Тема уроку: Правила знаходження первісних.
Мета уроку: повторення таблиці первісних; формування знань учнів про правила знаходження первісних, формування умінь у знаходженні первісних для даних функцій, користуючись правилами знаходження первісних; розвивати навики самоконтролю,інтерес до предмету, пам'ять, увагу; виховувати волю та наполегливість для досягнення кінцевого результату при виконанні завдань, самостійність, уміння розраховувати час.
Очікувані результати: учні повинні вміти знаходити первісні за допомогою таблиці первісних та правил знаходження первісних; виділяти первісну, яка задовольняє задану умову.
Обладнання: мультимедійний комплект; ноутбук, екран.
Наочність: презентації Power Point.
Тип уроку: засвоєння нових знань ( урок з використанням комп’ютера та інтерактивних технологій навчання).
Хід уроку
Доброго дня, шановні учні!
Для того,щоб згадати про що йшла мова на попередніх уроках - я пропоную розглянути ребус. Яке ж слово тут заблукало? Чекаю відповіді!!!
3. Мотивація начальної діяльності
Знайти первісні F(x) для функції у= f(x)
Ваше завдання: розв’язати та знайти правильну відповідь (заштрихувати правильну відповідь жовтим кольором);
Записати у відповідь ту букву,яка відповідає вірному розв’язку (набір відповідей знаходиться у табличках).
1) f(x)=хп, n≠-1
|
A |
К |
Я |
Г |
1 |
nxn+1 +C |
nxn-1 +C |
|
|
2) f(x)=Cosx
|
A |
Л |
В |
Н |
2 |
- Cosx +C |
- Sinx+C |
tgx +C |
Sinx+C |
3) f(x)=
|
Н |
С |
В |
Г |
3 |
LnIxI+C |
Ln +C |
+C |
- LnIxI+C |
4 ) f(x)=
|
С |
А |
В |
Г |
4 |
–ctgx + C |
tgx+C |
-tgx+C |
sinх |
5) f(x)= ex
|
А |
Б |
В |
Г |
5 |
ax +C |
-ex +C |
ex +C |
-ax +C |
6) f(x)=
|
Ш |
Б |
У |
Г |
6 |
+C |
+C |
2+C |
-2+C |
7) f(x)= ax
|
A |
Л |
В |
Р |
7 |
ax Lna+C |
LnIxI+C |
ах +C |
|
8) f(x)= k(стала)
|
С |
Б |
Г |
Д |
8 |
0+c |
1+c |
kx+c |
X+c |
9) f(x)= sin х
|
Е |
Б |
В |
А |
9 |
- Cosx +c |
-sin х+c |
Cosx +c |
tgx+C |
10)f (x)=8 х7
|
A |
М |
Т |
П |
10 |
56x6 |
+C |
X8+C |
+C |
11) )f (x)=x-20
|
Я |
Б |
Н |
Г |
11 |
-20x-19+C |
+C |
+C |
+C |
12)Для функції f(x)= 5 ex знайти первісну F, графік якої проходить через точку A(0;0).
|
A |
і |
у |
Г |
12 |
5 ex +2 |
5 ex + с |
5 ex +5 |
5 ex + С |
ВІДПОВІДЬ: інтегрування
яннавургетні
4. Сприймання і осмислення нового матеріалу. (матеріал подається у вигляді презентації). (додаток презентація1 «Правила знаходження первісних»)
Нагадаємо, що операція знаходження похідної для заданої функції називається диференціюванням. Обернена операція знаходження первісних для даної функції називається інтегруванням.
Правила інтегрування можна також одержати за допомогою правил диференціювання.
Висновок
Ми опрацювали новий матеріал. Записали основні формули в зошит.
Розглянули приклади, записані після кожного правила. Зробили короткий запис цих вправ в зошит.
Зараз ви застосуєте вивчені правила до розв'язування вправ. Ви отримаєте для закріплення вправи, які необхідно розв'язати самостійно.
5. Формування умінь знаходити первісні для функцій, користуючись правилами знаходження первісних (додаток 2 тести)
1. Знайдіть загальний вигляд первісних F для функцій f. (використовуйте правила 1-3).
Розв'язання цих вправ записуйте в зошиті.
Результати розв'язку шукайте у листі з відповідями: кожному прикладу відповідає певна відповідь. Відповіді ви мусите записати у вигляді послідовності чисел. Я повинна отримати закодований результат. Приклад:68451…
Бажаю успіхів в нелегкій справі: підніматися на вершину Знань!
а) f(x) = 2х5 - 5х2; (1б)
б) f(x)= + ; (2б)
в) f(x) = sin4; (1б)
г) f(x)=(2x-5)7 (2б)
д) f(x) = е4х+7 (1 б)
е) f(x) =103х-1 - 2cos 6x; (2 б)
ж)f(x) = + (3 б)
Відповіді:1) F (x)=; 2)F (x)= -10 ;
3); 4) F (x)= -10 ;
5) F (x)=- +С; 6) F (x)= 3ln |x|- +C;
7) F (x)=4ex+7 + с; 8) F (x)= -;
9) F (x)= -; 10) F (x)=+С;
11) F (x)=+С; 12) F (x)=+ +С;
13) .
а)3; б)6; в)9; г)10; д)1; е)5; є)4
Відповідь:3 6 9 10 1 5 4
6. Підведення підсумків уроку.
7. Домашнє завдання: п.25-правила,№25.6; №25.7