Урок "Галина Малик. « Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»..Характеристика героя, який найбільше сподобався"

Про матеріал
Конспект уроку , на якому опрацьовується зміст твору Г. Малик " Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії", дається характеристика героям казки. На уроці використовуються елементи інсценізації.
Перегляд файлу

Конспект  уроку з української літератури в 5 класі

Тема. Галина Малик. « Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Характеристика героя, який найбільше сподобався

Мета: продовжити роботу над програмовим твором, охарактеризувати головних та другорядних персонажів; розвивати творчу уяву, артистизм, логічне мислення,культуру мовлення; виховувати  почуття відповідальності, приязного ставлення один до одного.

Тип уроку: засвоєння нових знань і формуваня вмінь.

Обладнання: текст твору, мультимедійна презентація, ілюстрації до твору.

Хід уроку

      I   Мотивація навчальної діяльності.

  1. Забезпечення емоційної готовності до уроку.( Учні виражають  свій настрій за допомогою дієслів: хвилююся, чекаю, сподіваюся тощо. Учитель бажає успіху на уроці).
  2. Актуалізація опорних знань

Що таке казка? Назвіть ознаки казки. Доведіть, що « Пригоди Алі в країні Недоладії» казка.

       II. Повідомлення теми та мети уроку.

       III.Опрацювання навчального матеріалу

  1. Вступне слово вчителя.

    Події казки « Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» відбуваються в зачарованій країні Недоладії, де живуть усі недороблені справи. Столицею є місто Недоград. Письменниця змальовує його так:  « Таке місто може хіба що приснитися в примарному сні. На кривулястих вуличках безладно стояли не будинки, а якісь розвалюхи. Один будинок був наче ножем  перерізаний навпіл.У деяких бракувало вікон і зовсім не було дверей. Замкові башти були криві, наче їх погнуло вітром, і кожній чогось не вистачало. Центральну вежу прикрашав величезний старовинний годинник, на якому була лише одна стрілка – хвилинна.»

   Цей опис дивує лише на перший погляд, але якщо пригадати, що всі речі в країні - недороблені , то все стає на свої місця.  Недоладія – це символічне місце, куди потрапляють ті, хто недоробив 100 і більше справ. Та навіть коли Недорадник зник, а недоладяни залишилися  доробляти всі речі в країні, але вони з'являлися  знову і знову завдяки  Недочеревику.

   Єдиний вихід – це доробляти всі свої справи вчасно  і не залишати шансів Недочеревику забрати вас  у  Недоладію.

  1. Перегляд презентації. Пригадування змісту твору.
  2.  Учитель.  До нас сьогодні завітали незвичайні гості.  Як ви вже здогадалися,  це персонажі казки ( Учні обрали собі героя,  якого  будуть грати, давати характеристику).

Давайте спробуємо впізнати їх.

Дійовими особами є  Аля, Недоладько, Перший Недорадник, бабуся, Недороль Десятий, Недочеревик, Недоладяни, годинникар Недождень , гвардійці Недоборода , Недовус, Недокватирка.

  1. Характеристика героїв.

3.1.1  Цитатна характеристика. Вікторина « Упізнай героя».

1. « В  одному великому місті жила дівчинка. Вона нічого не могла доробити до кінця. Ніколи того, що їй клали в тарілку, не доїдала, того, що давали пити не допивала. Почне малювати – кине, бо набридло…»   ( Аля) .

2. « Він був увесь перекошений і без лівого вуха. Одне око більше, інше – менше, ямочка  біля вуха. Але очі його сяяли привітно і лагідно.» ( Недоладько) .

3. « Маленький чоловічок у нічній сорочці та нічному ковпачку з китицею. Тримав банджіо  й перебирав струни…» ( Недороль Десятий) .

4. « Обличчя забруднене попелом, одягнена до пояса в старий лантух, а нижче пояса шовкова спідниця. Права ніжка в черевичку, а ліва у великому дерев'яному..»( Недопопелюшка).

5. « Дивна чотирикутна бабуся,у якої голова була обв'язана хусткою, кінці якої були зав'язані вузликом і стирчали, як заячі вуха. Вузлик скріплювався гвинтиком. Стара була дуже застудженою і весь час кашляла..» ( Недокватирка) .

6. « Чоловічок зі стрілкою спокійно повернувся на вежу. Не гаючи часу, він прив'язався мотузкою до товстої балки й заліз на циферблат велетенського годинника..» ( годинникар Недождень) .

7. « Аля з жахом побачила, що забороло в шоломі підняте, а з шолома визирає обличчя. Точнісінько таке, яке вона на своєму малюнку стерла гумкою – хиже і зле..» ( Перший Недорадник) .

       3.1.2 Представлення учнями своїх героїв. ( розповідь, костюмована       інсценізація, бесіда за запитаннями, складання асоціативного грона).

Характеристика Алі

До того, як потрапила в Недоладію :                                           

Груба, ніколи не закінчує розпочате, нечепура.

 Після пригод: ввічлива,  товариська, не залишає справи на потім,врівноважена, здатна на співчуття, турботлива.

  • Чи пішла подорож до Недоладії  Алі на користь?
  • За що була покарана дівчинка?

 

Характеристика Недоладька

  • добрий;
  • відповідальний;
  • мужній;
  • вірний товариш.

-Чому Недоладько допомагає Алі?

- Чому він не захотів повертатися додому?

 Характеристика Недороля

  • боїться Недорадника;
  • неохайний;
  • самотній;
  • щиросердний;
  • веде себе зовсім не як король.
  • Чому Недороль нічого не може змінити  в своєму королівстві?

 Характеристика Недопопелюшки

  • добра;
  • чесна;
  • смілива;
  • завжди готова прийти на допомогу;
  • працьовита.
  • Чому допомагає Алі?
  • Чи не боїться, що її покарають?

  Характеристика годинникаря Недожденя

-відповідальний;

- сміливий;

- приходить на допомогу.

-Що вам відомо про Недожденя?

- Яка його роль у казці?

- Якби він не відремонтував годинника, щоб трапилося?

 

Характеристика Недокватирки

 

  • Чи могли б відремонтувати годинник без Недокватирки?
  • Чому вона вирішила допомогти Алі?

 

Перший Недорадник

  • злий, хижий;
  • жорстокий;
  • хитрий;
  • не має голови;
  • мріє стати королем.

Чому жоден з вас не захотів представити  Недорадника?

  • Яким він зображений у кінці казки?
  • Чи зміниться він?

Учитель. Як же нам усім вибратися з Недоладії, знову стати звичайними хлопчиками та дівчатками? У кого з вас є чарівні слова, які допоможуть це зробити.

( Учениця бере  годинник.Усі герої  стають в коло. Дівчинка промовляє чарівні слова):

  На годиннику 12

  І дороби!

  І допиши!

  І розпочни!

  І не лиши!

  І доїдай!

  І допивай!

  І з Недоладії

 Тікай!

. IV.Узагальнення уроку

 Бесіда за  запитаннями:

  • Чого начила вас ця казка?
  • Як ви розумієте прислів'я : « Добрий початок -  половина діла»?
  • Яку б пораду ви дали тим людям, які не завершують початі  справи?
  • З ким  із героїв ви хотіли б зустрітися? А кого взагалі б краще не знати?

V. Рефлексія

«Незакінчене речення».

  • На уроці мені було…
  • Удома я розповім батькам( сестрі, брату) про…

VI. Оцінювання

   Наша мандрівка в казкову країну скінчилася.Усі ви, як бачу, дуже сьогодні втомилися, тож роздаю вам очікувану нагороду -  гарні оцінки за плідну й сумлінну роботу.

VII.Домашнє завдання

Написати творчу роботу  « Нові пригоди Алі в країні Недоладії».

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 квітня 2020
Переглядів
4844
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку