Урок з географії 7 клас "Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини."

Про матеріал
Урок з географії 7 клас "Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини." Прийоми педагогічної техніки: „мікрофон”, робота в парах, незакінчені речення, картографічний практикум, «чиста дошка», ребус.
Перегляд файлу

 

Тема: Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини.

 

Очікувані результати:

                                      - вивчити будову поверхні Північної Америки ( у порівнянні з

                                        Південною Америкою ), розміщення корисних копалин.

                                      - розвивання мислення, аналізуючи взаємозалежність розміщення

                                        корисних копалин і географічної будови материка; вміння

                                        користуватися картами;

                                     - виховувати бережливість, дбайливість у використанні корисних

                                        копалин; виховувати екологічну культуру.

 

Тип міні-модуля: діяльнісно-розвиваючий.

Прийоми педагогічної техніки: „мікрофон”,  робота в парах, незакінчені речення, картографічний практикум, «чиста дошка», ребус.

 

                                              Хід дидактичної взаємодії:

І. Повідомлення теми і очікуваних результатів.

Розминка «Закінчити речення одним словом».   

Учні стають в коло і тримаються за руки. Потиснути руку свого сусіда і передати йому позитивний заряд із побажаннями на сьогоднішнє заняття. Кожен учень по-черзі говорить:    

 «Я бажаю всім...»     

«Сьогодні я хочу дізнатися...»                                                                             

II. Інструктування.

III. Етап діяльнісно-розвиваючих вправ.

 

  Кордильєри - найбільша за довжиною гірська система нашої планети. Вона тягнеться вздовж Тихого океану більш ніж на 18 000 кілометрів.           Кордильєри розташовані на території двох Америк - Північної й Південної.
Найвища точка Кордильєрів у Північній Америці - гора Мак-Кінлі.
Її висота 6194 метри.

 Скелясті гори - одні з найбільших гір за довжиною. Скелясті гори тягнуться на 3200 кілометрів, а їхня ширина досягає 700 км, найвищою точкою є гора Елберт, висота якої 4400 метрів. Скелясті гори входять до гірської системи Кордильєр. У цьому районі дуже часті землетруси, майже на всій території можна зустріти гейзери і термальні джерела.

  Мауна-Кеа -  найбільша гора на  землі, якщо врахувати її  підводну основу, що  розташована на глибині  6000 у Гавайській  западині. Повна висота  гори Мауна-Кеа 10 205  метрів Цікаво, що велика  частина гори знаходиться під водою. Гора Мауна-Кеа це погаслий вулкан.

 Соляні гіганти - 330 підземних гір з кам'яної солі, що протяглись на 1160 км уздовж північного узбережжя Мексиканської затоки. Ці гори відомі з кінця XIX століття. Деякі з них у вигляді соляних брил можна спостерігати і на поверхні.

  Флінт-мамонтова печера - найдовша печера у світі. Вона входить до системи карстових печер і тягнеться приблизно на 560 кілометрів.

  Мамонтова печера - одна з найбільших карстових печер світу. Вона була відкрита 1809 року. Печера тягнеться на 280 кілометрів і являє собою великий лабіринт підземних сталактитових галерей і гротів. Один із гротів досягає 45-метрової висоти. Цікаво, що лише обстежена частина Мамонтової печери включає 225 проходів, 47 високих куполів, 23 глибокі ями. Загальна довжина порожнин приблизно сягає 74 кілометри. Крім цього, усередині Мамонтової печери виявлено три підземні річки і три великих озера. Першим дослідником печери вважається Стівен Бішоп. Тут він знайшов дивних сліпих риб, змій, мовчазних цвіркунів, остатки величезних печерних ведмедів, що вимерли наприкінці льодовикового періоду і безліч нових печер. Карта, намальована Бішопом у 1842 році, використовувалась протягом сорока років. Стівена називають "королем підземелля". Мамонтова печера до тепер зберігає багато не розкритих таємниць. П’яти ярусна печера схожа на складний лабіринт, у який ніколи не проникає денне світло. Фахівці з вивчення печер обстежили лиш 240 кілометрів. А скільки їх ще залишилося? Поки що це залишається загадкою.

 Великий каньйон - найбільша ущелина на суші, що знаходиться на річці Колорадо. Він тягнеться на 446 кілометрів, ширина каньйону досягає 16 км, а глибина - близько 1,5 кілометрів.

  Нохоч-на-Чіч - найдовша підводна печера. Її довжина 50 км. Розташована на території Мексики.

  Міст-веселка - найвища природна арка в світі. Її висота сягає 88 м, а довжина перекриття становить 82 метри. Цікаво, що арка нагадує веселку не тільки формою, але й за кольором. Міст-веселка знаходиться в штаті Юта, США.

  Пейзажна арка - найдовша природна арка в світі. Довжина її перекриття досягає 95 метрів. Пейзажна арка знаходиться в штаті Юта, США.

 Долина пам'ятників знаходиться в пустелі Арізона. Тут можна побачити безліч нерукотворних кам'яних скульптур. Але найбільш видатною є "Вежа диявола". Це округла скеляста брила з червоного порфіру, діаметр якої близько 250 метрів, а висота майже 240 метрів. Багато вчених вважають, що "Вежа диявола" - залишок стародавнього геологічного утворення, можливо, навіть вулкана.

      Наймогутніша лавина зафіксована 18 травня 1980 року в штаті Вашингтон, США. Виверження вулкана Сент-Хеленс утворило потік розпеченої лави до 2,8 млрд м 3, а швидкість, з якою вона неслася по схилу, становила 400 км/год.

  1. Мікрофон”

Пригадати основні опорні поняття : рельєф, гори, рівнини, платформа, області складчастості, щит, чохол,  фундамент, плита, горст, грабен  т. п.

    2. Робота в парах. Картографічний практикум.

Учні знаходять тектонічні структури і відповідні їм форми рельєфу на карті і позначають їх на контурній карті. Визначають, які корисні копалини  в межах даних форм рельєфу. Результати записують в таблицю.

 

 

Ділянки земної кори

 

Форми рельєфу

 

Корисні копалини

Кайнозойська складчастість

Кордильєри ( г. Мак-Кінлі )

Герцинська складчастість

Аппалачі

Осадовий чохол

Докембрійської

платформи

Центральні рівнини

Осадовий чохол молодих платформ

Примексиканська низовина

Приатлантична низовина

Докембрійська платформа

Великі рівнини

Мезозойська складчастість

Скелясті гори

Кристалічний фундамент докембрійської платформи

Лаврентійська височина

 

3. «Чиста дошка».

На дошці написані запитання на які учні самостійно шукають відповідь. Запитання, на яке відповідь знайдено, витирається.

  1. Як називався єдиний континент, частиною якого була Північна Америка?
  2. До якої платформи належать найдавніші ділянки земної кори в Північній Америці?
  3. Що спричинило утворення Канадського Арктичного архіпелагу?
  4. Назвіть найпотужнішу гірську систему материка.
  5. Назвіть старі зруйновані гори на сході материка.
  6. Як називається нагір’я між Мексиканською та Каліфорнійською затоками.
  7. Назвіть найвищий вулкан Північної Америки.
  8. Назвіть найглибший у світі каньйон.
  9. Назвіть найвищу вершину материка.
  10. Які корисні копалини поширені в Кордильєрах і місцях виходу на поверхню кристалічних порід давньої платформи?

 

 

IV. Презентація результатів.

Дайте відповідь на запитання.

  1. Назвіть найбільші форми рельєфу Північної Америки.
  2. Установіть риси подібності і відмінності у рельєфі Північної Америки і Південної Америки.
  3. Чому Кордильєри розміщені на заході материка?
  4. Які, на вашу думку, райони Північної Америки виділяються особливою  різноманітністю корисних копалин? Чим це можна пояснити?

 

 Розгадайте ребуси.

Результат пошуку зображень за запитом "малюнок маки"            Результат пошуку зображень за запитом "малюнок кінь"ʼ        ʼ

(Мак-Кінлі)

 

 

   АП    К П  Результат пошуку зображень за запитом "малюнок калачі"    

(Аппалачі) 

  ʼРезультат пошуку зображень за запитом "малюнок горіха"ʼОАРезультат пошуку зображень за запитом "малюнок собака"ʼʼ

(Орісаба)

 

V. Рефлексія

  1. Що нового ви дізналися?
  2. Як ви вважаєте, чи виконали ми ті завдання, що поставили перед собою?
  3. Які труднощі виникли у вас під час  заняття?
  4. Що сподобалось під час роботи?

Незакінчені речення.

  1. Мені сподобалося...
  2. Я зрозумів (запам’ятав)...
  3. Найцікавішим для мене було...
  4. Я ще раз повторив...
  5. Я навчився...
  6. В майбутньому мені пригодяться знання про...

VI. Підсумок заняття.

Д/З – прочитати § 34, вивчити географічну номенклатуру, скласти кросворд, ребус.

docx
Додано
19 листопада
Переглядів
30
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку