Мета: Дати уявлення про традиційну модель поведінки хлопчиків і дівчаток, розуміння ролі чоловіка і жінки в сім'ї. Сприяти подоланню стереотипів, щодо «чоловічих» та «жіночих» інтересів. Формувати навички партнерського спілкування між дівчатами та хлопцями.
Розвивати класифікаційні уміння на прикладі засобів праці діяльності чоловіків і жінок. Удосконалювати вміння спостерігати, узагальнювати, самостійно робити висновки.
Виховувати доброзичливе відносини між хлопчиками і дівчатками, культуру взаємовідносин статей.
Вчитель: Бродецька Лілія Геннадіївна
Тема: Гендерні особливості поведінки хлопчиків і дівчаток.
Мета: Дати уявлення про традиційну модель поведінки хлопчиків і дівчаток, розуміння ролі чоловіка і жінки в сім’ї. Сприяти подоланню стереотипів, щодо «чоловічих» та «жіночих» інтересів. Формувати навички партнерського спілкування між дівчатами та хлопцями.
Розвивати класифікаційні уміння на прикладі засобів праці діяльності чоловіків і жінок. Удосконалювати вміння спостерігати, узагальнювати, самостійно робити висновки.
Виховувати доброзичливе відносини між хлопчиками і дівчатками, культуру взаємовідносин статей.
Обладнання: а) наочність: ілюстрації іграшок та предметів праці;
б) роздавальний матеріал: аркуші з віршами та картками для ігор;
в) ТЗН: презентація.
Хід уроку
І. Організація класу
1. Перевірка готовності дітей до уроку.
2. Гра «Рукостискання». Слайд: зображення рукостискання.
- Яким чином люди, особливо чоловіки, вітаються один з одним? (Потиском руки)
- Колись, в давнину, цей жест мав таке значення: «Я простягаю тобі руку без зброї, я прийшов до тебе з миром.» І це налаштовує на дружні відносини.
Тому для хорошого настрою ми і почнемо урок із рукостискання (рукостискання по колу).
ІІІ. Контроль і аналіз спостережень за погодою і працею людей за минулий тиждень (Слайд «Ми спостережливі»).
ІІІ. Перевірка раніше засвоєних знань. Усне опитування за ілюстраціями. Слайд «Ми ввічливі».
ІV. Актуалізація опорних знань. Слайд «Ми різні».
V. Визначення теми, мети і завдання уроку.
- Отже, всі ми дуже різні, ми носимо різний одяг, у нас несхожі обличчя, але всі ми – люди. І непросто люди, а маленькі чоловіки і жінки, або ж хлопчики та дівчата. Поведінка яких також дуже різна. Тому сьогодні ми про це поговоримо. Отже, тема нашого уроку: «Загальноприйняті погляди на поведінку хлопців і дівчат»(слайд).
VI. Вивчення нового матеріалу.
Перед вами двоє новонароджених: хлопчик та дівчинка. Чи можемо ми сказати, де хто?(Ні)
У кожного з вас є своя сім’я. У кожного члена є свої обов’язки. Яку роботу виконує тато? (Щось ремонтує, переносить важкі предмети) Мама? (Готує їсти, прибирає…) а чим займаєтесь ви? Чи допомагаєте ви їм? Яким чином?
а) ознайомлення із віршем
Чоловік
Вчора сказав мені тато,
Що я вже чоловік.
Чоловіки не бояться,
Чоловіки загартовуються
І самі одягаються.
Не образить він подругу Сашу,
Він не грубить сусідові,
Він дві тарілки каші
З’їдає за обідом,
Він не боїться буки,
Що може раптом прийти.
Чоловік знає букви
І рахунок до десяти.
Але якщо дуже-дуже
По мамі я сумую,
Мені тато дозволяє
Пролити сльозу чоловічу.
Одну і одразу витру,
А то ще поллються.
І, щоб ніхто не бачив,
Зараз же відвернуться.
А так не можна мені плакати,
Бо є причина навіки
Вчора сказав мені тато,
Що він і я – чоловіки.
б) словникова робота
Буки – казкова істота, яка лякає дітей.
в) бесіда по змісту вірша
- То яким має бути справжній чоловік?
- Чому хлопчику не можна плакати?
Здавна вважається, що чоловіки плачуть. Але людям властиві сльози. І якщо тобі тяжко, боляче, то краще заплач. Якщо ти чоловік і не хочеш, що хтось бачив твої сльози, то поплач десь на самоті. Адже шкідливо для здоров’я стримувати сльози.
Дівчинка
У дівчат свої секрети.
Слід їм знати ці куплети,
Чисті руки, одяг, щічки,
В косах гарні білі стрічки.
Все важливе для дівчаток
З голови до самих п’яток.
Та віддавна й дотепер
Цінять правильні манери.
А грубити, з кимось биться
Для дівчаток не годиться.
Хлопчик
Для хлопців завжди дуже радий
Я дати ось які поради:
Увагу щоб звернутись на себе,
Як слід навчитися нам треба
Не смикати дівчат за коси,
Робити все, що вони просять.
Не будь хвалько і задавака,
Не змушуй меншого заплакать.
Коли врахуєш ці поради,
Вона дружить з тобою рада.
хлопчики?
а) ввідна розповідь
- У кожного з вас є друзі. Розкажіть про них, назвіть їх.
- Отже, частіше всього дівчатка дружить з дівчатами, а хлопчики – з хлопчиками.
Часто хлопці вважають дівчат боягузками, слабкими, які взагалі не підходять для серйозних занять спортом: грою в хокей, у футбол. Але часто це зовсім не так. В житті є випадки, коли жінки ставали космонавтами, міліціонерами, призерами Олімпійських ігор. Тому і чоловік і жінка можуть володіти будь-якою професією. І не можна зневажливо ставитися до дівчат, дружби хлопчика і дівчинки.
б) робота з листом
- Про таку проблему пише один хлопчик в газету і просить дати йому пораду.
«У моєму класі вчиться дівчинка Оля. Два місяці тому їй зробили операцію, вона довго лежала в лікарні, а коли виписалась, стала часто пропускати заняття у школі. Я дізнався, що Оля не може носити портфель, а батьки не завжди можуть привести її до школи . тоді я вирішив допомогти однокласниці. Одного ранку зайшов до Олі і запропонував свою допомогу. Дівчинка дуже зраділа. Біля школи мене з двома портфелями в руках побачили хлопці. Вони почали сміятися над тим, що я дружку з дівчиськом. А я не знав, що їм відповісти. Порадьте, будь ласка, що мені робити?»
Друзі всі зібрались в круг
Справа друг і зліва - друг,
Візьмем правого за руку,
Візьмем лівого за руку.
Візьмем лівого за пояс,
Візьмем правого за пояс.
Візьмем правого за вухо,
Візьму лівого за вухо.
У долоні плеснем разом,
Потім ще за іншим разом,
Друзі всі зібрались в круг.
Справа друг і зліва друг.
Гарний вийшов круг.
VІІ. Засвоєння знань, формування умінь і навичок дітей
а) умови гри
б) виконання завдання
в) представлення результатів капітаном команди.
2. Гра «Іграшки». Слайд «Пограємось?»
- Перед вами ілюстрації іграшок. Подумайте, кому, хлопчику чи дівчинці, батьки можуть подарувати певну іграшку.
3. Обговорення ситуацій.
- Розгляньте ситуації. В яких з них ви не хотіли б опинитись? Чи гідна така поведінка справжнього чоловіка?
4. Гра «Наша сім’я»
- Кожен у родині має свої обов’язки і тому у них різні предмети праці. Віднайдіть, кому з членів родини належать предмети праці.
Х. Підсумок уроку
1. Бесіда
- Як за зовнішнім виглядом можна розрізнити хлопчика і дівчинку?
- Якими мають бути хлопчики і дівчатка?
2. Обіцянка хлопчиків і дівчаток.
- Хлопці дадуть свою клятву дівчаткам.
«Обіцяю завжди бути ввічливим, сміливим, допомагати та захищати слабших, не ображати дівчат.»
Обіцянка дівчат: «Обіцяю завжди бути ввічливою, завжди охайною, поважати хлопців.»
ХІ. Домашнє завдання (диференційоване)
10-12 б. Написати твір на тему: «Що таке дружба?»
7-9 б. розповісти про свого друга, подругу.
1