Тема: Ф13ИЧНА ГЕОГРАФІЯ ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ. ГЕОГРАФІЧНЕ, ПОЛОЖЕННЯ, МЕЖІ, P03МІPИ.
Мета: сформувати в учнів знання про географічне положення області в межах України та відносно сусідніх держав; розвивати вміння аналізувати фізико-географічні карти; удосконалювати навички роботи з контурними картами; розвивати логічне мислення; сприяти вихованню патріотичних почуттів, любові до рідної природи.
Фізична географія Тернопільської області 8 КЛАС
Тема: Ф13ИЧНА ГЕОГРАФІЯ ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ. ГЕОГРАФІЧНЕ, ПОЛОЖЕННЯ, МЕЖІ, P03МІPИ.
Мета: сформувати в учнів знання про географічне положення області в межах України та відносно сусідніх держав; розвивати вміння аналізувати фізико-географічні карти; удосконалювати навички роботи з контурними картами; розвивати логічне мислення; сприяти вихованню патріотичних почуттів, любові до рідної природи.
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: фізична карта України; навчально-краєзнавчий атлас області; фізична карта «Тернопільська область»;підручник; робочі зошити
Над подільським селом
Пахне рідна земля.
Пахне вільна земля
Полином, полином, полином
В. Вихрущ
.
Мені близьке усе на цій землі:
Гора, садок, струмочок,край долини.
Як по росі ще босими малі
Аж до ставка гасали без упину.
ХІД УРОКУ
І. Організаційно – мотиваційний етап.
Усім бажаю доброго настрою, творчої праці, взаєморозуміння, хорошого спілкування.
Давайте всі посміхнемось один одному, гостям. Зберіться з думками, будьте
уважні, активні, доброзичливі на уроці. Робіть висновки, порівнюйте, не бійтесь помилитись, висловлюючи свої думки.
Ознайомлення учнів з темою, місцем уроку в тематичному блоці.
Учитель знайомить учнів з формою проведення уроку, видами діяльності на уроці.
Учитель оголошує мету уроку, повідомляє очікувані результати і записує на дошці.
ІI. Організація виконання плану діяльності (35 хв)
1. Робота в мікрогрупах (2 хв.)
Учні об'єднуються по чотири-п'ять у групи, розробляють спільно з учителем правила колективної діяльності:
а) розподіляють обов'язки (головуючий або спікер, секретар, доповідач, посередник);
б) домовляються не сперечатися даремно;
в) не говорити всі разом;
г) намагатися зрозуміти одне одного і т.д..
2. Робота з таблицею (5 хв.)
Учитель пропонує учням поділити сторінку на три частини і заповнити першу колонку раніше отриманою інформацією; сформулювати і записати у другу колонку, а третю заповнити після опрацювання статті додатка «Географія Тернопільської області»,
2. Таблиця ЗХВ .
Знаю |
Хочу вивчити |
Вивчаю |
Що ми знаємо |
Що ми хочемо знати |
Що ми вивчили |
1.Тернопільська обл. розміщена в західній частині України |
1. Координати крайніх точок |
1. Фізико-географічне положення області. |
2.Загальна протяжність з заходу на схід, з півночі на південь |
2. Віддаль до державного кордону |
|
3. Тернопільська область межує з… |
3. |
|
Після того, як учні заповнили нову колонку, зачитується написане.
3. Асоціативний матеріал (4 хв.)
Завдання. Асоціювати слова «географічне положення, географічні координати».
Варіанти відповіді: географічне положення - межі - розміри - сусіди - крайні точки - географічні координати.
4. Думайте - працюйте в парах - обмінюйтесь думками (10 хв)
Етапи
1. Учитель пропонує завдання: за допомогою карт атласу визначити крайні точки Тернопільської області і їхні географічні координати.
2. Учні працюють в парах, складають відповіді, зачитують
3. Прослуховування того, що складено в парах (у випадку розбіжностей в парах кожен читає своє повідомлення окремо).
Правильна відповідь:
Крайня північна точка
Крайня південна точка.
Крайня західна точка
Крайня східна точка
5. Географічний бумеранг (10 хв.)
Учні стають у коло, беруться за руки і ставлять одне одному запитання. Кожен повинен відповісти на поставлене йому запитання і спитати наступного по колу учня. Скільки учнів, стільки й запитань.
Наприклад
Гра «Незакінчені речення» (4 хв)
Учитель зачитує початок речення, а учні закінчують.
ІІІ. Контрольно-оцінювальний етап (5 хв.)
1. Самооцінка результатів роботи (2 хв.)
2. Рефлексія (1,5 хв.)
3. Домашнє завдання (1,5 хв.)
Опрацювати матеріал підручника «Загальні відомості»; нанести на контурну карту кордони Тернопільської області, крайні точки, межі районних центрів. Вміти характеризувати фізико-географічне положення області: