Урок-квест «Збережемо природу для майбутнього»
Мета: розширити та поглибити знання учнів про екологічні проблеми; прищеплювати любов і бережне, доброзичливе ставлення до навколишнього середовища; виховувати свідомих громадян, яких хвилює майбутнє рідної землі; розвивати мовлення та логічне мислення учнів
Хід уроку
Етапи проведення гри:
Попередній етап: формування команд, висування капітанів, розробка символіки(емблема, девіз), визначення відповідальних на станціях.
Організаційний етап:
Вчитель:
Дзень-дзелень, дзень-дзелень,
Ми вітаєм новий день!
Bonjour, hello, salam,
Ми дружньо скажем Вам!
Наша планета зберігає в собі найпотаємніші загадки аж від зародження життя. Наука екологія вивчає Землю, на якій все взаємопов’язане, все залежать одне від одного: якщо згасне сонце – все замерзне і покриється мороком; якщо зникнуть повітря і вода – не буде чим дихати і нічого буде пити; якщо зникнуть рослини – нічого буде їсти ні тваринам, ні людині … Тому, зберегти природу означає зберегти життя.
Пропоную до вашого перегляду презентацію про екологічні проблеми України.
Так що ж таке «екологія»? Екологія - це наука про взаємодію живих організмів і їхніх спільнот між собою і з середовищем, в якому вони проживають. Мабуть, кожен з вас чув словосполучення екологічна катастрофа та стихійне лихо. Катастрофа - велика за масштабами аварія чи інша подія, що призводить до тяжких наслідків. А стихійне лихо - це надзвичайне природне явище, що діє з великою руйнівною силою, завдає значної шкоди району, в якому відбувається, порушує нормальну життєдіяльність населення, знищує матеріальні цінності.
Сьогоднішній урок ми проведемо у формі гри-квесту. Квест – це ігрова пригода, під час якої вам потрібно пройти 4 станції для досягнення мети. Переможцем стане команда, яка пройде всі станції максимально швидко (фіксується загальний час проходження маршруту від початку до кінця) і набере найбільшу кількість балів. Порядок проходження екологічної стежки визначається картою. Та команда, яка швидше за всіх впоралася із завданнями перемагає і приносить пазл з малюнком.
Подання команд:
1.«Зелені берети», ми знаєм лісові секрети.
2.«Синя безодня» досліджуєм поширення водню.
3.«Жовті вершини» малюєм піщані картини.
4.«Прозорі пірати» ми в озонового шару на варті.
Команди ознайомлюються з картою, де зазначені пункти, які потрібно пройти: Кмітливі та творчі, Логічний ланцюжок, Рудники золотого сміття, Так чи ні(додаток 3).
1.Кмітливі та творчі
Потрібно розгадати ребус, знайти відповідний малюнок і розфарбувати його. Відведений час на завдання 7хв.
2.Логічний ланцюжок
Потрібно підкреслити зайве в цьому ланцюжку слово. Час 5хв.
Фізкультхвилинка
Не кидаєш сміття хоч де - сплесни у долоні.
Не спалюєш листя надворі – промасажуй скроні.
Не розбиваєш скляні пляшки, не кидаєш їх будь-де-
повернись до товариша свого, хай обійме тебе.
«Екологічні проблеми» тривожать думки
Підіймай вгору відразу обидві руки.
Серце болить за забруднену річку,
Зав′яжи на голову невидиму стрічку.
«Хочу з природою в злагоді бути»-
Візьмімось за руки, щоб це не забути.
Продовжуємо нашу гру. І наступна станція:
3. Рудники золотого сміття
Стан навколишнього середовища України, а зокрема і Закарпаття, є дуже тривожним. Забруднюються атмосфера, водойми, непродумано вносяться добрива і різні хімічні сполуки в грунти, порушуються природні угрупування рослин і тварин, пересихають болота, міліють і зникають річки й озера, бездумно вирубають ліси.
Ваше завдання уважно дивитись, а потім дати відповіді на питання.
Запишіть на аркушах відповіді а запитання:
4. «Хто я?»
Команди обирають учасника з протилежної команди. І той має відгадати загадане слово. Питання задаються так, щоб можна було відповісти лише так чи ні. По 1 хв для відгадки слова.
Слова для гри:
Сміття, вітер, дощ, сонце, сніг, пляшка, дерево, автомобіль.
4. Підведення підсумків та нагородження переможців.
Вправа ,, Мікрофон’’
-Що вас вразило на занятті?
-Що нового ви дізнались?
-А якими знаннями поділитесь з батьками та друзями?
-Який висновок ми сьогодні зробили?
Вчитель:
Переможці у нас всі:
І великі, і малі.
З пазлів землю ми зібрали
І за друзів вболівали.
(нагородження команд)
Заключне слово:
Людина – частина природи. Своїм існуванням, своєю досконалістю, своєю могутністю ми зобов’язані саме природі.
Природа нам – як рідний дім,
Вона усім, як мати.
Щоб лад завжди був в домі тім,
Про це нам треба дбати.
Потрібно підкреслити зайве в цьому ланцюжку слово. Час 5хв.
Корінь, стебло, квітка, букет, лист – це частини рослин.
Сонце, камінь, дуб, небо, сніг – це нежива природа.
В’яз, вільха, ялиця, ясен, клен – це листяні дерева.
Землетрус, сель, вулканізм, зсув, роса – це стихійні лиха.
Ведмідь, їжак, борсук, білка – впадають в сплячку.
Хуртовина, снігопад, посуха, ожеледиця, обвал - зимові природні явища
Ялина, сосна, ялиця, береза, модрина, туя, ялівець – це хвойні дерева.
Соловей, ластівка, стриж, ворона, зозуля, жайворонки – це перелітні птахи.
Горобець, соловей, жайворонок, дрізд – це птахи співучі.
Мати-й-мачуха, ромашка, деревій, кропива, кульбаба, вовче лико – це лікарські рослини.