1 |
Освітня галузь |
Математична |
2 |
Прізвище ім’я по-батькові (повністю) |
Трохименко Любов Іллівна |
3 |
Посада |
вчитель математики |
4 |
Назва ЗЗСО |
Сухомаячківський заклад загальної середньої освіти Ⅰ-ⅠⅠⅠ ступенів |
5 |
Назва розробки |
Підсумкова самостійна робота з геометрії |
6 |
Клас, для якого призначена розробка |
7 клас |
7 |
Підручник (автори) |
А.П.Єршова, В.В.Голобородько, О.Ф.Крижановський |
8 |
Ключові слова (4-6 слів) |
Самостійна робота, математика, піксельний малюнок, Pixel Art – піксельне мистецтво |
9 |
Короткий опис (2-3 речення) |
Використання піксельного мистецтва. Форма цифрового мистецтва, в якій зображення створюються та редагуються за допомогою програмного забезпечення. |
Автор роботи: Трохименко Любов Іллівна
Урок геометрії
( з використанням технології «Математичне піксельне мистецтво»)
7 клас
Тема: Підсумкова самостійна робота з геометрії
Мета: Розвиток комунікативної, інформаційної, процедурної, логічної та технологічної компетентностей
Тип уроку: Перевірки та оцінювання досягнення компетентностей
Вид уроку: нестандартний.
Форма цифрового мистецтва, в якій зображення створюються та редагуються за допомогою програмного забезпечення.
Методи уроку: евристична бесіда з класом, самостійна робота, метод повторення, поступового ускладнення завдань та заохочення.
Обладнання: дошка, комп’ютер, арт-сторінка смартфонів.
Оцінюється: досягнення компетентностей.
План уроку:
Ⅰ. Організайно - психологічний етап.
ⅠⅠ. Підготовка до активного, свідомого засвоєння знань.
ⅠⅠⅠ. Засвоєння знань.
ⅠⅤ. Закріплення вмінь.
Ⅴ. Домашнє завдання.
ⅤⅠ. Підбиття підсумків уроку.
Зацікавити розум дитини – ось що є одним із
основних положень нашої доктрини, і ми нічим
не нехтуємо, щоб прищепити учневі смак,
ми сказали б, навіть пристрасть до навчання.
М. В. Остроградський
Хід уроку:
Ⅰ. Організайно - психологічний етап.
Мета: створити робочу атмосферу на уроці й психологічно підготувати учнів до уроку.
Завдання: формувати відповідальне ставлення до навчання.
Учитель. Доброго дня, я рада всіх вас бачити сьогодні. І сподіваюсь, що ви теж прийшли на урок із гарним настроєм.
Мені дуже хотілося, щоб слово УРОК викликало у вас тільки такі асоціації:
У – успіх
Р – радість
О – обдарованість
К – кмітливість.
Епіграф уроку:
«Знання тільки тоді знання, коли вони здобуваються зусиллям своїх думок, а не тільки пам’яттю».
Сьогодні у нас з вами не зовсім звичайний урок. Ми з вами сьогодні будемо працювати не у звичайних зошитах, а з використанням арт-сторінок ваших смартфонів, які допоможуть нам опрацювати завдання самостійної роботи, розглянути цікаві факти з метою сприяння підвищення інтересу до предмету геометрія, а також розв’язати цікаві задачі, запропоновані вчителем, які сприятимуть активізації до прагнення успіху.
ⅠⅠ. Підготовка до активного, свідомого засвоєння знань.
Мета: організувати і спрямувати пізнавальну діяльність учнів, підготувати їх до аналізу та самоаналізу навчальної діяльності; формувати цілеспрямований характер навчальної діяльності учнів; вибирати конкретні засоби досягнення мети уроку (з використанням піксельного мистецтва).
Мета: спонукати учнів розуміти зміст їхньої навчальної діяльності.
Метод: евристична бесіда.
Ключові слова: математика, самостійна робота, піксельний малюнок, Pixel Art – піксельне мистецтво.
Імовірні пропозиції:
Мета: навчити учнів математики з використанням піксельного мистецтва.
Метод: самостійна робота з використанням математичного піксельного мистецтва.
Учитель. Уміння працювати самостійно є дуже важливим і в навчанні, і в житті, тому на цьому етапі ви маєте можливість самостійно виконати підсумкову самостійну роботу з геометрії.
Отже, до роботи! Я пропоную звернутися до арт-сторінки вашого смартфона, де сформульовані завдання, на які ви повинні дати відповіді. Пропоную 12 задач на повторення, проблематика яких стосується практично всіх основних тем шкільного курсу геометрії за 7 клас. У вас є 15 хвилин, щоб виконати запропоновані завдання. Відповіді слід записувати у колонку «Відповідь».
Підсумкова самостійна робота з геометрії. (Лозинська О.М.)
Покликання:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1xadxhCPVXIzVa8pAQGWhVmvcz1muG5xSWchkfTdGMi0/copy
Учитель підбиває підсумки роботи учнів: перевіряє, схвалює.
ⅠⅠⅠ. Засвоєння знань.
Мета: розвивати вміння учнів висловлювати власну думку, залучати додаткову інформацію.
Метод: евристична бесіда з класом.
Учитель. Чудово! Бачу, що ви ретельно попрацювали над самостійною роботою: навчилися розв’язувати задачі з геометрії. Безумовно, це неабияке досягнення й успіх! Але у нас з’явилася нова робота. Ми повинні просуватися далі! І я впевнена: на вас чекає успіх!
Ось ми з вами й підійшли до наступного етапу уроку. Давайте ознайомимося з цікавими фактами.
Привіт! Я птах! Я папуга!
*Вам буде цікаво!
Птахи – хребетні тварини. Передні кінці у птахів перетворилися на крила, тіло вкрите пір’ям і має постійну температуру. Кістки легші, ніж у інших тварин.
Розмножуються птахи тільки яйцями. Живуть на всіх континентах Землі.
У світовій фауні відомо близько 8,6 тис. видів птахів, в Україні – близько 360. Серце великих розмірів. Частота скорочень значна (від 140 до 200 за хвилину у великих птахів, до 500-600 у дрібних).
Птахи теплокровні тварини. Температура тіла у них стала, висока (в середньому +42 ºС).
Цікаво, сокіл – сапсан бачить голуба на відстані 1 км. Швидкість перельотів у різних птахів неоднакова (з них 99,7 % вміють літати). Нелітаючих птахів дуже мало. Це страуси, пінгвіни, ківі та деякі інші.
Батьківщиною нерозлучників є Африка та Мадагаскар. Нерозлучників існує 9 видів.
Амазон – папуг, який вміє говорити, другий з активності після жако, може запам’ятовувати до 60 слів.
Какаду – дуже популярний серед любителів птахів, добре імітують звуки, люблять співати пісні.
Питання до повідомлення
ⅠⅤ. Закріплення вмінь.
Мета: закріпити в пам’яті учнів ті знання і вміння, які необхідні для подальшого вивчення геометрії; домагатися підвищення рівня усвідомлення вивченого матеріалу, глибини його розуміння; формувати відповідні навички та вміння, знаходити раціональні шляхи розв’язання проблем.
Метод: колективна робота учнів.
Учитель. Отже, ми ознайомилися з цікавими фактами, відповіли на поставлені запитання, дізналися багато нового й цікавого, дивного, незвичайного, відпочили, то зараз нам потрібно вирушати далі.
Не можу погодитися з тим, що математика – це сукупність голих цифр. Справді, математика наука нелегка, погодитися можна. Але вона має і красу.
Ми будемо трудитися сумлінно. Щоб на уроці кожен міг з упевненістю сказати, що він досяг успіху, необхідно попрацювати над виконанням задач 1-3. Кожен з вас, діти, зможе активно включитися у виконання завдань і досягти особистого успіху!
ЗАДАЧА 1
Під час будівництва даху будинку прилетіли папуги. Їх було четверо. На одній крокві сіли папуги ара, а на другій – кеа. Крокви будинку утворюють кут АОК. На одній стороні кута сіли дві папуги ара ( і ), а на другій – дві папуги кеа ( і ). Відомо, що О = О і = . Довести, що папуги і , сидять на паралельних прямих і , врахувавши, що ОВ – бісектриса кута АОК, - точки перетину бісектриси ОВ з прямими і .
Визначте:
___________________________________________________________________
ЗАДАЧА 2
На шкільному подвір’ї сидять папуги синьо-жовтий ара і кеа. Потрібно визначити місцезнаходження третього папуги жако так, щоб відстані від жако до ара і кеа були однакові.
Визначте:
___________________________________________________________________
ЗАДАЧА 3
Три папуги, які літають, розмістилися на гілках дерева так, що утворився різносторонній трикутник АВС. Папуги знаходяться у вершинах трикутника (А, В і С), а відстані між ними є сторонами трикутника. Всередині цього трикутника (т.О), на однаковій відстані від сторін трикутника розмістився четвертий папуга, відстані від нього до кожного з трьох папуг сполучено. Який має бути найкоротший замкнений маршрут четвертого папуги, розміщеного всередині трикутника, до всіх трьох папуг, які розмістились на гілках дерева?
Визначте:
Відповіді:
Задача 1
Задача 2
Задача 3
Учитель. Сьогодні ми так багато говорили про піксельне мистецтво, але нічого не сказали про нього. Завжди цікаво дізнаватися щось нове.
Учень. Піксель – це найдрібніша одиниця цифрового зображення растрової графіки. Більшість зображень які ми бачимо в себе на телефонах та комп'ютерах складаються з пікселів. З появою такого виду графіки, деякі митці почали реалізовувати себе в новому виді мистецтва – піксель-арт.
Піксельне мистецтво – це вид сучасного мистецтва, суть якого заключається у створенні та редагуванні зображень на рівні пікселів за допомогою ґаджетів та програм для редагування графіки. Те, що робить піксельне мистецтво унікальним – це його оригінальний візуальний стиль, де окремі пікселі виконують роль будівельних блоків, що складають зображення. Ефект-візуальний стиль дуже подібний до мозаїки та вишивки хрестиком.
Піксильне мистецтво почало швидко поширюватись, що спровокувало створення програм-розмальовок, де кожен піксель потрібно заповнювати конкретним кольором. Як діти, так і дорослі із задоволенням завантажують подібні застосунки і творять свої піксель-картини.
Сьогодні піксельне мистецтво дійшло до такого ступеня розвитку, що з віртуального світу повернулось в справжній – живий. Промоніторивши арт-сторінки, де виставляють роботи українських художників в соціальних мережах можна натрапити на реальне піксельне мистецтво. Один український митець вирішив реалізувати піксель-арт наживо. Хлопець творить картини з дерев'яних розфарбованих квадратиків. Це однозначно новинка в сучасному світовому мистецтві. Картини виглядають неймовірно стильно та нестандартно.
Учитель. Завершимо урок розв’язуванням кросворда «Папуги».
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4
5
6
Учні по черзі зачитують запитання кросворда.
Учитель. Ключове слово кросворда ви прочитаєте у виділеному стовпці. Це слово «ЗНАННЯ». Це та вершина, до якої ми разом з вами прагнули дійти сьогодні, і до якої ви повинні прагнути все своє життя. Сподіваюся, що ви переконалися в універсальності математичного апарату, незамінності математики як засобу дослідження, як мови природничих наук. А також у тому, що своєму розвитку математика багато в чому зобов’язана природничим наукам, зокрема й біології.
Будь яка робота повинна бути оцінена, а тим більше така активна і напружена як сьогодні. (Оцінюється робота учнів на уроці)
Ⅴ. Домашнє завдання.
Мета: повідомити учням домашнє завдання.
ⅤⅠ. Підбиття підсумків уроку.
Мета: пояснити зміст здійсненої роботи, наголосити на тому, що учні можуть постійно вдосконалювати отримані знання.
Метод: бесіда з класом.
Учитель. Ви добре справилися із завданнями, а це говорить про те, що…
Учень 1. Геометрію вміло повторяли,
У роботі усі ми участь брали.
Скільки користі дала
Самостійна, що була.
На арт-сторінці, що розкрили,
Цікаві факти утворили.
Прочитали, запам’ятали, поміркували,
Думали і відповідали.
А цікавий факт нам розказав
Хто з попугайчиків найкраще розмовляв.
Скільки треба всього знати,
Щоб правильну відповідь відшукати.
Учень 2. Цифри можеш прочитати,
І про все на світі знати.
Скільки треба запам’ятати,
Щоб потім поміркувати.
Про піксельне мистецтво
Ми дізналися сьогодні,
І від цього ми отримали
Неабияке задоволення.
Все умійте розв’язати:
Про складне й просте.
Наш девіз – усе узнати,
Вміти добре рахувати!
Виростаймо ж.
І у путь
Хай знання
Із нами йдуть!
Нам цікаво.
Учень 3. Спритно, вміло
Працювати, рахувать:
Щоб знання найкращі мати
І задачі нестандартні не обминати.
А геометрію треба вчити
Трикутник треба також знать
Фігури різні вивчати.
І теореми грають роль
Ти про це не забувай!
Склади цікаві задачі, розв’яжи
І для себе «відкриття» зроби.
Ну а потім в результаті
Все як слід підсумувати
Й розділити на усіх
І багатство, й щедрий сміх.