Тема. Своєрідність рослинного та тваринного світу Австралії.
Задачі. Розкрити зміст, систематизувати та поглибити знання про рослинний та тваринний світ Австралії; продовжувати вчити дітей працювати з картою півкуль; поповнити знання дітей про Австралію; розвивати уміння аналізувати, робити висновки; формувати інформаційну, соціальну, комунікативну та патріотичну компетентність; вдосконалювати навички стійкого запам'ятовування; розвивати вміння застосовувати знання в практичній діяльності; розвивати зорову пам'ять, мислення, увагу; виховувати бережливе ставлення до природи.
Тип уроку. Застосування З, У, Н.
Обладнання. Ноутбук, телевізор, карта півкуль, картки для гри «Австралія-Африка», картки зі словами рослинного та тваринного світу, розмальовки, фото Джеймса Кука, дидактичний матеріал до гри «Третій зайвий», кольорові олівці, картки до гри «Павутинка».
Хід уроку
Продзвенів уже дзвінок,
всіх покликав на урок.
До уроку приготуйтесь,
на роботу налаштуйтесь.
Будемо працювати
та нові знання про рослинний
і тваринний світ
Австралії здобувати.
а) Гра «Австралія-Африка». Робота за картою півкуль.
Я називаю об'єкти, якщо вони розташовані на материку Австралія –ви показуєте картку зеленого кольору, якщо на материку Африка –ви показуєте картку червоного кольору.
Річка Ніл, річка Конго, річка Муррей, озеро Вікторія, озеро Ейр, озеро Чад,
г. Косцюшко, влк. Кіліманджаро, о.Тасманія, о. Мадагаскар.
(Діти показують на карті ці об'єкти).
1Повідомлення теми, задач уроку.
1 слайд
На уроці ми поглибимо знання про рослинний та тваринний світ Австралії; будемо продовжувати працювати з картою півкуль; поповнимо знання про Австралію; будемо розвивати уміння аналізувати, робити висновки; розвивати зорову пам'ять, мислення, увагу; виховувати бережливе ставлення до природи.
— У якій півкулі розташований материк Австралія? (Східній)
— Назвіть найвищу точку земної поверхні Австралії. (влк. Косцюшко)
— Назвіть найбільші водойми цього материка. (річка Муррей, озеро Ейр).
— Назвіть столицю Австралії. (місто Канберра)
3. Формуюча частина.
а) Ознайомлення з новими знаннями і уміннями. Розповідь вчителя з переглядом презентації.
2 слайд
В Австралії виникло багато своєрідних видів рослин та тварин, які не зустрічаються в інших куточках земної кулі. Природа створила в Австралії величезний заповідник, де збереглися багато рослин і тварин, близькі тим, що населяли Землю в далекі часи і зникли на інших материках. До 75% видів рослин зустрічаються тільки в Австралії.
б) Уточнення, доповнення матеріалу.
*доповіді вчителя та дітей про рослинний світ Австралії.
*Евкаліпт.
3 слайд
Рослинним символом материка є евкаліпт. Це вічнозелене дерево, поширене всюди: - у вологих лісах; - у сухих пустелях; - у гірських районах.
Евкаліптів налічують сотні видів, серед яких – і карликові, і гіганти заввишки понад 100м.
У вологому кліматі корені евкаліпта так потужно висмоктують вологу з грунту, а потім випаровують через листки, що він дістав назву “дерево-насос".
(вішаю слово на дошку та даю розмальовку евкаліпта дитині)
*Акації.
4 слайд
Типовими є акації, яких також існує безліч видів.
(вішаю слово на дошку та даю розмальовку акації дитині)
*Араукарія.
5 слайд
На гірських схилах поширені реліктові хвойні дерева – араукарії. Араукарія - вічнозелене хвойне дерево.
(вішаю слово на дошку та даю розмальовку араукарії дитині)
*Пляшкові дерева.
6 слайд
У центральних районах Австралії ростуть своєрідні пляшкові дерева, товстий стовбур яких звужується доверху.
7 слайд
У стовбурі пляшкових дерев нагромаджується волога, яку дерево витрачає в посушливий сезон.
(вішаю слово на дошку та даю розмальовку пляшкового дерева дитині)
*доповіді вчителя та дітей про тваринний світ Австралії.
- Перейдемо до вивчення тваринного світу Австралії.
*Качкодзьоб.
8 слайд
Коли вперше до Європи мандрівники привезли опудало качкодзьоба, то ніхто не повірив, що така істота може існувати насправді. Вважали, що шахраї привезли тіло якогось звіра, до морди якого пришили качиного дзьоба. Виявилося, що така тварина все ж існує в Австралії і живе на узбережжях річок у глибоких норах, вхід до яких риє під водою.
9 слайд
Качкодзьоб має тіло довжиною 30-45 см, що вкрите темно-бурим хутром. Важить тварина близько 2 кг. Качкодзьоб - поширений на берегах сходу Австралії і Тасманії. Самою відмінною рисою зовнішньості качкодзьоба є, звичайно, качиний дзьоб, завдяки якому ця тварина і отримала свою назву. Качкодзьоб відмінно плаває і пірнає. Може перебувати під водою затамувавши подих до 5 хвилин.
(вішаю слово на дошку та даю розмальовку качкодзьоба дитині)
*Ківі.
10 слайд
Ківі - це невеликі птахи, які живуть у Австралії, розміром з курку. Відзначається, що самки ківі трохи більші за самців. важать дорослі особини від 1,5 до 4 кг, їхнє тіло має грушовидну форму, з маленькою головою і короткою шиєю.
(вішаю слово на дошку та даю розмальовку ківі дитині)
* Відгадування загадки.
Щоб вгадати наступного представника тваринного ссвіту, ви повинні відгадати загадку:
Стриб скоріш в мішок до мами,
Як скінчила жваву гру.
У мішку несе додому
Мама доню... (кенгуру).
*Кенгуру.
11 слайд
Тваринний світ зовсім не схожий на тваринний світ інших материків. Це — країна сумчастих тварин, яких тут 600 видів.
Малята сумчастих народжуються дуже маленькими і мати доношує їх у сумці — шкіряній складці на череві. Характерною сумчастою твариною є кенгуру. Тут можна натрапити на великих кенгуру (до 3 м заввишки), а можна побачити і карликових тварин, розміром до 30 см.
12 слайд
У ХVІІ ст. голландські моряки, що висадилися на берег невідомого материка, побачили дивних істот. Повернувшись на батьківщину, вони розповідали, що ці істоти мають зріст, як у людини, пересуваються стрибками, як жаби, є двоногими, як птахи, а голова у них, як у оленя. Лише у 1770 р Джеймс Кук (фото) та його супутники підстрелили і детально описали кількох таких тварин. Коли мандрівники питали у аборигенів про назву цих істот, ті, не розуміючи іноземних мов, говорили “кенгуру", тобто “вас не розумію". Ці слова й сприйняли як назву тварини.
Кук не помітив найдивовижнішої ознаки кенгуру – сумки на череві, у якій тварини виношують своїх недорозвинених малят, які є занадто маленькими і безпомічними. Наприклад, у велетенського кенгуру, що має зріст 2 м, дитинча народжується довжиною 3 см.
Воно саме не може навіть смоктати молоко. Самиця садить дитину у сумку, в яку відкриваються отвори молочних залоз, і вприскує їй в рот молоко. У сумці немовля розвивається 8 місяців. Пізніше дитина може інколи залазити до сумки матері, захищаючись від небезпеки. Кенгуру є рекордсменами за стрибками у довжину – 10 м. Ці тварини здатні й високо стрибати. Відомі випадки, як під час полювання кенгуру перестрибували через голови людей, а інколи й долали перешкоди висотою 3,1 м.
(вішаю слово на дошку та даю розмальовку кенгуру дитині)
*Какаду.
13 слайд
Какаду відомі серед папуг, найкмітливіші і тямущі птиці. Їх допитлива вдача не має меж.
14 слайд Їм вдається відкрити навіть найхитромудріші запори клітин, зав'язувати і розв'язувати вузли і до всього іншого вміють відкручувати гайки.
(вішаю слово на дошку та даю розмальовку какаду дитині)
*Коали.
15 слайд
В евкаліптових лісах на деревах живе сумчастий ведмідь коала, невеликий звір довжиною 60-80 см і масою до 16 кг. Має круглу голову з великими вухами. На лапах – довгі кігті, якими чіпляється за стовбури дерев.
16 слайд
Вдень коали нерухомо сидять між гілок, а вночі пересуваються, жуючи листя евкаліптів. Самиця раз на два роки приносить дитинча, яке виношує у сумці 6-7 місяців, а потім ще довго його носить на спині.
17 слайд
Якщо у коали відбирати їжу, вона плаче та витирає лапами морду, як людина. Коали активні вночі, а вдень дрімають на дереві, обхопивши гілки передніми лапами з міцними гострими кігтями. Цей вид перебуває на межі зникнення. Коали занесені до Міжнародної Червоної книги.
(вішаю слово на дошку та даю розмальовку коали дитині)
*Дінго.
18 слайд
Дінго — це здичавілий нащадок свійської собаки, якого колись завезли на материк. Живуть динго невеликими групами.
19 слайд
Дика собака дінго - тварина, яка має цікаву особливість. Вона полягає в тому, що чистокровна порода ніколи не гавкає, вона лише здатна вити і гарчати.
(вішаю слово на дошку та даю розмальовку дінго дитині)
*Страус Ему.
20 слайд
Символом країни, зображеним на її гербі є ему. Це третій за розмірами птах світу, який зовні нагадує африканського страуса.
З піднятою головою зріст птаха складає 1,5- 2 м. Зазвичай ему важать 32-36 кг, але зустрічаються екземпляри вагою 54 кг. Крила ему недорозвинені, тому він не здатен літати. Але має міцні ноги. По рівнині птах може бігти зі швидкістю 50 км/год. Пір'я ему некрасиве. Його використовували аборигени для виготовлення взуття.
(вішаю слово на дошку та даю розмальовку страуса дитині)
в) Фізхвилинка «Райдуга». (відео)
Хмарка вгору стелиться, наче дим,
Плаче небо дощиком золотим.
Ой, принесло ж літечко нам тепла,
І у небі райдуга розцвіла.
Приспів:
Райдуга, райдуга в барвах золотих,
Радості, радості зичу я для всіх.
Сонце закохано в небі посміхається,
Все про що мріяли нехай Вам збувається!
Вітер повернувся й побіг у гай,
Крикнув до хмаринки він - "Доганяй!"
Як прибіг до райдуги на місток,
Запросив хмаринку він у танок.
г) перегляд мультфільму.
-Зараз подивитесь мультфільм, і скажете, яку тваринку Австралії ми пропустили, не вивчили її. І запам'ятайте, який вигляд вона має.
У разі небезпеки австралійська єхидна згортається в кулю, як це робить відомий нам їжак. Єхидни, подібно як і люди, належать до довгожителів, які можуть прожити більше 50 років. При жаркій або холодній погоді вона стає млявою; при сильному похолоданні впадає в сплячку тривалістю до 4 місяців.
(вішаю слово на дошку)
д) Систематизація і узагальнення знань. Відгадування загадок.
Як веселка кольорова,
Має здібності до мови.
Слово пташці цій скажіть –
Вона його повторить вмить. (Папуга)
Він майже сто метрів за зростом:
На нього залізти непросто!
Із Австралії був він
І до нас завезений.
У нього одна робота —
Осушення болота. (Евкаліпт)
Довгошиїй, довгоногий,
Мчить, як вітер, край дороги,
Тільки куряву здіймає.
Птах, однак, цей не літає.
Має голову маленьку,
Вкриту пухом, всю чорненьку.
Схожий пух на діадему…
Познайомтесь: це – птах… (Ему)
Він на дереві висить.
Їсть евкаліпт, багато спить. (Коала)
В неї є кишеня-дім,
Там маля живе у нім.
Грається, відпочиває,
Помаленьку підростає....(Кенгуру)
Бура шерсть, качиний дзьоб,
У водичці льоп-льоп-льоп...
Їсть молюсків і рачків,
Жаб, креветок, черв'ячків... (Качкодзьоб)
Не малий і не великий,
Небезпечний, хижий, дикий.
Може за штанці вкусити -
Краще песика не злити! (Дика собака Дінго)
е) Застосування знань в практичній діяльності. Гра «Третій “зайвий"»
- Я називаю вам 3 слова з рослинного або тваринного світу Австралії, а ви вибираєте зайве слово.
Лев, коала, кенгуру.
Евкаліпт, пляшкове дерево, орхідея.
Пума, коала, качкодзьоб.
Ему, какаду, орел.
Ківі, дятел, ему.
ж) Перевірка набутих З, У, Н. Гра «Так чи Ні?».
-Подивимося, як ви уважно працюєте на уроці. Я читаю речення і ви, якщо згодні зі мною, то відповідаєте «Так». Якщо не згодні –відповідаєте «Ні». Перевіримо?
Австралія – це частина світу.+
Австралія- найменший материк.+
Австралія знаходиться в західній півкулі.-
В Австралії багато тварин і рослин, яких немає ніде в світі.+
Австралія- найсухіший материк.+
У Австралії зустрічаються кенгуру, бегемот, страус ему.-
В Австралії немає діючих вулканів і землетрусів.+
з) Розмалювання розмальовок з переглядом відео про природу Австралії. Релаксація.
і) Робота в парах. Гра «Павутинка».
-Роботаємо в парах. За описом тварини або рослини Австралії з лівої колонки вам треба знайти відповідне слово в правій колонці і з'єднати стрілочками.
У вологому кліматі корені цього дерева так потужно висмоктують вологу з грунту, а потім випаровують через листки, що він дістав назву “дерево-насос".
Самою відмінною рисою зовнішності цієї тварини, є звичайно, качиний дзьоб, завдяки якому ця тварина і отримала свою назву. Вона відмінно плаває і пірнає.
Цим птахам вдається відкрити навіть найхитромудріщі запори клітин, зав'язувати і розв'язувати вузли і до всього іншого вміють відкручувати гайки.
Ці тварини активні вночі, а вдень дрімають на дереві, обхопивши гілки передніми лапами з міцними гострими кігтями.
(Евкаліпт, качкодзьоб, папуга, коала).
Перевірка.
1. Підведення підсумків.
- Про що ви дізналися на сьогоднішньому уроці?
- Які рослини вам найбільше запам'яталися?
- Які тварини вам найбільше запам'яталися?
- Що виконували на уроці? Що вам найбільше сподобалось?
2. Оцінювання.
3. Приведення в порядок робочих місць та створення установки на відпочинок.
Тема. Своєрідність рослинного та тваринного світу Австралії.
Задачі. Розкрити зміст, систематизувати та поглибити знання про рослинний та тваринний світ Австралії; продовжувати вчити дітей працювати з картою півкуль; поповнити знання дітей про Австралію; розвивати уміння аналізувати, робити висновки; формувати інформаційну, соціальну, комунікативну та патріотичну компетентність; вдосконалювати навички стійкого запам’ятовування; розвивати вміння застосовувати знання в практичній діяльності; розвивати зорову пам'ять, мислення, увагу; виховувати бережливе ставлення до природи.
Тип уроку. Застосування З, У, Н.
Обладнання. Ноутбук, телевізор, карта півкуль, картки для гри «Австралія-Африка», картки зі словами рослинного та тваринного світу, розмальовки, фото Джеймса Кука, дидактичний матеріал до гри «Третій зайвий», кольорові олівці, картки до гри «Павутинка».
Хід уроку
I. Загальнокорекційний етап.
1. Організація підготовки учнів до праці.
2. Нервово-психічна підготовка.
Продзвенів уже дзвінок,
всіх покликав на урок.
До уроку приготуйтесь,
на роботу налаштуйтесь.
Будемо працювати
та нові знання про рослинний
і тваринний світ
Австралії здобувати.
а) Гра «Австралія-Африка». Робота за картою півкуль.
Я називаю об'єкти, якщо вони розташовані на материку Австралія –ви показуєте картку зеленого кольору, якщо на материку Африка –ви показуєте картку червоного кольору.
Річка Ніл, річка Конго, річка Муррей, озеро Вікторія, озеро Ейр, озеро Чад,
г. Косцюшко, влк. Кіліманджаро, о.Тасманія, о. Мадагаскар.
(Діти показують на карті ці об’єкти).
II. Основний етап.
1Повідомлення теми, задач уроку.
1 слайд
На уроці ми поглибимо знання про рослинний та тваринний світ Австралії; будемо продовжувати працювати з картою півкуль; поповнимо знання про Австралію; будемо розвивати уміння аналізувати, робити висновки; розвивати зорову пам'ять, мислення, увагу; виховувати бережливе ставлення до природи.
2 Пропедевтична частина.
а) Актуалізація опорних знань. Фронтальна бесіда.
— У якій півкулі розташований материк Австралія? (Східній)
— Назвіть найвищу точку земної поверхні Австралії. (влк. Косцюшко)
— Назвіть найбільші водойми цього материка. (річка Муррей, озеро Ейр).
— Назвіть столицю Австралії. (місто Канберра)
3. Формуюча частина.
а) Ознайомлення з новими знаннями і уміннями. Розповідь вчителя з переглядом презентації.
2 слайд
В Австралії виникло багато своєрідних видів рослин та тварин, які не зустрічаються в інших куточках земної кулі. Природа створила в Австралії величезний заповідник, де збереглися багато рослин і тварин, близькі тим, що населяли Землю в далекі часи і зникли на інших материках. До 75% видів рослин зустрічаються тільки в Австралії.
б) Уточнення, доповнення матеріалу.
*доповіді вчителя та дітей про рослинний світ Австралії.
*Евкаліпт.
3 слайд
Рослинним символом материка є евкаліпт. Це вічнозелене дерево, поширене всюди: - у вологих лісах; - у сухих пустелях; - у гірських районах.
Евкаліптів налічують сотні видів, серед яких – і карликові, і гіганти заввишки понад 100м.
У вологому кліматі корені евкаліпта так потужно висмоктують вологу з грунту, а потім випаровують через листки, що він дістав назву “дерево-насос”.
(вішаю слово на дошку та даю розмальовку дитині)
*Акації.
4 слайд
Типовими є акації, яких також існує безліч видів.
Кущ або невелике дерево виростає від 4 до 8 метрів заввишки. ЇЇ перевага в тому, що вона виживає в суворій, неродючій землі. Дивний аромат акації - тонкий, вишуканий, свіжий. Ароматні квітки акації використовують для виготовлення парфумів.
(вішаю слово на дошку та даю розмальовку дитині)
*Араукарія.
5 слайд
На гірських схилах поширені реліктові хвойні дерева – араукарії. Араукарія - вічнозелене хвойне дерево.
(вішаю слово на дошку та даю розмальовку дитині)
*Пляшкові дерева.
6 слайд
У центральних районах Австралії ростуть своєрідні пляшкові дерева, товстий стовбур яких звужується доверху.
7 слайд
У стовбурі пляшкових дерев нагромаджується волога, яку дерево витрачає в посушливий сезон.
(вішаю слово на дошку та даю розмальовку дитині)
*доповіді вчителя та дітей про тваринний світ Австралії.
- Перейдемо до вивчення тваринного світу Австралії.
*Качкодзьоб.
8 слайд
Коли вперше до Європи мандрівники привезли опудало качкодзьоба, то ніхто не повірив, що така істота може існувати насправді. Вважали, що шахраї привезли тіло якогось звіра, до морди якого пришили качиного дзьоба. Виявилося, що така тварина все ж існує в Австралії і живе на узбережжях річок у глибоких норах, вхід до яких риє під водою.
9 слайд
Качкодзьоб має тіло довжиною 30-45 см, що вкрите темно-бурим хутром. Важить тварина близько 2 кг. Качкодзьоб - поширений на берегах сходу Австралії і Тасманії.
Самою відмінною рисою зовнішності качкодзьоба є звичайно качиний дзьоб, завдяки якому ця тварина і отримала свою назву. Качкодзьоб відмінно плаває і пірнає. Може перебувати під водою затамувавши подих до 5 хвилин.
(вішаю слово на дошку та даю розмальовку дитині)
*Ківі.
10 слайд
Ківі – це невеликі птахи, які живуть у Австралії, розміром з курку. Відзначається, що самки ківі трохи більші за самців. Важать дорослі особини від 1,5 до 4 кг, їхнє тіло має грушовидну форму, з маленькою головою і короткою шиєю.
(вішаю слово на дошку та даю розмальовку дитині)
* Відгадування загадки.
-Щоб вгадати наступного представника тваринного світу, ви повинні відгадати загадку:
Стриб скоріш в мішок до мами,
Як скінчила жваву гру.
У мішку несе додому
Мама доню... (кенгуру).
*Кенгуру.
11 слайд
Тваринний світ зовсім не схожий на тваринний світ інших материків. Це — країна сумчастих тварин, яких тут 600 видів.
Малята сумчастих народжуються дуже маленькими і мати доношує їх у сумці — шкіряній складці на череві. Характерною сумчастою твариною є кенгуру. Тут можна натрапити на великих кенгуру (до 3 м заввишки), а можна побачити і карликових тварин, розміром до 30 см.
12 слайд
У ХVІІ ст. голландські моряки, що висадилися на берег невідомого материка, побачили дивних істот. Повернувшись на батьківщину, вони розповідали, що ці істоти мають зріст, як у людини, пересуваються стрибками, як жаби, є двоногими, як птахи, а голова у них, як у оленя. Лише у 1770 р Джеймс Кук (фото) та його супутники підстрелили і детально описали кількох таких тварин. Коли мандрівники питали у аборигенів про назву цих істот, ті, не розуміючи іноземних мов, говорили “кенгуру”, тобто “вас не розумію”. Ці слова й сприйняли як назву тварини.
Кук не помітив найдивовижнішої ознаки кенгуру – сумки на череві, у якій тварини виношують своїх недорозвинених малят, які є занадто маленькими і безпомічними. Наприклад, у велетенського кенгуру, що має зріст 2 м, дитинча народжується довжиною 3 см.
Воно саме не може навіть смоктати молоко. Самиця садить дитину у сумку, в яку відкриваються отвори молочних залоз, і вприскує їй в рот молоко. У сумці немовля розвивається 8 місяців. Пізніше дитина може інколи залазити до сумки матері, захищаючись від небезпеки. Кенгуру є рекордсменами за стрибками у довжину – 10 м. Ці тварини здатні й високо стрибати. Відомі випадки, як під час полювання кенгуру перестрибували через голови людей, а інколи й долали перешкоди висотою 3,1 м.
(вішаю слово на дошку та даю розмальовку дитині)
*Какаду.
13 слайд
Какаду відомі серед папуг, найкмітливіші і тямущі птиці. Їх допитлива вдача не має меж.
14 слайд Їм вдається відкрити навіть найхитромудріші запори клітин, зав'язувати і розв'язувати вузли і до всього іншого вміють відкручувати гайки.
(вішаю слово на дошку та даю розмальовку дитині)
*Коали.
15 слайд
В евкаліптових лісах на деревах живе сумчастий ведмідь коала, невеликий звір довжиною 60-80 см і масою до 16 кг. Має круглу голову з великими вухами. На лапах – довгі кігті, якими чіпляється за стовбури дерев.
16 слайд
Вдень коали нерухомо сидять між гілок, а вночі пересуваються, жуючи листя евкаліптів. Самиця раз на два роки приносить дитинча, яке виношує у сумці 6-7 місяців, а потім ще довго його носить на спині.
17 слайд
Якщо у коали відбирати їжу, вона плаче та витирає лапами морду, як людина. Коали активні вночі, а вдень дрімають на дереві, обхопивши гілки передніми лапами з міцними гострими кігтями. Цей вид перебуває на межі зникнення. Коали занесені до Міжнародної Червоної книги.
(вішаю слово на дошку та даю розмальовку дитині)
*Дінго.
18 слайд
Дінго — це здичавілий нащадок свійської собаки, якого колись завезли на материк. Живуть динго невеликими групами.
19 слайд
Дика собака дінго - тварина, яка має цікаву особливість. Вона полягає в тому, що чистокровна порода ніколи не гавкає, вона лише здатна вити і гарчати.
(вішаю слово на дошку та даю розмальовку дитині)
*Страус Ему.
20 слайд
Символом країни, зображеним на її гербі є ему. Це третій за розмірами птах світу, який зовні нагадує африканського страуса.
З піднятою головою зріст птаха складає 1,5- 2 м. Зазвичай ему важать 32-36 кг, але зустрічаються екземпляри вагою 54 кг. Крила ему недорозвинені, тому він не здатен літати. Але має міцні ноги. По рівнині птах може бігти зі швидкістю 50 км/год. Пір’я ему некрасиве. Його використовували аборигени для виготовлення взуття.
(вішаю слово на дошку та даю розмальовку дитині)
в) Фізхвилинка «Райдуга». (відео)
Хмарка вгору стелиться, наче дим,
Плаче небо дощиком золотим.
Ой, принесло ж літечко нам тепла,
І у небі райдуга розцвіла.
Приспів:
Райдуга, райдуга в барвах золотих,
Радості, радості зичу я для всіх.
Сонце закохано в небі посміхається,
Все про що мріяли нехай Вам збувається!
Вітер повернувся й побіг у гай,
Крикнув до хмаринки він - "Доганяй!"
Як прибіг до райдуги на місток,
Запросив хмаринку він у танок.
г) перегляд мультфільму.
-Зараз подивитесь мультфільм, і скажете, яку тваринку Австралії ми пропустили, не вивчили її. І запам’ятайте, який вигляд вона має.
У разі небезпеки австралійська єхидна згортається в кулю, як це робить відомий нам їжак. Єхидни, подібно як і люди, належать до довгожителів, які можуть прожити більше 50 років. При жаркій або холодній погоді вона стає млявою; при сильному похолоданні впадає в сплячку тривалістю до 4 місяців.
(вішаю слово на дошку)
д) Систематизація і узагальнення знань. Відгадування загадок.
Як веселка кольорова,
Має здібності до мови.
Слово пташці цій скажіть –
Вона його повторить вмить. (Папуга)
Він майже сто метрів за зростом:
На нього залізти непросто!
Із Австралії був він
І до нас завезений.
У нього одна робота —
Осушення болота. (Евкаліпт)
Довгошиїй, довгоногий,
Мчить, як вітер, край дороги,
Тільки куряву здіймає.
Птах, однак, цей не літає.
Має голову маленьку,
Вкриту пухом, всю чорненьку.
Схожий пух на діадему…
Познайомтесь: це – птах… (Ему)
Він на дереві висить.
Їсть евкаліпт, багато спить. (Коала)
В неї є кишеня-дім,
Там маля живе у нім.
Грається, відпочиває,
Помаленьку підростає....(Кенгуру)
Бура шерсть, качиний дзьоб,
У водичці льоп-льоп-льоп...
Їсть молюсків і рачків,
Жаб, креветок, черв’ячків... (Качкодзьоб)
Не малий і не великий,
Небезпечний, хижий, дикий.
Може за штанці вкусити -
Краще песика не злити! (Дика собака Дінго)
е) Застосування знань в практичній діяльності. Гра «Третій “зайвий”»
- Я називаю вам 3 слова з рослинного або тваринного світу Австралії, а ви вибираєте зайве слово.
Лев, коала, кенгуру.
Евкаліпт, пляшкове дерево, орхідея.
Пума, коала, качкодзьоб.
Ему, какаду, орел.
Ківі, дятел, ему.
ж) Перевірка набутих З, У, Н. Гра «Так чи Ні?».
-Подивимося, як ви уважно працюєте на уроці. Я читаю речення і ви, якщо згодні зі мною, то відповідаєте «Так». Якщо не згодні –відповідаєте «Ні». Перевіримо?
Австралія – це частина світу.+
Австралія- найменший материк.+
Австралія знаходиться в західній півкулі.-
В Австралії багато тварин і рослин, яких немає ніде в світі.+
Австралія- найсухіший материк.+
У Австралії зустрічаються кенгуру, бегемот, страус ему.-
В Австралії немає діючих вулканів і землетрусів.+
з) Розмалювання розмальовок з переглядом відео про природу Австралії. Релаксація.
і) Робота в парах. Гра «Павутинка».
-Роботаємо в парах. За описом тварини або рослини Австралії з лівої колонки вам треба знайти відповідне слово в правій колонці і з’єднати стрілочками.
У вологому кліматі корені цього дерева так потужно висмоктують вологу з грунту, а потім випаровують через листки, що він дістав назву “дерево-насос”.
Самою відмінною рисою зовнішності цієї тварини, є звичайно, качиний дзьоб, завдяки якому ця тварина і отримала свою назву. Вона відмінно плаває і пірнає.
Цим птахам вдається відкрити навіть найхитромудріщі запори клітин, зав'язувати і розв'язувати вузли і до всього іншого вміють відкручувати гайки.
Ці тварини активні вночі, а вдень дрімають на дереві, обхопивши гілки передніми лапами з міцними гострими кігтями.
(Евкаліпт, качкодзьоб, папуга, коала).
Перевірка.
III. Заключний етап.
1. Підведення підсумків.
- Про що ви дізналися на сьогоднішньому уроці?
- Які рослини вам найбільше запам’яталися?
- Які тварини вам найбільше запам’яталися?
- Що виконували на уроці? Що вам найбільше сподобалось?
2. Оцінювання.
3. Приведення в порядок робочих місць та створення установки на відпочинок.