Урок "Гендерні особливості поведінки хлопчиків та дівчаток"

Про матеріал

Мета: Дати уявлення про традиційну модель поведінки хлопчиків і дівчаток, розуміння ролі чоловіка і жінки в сім'ї. Сприяти подоланню стереотипів, щодо «чоловічих» та «жіночих» інтересів. Формувати навички партнерського спілкування між дівчатами та хлопцями.

Розвивати класифікаційні уміння на прикладі засобів праці діяльності чоловіків і жінок. Удосконалювати вміння спостерігати, узагальнювати, самостійно робити висновки.

Виховувати доброзичливе відносини між хлопчиками і дівчатками, культуру взаємовідносин статей.

Перегляд файлу

Вчитель: Бродецька Лілія Геннадіївна

Тема: Гендерні особливості поведінки хлопчиків і дівчаток.

Мета: Дати уявлення про традиційну модель поведінки хлопчиків і дівчаток, розуміння ролі чоловіка і жінки в сім’ї. Сприяти подоланню стереотипів, щодо «чоловічих» та «жіночих»  інтересів. Формувати навички партнерського спілкування між дівчатами та хлопцями.

              Розвивати класифікаційні уміння на прикладі засобів праці діяльності чоловіків і жінок. Удосконалювати вміння спостерігати, узагальнювати, самостійно робити висновки.

               Виховувати доброзичливе відносини між хлопчиками і дівчатками, культуру взаємовідносин статей.

Обладнання: а) наочність: ілюстрації іграшок та предметів праці;

                        б) роздавальний матеріал: аркуші з віршами та картками для ігор;

                        в) ТЗН: презентація.

Хід уроку

І. Організація класу

1. Перевірка готовності дітей до уроку.

2. Гра «Рукостискання». Слайд: зображення рукостискання.

- Яким чином люди, особливо чоловіки, вітаються один з одним? (Потиском руки)

- Колись, в давнину, цей жест мав таке значення: «Я простягаю тобі руку без зброї, я прийшов до тебе з миром.» І це налаштовує на дружні відносини.

Тому для хорошого настрою ми і почнемо урок із рукостискання (рукостискання по колу).

ІІІ. Контроль і аналіз спостережень за погодою і працею людей за минулий тиждень (Слайд «Ми спостережливі»).

  • Яка зараз пора року?(Зима)
  • Який місяць? (Лютий)
  • Число? (6)
  • Яке сьогодні небо?
  • Які опади спостерігаються?
  • Чи високо сонце над землею порівняно з груднем місяцем?
  • Як це впливає на тривалість дня?
  • Яка поведінка зимуючих птахів?
  • Як ми можемо їм допомогти? (Будувати годівниці)
  • Чи помітили ви, що після Нового року синички активно співають? Як ви думаєте, чим пояснюється це?
  • Як взимку ведуть боротьбу з ожеледицею?

ІІІ. Перевірка раніше засвоєних знань. Усне опитування за ілюстраціями. Слайд «Ми ввічливі».

  • Про що ми говорили на попередньому уроці? (Про культуру спілкування)
  • Я показуватиму ілюстрації, а ви визначатимете якими словами потрібно вітатися з ним і, як звертатись: на «ти» чи на «Ви». (демонстрація ілюстрацій)

ІV. Актуалізація опорних знань. Слайд «Ми різні».

  • Підніміться всі. Подивіться один на одного. Подумайте, що у вас спільного? (вік, клас)
  • А чим відрізняєтесь? (колір і довжина волосся, розріз очей…)
  • На які дві групи ми можемо поділитись? (На хлопчиків та дівчаток)
  • Чим відрізняються хлопці від дівчаток? (у дівчаток довге волосся, а в хлопчиків – коротке, дівчата використовують прикраси)

V. Визначення теми, мети і завдання уроку.

- Отже, всі ми дуже різні, ми носимо різний одяг, у нас несхожі обличчя, але всі ми – люди. І непросто люди, а маленькі чоловіки і жінки, або ж хлопчики та дівчата. Поведінка яких також дуже різна. Тому сьогодні ми про це поговоримо. Отже, тема нашого уроку: «Загальноприйняті погляди на поведінку хлопців і дівчат»(слайд).

VI. Вивчення нового матеріалу.

  1.                   Розповідь учителя з елементами бесіди.
  • Іноді саме те, хлопчик ти чи дівчинка, і визначає нашу долю, поведінку. Якщо ти хлопчик, ти маєш бути, наприклад, турботливим батьком, захисником родини та Батьківщини. А якщо – дівчинка, то, наприклад, хорошого господинею, берегинею домашнього вогнища.

Перед вами двоє новонароджених: хлопчик та дівчинка. Чи можемо ми сказати, де хто?(Ні)

  • А тепер?(ці самі малюки, один в блакитних повзунках – хлопчик, рожевих – дівчинка)(Так)
  • Ще з самого дитинства хлопчиків одягають в одяг різного кольору. Дівчат в рожевий, а хлопців -  у блакитний. Але хіба всі дівчата люблять рожевий колір? Якщо дівчинка має блакитні очі, то їй пасуватиме одяг такого ж кольору. І не потрібно відмовляти собі в цьому.

У кожного з вас є своя сімя. У кожного члена є свої обов’язки. Яку роботу виконує тато? (Щось ремонтує, переносить важкі предмети) Мама? (Готує їсти, прибирає…) а чим займаєтесь ви? Чи допомагаєте ви їм? Яким чином?

  • Отже, хлопчики допомагають татам, а дівчатка – матерям.
  1.                   Робота над віршем «Чоловік». Слайд «Справжній чоловік».

а) ознайомлення із віршем

  • Хлопці на кого ви хочете бути схожі? А дівчатка?
  • Мабуть, кожен з вас хоче бути схожим на своїх батьків. Послухайте вірш про хлопчика, який дуже хоче бути справжнім чоловіком, як його тато.

 


Чоловік

Вчора сказав мені тато,

Що я вже чоловік.

Чоловіки не бояться,

Чоловіки загартовуються

І самі одягаються.

Не образить він подругу Сашу,

Він не грубить сусідові,

Він дві тарілки каші

З’їдає за обідом,

Він не боїться буки,

Що може раптом прийти.

Чоловік знає букви

І рахунок до десяти.

Але якщо дуже-дуже

По мамі я сумую,

Мені тато дозволяє

Пролити сльозу чоловічу.

Одну і одразу витру,

А то ще поллються.

І, щоб ніхто не бачив,

Зараз же відвернуться.

А так не можна мені плакати,

Бо є причина навіки

Вчора сказав мені тато,

Що він і я – чоловіки.


б) словникова робота

Буки – казкова істота, яка лякає дітей.

в) бесіда по змісту вірша

- То яким має бути справжній чоловік?

-  Чому хлопчику не можна плакати?

Здавна вважається, що чоловіки плачуть. Але людям властиві сльози. І якщо тобі тяжко, боляче, то краще заплач. Якщо ти чоловік і не хочеш, що хтось бачив твої сльози, то поплач десь на самоті. Адже шкідливо для здоров’я стримувати сльози.

  1.                   Поради для хлопчиків і дівчаток. Слайд.
  • А чи знаєте ви, що саме треба робити вам, щоб бути хорошими дівчатками та хлопчиками?

  • Послухайте поради для дівчат.

Дівчинка

У дівчат свої секрети.

Слід їм знати ці куплети,

Чисті руки, одяг, щічки,

В косах гарні білі стрічки.

Все важливе для дівчаток

З голови до самих п’яток.

Та віддавна й дотепер

Цінять правильні манери.

А грубити, з кимось биться

Для дівчаток не годиться.

  • Якими повинні бути дівчата?
  • Яких порад  їм слід дотримуватись?
  • Що для них головне?
  • А які поради є для хлопчиків?

Хлопчик

Для хлопців завжди дуже радий

Я дати ось які поради:

Увагу щоб звернутись на себе,

Як слід навчитися нам треба

Не смикати дівчат за коси,

Робити все, що вони просять.

Не будь хвалько і задавака,

Не змушуй меншого заплакать.

Коли врахуєш ці поради,

Вона дружить з тобою рада.

  • Як на себе можуть звернути увагу                    

хлопчики?

  • Яким не можна їм бути?

  1.                   Моральна задача.

а) ввідна розповідь

- У кожного з вас є друзі. Розкажіть про них, назвіть їх.

- Отже, частіше всього дівчатка дружить з дівчатами, а хлопчики – з хлопчиками.

 Часто хлопці вважають дівчат боягузками, слабкими, які взагалі не підходять для серйозних занять спортом: грою в хокей, у футбол. Але часто це зовсім не так. В житті є випадки, коли жінки ставали космонавтами, міліціонерами, призерами Олімпійських ігор. Тому і чоловік і жінка можуть володіти будь-якою професією. І не можна зневажливо ставитися до дівчат, дружби хлопчика і дівчинки.

б) робота з листом

- Про таку проблему пише один хлопчик в газету і просить дати йому пораду.

«У моєму класі вчиться дівчинка Оля. Два місяці тому їй зробили операцію, вона довго лежала в лікарні, а коли виписалась, стала часто пропускати заняття у школі. Я дізнався, що Оля не може носити портфель, а батьки не завжди можуть привести її до школи . тоді я вирішив допомогти однокласниці. Одного ранку зайшов до Олі і запропонував свою допомогу. Дівчинка дуже зраділа. Біля школи мене з двома портфелями в руках побачили хлопці. Вони почали сміятися над тим, що я дружку з дівчиськом. А я не знав, що їм відповісти. Порадьте, будь ласка, що мені робити?»

  • Що ви можете йому порадити? (хлопчик може відповісти однокласникам: «Чоловік для того має силу, щоб допомогти слабшому, а не для того, щоб хизуватися і насміхатися»)
  1.                   Фізкультхвилинка

Друзі всі зібрались в круг

Справа друг і зліва -  друг,

Візьмем правого за руку,

Візьмем лівого за руку.

Візьмем лівого за пояс,

Візьмем правого за пояс.

Візьмем правого за вухо,

Візьму лівого за вухо.

У долоні плеснем разом,

Потім ще за іншим разом,

Друзі всі зібрались в круг.

Справа друг і зліва друг.

Гарний вийшов круг.


VІІ. Засвоєння знань, формування умінь і навичок дітей

  1.                   Робота в групах. Гра «Дівчата-хлопці». Слайд

а) умови гри

  • Зараз ми попрацюємо в групах. У вас на парті знаходиться аркуш, на якому написано в команді Рожевих – «Хлопці», у команді Блакитних – «Дівчата». І знаходяться картки з певними характеристиками . Хлопці повинні підібрати характеристики, якими повинні бути дівчата, а дівчата навпаки.

б) виконання завдання

 в) представлення результатів капітаном команди.

2. Гра «Іграшки». Слайд «Пограємось?»

- Перед вами ілюстрації іграшок. Подумайте, кому, хлопчику чи дівчинці, батьки можуть подарувати певну іграшку.

3. Обговорення ситуацій.

- Розгляньте ситуації. В яких з них ви не хотіли б опинитись? Чи гідна така поведінка справжнього чоловіка?

4. Гра «Наша сімя»

- Кожен у родині має свої обов’язки і тому у них різні предмети праці. Віднайдіть, кому з членів родини належать предмети праці.

Х. Підсумок уроку

1. Бесіда

- Як за зовнішнім виглядом можна розрізнити хлопчика і дівчинку?

- Якими мають бути хлопчики і дівчатка?

2. Обіцянка хлопчиків і дівчаток.

- Хлопці дадуть свою клятву дівчаткам.

«Обіцяю завжди бути ввічливим, сміливим, допомагати та захищати слабших, не ображати дівчат.» 

Обіцянка дівчат: «Обіцяю завжди бути ввічливою, завжди охайною, поважати хлопців.»

ХІ. Домашнє завдання (диференційоване)

10-12 б. Написати твір на тему: «Що таке дружба?»

7-9 б. розповісти про свого друга, подругу.

1

 

docx
Додано
11 травня 2019
Переглядів
2126
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку