Урок геометрії у 7 класі "Трикутник і його елементи. Види трикутників"

Про матеріал
Узагальнивши і систематизувавши знання учнів про трикутник, відомий з попередніх класів, можна ознайомити дітей із трикутником Пенроуза (однією з основних неможливих фігур) і виготовити його просторову модель. 13-метрова скульптура неможливого трикутника споруджена в 1999 році в місті Перт (Австралія). Але трикутником скульптура стає, якщо спостерігати її з певного ракурсу. А якщо поглянути на неї під іншим кутом, то… Озброївшись ножицями, активізувавши просторову уяву, учні поринуть у світ оптичних ілюзій.
Перегляд файлу

Тема. Трикутник і його елементи. Види трикутників.

 

Клас: 7.

 

Цілі:

  • формування предметних компетентностей: узагальнити і систематизувати знання учнів про трикутник і його основні елементи; класифікувати трикутники за сторонами і кутами; додатково ознайомити учнів із трикутником Пенроуза та виготовити його просторову модель;
  • формування ключових компетентностей:
  • сприяти усвідомленню значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві;
  • формувати вміння швидко сприймати інформацію, опановувати великий обсяг знань;
  • сприяти самовихованню зацікавленості в пізнанні нового, творчого ставлення до справи.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Обладанання та наочність: презентація «Види трикутників»; портрет Р. Пенроуза; розгортка трикутника Пенроуза; фото скульптури неможливого трикутника з різних ракурсів; картки для проведення рефлексії; підручник (Геометрія, 7 клас/ О. С. Істер. – Київ: Генеза, 2015).

 

Епіграф до уроку: «Хто думає, що осягнув усе, той нічого не знає» (Лао-Дзи, китайський філософ, VІ- V ст. до н. е.).

 

Хід уроку

 І. Організаційний етап

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань

 

ІІІ. Узагальнення і систематизація знань

  1. Оскільки відомості про трикутник учням відомі з попередніх класів, доцільно систематизувати навчальний матеріал за допомогою мультимедійної презентації.

План повторення теоретичного матеріалу

  • Означення трикутника.
  • Вершини, сторони, кути трикутника.
  • Класифікація трикутників залежно від кутів.
  • Класифікація трикутників залежно від сторін.
  • Периметр трикутника.
  1. Розв’язування вправ за підручником.

 

  1. Додаткові завдання:
  1. На рисунку АВ=ВС=АС,AD=CD. Периметр трикутника АВС дорівнює 36 см, а периметр трикутника АDС дорівнює 40 см. Знайдіть довжини сторін цих трикутників.

  1. Прямою лінією розріжте прямокутник на дві частини, з яких можна скласти трикутник, та вкажіть його вид залежно від сторін:

 

.

 

ІV. Удосконалення знань і вмінь

 

  1. Повідомлення вчителя про трикутник Пенроуза

Трикутник Пенроуза — одна з основних неможливих фігур, відома також під назвами неможливий трикутник і трибар. Був відкритий в 1934 році шведським художником Оскаром Реутерсвардом, який зобразив його у вигляді набору кубиків. У 1980 році цей варіант неможливого трикутника був надрукований на шведських поштових марках.

Широку популярність ця фігура набула після опублікування статті про неможливі фігури в Британському журналі психології англійським математиком Роджером Пенроузом. У цій статті неможливий трикутник був зображений в найзагальнішій формі — у вигляді трьох балок, з'єднаних одна з одною під прямими кутами. Під впливом статті у 1961 році голландський художник Мауріц Ешер створив одну зі своїх знаменитих літографій «Водоспад». 13-метрова скульптура неможливого трикутника з алюмінію була споруджена в 1999 році в місті Перт (Австралія). Але трикутником скульптура стає, якщо спостерігати її з певного ракурсу.

 

 

C:\Users\Пользователь\Documents\Фото\Работа\Неможливий трикутник\Неможливий трикутник.jpgC:\Users\Пользователь\Documents\Фото\Работа\Неможливий трикутник\трикутник1.jpg

 

  1. Виготовлення просторової моделі неможливого трикутника та знаходження правильного ракурсу споглядання.

 

C:\Users\Пользователь\Documents\Фото\Работа\Неможливий трикутник\IMG_20200129_124049.jpg          C:\Users\Пользователь\Documents\Фото\Работа\Неможливий трикутник\трикутник3.jpg

 

За роздрукованими розгортками (зігнути за пунктирними лініями та склеяти зафарбовані ділянки):

 

 

F:\Работа\розгортка.jpg

 

V. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія

 

  1.                   «Асоціативний кущ» до теми «Трикутник і його елементи».

 

  1.                   Рефлексія «Барометр настрою»:

 

VІ. Домашнє завдання

 

  1. Завдання за підручником.
  2. Додатково: цікаве завдання.

Скільки трикутників у п’ятикутній зірці?

C:\Users\Пользователь\моніторинг\Desktop\Саженцы\Pictures\Математика\Зірка.png

 

 

docx
Додано
29 січня 2020
Переглядів
743
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку