Урок 7 клас Тема: «Африка. Особливості географічного положення материка, елементи берегової лінії. Дослідження та освоєння Африки»

Про матеріал

Мета:

  • сформувати поняття «географічне положення материка», визначити найголовніші особливості географічного положення; формувати вміння характеризувати географічне положення материка в певній послідовності за типовим планом; п
  • поглибити практичні навички учнів самостійно визначати географічні координати, вимірювати відстань на карті за масштабом та градусною сіткою; розвивати творчу уяву, формувати стійкий пізнавальний інтерес в кожного учня та особисту зацікавленість самостійною дослідницькою діяльністю.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Перегляд файлу

Урок географії - 7 клас

 

Тема: «Африка. Особливості географічного положення материка, елементи берегової лінії. Дослідження та освоєння Африки»

 

Мета:

  • сформувати поняття «географічне положення материка», визначити найголовніші особливості географічного положення; формувати вміння характеризувати географічне положення материка в певній послідовності за типовим планом; п
  • поглибити практичні навички учнів самостійно визначати географічні координати, вимірювати відстань на карті за масштабом та градусною сіткою; розвивати творчу уяву, формувати стійкий пізнавальний інтерес в кожного учня та особисту зацікавленість самостійною дослідницькою діяльністю.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: фізична карта світу, фізична карта Африки, атласи, підручники, контурні карти, мультимедійна дошка, проектор.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізіція опорних знань та вмінь учнів.

Сьогодні ми будемо знайомитись з новим материком, прослухавши мої підказки, ви зрозумієте про який це материк буде йти мова. Ну що, вперед!

Прийом «Мозковий штурм»

  • Про цей материк ви чули ще в дитинстві
  • Один із дитячих письменників попереджав вас, щоб ви не ходили туди гуляти;
  • Про нього співала Червона шапочка у своїй пісеньці
  • Цей материк омивається двома океанами: Атлантичним і Індійським;
  • Цей материк майже посередині перетинається екватором…

Так це дійсно Африка. І тема нашого уроку – Африка. Особливості географічного положення материка, елементи берегової лінії. Дослідження та освоєння Африки.

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.

Прийом «Асоціативна павутина»

Діти! Які у вас виникають асоціації до слова Африка? (Вчитель разом з дітьми заповнюють «Павутинку Асоціацій Африки»

Прийом «Здивуй мене»

Звучить мелодійну музику, вчитель читає текст, використовуючи відео сюжет:

Африка – цікавий континен.

Тут пригадуєм момент,

Він був колискою життя

І дав людині майбуття

У Єгитпі ми всі знаєм

Перше чудо світу зустрічаєм.

Це одвічні піраміди,

Історії славній сліди.

Природа континенту є контрастна

Людина у діяльності над ним не власна.

Є зона зливових дощів,

Гірських країн і пустель масив.

Хоч материк і є спекотний,

Тече тут Ніл величний, повноводний.

Сам Лівінгстон тут мандрував

І Африку для нас вивчав.

Прийом «Топонімічна загадка»

Діти, ви коли-небудь замислювались над тим, чому Африку назвали Африкою?

(Розповідь вчителя)

Існує кілька версій походження цієї назви.

  • «Афора» (фінікійське) –« той, що відокремився».
  • «Фарака» (арабське) – розділення.
  • «Авриг», «африк» – назва арабських племен Північної Африки.»
  • «Афрос»  (давньогрецьке) – «піна».
  • «Африкус», «Афріа» (латинське) –  «без морозна»

Яка з версій здається вам більш переконливою?

Звірте свою думку з думкою підручника. (Робота з підручником)

ІY. Вивчення нового матеріалу.

Розповідь вчителя

Назва «Африка» з’явилася в ІІ ст. до н. е., але тоді це не була назва великого континенту. У 146 році до н. е. римляни захопили землі на території сучасного Тунісу. Вони заснували там колонію, назвавши її Африкою за ім’ям племені африків, африканців.  У перекладі з латинської мови «Африкус» – без морозний, той, що не знає холоду.

Африка – другий за пощею материк після Євразії. Її площа разом з островами – 30,3 млн.км.кв. Географічне положення визначає особливості природи материка. Зараз ми ознайомимося з особливостями ФГП Африки, які встановили вчені, і спробуємо перевірити їх і прослідкувати логічний ланцюжок.

Робота в парах з підручником за планом характеристики географічного положення материка.

  • Чи знайомі вам деякі пункти цього плану?

Робота в групах «Практичність теорії»

Памятайте, ща кожна група отримує і працює з інструктивним листом, який допоможе вам справитись з завданням.

Але не забувайте, що відповіді повинні бути чіткими, короткими, обґрунтованими. Нагадую про взаємодопомогу і підтримку. І група: ви працюєте над пунктами 1 плану. Що є наслідком такого положення?

 

Кожна група презентує свої відповіді.

Практична робота № 2 Визначення географічних координат крайніх точок і протяжності материка з півночі на південь та із заходу на схід.

Практична робота № 3 Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Африки(протягом вивчення теми) Виконується на протязі уроку.

V. Закріплення.

Прийом «Вірю-не вірю»

  1. Чи вірите ви, що Африка – найбільший за розмірами материк світу? (не вірю)
  2. Вона лежить у всіх півкулях? (Вірю)
  3. Її омивають три океани? (Не вірю)
  4. На півночі її омиває Червоне море? (Не вірю)
  5. Гвінейська затока – найбільша у світі? (Вірю)
  6. Африку називають улюбленицею Сонця? (Вірю)
  7. Мозамбікська затока – найбільша у світі? (Вірю)
  8. В Африці не зустрічаються багаторічні сніги і льодовики? (Не вірю)
  9. Велика частина Африки розташована у східній півкулі? (Вірю)
  10. Африка прилягає до Америки? (Невірю)
  11. Африка – «це колиска людства»? (Вірю)
  12. Ми живемо на материку Африка? (Не вірю)

VІ. Підсумок уроку.

От і закінчується наша фантастична подорож. Ви працювали з різними джерелами знань.

  • Чого ви навчились під час подорожі?
  • Які труднощі виникли?
  • Що сподобалося на уроці?

VІІ. Домашнє завдання.

Опрацювати матеріал підручника, Підготувати повідомлення про дослідження Африки.

 

docx
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
3253
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку