Урок географії в 6 класі Тема: Узагальнення знань з теми «Атмосфера»

Про матеріал

Урок географії в 6 класі

Тема: Узагальнення знань з теми «Атмосфера»

Мета:

*узагальнити знання отримані підчас вивчення теми «Атмосфера»

*перевірити ступінь засвоєння знань з теми;

*вдосконалити практичні навички та вміння використовувати набуті знання; сприяти розвитку соціальної компетентності учнів.

*виховувати переконання в необхідності дбайливого ставлення до природи, відповідальність, самостійність.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, вмінь, навичок з меж предметною інтеграцією.

Обладнання: кольорові папірці, картки, портрети письменників, мікрофон, листи паперу, олівці, капелюшок інопланетянина, картки з задачами, таблички з написами, нагороди найкращим учням.

Перегляд файлу

Лихачева Ирина Евгеньевна

с. Демьяновка, Першотравневый р., Донецкая обл., Украина

 

Урок географії в 6 класі

Тема: Узагальнення знань з теми «Атмосфера»

Мета:

  • узагальнити знання отримані підчас вивчення теми «Атмосфера»
  • перевірити ступінь засвоєння знань з теми; 
  • вдосконалити практичні навички  та вміння використовувати набуті знання;  сприяти  розвитку соціальної компетентності учнів.
  • виховувати переконання в необхідності дбайливого ставлення до природи, відповідальність, самостійність.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, вмінь, навичок з меж предметною інтеграцією.

Обладнання: кольорові папірці, картки, портрети письменників, мікрофон, листи паперу, олівці, капелюшок інопланетянина, картки з задачами, таблички з написами, нагороди найкращим учням.

 

Хід уроку

І.Організація класу

Привітання. Я рада бачити  вас на уроці. А зараз подивиться  на сусіда, посміхніться  один одному та подумки побажайте  нових знань та гарних оцінок. Для того щоб кожен з вас здобув знання та заробив гарну оцінку на уроці треба: уважно слухати та активно працювати.

Прийом „Групове інтерв’ю”

Учні відповідають на запитання вчителя: Чому вони прийшли на урок?

( Відповіді можуть бути різними: „хочу більше знати”; „виправити оцінку”, „тому що мені цікаво” та ін.)зараз ви отримаєте кольорові картки, а в кінці уроку ми з вами підіб’ємо кольоровий підсумок уроку таким чином: червоний – своїми знаннями задоволений, синій – могло б бути краще, жовтий – своїми знаннями не задоволений,  і дізнаємося, як ми працювали на уроці

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  Прийом «фантастична добавка»

До вас звернулися інопланетяни з планети, де немає повітря, з проханням науково пояснити : Що атмосфера? Яке значення має атмосфера для планети Земля?    

Прийом «робота діалогової  парі».

Завдання:  І варіант – інопланетяни готують запитання.

ІІ варіант – земляни готують розповідь коротку про атмосферу та відповідають на запитання.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

-  Ви добре впоралися з завданням. Але розповіли про Атмосферу не все. Я впевнена, що ви знаєте на багато більше. Тому сьогодні на уроці ми узагальнимо знання з теми та перевіримо якість наших знань. 

Прийом «мікрофон»

Запитання:

  • Кому та навіщо потрібні знання про атмосферу?

ІІІ. Узагальнення та систематизація знань.

Прийом «термінологічний диктант»

 

  1.                   Атмосфера.            12
  2.                   Вітер.                      11
  3.                   Погода.                   10
  4.                   Клімат.                     9
  5.                   Бриз.                         8
  6.                   Барометр.                 7
  7.                   Мусон.                      6
  8.                   Тропосфера.             5
  9.                   Термометр.               4
  10.              Атмосферні опади.   3
  11.              Повітряна маса.         2
  12.              Випаровування.         1

 

  1. Процес переходу води  з рідкого стану в газоподібний.
  2. Вітри, що змінюють свій напрям двічі на рік.
  3. Повітряна оболонка Землі.
  4. Стан нижнього шару атмосфери в певний час в певній місцевості.
  5. Прилад для вимірювання атмосферного тиску.
  6. Багаторічний режим погоди в певній місцевості.
  7. Горизонтальний рух повітря, що виникає внаслідок різниці атмосферного тиску.
  8. Нижній шар атмосфери.
  9. Великій об’єм повітря тропосфери з певною температурою, вологістю, запиленням.
  10. Прилад для вимірювання температури повітря.
  11. Вода, яка в рідкому чи твердому стані випадає з хмар або з повітря.
  12. Вітер, що змінює свій напрям двічі на добу.

Прийом  «взаємоперевірка» - учні обмінюються зошитами та перевіряють завдання один в одного.

Код відповіді:

І варіант 12, 7, 1, 3, 6, 4, 2, 8, 11, 9, 10, 5.

ІІ варіант 1, 6, 12, 10, 7, 9, 11, 5, 2, 4, 3, 8.

Прийом «клуб знавців» Географічні ТРИЗ задачі

Клас поділяється на дві команди за допомогою карток.

  1. На край столу поставили бляшанку щільно закриту кришкою, так що 2/3 її звисало зі столу. Через деякий час бляшанка впала. Що було в бляшанці? (В бляшанці містився шматочок льоду, який почав танути)
  2. Якщо тіло рухається в гору, то стає ближче до Сонця. Усім відомо, що Сонце – є джерелом тепла, але з підйомом у гору температура повітря зменшується на 0,6 º С на кожні 100м. Чому так відбувається? (Атмосферне повітря, як скло пропускає сонячні проміні, залишаючись холодним. Прогрівається повітря від земної поверхні. Тому чим  вище до гори тім стає  холодніше)
  3. У розмовах між людьми можна почути таке висловлювання: «Подивиться як змінився клімат!  В минулу зиму морози сягали 20ºС, а в цю зиму стоїть плюсова температура». Чому цій вислів не вірний? Знайдіть та виправте помилку. (В вислові переплутані два поняття «клімат» і «погода». В даному випадку люди говорять про погоду. Тому що погода має здатність швидко змінюватися, а клімат – це багаторічний режим погоди).

Прийом «Літературно-логічна вправа»

  • Які бувають хмари? (Перисті, шаруваті, купчасті, купчасто-дощові)

А зараз ми з вами здійснімо подорож в країну зарубіжної літератури та згадаємо відомих російських письменників. Я буду читати вислови поетів та пісенників про хмари. А ви повинні здогадатися про яки хмари іде мова.

1. Ты небо недавно кругом облегала,

    И молния грозно тебя обвивала;

    И ты издавала таинственный гром

    И алчную землю поила дождем.

                                                                А.С. Пушкин.            (купчасто-дощова)

2. Облака,

    Облака –

    Кучерявые бока,

    Облака кудрявые,

    Целые.

    Дырявые,

    Легкие,

    Воздушные –                     

    Ветерку послушные…

                                                  С. Михалков.                           (купчасті)

 

3. Выше этих облаков пересекла небо светлая рябь. От нее расходились прозрачные перья. Володя Румянцев говорил, что это тоже облака, но такие высокие, что он уже состоят не из водяных паров, а из кристалликов льда. Перья неподвижно висели в холодной непостижимой вышине.

                                                               К. Паустовский.                (перисті)

4.Облака опять поставили

   Паруса свои.

   В зыбь небес свой бег направили

   Белые ладьи.

   Тихо, плавно, без усилия,

   Вдаль без берегов

   Вышла дружная флотилия

   Сказочных пловцов.                               В.Я. Брюсов           (купчасті)

 

5. В засыпанном снегом лесу по свету стало понятно, что солнце невидимкою  борется с серыми, непросветными тучами…

                                                           М.М. Пришвин.                (шаруваті)

6. Вон там на заре растянулся

    Причудливый хор облаков;

    Всё будто бы кровли да стены,

    Да ряд золотых куполов.

                                                                А.А. Фет                           (купчасті)

 

Прийом «займи позицію» - інтерактивне опитування.

В класі розташовано таблички з надписами: «Рідкі атмосферні опади», «Тверді атмосферні опади ».  Визначаючи агрегатний стан атмосферних опадів учені  підходять до табличок. Після кожного пересування учитель підбиває підсумки, вибірково  ставлячи запитання, чому учень обрав саме цю табличку? В процесі вправи  учні можуть  змінювати свою думку – переходячи до іншої таблички Ця вправа замінює фізкультхвилинку.

Вчитель називає виді опадів(сніг, дощ, град, роса, іній, туман) та показує сигнальні картки.

 

Прийом «синоптична лабораторія» творче завдання.

Клас поділяється на дві групи за допомогою карток. Учні отримують завдання: з’ясувати, якими приладами вимірюють відповідні показники погоди та намалювати ці прилади.

 

А. Температура повітря

1. Опадомір

Б. Атмосферний тиск

2. Флюгер

В. Сила вітру

3. Снігова рійка

Г.  Вологість повітря

4. Барометр

Д. Товщина Снігу

5. Термометр

Е. Опади

6. Гігрометр

 

ІV. Підсумки уроку. Рефлексія

- Ми виконали задачі уроку?

- Вам цікаво було працювати?

- Як на вашу думку працював клас?

- Оцініть свою роботу на уроці за допомогою кольоровій карток.

Оцінювання учнів вчителем, коментування оцінок, нагородження найактивніших учнів.

 

V. Домашнє завдання

Прийом «власний вибір»

1. Скласти кросворд на тему «Атмосфера»

2. Створити комікс «Розмова з інопланетянами про значення атмосфери»

2. Знайти та записати народні прикмети про погоду.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Ткаченко Неля
    Дякую за розробку
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Матвієнко Любов
    Цікавий інтергрований урок
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
7 липня 2018
Переглядів
3111
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку