Урок з геометрії
на тему:
«Геометричні тіла
та їх комбінації»
Розробила:
викладач математики
І.О. Гулик
Тема уроку: геометричні тіла та їх комбінації .
Мета уроку:
Навчальна: перевірити і корегувати здобуті знання, уміння і навички учнів з тем: многогранники, тіла обертання, комбінації геометричних тіл.
Розвиваюча: Розвивати інтелект учнів, уміння аналізувати, класифікувати, порівнювати, робити умовиводи за аналогією, здатність самостійно мислити; формувати науковий світогляд, розуміння важливості свідомого і міцного володіння системою математичних знань, навичок і умінь, необхідних у повсякденному житті, майбутній трудовій діяльності.
Виховна: Виховувати розуміння ролі геометрії в житті, розуміння важливості знань, потяг до наукової творчості.
Тип уроку: урок перевірки і корекції знань, умінь і навичок .
Методи;
Обладнання: Комп’ютери, мультимедійний проектор, роздатковий матеріал.
Хід уроку
Вітаюсь з учнями, перевіряю присутність та готовність до уроку. Учні об’єднанні парами і в кожної пари є ноутбук з підключеним інтернетом.
Епіграфом до нашого уроку буде: -Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу і чую, я трохи пам’ятаю. Те, що я чую, бачу і обговорюю, я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань та навичок. Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром.
(давньогрецький філософ Конфуцій)
Викладач: Сьогодні у нас не зовсім звичайний урок. Ми з вами маємо згадати, які геометричні тіла ми вивчали, визначити, де в нашому житті ми можемо застосовувати ці знання, а також відпрацювати навички розв’язування задач з даної теми та оцінити ступінь вивчення вами даного матеріалу.
Два тижні тому, я надіслала вам всім повідомлення, в якому було посилання на відео файл. Після його перегляду вам було запропоновано виконати деяке завдання.
(Демонстрація вчительської презентації)
Після перегляду вчительської презентації, учні об’єднались в три групи: «Теоретики», «Світознавці» та «Залізничники». Кожна з цих груп демонструє створене ними відео зі своєї теми:
(Теоретики)
(Світознавці)
(Залізничники)
Після перегляду учнівських робіт проводиться фронтальна бесіда з учнями, де вони висловлюють свою думко щодо побаченого та визначають що з обладнання лабораторії «Електромонтерів контактної мережі» можна віднести до теми даного уроку. Для цього вони по черзі називають предмет та визначають з комбінації яких геометричних фігур та тіл вони складаються.
У цій частині уроку учням пропонується два завдання: ребуси та кросворд. Ребуси демонструються на великому екрані у вигляді презентації. На кожному слайді окремий ребус.
Ребуси:
Піраміда
|
|
|
Призма
Тетраедр
Куб
Конус
Куля
Циліндр
Сфера
Кросворд створений на onlinetestpad, для його розгадування, учням потрібно перейти за посиланням: http://onlinetestpad.com/c/f3e78157663a499583d4e6ae07490a10
Учні самостійно виконують розв’язання задач, потім всі разом обговорюємо розв’язок та перевіряємо його правильність. Перед розв’язанням задач учням пропонується вправа: «Розпізнай формулу по фото»
Задача 1. Визначити, скільки приблизно бетонного розчину потрібно для виготовлення електричної опори круглого перерізу висотою 10,5 м та діаметрами 22 см та 37 см.
(демонстраційний малюнок до задачі)
Розв’язання:
r1 = 22:2=11 (см)
r2 = 37:2=18,5 (см)
h= 10,5м=1050см
V=1/3 *π*(11^2+11*18.5+18.5^2)=233362.5π cм3=0,2333625 π м3
Відповідь: V=0,2333625 π м3
Задача 2:
Скільки приблизно потрібно фарби, щоб пофарбувати 10 вантажних вагонів бункерного типу, з висотою 2м, якщо нижні розміри вагону 2мх7м, верхні 3мх10м, площа бічної поверхні вагона 90 м2 і відомо, що на 1м2 потрібно200 гр фарби?
(демонстраційний малюнок до задачі: вагон хопер-дозатор )
Розв’язання:
m10= m1*10
m1= Sпов*200
Sпов= Sбіч+Sосн1+Sосн2
Sосн1= АВ*ВС=3*10=30 м2
Sосн2=2*7=14 м2
Sпов =90+30+14=134 м2
m1=134*200=26800 гр
m10=26800*10=268000гр=268 кг
Відповідь: m10=268кг
Задача 3:
Знайти, який об’єм займає 200 метрів електричного кабеля, якщо його діаметр 0,01м.
(демонстраційний малюнок до задачі: бухта електричного кабелю)
Розв’язання:
Розв’язати дану задачу учням пропонується онлайн, для цього їм потрібно перейти за посиланням: https://fin-calc.org.ua/ua/calculator/geometry/volume/cylinder/
Для оцінювання учнів, їм потрібно пройти тестування в середовищі onlinetestpad, для цього потрібно перейти за посиланням http://onlinetestpad.com/t/ed0fbc42cfbe4dbea6c7d63a5c316734
Викладач: Сьогодні у нас відбувся нестандартний і цікавий урок. Ви проявили свої творчі здібності та закріпили знання з теми: Геометричні тіла та їх комбінації.
Я хочу, щоб ви по черзі взяли мікрофон та озвучили, що вам найбільше запам’яталось та сподобалось з нашого уроку.
За творче домашнє завдання ви отримуєте такі оцінки: __________
Також під час уроку особливо активними були: ______________
Оцінки за ваші тестові роботи ви можете визначити за таблицею оцінювання, яка є у вас на партах.
Оцінювання тестування:
Кількість балів |
Оцінка |
13-14 |
10 |
11-12 |
9 |
9-10 |
8 |
7-8 |
7 |
6 |
6 |
5 |
5 |
4 |
4 |
3 |
3 |
0-2 |
2 |