Мета: сформувати знання про значення, місце машинобудування у господарстві держави, його галузеву і територіальну структуру; пояснити чинники розміщення підприємств галузі; формувати навички роботи з економічними картами; виховувати економічну культуру та економічне мислення.
Клас: 9 Дата:
Тема: Географія галузей машинобудування
Мета: сформувати знання про значення, місце машинобудування у господарстві держави, його галузеву і територіальну структуру; пояснити чинники розміщення підприємств галузі; формувати навички роботи з економічними картами; виховувати економічну культуру та економічне мислення
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Обладнання: підручник географії, атласи, настінна карта «Машинобудування та металообробка України».
Хід уроку
І. Організація уроку
Посміхніться вчителю, гостям та однокласникам
Будьте уважні та доброзичливі
Гарний настрій та володіння собою допоможуть вам бути активними на уроці
Аналізуйте та порівнюйте нове
Не бійтеся помилитися, продемонструйте пам’ять, увагу, досвід
Робіть самостійні висновки
Я зичу всім вам успіхів
Оголошення теми та мети уроку
ІІ. Мотивація та актуалізація навчальної діяльності
Як ви дісталися до школи – йшли пішки, може кіньми чи на оленях? А ще краще спробуємо відтворити як починається ваш день: прокидаєтесь від енного намагання мами чи батька підняти вас з ліжка; протираєте заспані очі, а рука сама тягнеться до пульта телевізора, потім поспішаєте до ванної кімнати – зустрічаєте пральну машину, на кухні заглядаєте до холодильника, а на газовій плиті парує смачний сніданок, хтось ще встигає поспілкуватись з комп’ютером (що нового в контакті?), дівчатка не оминули увагою фен і праску; і ось ви на зупинці з мобільним в руках та навушниками у вухах – чекаєте – автобус, тролейбус, трамвай, маршрутку чи таксі, або просто вирушаєте пішки до школи.
Раніше люди як трудились:
Кіньми орати заходились,
І піт чола – болить все тіло,
Весь день робили вони вміло.
І лиш зоря – всі прокидались
І до роботи враз кидались,
І ні хвилинки відпочити –
Лише робити і робити.
Тепер полегшало старання
Сучасне машинобудування.
Лиш треба землю вам зорати –
Для цього є великий трактор!
І що не роблять руки вмілі? –
З’явилися автомобілі.
Працюють роботи – машини.
А схочеш подорожувати –
Найкраще літаком літати.
І де там дінеться той страх?
Літак літає, наче птах!
Переправляти вантажі
Зручно і на кораблі.
Тому й працює так старанно
Сучасне машинобудування!
ІІІ. Вивчення нового матеріалу (розповідь вчителя)
ІV. Закріплення вивченого матеріалу
Ситуаційне завдання:
Я прошу вашої допомоги: я, інвестор, який бажає вкласти кошти у створення підприємства машинобудування у вашому місті. Використовуючи чинники розміщення порадьте: підприємство якої галузі машинобудування доцільно створити і чому? А можливо вкласти кошти в бази відпочинку, благоустрій пляжів?
V. Підсумок уроку.
Оцінювання
VІ. Домашнє завдання
Опрацювати матеріал підручника за темою