Тема. Галина Малик. « Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії».
Морально – етичні проблеми в повісті - казці: добро і зло, відповідальність за свої вчинки, уміння долати перешкоди на шляху до мети.
Мета: навчити учнів аналізувати повість – казку, визначати морально – етичні проблеми твору, створювати ментальну карту; розвивати навички виразного читання, критичне мислення; виховувати позитивні риси характеру, прагнення доводити усі розпочаті справи до кінця.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Засоби навчання: підручник, роздавальний матеріал, проєктор.
Епіграф до уроку: Це дуже приємно – розпочату
справу доводити до кінця.
Перебіг уроку
I. Організаційний етап.
Діти, назвіть свою основну рису характеру.
Мені приємно чути, що ви називаєте лише позитивні риси свого характеру.
II. Перевірка домашнього завдання ( аналіз робіт учнів у гугл класі. Показ діаграми ).
III. Повідомлення теми, завдань уроку. Мотивація учіння.
Слово вчителя.
Кожна людина повинна відповідально ставитися до своєї праці, нести відповідальність за свої вчинки, бо навіть найменша праця буде винагороджена.( Учні пояснюють епіграф до уроку).
На попередньому уроці ви познайомилися з повістю – казкою Галини Малик « Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Ви мандрували країною Недоладією, знайомилися з її мешканцями.
Виконання тестових завдань.
1. Як звали головну героїню повісті – казки?
А) Валя
Б) Галя
В) Геля
2. Як називається країна, у яку потрапила дівчинка?
А) Непорадія
Б) Неналадія
В) Недоладія
3. Чому Аля потрапила до цієї країни?
А) не вишила бабусі рушник
Б) заблудилася
В) була дуже неслухняною
4. Хто живе у цій країні?
А) добрі справи
Б) погані справи
В)недороблені справи
5. Хто був правителем країни?
А) Непорадник
Б) Недокороль
В) Недоладько
Подивімося, наскільки уважно ви прочитали текст.
Гра « Лови помилку». Виправити помилку, допущену в цитаті.
IV. Сприймання й усвідомлення учнями фактичного матеріалу.
( Учні записують на дошці та коментують)
1. Добро і зло.
2. Відповідальність за свої вчинки.
3.Уміння долати перешкоди.
4. Батьки та діти.
5.Лінощі та працелюбство.
Щоб краще запам’ятати сюжет твору , створимо ментальну карту. Об’єктом нашої уваги є добро і зло у повісті – казці.
V. Фізкультхвилинка.
VI. Узагальнення і систематизація.
Пропоную попрацювати в парі. На картках записані негативні та позитивні вчинки Алі. Допишіть наслідки цих вчинків.
Негативні вчинки Алі:
не дошила рушник бабусі;
не любила заплітати волосся;
не домалювала чоловіка;
нічого не доробляла до кінця.
Позитивні вчинки Алі:
пришила крильце бабці;
полагодила Недокватирку;
домалювала Недоладька;
недоладяни допомагали одне одному.
Отже, як ви гадаєте, яку рису характеру Г.Малик засуджує найбільше у повісті – казці? (Лінощі. Це одна із найгірших рис людського характеру, з якою нам доводиться часто боротися. Навіть у Біблії сказано, що це зло, яке приводить до гріха.
VII. Підсумок уроку.
Гра «Бюро знахідок». Якому герою належать ці речі?
У повісті – казці порушено дуже важливі питання. Як ви гадаєте, чи потрібно доводити справи до кінця?
Авторка за допомогою Алі доносить до читачів головну думку: кожна розпочата справа має бути завершена.» Це дуже приємно – розпочату справу доводити до кінця»
VIII. Рефлексія.
«Мозковий штурм»
IХ. Домашнє завдання.
Навчитися виразно читати епізоди повісті – казки.
Створити ментальну карту до образів – символів.