Урок: "Геометричні тіла та їх комбінації"

Про матеріал
Інтегрований урок для учнів ПТНЗ, що навчаються за спеціальністю: "Електромонтер контактної мережі"
Перегляд файлу

 

Результат пошуку зображень за запитом "геометрія" 

 

 

 

 

 

Урок з геометрії

на тему:

«Геометричні тіла

та їх комбінації»

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробила:

викладач математики

 І.О. Гулик

 

 

 

Тема уроку: геометричні тіла та їх комбінації .

Мета уроку:

Навчальна: перевірити і корегувати здобуті знання, уміння і навички учнів з тем: многогранники, тіла обертання, комбінації геометричних тіл.

Розвиваюча:    Розвивати інтелект учнів, уміння аналізувати,  класифікувати, порівнювати, робити умовиводи за аналогією, здатність самостійно мислити; формувати науковий світогляд, розуміння важливості свідомого і міцного володіння системою математичних знань, навичок і умінь, необхідних у повсякденному житті, майбутній трудовій діяльності.

Виховна: Виховувати   розуміння   ролі геометрії в житті,  розуміння  важливості  знань, потяг до наукової творчості.

Тип уроку: урок перевірки і корекції знань, умінь і навичок .

Методи;

  • словесні: бесіда, використання ключових слів, коментар до виконання вправ, взаємо навчання, метод „Мікрофону", методи мотивації, збудження інтересу; стимулювання навчання
  • наочні: демонстрація – перегляд відеороликів, презентацій, робота з роздавальним матеріалом - тестові завдання, ребуси, кросворд.
  • практичні: конкретно -індуктивний, розв'язування вправ, супровідного закріплення,  робота в групах, робота в парах, метод повторення.
  • творчі, проблемно-пошуковий методи – створення презентацій.

Обладнання: Комп’ютери, мультимедійний проектор, роздатковий матеріал.

 

Хід уроку

  1. Організаційно - психологічна частина.

Вітаюсь з учнями,  перевіряю присутність та готовність до уроку. Учні об’єднанні парами і в кожної пари є ноутбук з підключеним інтернетом.

Епіграфом до нашого уроку буде: -Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу і чую, я трохи пам’ятаю. Те, що я чую, бачу і обговорюю, я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань та навичок. Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром.

(давньогрецький філософ Конфуцій)

  1. Підготовка до свідомої навчальної праці: постановка мети, мотивація:

Викладач: Сьогодні у нас не зовсім звичайний урок.  Ми з вами маємо згадати, які геометричні тіла ми вивчали, визначити, де в нашому житті ми можемо застосовувати ці знання, а також відпрацювати навички розв’язування задач з даної теми  та оцінити ступінь вивчення вами даного матеріалу.

 

  1. Творча частина

Два тижні тому, я надіслала вам всім повідомлення, в якому було посилання на відео файл. Після його перегляду вам було запропоновано виконати деяке завдання.

 

(Демонстрація вчительської презентації)

 

 

Після перегляду вчительської презентації, учні об’єднались в три групи: «Теоретики», «Світознавці» та «Залізничники». Кожна з цих груп демонструє створене ними відео зі своєї теми:

(Теоретики)

(Світознавці)

 

(Залізничники)

Після перегляду учнівських робіт проводиться фронтальна бесіда з учнями, де вони висловлюють свою думко щодо побаченого та визначають що  з обладнання лабораторії «Електромонтерів контактної мережі» можна віднести до теми даного уроку. Для цього вони по черзі називають предмет та визначають з комбінації яких геометричних фігур та тіл вони складаються.

 

  1. Частина використання логічного мислення:

У цій частині уроку учням пропонується два завдання: ребуси та кросворд. Ребуси демонструються на великому екрані у вигляді презентації. На кожному слайді окремий ребус.

 Ребуси:

 

Піраміда

 

 

 

 

 

 

 

 

Призма

 

 

 

Тетраедр

Куб

 

 

 

 

 

Конус

 

 

 

 

 

Куля

 

 

 

 

Циліндр

 

 

 

 

Сфера

 

 

 

Кросворд створений на    onlinetestpad,   для його розгадування, учням потрібно перейти за посиланням:  http://onlinetestpad.com/c/f3e78157663a499583d4e6ae07490a10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Репродуктивна частина або розв’язування задач

Учні самостійно виконують розв’язання задач, потім всі разом обговорюємо розв’язок та перевіряємо його  правильність. Перед розв’язанням задач учням пропонується вправа: «Розпізнай формулу по фото»

 

Задача 1.  Визначити, скільки приблизно бетонного розчину потрібно для виготовлення електричної опори  круглого перерізу висотою 10,5 м та діаметрами 22 см та 37 см.

 

Результат пошуку зображень за запитом "бетона електрична опора круглого перерізу"

(демонстраційний малюнок до задачі)

Розв’язання:

http://subject.com.ua/mathematics/zno/zno.files/image2897.jpg

r1 = 22:2=11 (см)

r2 = 37:2=18,5 (см)

h= 10,5м=1050см

V=1/3 *π*(11^2+11*18.5+18.5^2)=233362.5π cм3=0,2333625 π м3

Відповідь: V=0,2333625 π м3

 

Задача 2:

Скільки приблизно потрібно фарби, щоб пофарбувати 10 вантажних вагонів бункерного типу, з висотою   2м, якщо нижні розміри вагону 2мх7м, верхні 3мх10м, площа бічної поверхні вагона  90 м2  і відомо, що на 1м2 потрібно200 гр фарби?

Результат пошуку зображень за запитом "вагон хопер-дозатор"

 

 

 

 

 

(демонстраційний малюнок до задачі: вагон хопер-дозатор )

Розв’язання:

m10= m1*10

m1= Sпов*200

Sпов= Sбіч+Sосн1+Sосн2

Sосн1= АВ*ВС=3*10=30 м2

Sосн2=2*7=14 м2

Sпов =90+30+14=134 м2

m1=134*200=26800 гр

m10=26800*10=268000гр=268 кг

Відповідь: m10=268кг

 

Задача 3:

Знайти, який об’єм займає 200 метрів електричного кабеля, якщо його діаметр 0,01м.

Результат пошуку зображень за запитом "бухта кабеля"

(демонстраційний малюнок до задачі: бухта електричного кабелю)

 

Розв’язання:

Розв’язати  дану задачу учням пропонується онлайн, для цього їм потрібно перейти за посиланням:  https://fin-calc.org.ua/ua/calculator/geometry/volume/cylinder/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Перевірка, аналіз та оцінка виконаних робіт

Для оцінювання учнів, їм  потрібно пройти тестування в середовищі onlinetestpad, для цього потрібно  перейти за посиланням  http://onlinetestpad.com/t/ed0fbc42cfbe4dbea6c7d63a5c316734

 

 

 

 

 

  1. Підведення підсумків уроку

Викладач: Сьогодні у нас відбувся нестандартний і цікавий урок. Ви проявили свої творчі здібності та закріпили знання з теми: Геометричні тіла та їх комбінації.

Я хочу, щоб ви по черзі взяли мікрофон та озвучили, що вам найбільше запам’яталось та сподобалось  з нашого уроку.

 За творче домашнє завдання ви отримуєте такі оцінки: __________

Також під час уроку особливо активними були: ______________

Оцінки за ваші тестові роботи ви можете визначити за таблицею оцінювання, яка є у вас на партах.

Оцінювання тестування:

Кількість балів

Оцінка

13-14

10

11-12

9

9-10

8

7-8

7

6

6

5

5

4

4

3

3

0-2

2

 

  1. Домашнє завдання
  1. Повторити таблицю похідних елементарних функцій.
  2. Підготувати повідомлення про відомих математиків, які зробили значний внесок у розвиток поняття похідної.
  3. Виконати у тесті № 1 «Перевір себе» завдання № 1-18 на стор. 150-152 (Г.П.Бевз, В.Г.Бевз. Математика, 11 – К., Генеза, 2011)

 

 

 

doc
Додано
17 лютого 2019
Переглядів
1091
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку