Урок географії у 8 класі. Рідний край

Про матеріал

Тема: Ф13ИЧНА ГЕОГРАФІЯ ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ. ГЕОГРАФІЧНЕ, ПОЛОЖЕННЯ, МЕЖІ, P03МІPИ.

Мета: сформувати в учнів знання про географічне положення області в межах України та відносно сусід­ніх держав; розвивати вміння ана­лізувати фізико-географічні карти; удосконалювати навички роботи з контурними картами; розвивати логічне мислення; сприяти вихо­ванню патріотичних почуттів, лю­бові до рідної природи.

Перегляд файлу

 

Фізична географія  Тернопільської   області  8 КЛАС

 

Тема: Ф13ИЧНА ГЕОГРАФІЯ ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ. ГЕОГРАФІЧНЕ, ПОЛОЖЕННЯ, МЕЖІ,  P03МІPИ.

Мета: сформувати в учнів знання про географічне положення області в межах України та відносно сусід­ніх держав; розвивати вміння ана­лізувати фізико-географічні карти; удосконалювати навички роботи з контурними картами; розвивати логічне мислення; сприяти вихо­ванню патріотичних почуттів,  лю­бові до рідної природи.

         Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  • розкрити фізико-географічне по­ложення області;
  • визначити крайні точки Тернопільської області та їх коор­динати;
  • збагатити свої знання про загаль­не розміщення області, протяж­ність кордонів,

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: фізична карта України; навчально-краєзнавчий атлас  області; фізична карта «Тернопільська область»;підручник; робочі зошити

Над подільським селом

Пахне рідна земля.

Пахне вільна земля

Полином, полином, полином

                               В. Вихрущ

.

Мені близьке усе на цій землі:

Гора, садок, струмочок,край долини.

Як по росі ще босими малі

Аж до ставка гасали без упину.

ХІД УРОКУ

І. Організаційно – мотиваційний етап.

Усім бажаю доброго настрою, творчої праці, взаєморозуміння, хорошого спілкування.

Давайте всі посміхнемось один одному, гостям. Зберіться з думками, будьте

уважні, активні, доброзичливі на уроці. Робіть висновки, порівнюйте, не бійтесь помилитись, висловлюючи свої думки.

 

      Ознайомлення учнів з темою, міс­цем уроку в тематичному блоці.

     Учитель знайомить учнів з формою проведення уроку, видами діяль­ності на уроці.

 Учитель оголошує мету уроку, пові­домляє очікувані результати і записує на дошці.

 

      ІI. Організація виконання плану діяльності (35 хв)

1. Робота в мікрогрупах (2 хв.)

Учні об'єднуються по чотири-п'ять у групи, розробляють спільно з учи­телем правила колективної діяль­ності:

а) розподіляють обов'язки (голову­ючий або спікер, секретар, допо­відач, посередник);

б) домовляються не сперечатися даремно;

в) не говорити всі разом;

г) намагатися зрозуміти одне одно­го і т.д..

2. Робота з таблицею  (5 хв.)

Учитель пропонує учням поділити сторінку на три частини і заповни­ти першу колонку раніше отрима­ною інформацією; сформулювати і записати у другу колонку, а тре­тю заповнити після опрацювання статті додатка «Географія Тернопільської області»,

2. Таблиця ЗХВ .

Знаю

Хочу вивчити

Вивчаю

Що ми знаємо

Що ми хочемо знати

Що ми вивчили

1.Тернопільська обл. розміщена в західній частині України

1. Координати крайніх точок

1. Фізико-географічне положення області.

2.Загальна протяжність з заходу на схід, з півночі на південь

2. Віддаль до державного кордону

 

3. Тернопільська область межує з…

3.

 

Після того, як учні заповнили нову колонку,  зачитується написане.

 

3. Асоціативний матеріал (4 хв.)

Завдання. Асоціювати слова «географічне положення,  географічні координати».

Варіанти відповіді: географічне положення - межі - розміри - сусіди - крайні точки - географічні координати.

4. Думайте - працюйте в парах - обмінюйтесь думками (10 хв)

Етапи

 

1. Учитель пропонує завдання: за допомогою карт атласу визна­чити крайні точки Тернопільської області і їхні географічні координати.

2. Учні працюють в парах, склада­ють відповіді, зачитують

3. Прослуховування того, що скла­дено в парах (у випадку розбіж­ностей в парах кожен читає своє повідомлення окремо).

 

Правильна відповідь:

Крайня північна точка    

Крайня південна точка.

Крайня західна точка

Крайня східна точка

5.  Географічний бумеранг (10 хв.)

Учні стають у коло, беруться за руки і ставлять одне одному запитання. Кожен повинен відповісти на по­ставлене йому запитання і спитати наступного по колу учня. Скільки учнів, стільки й запитань.

Наприклад

  • Яка площа Тернопільської області? (Площа Тернопільської області становить 13,7 тис. км2)
  • Скільки відсотків площі всієї те­риторії України займає Тернопільська область? (2,3 %)
  • Яке місце за розмірами терито­рії посідає Тернопільська область серед областей України? (Четверте місце від кінця після Чернівецької, Закарпатської, Тернопільської областей)
  • Зробіть порівняння з іншими країнами світу. (Площа Тернопільської області приблиз­но відповідає території Ізраїлю - 14 тис. км2))
  • Яка протяжність області з півно­чі на південь? (Протяжність об­ласті з півночі на південь стано­вить 190км)
  • Яка протяжність області із заходу на схід? (Протяжність області із заходу на схід становить 130 км)

Гра «Незакінчені речення» (4 хв)

Учитель зачитує початок речення, а учні закінчують.

  • За конфігурацією територія області нагадує...
  • По  р. Збруч на сході межує з...
  • Протяжність державного кордо­ну з Румунією становить...

ІІІ.  Контрольно-оцінювальний етап (5 хв.)

1. Самооцінка результатів роботи (2 хв.)

2. Рефлексія (1,5 хв.)

  • Чи досягли ми результатів, очіку­ваних на початку уроку?
  • Що, на вашу думку було най­складнішим на уроці?
  • Який ваш внесок у роботу гру­пи?
  • Чого ви навчились?
  • Над чим ще треба попрацювати?

     3. Домашнє завдання (1,5 хв.)

Опрацювати матеріал підручни­ка «Загальні відомості»; нанести на контурну карту кордони Тернопільської області, крайні точки, межі районних центрів. Вміти ха­рактеризувати фізико-географічне положення  об­ласті:

 

docx
Додано
23 липня 2018
Переглядів
1347
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку