Урок геометрії (з використанням технології "Математичне піксельне мистецтво")

Про матеріал
Пропоную урок геометрії (з використанням технології "Математичне піксельне мистецтво"). На уроці проводимо підсумкову самостійну роботу з геометрії з метою розвитку комунікативної, інформаційної, процедурної, логічної та технологічної компетентностей. Використання піксельного мистецтва. Форма цифрового мистецтва, в якій зображення створюються та редагуються за допомогою програмного забезпечення.
Перегляд файлу

 

1

Освітня галузь

Математична

2

Прізвище ім’я  по-батькові (повністю)

Трохименко Любов Іллівна

3

Посада

вчитель математики

4

Назва ЗЗСО

Сухомаячківський заклад загальної середньої освіти Ⅰ-ⅠⅠⅠ ступенів

5

Назва розробки

Підсумкова самостійна робота з геометрії

6

Клас, для якого призначена розробка

7 клас

7

Підручник (автори)

А.П.Єршова, В.В.Голобородько, О.Ф.Крижановський

8

Ключові слова (4-6 слів)

Самостійна робота, математика, піксельний малюнок, Pixel Art – піксельне мистецтво

9

Короткий опис (2-3 речення)

Використання піксельного мистецтва. Форма цифрового мистецтва, в якій зображення створюються та редагуються за допомогою програмного забезпечення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Автор роботи: Трохименко Любов Іллівна

 

Урок геометрії

( з використанням технології «Математичне піксельне мистецтво»)

7 клас

Тема: Підсумкова самостійна робота з геометрії

Мета: Розвиток комунікативної, інформаційної, процедурної, логічної та технологічної компетентностей

Тип уроку: Перевірки та оцінювання досягнення компетентностей

Вид уроку: нестандартний.

Форма цифрового мистецтва, в якій зображення створюються та редагуються за допомогою програмного забезпечення.

Методи уроку: евристична бесіда з класом, самостійна робота, метод повторення, поступового ускладнення завдань та заохочення.

Обладнання: дошка, комп’ютер, арт-сторінка смартфонів.

Оцінюється: досягнення компетентностей.

 

План уроку:

Ⅰ. Організайно - психологічний етап.

ⅠⅠ. Підготовка до активного, свідомого засвоєння знань.

  1. Постановка мети і завдань уроку
  2. Актуалізація опорних знань

ⅠⅠⅠ. Засвоєння знань.

ⅠⅤ. Закріплення вмінь.

Ⅴ. Домашнє завдання.

ⅤⅠ. Підбиття підсумків уроку.

 

                                      Зацікавити розум дитини – ось що є одним із

                                           основних положень нашої доктрини, і ми нічим

                                 не нехтуємо, щоб прищепити учневі смак,

                                        ми сказали б, навіть пристрасть до навчання.

                                                                                        М. В. Остроградський

 

Хід уроку:

Ⅰ. Організайно - психологічний етап.

Мета: створити робочу атмосферу на уроці й психологічно підготувати учнів до уроку.

Завдання: формувати відповідальне ставлення до навчання.

Учитель. Доброго дня, я рада всіх вас бачити сьогодні. І сподіваюсь, що ви теж прийшли на урок із гарним настроєм.

Мені дуже хотілося, щоб слово УРОК викликало у вас тільки такі асоціації:

У – успіх

Р – радість

О – обдарованість

К – кмітливість.

Епіграф уроку:

«Знання тільки тоді знання, коли вони здобуваються зусиллям своїх думок, а не тільки пам’яттю».

Сьогодні у нас з вами не зовсім звичайний урок. Ми з вами сьогодні будемо працювати не у звичайних зошитах, а з використанням арт-сторінок ваших смартфонів, які допоможуть нам опрацювати завдання самостійної роботи, розглянути цікаві факти з метою сприяння підвищення інтересу до предмету геометрія, а також розв’язати цікаві задачі, запропоновані вчителем, які сприятимуть активізації до прагнення успіху.

ⅠⅠ. Підготовка до активного, свідомого засвоєння знань.

Мета: організувати і спрямувати пізнавальну діяльність учнів, підготувати їх до аналізу та самоаналізу навчальної діяльності; формувати цілеспрямований характер навчальної діяльності учнів; вибирати конкретні засоби досягнення мети уроку (з використанням піксельного мистецтва).

  1. Постановка мети і завдань уроку

Мета: спонукати учнів розуміти зміст їхньої навчальної діяльності.

Метод: евристична бесіда.

Ключові слова: математика, самостійна робота, піксельний малюнок, Pixel Art – піксельне мистецтво.

Імовірні пропозиції:

  • Дізнаємось, чому буде використано математичне піксельне мистецтво.
  • Виконаємо підсумкову самостійну роботу з геометрії.
  • Розглянемо цікаві факти.
  • Навчимося розв’язувати задачі, пов’язавши їх із тим зображенням, яке вийшло на малюнку.

 

  1. Актуалізація опорних знань.

Мета: навчити учнів математики з використанням піксельного мистецтва.

Метод: самостійна робота з використанням математичного піксельного мистецтва.

 

Учитель. Уміння працювати самостійно є дуже важливим і в навчанні, і в житті, тому на цьому етапі ви маєте можливість самостійно виконати підсумкову самостійну роботу з геометрії.

Отже, до роботи! Я пропоную звернутися до арт-сторінки вашого смартфона, де сформульовані завдання, на які ви повинні дати відповіді. Пропоную 12 задач на повторення, проблематика яких стосується практично всіх основних тем шкільного курсу геометрії за 7 клас. У вас є 15 хвилин, щоб виконати запропоновані завдання. Відповіді слід записувати у колонку «Відповідь».

Підсумкова самостійна робота з геометрії. (Лозинська О.М.)


 

  1. Безліч
  2. В
  3. 8
  4. 120°
  5. Суміжними
  6. Вертикальними
  7. Тупокутний
  8. До основи
  9. Три сторони
  10.  Перетинаються
  11.  Центром вписаного кола
  12.  16 см

 

Покликання:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1xadxhCPVXIzVa8pAQGWhVmvcz1muG5xSWchkfTdGMi0/copy 

https://lh6.googleusercontent.com/7PFQypwrr1EkyD4ymZ0DBWU056wKjkWo9zd16cgrRgG4Zfhy9ADD1KphFVetvwJx9j0WymUYWUIrtaqS4OwAjkzhJ7LUwH0ZVk2n3aSUGHup7jvmUaUnGD9Z6MA8UqFNY-RzMQrZ2K4fI_AV4kYpwt_TOPQs

 

 

Учитель підбиває підсумки роботи учнів: перевіряє, схвалює.

 

ⅠⅠⅠ. Засвоєння знань.

Мета: розвивати вміння учнів висловлювати власну думку, залучати додаткову інформацію.

Метод: евристична бесіда з класом.

Учитель. Чудово! Бачу, що ви ретельно попрацювали над самостійною роботою: навчилися розв’язувати задачі з геометрії. Безумовно, це неабияке досягнення й успіх! Але у нас з’явилася нова робота. Ми повинні просуватися далі! І я впевнена: на вас чекає успіх!

Ось ми з вами й підійшли до наступного етапу уроку. Давайте ознайомимося з цікавими фактами.

Привіт! Я птах! Я папуга!

*Вам буде цікаво!

Птахи – хребетні тварини. Передні кінці у птахів перетворилися на крила, тіло вкрите пір’ям і має постійну температуру. Кістки легші, ніж у інших тварин.

Розмножуються птахи тільки яйцями. Живуть на всіх континентах Землі.

У світовій фауні відомо близько 8,6 тис. видів птахів, в Україні – близько 360. Серце великих розмірів. Частота скорочень значна (від 140 до 200 за хвилину у великих птахів, до 500-600 у дрібних).

Птахи теплокровні тварини. Температура тіла у них стала, висока (в середньому +42 ºС).

Цікаво, сокіл – сапсан бачить голуба на відстані 1 км. Швидкість перельотів у різних птахів неоднакова (з них 99,7 % вміють літати). Нелітаючих птахів дуже мало. Це страуси, пінгвіни, ківі та деякі інші.

  • Папуги мають надзвичайно яскраве оперення. У більшості видів забарвлення має всі кольори веселки.
  • Види папуг є однотонні – зелені, оливкові, бурі і навіть чорні.
  • Дзьоб папуги такий сильний, що птах з легкістю розкушує міцну шкаралупу горіхів. Птахи використовують дзьоб як третю лапу. Вони чіпляються ним за гілки, коли лазять по деревах.
  • Папуги відомі здатністю наслідувати людську мову. Особливо «балакучим» вважається африканський папуга-жако. Він може запам’ятовувати понад 100 слів.
  • Жако. Довжина тіла 35-40 см. Родом із тропічних лісів Західної Африки. Не люблять літати, переважно ходять. Є довгожителем, живе більше 70-80 років. Маса: 400 г.  Один із найрозумніших пташок. Йому потрібно 10 годин тиші на добу.
  • Цікавий вид папуг – кеа. За розмірами птах трохи більший за ґаву. Темно оливково-зеленого кольору. Зустрічається кеа у горах Нової Зеландії. Прославилися кеа тим, що інколи їх жертвами стають вівці.
  • Більшість видів папуг живе протягом 50-ти років, а деякі до 120-ти років.
  • Попугаї ара живуть в гущі тропічних лісів Амазонки.
  • Ара синьо-жовтий. Довжина крила 37-39 см, загальна довжина птаха 80-95 см. Період вигодовування пташенят триває 90-100 днів.
  • Нерозлучники. Тривалість життя попугая нерозлучника складає 10-15 років. Може прожити трохи більше 20-ти років.
  • Нерозлучники. Все частіше стають домашніми улюбленцями. Привертають увагу до себе яскравим зовнішнім виглядом, цікавим та веселим характером.

Батьківщиною нерозлучників є Африка та Мадагаскар. Нерозлучників існує 9 видів.

  • Найбільш поширеними породами папуг, що говорять, вважаються жако, амазони, какаду, хвилясті, ара.

Амазон – папуг, який вміє говорити, другий з активності після жако, може запам’ятовувати до 60 слів.

Какаду – дуже популярний серед любителів птахів, добре імітують звуки, люблять співати пісні.

 

  • Прочитайте
  • Запам’ятайте
  • Поміркуйте
  • Записати і озвучити, звіритися (правильно чи неправильно)

 

 

Питання до повідомлення

  1. З яким цікавим фактом пов’язане число 400?
  2. А з чим було пов’язане число 60?
  3. Який із папуг, що говорить, не любить літати?
  4. Скільки існує видів нерозлучників?
  5. Кому із пташок потрібно 10 годин тиші на добу?
  6. З якими цікавими фактами були пов’язані числа 50 і 120?
  7. Де живуть попугаї ара?
  8. Скільки слів може запам’ятовувати африканський папуга жако?
  9. Які папуги є домашніми улюбленцями?

 

ⅠⅤ. Закріплення вмінь.

Мета: закріпити в пам’яті учнів ті знання і вміння, які необхідні для подальшого вивчення геометрії; домагатися підвищення рівня усвідомлення вивченого матеріалу, глибини його розуміння; формувати відповідні навички та вміння, знаходити раціональні шляхи розв’язання проблем.

Метод: колективна робота учнів.

Учитель. Отже, ми ознайомилися з цікавими фактами, відповіли на поставлені запитання, дізналися багато нового й цікавого, дивного, незвичайного, відпочили, то зараз нам потрібно вирушати далі.

Не можу погодитися з тим, що математика – це сукупність голих цифр. Справді, математика наука нелегка, погодитися можна. Але вона має і красу.

Ми будемо трудитися сумлінно. Щоб на уроці кожен міг з упевненістю сказати, що він досяг успіху, необхідно попрацювати над виконанням задач 1-3. Кожен з вас, діти, зможе активно включитися у виконання завдань і досягти особистого успіху!

 

ЗАДАЧА 1

Під час будівництва даху будинку прилетіли папуги. Їх було четверо. На одній крокві сіли папуги ара, а на другій – кеа. Крокви будинку утворюють кут АОК. На одній стороні кута сіли дві папуги ара ( і ), а на другій – дві папуги кеа ( і ). Відомо, що О = О і = . Довести, що папуги і , сидять на паралельних прямих і , врахувавши, що ОВ – бісектриса кута АОК, - точки перетину бісектриси ОВ з прямими і .

 

Визначте:

  1. Яке взаємне розміщення прямих і , і ?
  2. Яке взаємне розміщення прямих і ?
  3. Яку ознаку паралельності прямих ви використали?

___________________________________________________________________

 

ЗАДАЧА 2

На шкільному подвір’ї сидять папуги синьо-жовтий ара і кеа. Потрібно визначити  місцезнаходження третього папуги жако так, щоб відстані від жако до ара і кеа були однакові.

Визначте:

  1. Чи потрібно знаходити середину відрізка АК?
  2. Яке взаємне розміщення прямих АК і СД?
  3. Що можна сказати про трикутники АДС і КДС?
  4. Якою ознакою рівності трикутників ви скористалися?
  5. Чи правильно визначили місце знаходження папуги жако?

___________________________________________________________________

 

 

 

ЗАДАЧА 3

Три папуги, які літають, розмістилися на гілках дерева так, що утворився різносторонній трикутник АВС. Папуги знаходяться у вершинах трикутника (А, В і С), а відстані між ними є сторонами трикутника. Всередині цього трикутника (т.О), на однаковій відстані від сторін трикутника розмістився четвертий папуга, відстані від нього до кожного з трьох папуг сполучено. Який має бути найкоротший замкнений маршрут четвертого папуги, розміщеного всередині трикутника, до всіх трьох папуг, які розмістились на гілках дерева?

Визначте:

  1. Де міститься четвертий папуга?
  2. Чим являються відрізки ОА, ОВ і ОС?
  3. Яким має бути найкоротший замкнений маршрут? Назвіть один із них.

 

Відповіді:

Задача 1

  1. ┴  .
  2. Якщо і ┴  , то

Задача 2

  1. Так
  2. АК ┴ СД
  3. АДС = КДС
  4. Ознака рівності прямокутних трикутників.
  5. Так.

Задача 3

  1. Четвертий папуга міститься у центрі описаного навколо трикутника АВС кола.
  2. Відрізки ОА, ОВ і ОС є радіусами кола.
  3. Маршрут буде найкоротшим, якщо він не включатиме найдовшу сторону трикутника, наприклад, ОСАВО.

 

Учитель. Сьогодні ми так багато говорили про піксельне мистецтво, але нічого не сказали про нього. Завжди цікаво дізнаватися щось нове.

Учень. Піксель – це найдрібніша одиниця цифрового зображення растрової графіки. Більшість зображень які ми бачимо в себе на телефонах та комп'ютерах складаються з пікселів. З появою такого виду графіки, деякі митці почали реалізовувати себе в новому виді мистецтва – піксель-арт. 

Піксельне мистецтво – це вид сучасного мистецтва, суть якого заключається у створенні та редагуванні зображень на рівні пікселів за допомогою ґаджетів та програм для редагування графіки. Те, що робить піксельне мистецтво унікальним – це його оригінальний візуальний стиль, де окремі пікселі виконують роль будівельних блоків, що складають зображення. Ефект-візуальний стиль дуже подібний до мозаїки та вишивки хрестиком.

Піксильне мистецтво почало швидко поширюватись, що спровокувало створення програм-розмальовок, де кожен піксель потрібно заповнювати конкретним кольором. Як діти, так і дорослі із задоволенням завантажують подібні застосунки і творять свої піксель-картини.

Сьогодні піксельне мистецтво дійшло до такого ступеня розвитку, що з віртуального світу повернулось в справжній – живий. Промоніторивши арт-сторінки, де виставляють роботи українських художників в соціальних мережах можна натрапити на реальне піксельне мистецтво. Один український митець вирішив реалізувати піксель-арт наживо. Хлопець творить картини з дерев'яних розфарбованих квадратиків. Це однозначно новинка в сучасному світовому мистецтві. Картини виглядають неймовірно стильно та нестандартно.

Учитель. Завершимо урок розв’язуванням кросворда «Папуги».

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

5

6

Учні по черзі зачитують запитання кросворда.

  1. Кого з домашніх улюбленців серед папуг ви знаєте? (нерозлучники)
  2. Чим привертають до себе нерозлучники? (зовнішністю)
  3. Хто з папуг не любить літати? (жако)
  4. Назвіть один із видів папуг? (однотонні)
  5. Папуги мають надзвичайно яскраве … (оперення)
  6. Папуга, що говорить… (хвилясті)

Учитель. Ключове слово кросворда ви прочитаєте у виділеному стовпці. Це слово «ЗНАННЯ». Це та вершина, до якої ми разом з вами прагнули дійти сьогодні, і до якої ви повинні прагнути все своє життя. Сподіваюся, що ви переконалися в універсальності математичного апарату, незамінності математики як засобу дослідження, як мови природничих наук. А також у тому, що своєму розвитку математика багато в чому зобов’язана природничим наукам, зокрема й біології.

Будь яка робота повинна бути оцінена, а тим більше така активна і напружена як сьогодні. (Оцінюється робота учнів на уроці)

 

Ⅴ. Домашнє завдання.

Мета: повідомити учням домашнє завдання.

  1. Скласти задачі, аналогічні до задач 1 і 2 та розв’язати їх.
  2. Додатково. Розв’язати задачу 3.

 

ⅤⅠ. Підбиття підсумків уроку.

Мета: пояснити зміст здійсненої роботи, наголосити на тому, що учні можуть постійно вдосконалювати отримані знання.

Метод: бесіда з класом.

  • Чи вдалося досягти поставленої мети та виконати завдання уроку?
  • Якими цікавинками вам хотілося б поділитися з друзями?
  • Що найбільше привернуло вашу увагу?
  • Над чим необхідно ще працювати?

Учитель. Ви добре справилися із завданнями, а це говорить про те, що…

Учень 1. Геометрію вміло повторяли,

               У роботі усі ми участь брали.

               Скільки користі дала

               Самостійна, що була.

 

               На арт-сторінці, що розкрили,

               Цікаві факти утворили.

               Прочитали, запам’ятали, поміркували,

               Думали і відповідали.

 

               А цікавий факт нам розказав

               Хто з попугайчиків найкраще розмовляв.

               Скільки треба всього знати,

               Щоб правильну відповідь відшукати. 

 

Учень 2. Цифри можеш прочитати,

                І про все на світі знати.

                Скільки треба запам’ятати,

                 Щоб потім поміркувати.

 

               Про піксельне мистецтво

               Ми дізналися сьогодні,

               І від цього ми отримали

               Неабияке задоволення.

 

               Все умійте розв’язати:

               Про складне й просте.

               Наш девіз – усе узнати,

               Вміти добре рахувати!

 

               Виростаймо ж.

               І у путь

               Хай знання

               Із нами йдуть!

               Нам цікаво.

 

Учень 3. Спритно, вміло

                Працювати, рахувать:

                Щоб знання найкращі мати

                І задачі нестандартні не обминати.

 

                А геометрію треба вчити

                Трикутник треба також знать

                Фігури різні вивчати.

                І теореми грають роль

                Ти про це не забувай!

                Склади цікаві задачі, розв’яжи

                І для себе «відкриття» зроби.

 

               Ну а потім в результаті

               Все як слід підсумувати

               Й розділити на усіх

               І багатство, й щедрий сміх.

 

docx
До підручника
Геометрія.(підручник) 7 клас (Тадеєв В.О.)
Додано
21 червня 2023
Переглядів
478
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку