Матеріал включає розробку уроку географії з додатковими матеріалами (ребуси, кросворди), презентацію - супровід уроку, відеофільм. Протягом уроку відбувається створення динамічної схеми,розвиваються уміння аналізувати, систематизувати навчальний матеріал, вибудовувати причинно - наслідкові зв'язки, вдосконалюються навички роботи з різними джерелами знань.
Урок географії у 7 класі
Тема Природні зони помірного поясу Євразії
Мета Дати знання про особливості грунтів, рослинного і тваринного світу лісостепу, степу, напівпустель та пустель помірного поясу, з'ясувати причини зміни природних комплексів Євразії.
Розвивати уміння аналізувати, систематизувати навчальний матеріал, вибудовувати причинно - наслідкові зв'язки, навички роботи з різними джерелами знань.
Виховувати бережне відношення до природи планети.
Обладнання Фізична карта світу, комп'ютери, мультимедійна презентація уроку, відеофрагменти, щоденник психоемоційного стану, тести «My test», підручники, атласи, силуетні картинки повітряних куль, динамічна схема на дошці « Природні зони Євразії»
Тип уроку Ознайомлення з новим матеріалом.
Хід уроку
І Організаційно — мотиваційний етап
Я рада вітати вас на уроці географії.
Який у вас настрій? Самопочуття?
Перш ніж розпочати заняття, заповніть щоденник психоемоційного стану
Поставте відмітку напроти кольору, який відповідає вашому теперішньому настрою. (Додаток 1)
Епіграфом до сьогоднішнього уроку є слова відомого французького письменника Віктора Гюго:
«Розум людський має три ключі, які все відчинять: знання, думка, уява - все в цьому».
Прочитайте епіграф на моніторах (Слайд №1).
Скажіть, обгрунтувавши, чи зможуть допомогти нам під час роботи ці три ключі людського розуму?
Під час висловлювання власної точки зору скористайтеся пам'яткою на слайді №2
Тож, взявши з собою три чарівні ключики, ми продовжимо мандрівку на повітряній кулі над Євразією і виявимо закономірності поширення та особливості природних зон материка.
Ознайомтесь з темою уроку на слайді №3
«Природні зони помірного поясу Євразії»
II Актуалізація опорних знань.
Різноманітний і цікавий світ
Пізнати лиш розумним личить.
Рушаймо в кулі ми в політ.
Душа не спить, у мандри кличе.
Перейдіть до наступного слайду (Слайд №4).
Скористаємось першим ключиком нашого розуму - «знання».
Перегляньте анімаційний відеоряд і приготуйтесь перевірити власні географічні знання, отримані на попередньому уроці.
(відеофрагмент у слайді №4)
Відкрийте «Експрес - тести» (Додаток 2)
Виконайте тестові завдання, ознайомтесь з результатами у вигляді діаграми.
У кого виникли труднощі?
Кому було легко справитись з завданнями?
Отримані бали будуть враховані при виставленні оцінок за урок.
Закрийте тести, поверніться до слайдів.
(Слайд №5)
Використавши другий ключик з епіграфу, визначте природну зону, де знаходяться компоненти зі слайдів.
Напишіть назву на повітряних кульках і прикріпіть їх на фізичній карті світу у відповідних місцях.
( Слайд №6)
(Слайд №7)
(Слайд №8)
А тепер скористайтесь третім ключиком - «Уява» (Слайд №9).
Уявіть, що ви піднялися над Євразією.
Чи однакова природа материка?
Які чинники впливають на різноманітність ландшафтів ?
Перейдіть до наступного слайду. (Слайд №10).
Картини якої природної зони виникають в уяві?
Риси якої природної зони перелічені в слайді №11?
Яка природна зона схарактеризована на слайді №12?
Зверніть увагу, що на схемі залишилися порожні ячейки. Це місця для назв тих природних зон, про особливості яких ми поговоримо далі на сьогоднішньому уроці
(по ходу роботи зі слайдами на дошці створюється динамічна схема)
III Етап навчально - пізнавальної діяльності.
Прийом «Картографічна лабораторія».
Користуючись атласами, визначте наступні природні зони, в яких розташований материк Євразія.
Яким кліматичним поясам вони відповідають?
Прийом «Чомучка»
Чому природні зони розташовуються саме в такому порядку?
Чому їх розташування у широтному напрямку порушується в окремих регіонах?
Чому на карті природних зон окремим кольором виділено гірські райони?
Прийом «Географічний практикум» (Робота з підручником та атласом)
(кооперативне навчання)
Працюючи у групах, складіть характеристику природної зони, використовуючи підручник, стор 226-227 та атлас. Під час роботи керуйтеся «Алгоритмом пізнавальної діяльності» зі слайду №13.
I група - зона лісостепу
II група - зона степу
III група - зона напівпустель
ІV група - зона пустель
Члени груп з низьким рівнем навчальних досягнень у цей час працюють за методом «Читання з позначками». (Слайд №14) /диференціація/
Обмін інформацією
Виступ керівників груп
IV. Етап узагальнення, систематизації.
Прийом «кола Вена»
Виділіть спільні і відмінні риси природи лісостепу, степу та пустель і напівпустель (Слайд №15).
(фронтальна бесіда)
Перевірка (Слайд №16).
Картографічний практикум
Позначення меж природних зон материка на контурній карті.
Гра «Хто хоче стати мільйонером?» (Додаток 4)
Прийом «Роблю висновок»
Зробіть висновок про різноманіття природи Євразії та взаємозалежність її компонентів на прикладі вивчених природних зон.
V. Підсумок уроку.
Заключне слово.
(прийом «5 речень»)
Висновок про компоненти природних зон Євразії, закономірності їх розміщення.
Рефлексія
У чому особисто ваша роль на уроці?
Що вдалося найкраще?
Що заважало працювати?
Оцінювання роботи учнів на уроці.
6. Домашнє завдання.
Опрацювати параграф 49 підручника.
*Дати відповідь на запитання на стор 228 усно.
**Підготувати додатковий матеріал про території материка, що охороняються.
На уроці можна використати цікавий додатковий матеріал. (Додаток 2)
Додаток 1
Кольоровий щоденник психоемоційного стану
Настрій |
Колір |
Початок уроку |
Кінець уроку |
піднесений |
|
|
|
радісний |
|
|
|
приємний |
|
|
|
спокійний |
|
|
|
сумний |
|
|
|
тривожний |
|
|
|
Додаток 3
Природні зони Євразії
Додаток 5
Кросворди «Природні зони Євразії»
с |
|
|
|
|
|
|||||||||
т |
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
е |
|
|
||||||
п |
|
|
|
|
||||||||||
с |
а |
й |
г |
а |
к |
|||||||||
т |
а |
р |
|
п |
а |
н |
||||||||
ч |
о |
р |
н |
о |
з |
е |
м |
и |
||||||
п |
о |
л |
и |
н |
||||||||||
п |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
у |
|
|
||||||||||||||||||||
|
с |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
т |
|
|||||||||||||||||||
|
е |
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
|
л |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
я |
||||||||||||||||||||||
п |
о |
л |
и |
н |
|||||||||||||||||||||||
К |
а |
р |
а |
к |
у |
м |
и |
||||||||||||||||||||
|
с |
к |
о |
р |
п |
і |
о |
н |
|||||||||||||||||||
к |
а |
р |
а |
к |
у |
р |
т |
|
|||||||||||||||||||
в |
е |
р |
б |
л |
ю |
д |
|||||||||||||||||||||
с |
о |
л |
о |
н |
ч |
а |
к |
и |
|||||||||||||||||||
л |
и |
с |
и |
ц |
я |
||||||||||||||||||||||
'''
''
' Й
о А
6. Степовий хижак
Відповіді