Урок "Географічний паралелограм"

Про матеріал
Інтегрований урок для учнів 8-го класу з географії та геометрії "Географічний паралелограм" містить матеріали на повторення і закріплення набутих учнями знань з географії та геометрії. На уроці учні об'єднуються в групи, практикують набуті знання, визначають прямокутні координати за топографічною картою, розв'язують задачі про паралелограм з геометрії. Вчителі мотивують і зацікавлюють учнів до роботи на уроці через роботу в групах, цікаві задачі, хвилинки релаксації, перегляд відео та виконання тестових завдань.
Перегляд файлу

Інтегрований урок географії та геометрії у 8 класі

 

Тема: Географічний паралелограм

Мета:

  •        Навчальна: закріпити означення паралелограма, закріпити вміння розпізнавати та будувати паралелограм, закріпити вміння визначати прямокутні координати за топографічною картою
  •        Розвиваюча: розвивати вміння застосовувати властивості паралелограма до розв'язування задач
  •        Виховна: виховувати наполегливість, увагу

Компетенції:

  •        Математичні: Оперувати числовою інформацією, геометричними об'єктами на площині
  •        Географічні: оперувати алгоритмом визначення географічних та прямокутних координат об'єктів за топографічною картою, формувати в учнів просторове уявлення про земну поверхню, розміщення об’єктів на карті, розвивати вміння усвідомлено орієнтуватися на карті та працювати з нею

Тип уроку: удосконалення умінь і навичок

Обладнання: опорний конспект, навчальна презентація, комп'ютер, проектор, екран, настінна топографічна карта, комплект топографічних карт, лінійки, калькулятори

Хід уроку:

І. Самовизначення до навчальної діяльності.
Вчителька геометрії. Вітаю! Сьогодні ми поговоримо про паралелограм у якого всі сторони рівні і всі кути рівні – про квадрат. Я впевнена, що нам буде цікаво застосовувати набуті математичні знання  до різноманітних життєвих задач.
І цей урок ми проведемо разом з вчителькою географії пані Тетяною.
Вчителька географії. Вітаю! А як ви думаєте, як географія пов’язана з геометрією?

ІІ. Актуалізація знань.

Вчителька геометрії: Діти, ну що розпочнемо з математичної розминки.

Дайте найбільшу кількість правильних відповідей:

1. Паралелограм - це

2. Протилежні сторони паралелограма …

3. Протилежні кути паралелограма …

4.  Сума кутів, що прилягають до однієї сторони паралелограма, дорівнює…

5. Діагоналі паралелограма точкою перетину …

6. Прямокутник – це …

7. Діагоналі прямокутника …

8. Ромб – це…

9. Діагоналі ромба перетинаються під кутом  ….

10. Квадрат – це …

11. Кути квадрата дорівнюють …

12. Кут між діагоналлю і стороною квадрата дорівнює …

 Вчителька географії: А зараз географічна розминка:

  1. Що таке географічна карта?
  2. Чим відрізняється географічна карта від топографічної?
  3. Що є математичною основою карти?
  4. Які ви знаєте картографічні проєкції?
  5. Яка математична фігура є основою в циліндричних проєкціях?
  6. Яка математична фігура є основою в конічних проєкціях?
  7. Як називається картографічна проєкція, якщо проєктування здійснюється на дотичну площину?
  8. Що таке спотворення на географічних картах і де вони відсутні?
  9. Чи є спотворення на топографічних картах?
  10.  Що таке масштаб?
  11.  Які є види масштабу?
  12.  В яких одиницях вимірювання записують числовий масштаб?
  13.  Що таке градусна сітка на географічних картах?
  14.  Що таке паралелі?
  15.  Що таке меридіани?
  16.  Хто вперше наніс на карту паралелі і меридіани?
  17.  Яка сітка нанесена на топографічних картах?
  18.  Через яку кількість кілометрів наносять на топографічну карту кілометрову (квадратну) сітку?
  19.  Що визначає прямокутна координата Х?
  20.  Що визначає прямокутна координата У?

ІІІ. Практично – дослідницька частина

Вчителька геометрії: Для подальшої роботи ми об’єднаємося у групи за допомогою лотереї ( діти обирають жереб з означенням того чи іншого чотирикутника і об’єднуються у відповідні команди «ПРЯМОКУТНИК», «РОМБ», «КВАДРАТ»)

 

Завдання для І групи

На стороні ВС квадрата ABCD позначено точку G так, що кут АGВ дорівнює 106°.
Знайдіть кут САG

 

Завдання для ІІ групи
Точки H, К, N, G є серединами відповідних сторін квадрата АВ, ВС, ВD, DA.
Доведіть, що чотирикутник HКNG – квадрат

 

Завдання для ІІІ групи
У трикутнику АВС відомо, що кут С дорівнює 90°. АС=ВС=28 см. Дві сторони квадрата лежать на катетах трикутника, а вершина Е належить гіпотенузі АВ.
Знайдіть периметр квадрата СDЕF

 

Вчителька географії:

Завдання для І групи

Географічна задача:

За топографічною картою визначити прямокутні координати Х та У точки__г.Вівсяна__, яка розташована в квадраті __6613__

Відповідь: Х=6066750   У=4313520

 

Завдання для ІІ групи

Географічна задача:

 За топографічною картою визначити прямокутні координати Х та У точки__г.Михайлівська__, яка розташована в квадраті__6812__

Відповідь: Х=6068200   У=4312875

 

Завдання для ІІІ групи

Географічна задача:

За топографічною картою визначити прямокутні координати Х та У точки__г.Зелена__ , яка розташована в квадраті__8016__

Відповідь: Х=6080350   У=4316700

 

ІV. Підсумок:

  • Учні виконують тестові завдання https://www.classtime.com/code/JVP873
  • Домашнє завдання: повторити навчальні одиниці

 

V. Рефлексія навчальної діяльності на уроці

Любі діти продовжте, будь ласка одне з речень:

  • сьогодні я дізнався/лася…
  • мені було цікаво…
  • я виконував/ла завдання...
  • я зрозумів/ла, що…
  • тепер я можу…
  • я відчув/ла, що…
  • мене здивувало…
  • ці знання я зможу використати (поза уроками) ...
  • мене здивувало…

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Редько Тетяна
Додано
14 листопада 2023
Переглядів
249
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку