою.

Обладнання: презентація до уроку, прапори держав, футбольний м’яч, жовті та червоні картки.

Організаційна частина.

  1. Робота з епіграфом уроку.
  • Сьогодні наш урок «Еврики» пропоную провести  під девізом «Бережи час -  його за гроші не купиш». Як ви розумієте цей вислів?

  • Коли  і для кого час відіграє дуже важливу роль? Для кого важлива навіть одна десята секунди? (Для спортсменів).
  • Сьогодні наш урок бути мати спортивне спрямування і проведемо ми його разом з героями відомого мультфільму «Як козаки у футбол грали». Вони вже зіграли у футбол з командами різних країн, а сьогодні хочуть позмагатися з вами. Тільки наш футбол буде не звичний, а логічний і математичний. Грай, Око і Тур під час гри будуть створювати небезпечні ситуації, щоб перевірити ваші знання.

    

  • Як і у футболі кожна хвилина матчу може стати вирішальною, так і на уроці не можна гаяти жодної хвилини, а ефективно використовувати час і не гаяти жодної секунди. Які спортивні якості футболістів допоможуть нам сьогодні бути успішними на уроці?
  1. Повідомлення теми і мети уроку.
  • А щоб дізнатися тему уроку, потрібно розгадати ребуси:

 

  • Тема уроку «Задачі на час. Множини».

  1. Робота над темою уроку.
  1. Твої відкриття. Математика.

а) Розминка. Робота в парі.

  • Наш урок-матч складатися з двох таймів: математичного і логічного. І перед початком матчу пропоную провести розминку. Розгляньте карту знань № 27 «Час» на вкладці або на дошці й задайте один одному по три  питання за нею.
  • Ці знання допоможуть нам розв’язувати задачі на час, які часто трапляються в життєвих ситуаціях.

б) Розв’язування задач на час. (с 1., завдання 3,4). Самостійна робота.

     - Перед початком матчу в нас є вільний час, пропоную відвідати зоопарк. Ознайомтесь з графіком роботи зоопарку і дайте відповіді на запитання. (Діти виконують завдання самостійно. Взаємоперевірка і оцінювання в парах).

в) Практична робота з розгорткою куба. (Завдання 5, с. 1)

    - Кожний футболіст повинен добре орієнтуватися у просторі, щоб якісно передавати пас. Давайте потренуємо свою просторову уяву виконавши завдання 5. 

г) Влучний удар.

    - Я бачу, всі футболісти вже в чудовій спортивній формі,  то ж футбольний матч починається. Під час  гри дуже важливо робити влучні удари по воротах. Думати треба швидко, а бити точно.

      

д) Штрафний удар.

    -  Хто знає, коли призначається штрафний удар? З якої відстані? (З 11 метрів).

    - Штрафними ударами сьогодні будуть вирази на множення на 11. Козаки битимуть штрафні удари, а ви повинні їх відбити, виконати відповідні обчислення.

    -  Пригадайте алгоритм швидкомноження на 11.

                        

    -  Перед вами 6 м’ячів. Спробуйте усно помножити кожне число на 11 і записати тільки результат.

Перевірка.

Фізкульхвилинка «Годинники»

Ми успішно відбили штрафні удари. І перший тайм, присвячений математиці, а зокрема одиницям вимірювання часу завершено, тож пропоную відпочити і ще раз згадати про швидкоплинність і значення  часу і заспіваємо пісню про годинники.

2. Твої відкриття. Множини.

а) Коротка передача.

     - Лунає сигнал про початок другого тайму, починаємо рухатися до воріт суперника передаючі короткі передачі.

 (Учні перекидають один одному м’яч по класу і дають відповіді на питання, записані на ньому).

Можина – це… (Сукупність предметів, об’єднаних в одне ціле за спільними ознаками).

Множини зображують за допомогою…. (Кругів Ейлера).

б) Пояснення нового матеріалу про перетин множин.

- Під час футбольного матчу коментатор інколи розповідає цікаві факти з життя футболістів. Сьогодні теж не виняток. Я хочу вас познайомити з інформацією про те скільки голів забили футболісти Грай і Око в чемпіонаті світу.

 

Грай забив гол таким збірним: Франції, Італії, Німеччині, Бразилії, Швеції.

Око забив голи: Німеччині, Румунії, Росії, Білорусії, Іспанії, Італії, Португалії, Німеччині.

Зобразіть множину країн, яким забив гол кожний козак за допомогою кругів Ейлера і прапорців країн світу.

 

Проблемна ситуація: Німеччина й Італія є в обох множинах, як розмістити один прапорець одночасно і там, і там?

Вчитель вводить поняття «перетин множин»

в) Вправи на закріплення в зошиті (с.2, завдання ).

Г) Робота в парах. Зображення множин за допомогою кругів Ейлера.

г) «Вірю –не вірю»

- А зараз пропоную вам відчути себе в ролі арбітрів, які спілкуються з гравцями за допомогою жовтої і червоної карток. Хто може пояснити їх значення у футболі?

Ми ж будемо за допомогою карток сигналізувати про те, чи вірите ви озвученим мною фактам. Жовта картка – «вірю», а червона – «не вірю».

  • Чи вірите ви, що для того, щоб забити гол, потрібен парашут?

Це правда.

Під час футбольного матчу в Бразилії вітер зніс групу парашутистів на футбольне поле. Один із парашутистів впав на воротаря в той момент, коли голкіпер приготувався опанувати м'ячем. У результаті м'яч опинився у воротах і суддя, незважаючи на протести потерпілої команди, гол зарахував, пояснивши появу парашутистів «втручанням вищої сили».
 

  • Чи вірите ви, що суддя може вигнати всіх гравців з поля під час гри?

Це правда.

3 листопада 1969 у Великобританії відбувся «найнедисциплінованіший і найгрубіший» в історії футболу матч. Команди «Тонгхемского молодіжного клубу» (Суррей) і «Хау-лі» (Хантс) настільки грубо боролися за місцевий кубок, що арбітру довелося покарати всіх 22 гравців, включаючи одного відправленого в госпіталь, і навіть суддю на лінії.

  • Чи вірите ви, що на полі  може перебувати не більше 22 гравців.

Це неправда.

На Британських островах туман - явище звичайне. Але незвичайний випадок, що мав місце в зустрічі двох шотландських команд. Туман згустився настільки, що футболісти довго шукали м'яч, партнерів, суперників. У якийсь момент судді здалося, що на полі забагато футболістів. Першим ділом він підбіг до лавок запасних і побачив, що вони порожні. Арбітр відразу перервав гру. Як виявилося, на полі одночасно знаходилося тридцять гравців.

  • Чи вірите ви, що ніхто не забиває гол у власні ворота?

Це неправда.

Бразильського футбольного захисника Пінейро називали рекордсменом по голах ... у власні ворота. Тільки в одному сезоні він забив у ворота своєї команди 10 голів. Пінейро перевели в напад. У першому матчі «рекордсмен» знову примудрився вразити власні ворота. Коли футболістові виповнилося 25 років, товариші по команді піднесли йому компас, на якому було вигравірувано: «Пам'ятай, противник на тій стороні».

  • Чи вірите ви, рахунок гри у футбол може бути 149:0?

Це правда.

Найбільший рахунок в історії був зафіксований на Чемпіонаті Мадагаскару з футболу. Клуб AS Adema виграв у вирішальному матчі у команди Stade Olympique l Emyrne з рахунком 149:0. Причому всі голи були забиті футболістами у свої власні ворота. Справа в тому, що гравці однієї з команд образилися на несправедливе, на їхню думку, рішення арбітра і в знак протесту почали забивати м'яч у свої ворота. До кінця матчу встигли забити майже півтори сотні, чим і увійшли в історію.

  • Чи вірите ви, що футбол – це мирна спортивна гра, що дарує радість футбольним вболівальникам.

Це неправада.

Популярність футболу в Латинській Америці не має меж. Одного разу футбольні пристрасті в цьому регіоні настільки розпалилися, що викликали справжню війну між Сальвадором і Гондурасом. З-за серії матчів за вихід у фінальну частину Чемпіонату світу з футболу 1970 року в Сальвадорі були побиті гондураські футболісти і вболівальники, спалені гондураські прапори. Потім Гондурасом прокотилася друга хвиля нападів на сальвадорців, Це послужило приводом для війни між цими країнами, яка тривала шість днів і забрав життя декількох тисяч людей. Мирний договір між країнами був підписаний тільки через 10 років після закінчення війни.

Д) Фізкультхвилинка. «Україна - вперед»    

   На щастя наша збірна з футболу демонструє високий професіоналізм і високий рівень гри, є однією з кращих у Європі і світі. Давайте побажаємо нашим хлопцям перемоги у чемпіонаті Євро- 2020.

  1. Розв’язування винахідницької задачі про футбол.

 

  1. Підсумок уроку
docx
Додано
14 лютого 2021
Переглядів
975
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку