Урок « Геометричні тіла . Куб і паралелепіпед . Об’єм »

Про матеріал
Мета : повторити і закріпити знання учнів про геометричні тіла ; повторити елементи куба і паралелепіпеда ; навчити учнів визначати об’єм куба і паралелепіпеда . Розвивати : пізнавальні інтереси , пам'ять , увагу , кмітливість , спостережливість , вміння логічно мислити ( вміння порівнювати , аналізувати , узагальнювати ) вміння користуватися креслярними та вимірювальними приладами , збагачувати словниковий запас учнів математичними термінами та висловами , самоконтроль . Виховувати : старанність , самостійність , впевненість .
Перегляд файлу

Урок з математики у 10 класі в спеціальній школі для дітей з інтелектуальними порушеннями

Тема : « Геометричні тіла . Куб і паралелепіпед . Об’єм »

     Мета : повторити і закріпити знання учнів про геометричні тіла ; повторити елементи куба і паралелепіпеда ; навчити  учнів визначати об’єм куба і паралелепіпеда .

     Розвивати : пізнавальні інтереси , пам'ять , увагу , кмітливість , спостережливість , вміння логічно мислити ( вміння порівнювати , аналізувати , узагальнювати ) вміння користуватися креслярними та вимірювальними приладами , збагачувати словниковий запас учнів математичними термінами та висловами   ,  самоконтроль  .

     Виховувати : старанність , самостійність , впевненість  .

Хід уроку

І.  Вступна частина

  1. Нервово-психологічна підготовка

Розумова розминка

      Відгадати ребус .

                             а

 

 

     Відповідь : Куба .

  1. Організація класу
  2. Мотивація уроку
  3. Нервово-дидактична підготовка

Актуалізація опорних знань учнів про геометричні фігури та геометричні тіла .

 

 

 

Назвіть відомі вам геометричні тіла .

Як називаються тіла , що зображені на малюнку 50 стор. 111 .

Яке геометричне тіло нагадує вам м’яч , ящик , шафу , відро , склянку , апельсин , клубок ниток ?

Наведіть приклади предметів , які мають форму паралелепіпеда , кулі , циліндра , конуса , куба .

Які предмети ви виготовляєте на уроках праці ? яку геометричну форму вони мають ?

ІІ. Основна частина

  1. Демонстрація моделей геометричних тіл .

Повторити і закріпити знання учнів про елементи куба і паралелепіпеда .

Вершина                       Грань

                                             Ребро

 

 

  1. Об’єм . Міри об’єму .

Об’єм куба з довжиною ребра 1 см називається кубічним сантиметром . 

              При числах кубічний сантиметр записують так :

            

  1. Усно за підручником розглянути малюнок 23 стор. 58 і сказати , об’єм якої шафи більший : книжкової чи одежної ?

Фізхвилинка

  1. Об’єм куба , довжина ребра якого дорівнює 1 дм , називається кубічним дециметром.

              При числах кубічні дециметри записують так :

            

  1. Усно за підручником розглянути малюнок 24 стор. 59

Об’єм куба , довжина ребра якого дорівнює 1 м , називається кубічним метром .

При числах кубічний метр записується так :

            

           Кубічний метр , кубічний дециметр , кубічний сантиметр , кубічний міліметр  - це міри об’єму .

         6.  Дайте відповідь :

             Якими кубічними мірами ви будете вимірювати об’єм коробки з під чаю , об’єм сірникової коробки ,

             об’єм холодильника , об’єм кімнати або класу , об’єм вулика , об’єм води в морі ?

 

 

 

  1. Обчислення об’єму паралелепіпеда .

 

 

           h

                                   

                                   b

Усно за підручником розглянути пояснення матеріалу стор. 60 , 61 .

     Щоб обчислити об’єм прямокутного паралелепіпеда , треба виміряти його довжину , ширину і висоту і знайдені числа перемножити .

V = а х d х h

  1. Виміряти довжину ( а ) , ширину ( b ) і висоту ( h ) паралелепіпеда в міліметрах і обчислити його об’єм . За підручником № 370 стор . 61 малюнок 28 .
  2. Обчислити об’єм свого класу . За допомогою метрової лінійки учні роблять вимірювання класної кімнати та записують данні на дошці .

Якими кубічними мірами вимірюється об’єм класної кімнати ?

  1. Обчислення об’єму куба .

 

 

 

Куб  - це паралелепіпед , у якого довжина , ширина і висота рівні .

Розглянути малюнок 29 стор. 62

    Щоб обчислити об’єм куба , досить виміряти довжину його ребра і знайдене число взяти множником три рази .

    Наприклад : а = 3 см ; V = 3см х 3 х 3 = 27 куб . см .

  1. Обчислити об’єм ящика кубічної форми , ребро якого дорівнює 4 дм .
  2. Таблиця кубічних мір ( мір об’єму ) .

     

     

     

ІІІ. Заключна частина

  1. Оцінки
  2. Домашнє завдання . Виконати виміри спальної кімнати для обчислення об’єму . Обчислити об’єм спальної кімнати.
  3. Рефлексія
  4. Зняття нервово-психологічної напруги

Не відриваючи олівця від паперу і не проводячи двічі по одній і тій самій лінії , спробуйте накреслити такі фігури :

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 10 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
17 грудня 2020
Переглядів
999
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку