Урок географії 7 клас "Північна Америка. Географічне положення. Історія відкриття та освоєння."

Про матеріал
Урок географії в 7 класі "Північна Америка. Географічне положення. Історія відкриття та освоєння." Пропонуються до використання прийоми педагогічної техніки: «коло побажань» „спільний проект”, „пошук інформації”, складання ОІС, «запитання зі скриньки», « спіймай помилку».
Перегляд файлу

 

 

Тема: Північна Америка. Географічне  положення.

           Історія відкриття та освоєння.

 

Очікувані результати: - вивчити  фізико-географічне положення, розміри і     

                                            обриси материка;

                                       - створити ОІС  „Північна Америка”, використовуючи  

                                            різні тематичні карти;

                                       - розглянути історію відкриття  і  дослідження материка;

                                       - розвивати уміння працювати з картами різного змісту;

                                       - виховувати культуру спілкування, розвивати інтерес 

                                         до географії.

 

Тип міні-модуля: інформаційно-мотиваційний.

Прийоми педагогічної техніки: «коло побажань» „спільний проект”, „пошук інформації”,  складання ОІС, «запитання зі скриньки», « спіймай помилку».

 

Хід дидактичної  взаємодії:

І. Повідомлення теми і очікуваних результатів.

Прийом « Коло побажань»  

 Учні стають в коло і висловлюють побажання один одному.

ІІ. Актуалізація опорних знань, подача інформації про навчальний модуль, що починають вивчати.

    Північна Америка — третій за величиною континент.

Площа - 24, 25 млн км2

Населення - 518,3 млн осіб

Середня густота населення - 21особа/км2

Кількість країн - 23

Найбільша за площею країна - Канада 9970610 км2

Найменша за площею країна - Сент-Кітс і Невіс, 269,4 км2

Країна з найбільшим населенням – США, 308,8 млн осіб

Найвища точка – гора Мак-Кінлі, 6194м

Найменша висота над рівнем моря – Долина Смерті, - 86 м

Найдовша річка – Міссісіпі (з Міссурі), 6019 м

Найбільше озеро – Верхнє, 82,100 км2

Найбільший острів – Гренландія, 2175600 км2

Найвидатніший водоспад - Ніагарський

    В Північній Америці розташована найбільша прісноводна озерна система світу – Великі озера.

    Ліси займають бл. 1/3 території. В Північні Америці є понад 50 національних парків, в тому числі найбільш відомі Єллоустонський і Йосемітський.                                                                                                                                                                         У Північній Америці присутні практично всі кліматичні зони, що зустрічаються на нашій планеті. Напевно всі чули про таке дивовижне і загадкове місце, як «Долина Смерті». Саме в «долині» був зафіксований світовий температурний рекорд, що становить +57 С.

    Північну Америку назвали на честь відомого дослідника Амеріго Веспуччі, хоча першим її відкрив Христофор Колумб.

    Найбільше місто Північної Америки — це Мехіко, в якому живуть понад 20 мільйонів чоловік.

    Півострів Лабрадор - один з найбільших у світі. Він розташований на північному сході континенту. Площа Лабрадору 1,6 млн. км2. Лабрадор був відкритий португальськими мореплавцями - Братами Г. і М. Кортереаль.
Перша згадка про Лабрадор відноситься до 1593 року. У звіті про плавання судна "Меріголд" у район протоки Кабота команда зустріла "тубільців з собаками чорної масті, розміром трохи менші за хорта, які йшли за ними по п'ятах". Тварини відрізнялися від собак з материка, які належали місцевим індіанцям, при описі незмінно називалися "чорними". Ця чорна ньюфаундлендська собака є родоначальницею сучасних Лабрадорів, ньюфаундлендів і декількох інших порід.

Фахівці припускають, що у формуванні породи на Ньюфаундленді взяли участь собаки вікінгів, які прибули туди в 1000 рік до н. е., і собаки басків, які знаходилися на півострові Лабрадор з 1500 по 1700 рік. Основне, що вразило європейців, які вперше побачили ньюфаундлендів, - їхнє бажання працювати в воді й на суші в будь - яку погоду.

  Острів Гренландія - найбільший острів у світі. Його площа 2 176 000 км2. Розташований у Північному Льодовитому океані. Понад 90% Гренландії вкрито льодовиком товщиною до 3000 метрів. На думку деяких учених Гренландія являє собою скупчення островів, вкритих зверху льодовиковою шапкою, без якої площа її була б значно меншою і досягала 1680 тисяч квадратних кілометрів. Біля берегів щорічно утворюється понад 10 тисяч айсбергів.

  Бафіннова Земля - найбільший острів, який входить до складу Канадського Арктичного архіпелагу. Площа Баффінової Землі - 476 тис. км2

       Мексиканська  затока - найбільша  морська затока в світі. Її  берегова лінія досягає  500 км, а площа  дорівнює 1 544 000 км2

 

„Спільний проект”

     За планом вивчення материка учні складають ОІС ( при потребі з допомогою учителя ).

Перший блок ФГП  складається за планом характеристики географічного положення материка. Над кожним блоком працює одна група учнів, потім презентують свою роботу.

 

 

 

 

ОІС                                         Північна Америка

(S = 20,36 млн. км2, з островами - 24,25 млн. км2

Ф

Г

П

Пн, Зх - півкулі.

Крайні точки:    пн – м. Мерчісон;
                                пд – м. Мар’ято;

                                зх – м. Принца Уельського;
                                сх – м. Сент-Чарльз.

на пн - Північний Льодовитий океан (затоки: Гудзонова, Амундсена, 

              Фокс Бейсін; протоки: Гудзонова, Дейвісова; моря: Баффіна, Бофорта)

 сх - Атлантичний океан (затоки: Фанді, Мексиканська, Мен, Св. Лаврентія, Кампече; протоки: Флорідська, Кабота, Юкатанська; Карибське море)

 зх - Тихий океан (затоки: Аляска, Каліфорнійська, Кука, Королеви Шарлотти)

 

 

 

Дослідження та освоєння

Кінець X ст.

– нормани – пн-сх береги материка.

XVI ст.

– іспанці – Центральна Америка.

XV ст.

– Джон Кабот – острів Ньюфаундленд.

XVI ст.

– Джон Девіс.

XVII ст .

– Генрі Гудзон, Вільям Баффін.

XVII ст.

– Александр Маккензі.

XVIII ст.

– Вітус Беринг і Олексій Чириков, Григорій Шеліхов.

 

                                                                                            

Рельєф і корисні копалини

Зх - Кордильєри (г. Мак-Кінлі 6193м)

Сх - Аппалачі, Лаврентійська вис.,

        Центральні та Великі рівнини,

        Примексиканська та  Приат-

        лантична низовини, Великий

        Кольєтон, Флінт- Мамонтова

        Печера

Руди: залізні,нікелеві,мідні,уранові,

          молібденові;

          кам’яне  вугілля, нафта, газ,

          ртуть, золото.

Гренландія, Куба, Ямайка, Гаїті, Ньюфаундленд, Баффінова Земля,

Канадський Арктичний архіпелаг, Великі та Малі Антильські острови, Аляска, Лабрадор, Юкатан, Флорида, Каліфорнія

Клімат

пояси

області

1. арктичний

 

2. суб-арктичний

 

3. помірний:

- морський

- континентальний

-помірно-континентальний

4. суб-тропічний:

-середземноморський

- континентальний

-вологий субтропічний

5.тропічний:

- континентальний

- вологий тропічний

6. суб-
екваторіальний

 

                               

                              

 

Води суходолу

Міссісіпі («Велика річка») з притоками Міссурі та Огайо, Маккензі, Колумбія, Колорадо

, Св. Лаврентія, Юкон,
Великі озера, Велике Солоне озеро, озеро Атабаска.

Підземні води.

Природні зони

Арктичні пустелі, тундра, тайга, мішані ліси, широколисті ліси, лісостепи, степ, напівпустелі і пустелі, вологі піщані ліси, твердолисті ліси і чагарники, області висотної поясності.

 

                          

                           

 

Населення (518,3 млн. чол.)

Індіанці, ескімоси – корінні жителі;

Нащадки переселенців: англійці, ірландці, французи, німці, українці (0,5 млн. чол.), афроамериканці.

Природоохоронні території

Заповідники:

Ноатак, Долина Смерті, Великий Каньйон,  Ель- Віскаїно, Сіан-Каан, Натур.

Національні парки: Єллоустонський, Йосеміті, Мамонтова печера, Клуейн, Еверглейдс, Йохо, Нахані, Фанді, Катмай, Секвоя та ін.

 

                           

                        

 

Держави (23)

Канада – Оттава

Гондурас – Тегусігальпа

Гватемала – Гватемала

США – Вашингтон

Мексика – Мехіко

Куба – Гавана

Нікарагуа – Манагуа

Коста-Ріка – Сан-Хосе

Беліз – Бельмопан

Сальвадор – Сан-Сальвадор

 

 

1. Кожна група презентує частину ОІС.

 Учні записують  відомості і складають ОІС.

 

2. Картографічний практикум.

Позначити на контурній карті географічні об’єкти Північної Америки:

миси: Мерчісон, Мар’ято, Принца Уельського, Сент-Чарльз;

затоки: Аляска, Гудзонова, Каліфорнійська, Мексиканська;

острови: Великі Антильські (Куба, Гаїті, Ямайка), Малі Антильські, Гренландія, Ньюфаундленд, Канадський Арктичний архіпелаг;

півострови: Аляска, Каліфорнія, Лабрадор, Флорида, Юкатан.

 

3. Розв’язати кросворд «Північна Америка».

 

1. Півострів на півдні Північної Америки 

2. Острів біля східних берегів Північної Америки.

3. Протока, що розділяє Північну Америку і Євразію.

4. Затока на півдні Америки.

5. Море біля берегів Північної Америки.

6. Півострів на пн-зх Північної Америки.

7. Крайня північна точка.

8. Півострів на півдні Північної Америки.

9. Затока Північної Америки.

10. Затока Північної Америки.

11. Мис на півдні материка.

12. Затока, де спостерігаються найвищі у світі припливи.

13. Півострів Північної Америки.

 

4. «Запитання зі скриньки»

1. Яка затока отримала назву «льодовий мішок»?

2. Затока – «розпечена сковорідка»?

3. Якому морю дали назву водорості?

4. Назвіть найпотужнішу теплу течію біля берегів материка.

5. Хто уперше відкрив Гренландію?

6. Хто відкрив Америку?

7. На честь якого дослідника названо затоку біля півострова Лабрадор?

8. Яка площа Північної Америки?

9. Найбільше озеро материка?

10. Назвіть найбільшу річку Північної Америки.

11. Назвіть мандрівників, які обстежили та нанесли на карту Алеутські острови та узбережжя Аляски.

 

5. « Спіймай помилку»

     «Північна Америка простяглася на захід від Африки, на південь -  від Антарктиди, на північ -  від Південної Америки. Її західне узбережжя омивають води Атлантичного, а східне – Тихого океанів. На півдні знаходиться Канадський Арктичний архіпелаг, на півночі - Великі Антильські острови. Крайня південна точка – мис Мар’ято. Материк відкрив Александр Маккензі».

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                IV. Рефлексія.

  1. Яку тему ми розглядали?
  2. Чи досягли ми очікуваних результатів?
  3. Що нового ви дізналися?
  4. Що вам сподобалося під час роботи?
  5. Як ви оцінюєте свою роботу?

V. Підсумок заняття.

 

Д/З – прочитати §‏ 33, вивчити географічну номенклатуру, скласти сенкан

docx
Додано
19 листопада
Переглядів
31
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку