Мета:
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Урок географії - 7 клас
Тема: «Африка. Особливості географічного положення материка, елементи берегової лінії. Дослідження та освоєння Африки»
Мета:
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: фізична карта світу, фізична карта Африки, атласи, підручники, контурні карти, мультимедійна дошка, проектор.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізіція опорних знань та вмінь учнів.
Сьогодні ми будемо знайомитись з новим материком, прослухавши мої підказки, ви зрозумієте про який це материк буде йти мова. Ну що, вперед!
Прийом «Мозковий штурм»
Так це дійсно Африка. І тема нашого уроку – Африка. Особливості географічного положення материка, елементи берегової лінії. Дослідження та освоєння Африки.
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.
Прийом «Асоціативна павутина»
Діти! Які у вас виникають асоціації до слова Африка? (Вчитель разом з дітьми заповнюють «Павутинку Асоціацій Африки»
Прийом «Здивуй мене»
Звучить мелодійну музику, вчитель читає текст, використовуючи відео сюжет:
Африка – цікавий континен.
Тут пригадуєм момент,
Він був колискою життя
І дав людині майбуття
У Єгитпі ми всі знаєм
Перше чудо світу зустрічаєм.
Це одвічні піраміди,
Історії славній сліди.
Природа континенту є контрастна
Людина у діяльності над ним не власна.
Є зона зливових дощів,
Гірських країн і пустель масив.
Хоч материк і є спекотний,
Тече тут Ніл величний, повноводний.
Сам Лівінгстон тут мандрував
І Африку для нас вивчав.
Прийом «Топонімічна загадка»
Діти, ви коли-небудь замислювались над тим, чому Африку назвали Африкою?
(Розповідь вчителя)
Існує кілька версій походження цієї назви.
Яка з версій здається вам більш переконливою?
Звірте свою думку з думкою підручника. (Робота з підручником)
ІY. Вивчення нового матеріалу.
Розповідь вчителя
Назва «Африка» з’явилася в ІІ ст. до н. е., але тоді це не була назва великого континенту. У 146 році до н. е. римляни захопили землі на території сучасного Тунісу. Вони заснували там колонію, назвавши її Африкою за ім’ям племені африків, африканців. У перекладі з латинської мови «Африкус» – без морозний, той, що не знає холоду.
Африка – другий за пощею материк після Євразії. Її площа разом з островами – 30,3 млн.км.кв. Географічне положення визначає особливості природи материка. Зараз ми ознайомимося з особливостями ФГП Африки, які встановили вчені, і спробуємо перевірити їх і прослідкувати логічний ланцюжок.
Робота в парах з підручником за планом характеристики географічного положення материка.
Робота в групах «Практичність теорії»
Памятайте, ща кожна група отримує і працює з інструктивним листом, який допоможе вам справитись з завданням.
Але не забувайте, що відповіді повинні бути чіткими, короткими, обґрунтованими. Нагадую про взаємодопомогу і підтримку. І група: ви працюєте над пунктами 1 плану. Що є наслідком такого положення?
Кожна група презентує свої відповіді.
Практична робота № 2 Визначення географічних координат крайніх точок і протяжності материка з півночі на південь та із заходу на схід.
Практична робота № 3 Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Африки(протягом вивчення теми) Виконується на протязі уроку.
V. Закріплення.
Прийом «Вірю-не вірю»
VІ. Підсумок уроку.
От і закінчується наша фантастична подорож. Ви працювали з різними джерелами знань.
VІІ. Домашнє завдання.
Опрацювати матеріал підручника, Підготувати повідомлення про дослідження Африки.