Матеріал містить схеми Проводиться в формі конференції., Учні перед уроком отримують випереджальне завдання.відповідають на запитання.Матеріал може бути використанний на уроці.
Тема уроку : Глобалізація та регіональна економічна інтеграція . Транснаціональні корпорації.
Мета: сформувати поняття »глобалізація» «транснаціональні корпорації», »інформатизація». Удосконалювати навички аналізу джерел інформації при підготовці повідомлень . Розвивати ерудицію,висловлювати та відстоювати власну думку; навички готування інформації . Виховувати власну гідність.
Тип уроку:формування нових знань , умінь, навичок .
Хід уроку
1.Організаційний момент:
Слово вчителя Ми сьогодні зібралися на конференцію, щоб познайомитися з основними тенденціями в світовій економіці .З однією ми уже знайомі – це економічна інтеграція,про інші ми дізнаємося сьогодні.
На конференцію запрошено економістів,географів,представників міжнародних економічних організацій та транснаціональних корпорацій,в роботі беруть участь і представники ЗМІ . Розпочнемо.
Поглянемо на дошку, які тенденції ми будемо розглядати.
Формування та посилення стійких економічних зв’язків між країнами, вихід процесу виробництва за межі національних економік в наслідок зростання виробничих сил, поглиблення міжнародного поділу праці сприяють його інтернаціоналізації-це розширення діяльності підприємств за межі окремих національних економік у вигляді багатосторонніх коопераційних зв’язків.
Мета: підвищення продуктивності та ефективності виробництва.
У такий спосіб намагаємось вести узгоджену міжнародну політику за такими напрямками:
1.Двусторонні угоди.
2.Зона вільної торгівлі.
3.Митний союз.
4.Загальний ринок.
5Економічний союз.
?Скажіть Які інтеграційні об’єднання утворюються?
Відповідь.
Глобалізація – процес всесвітньої економічної ,політичної та культурної інтеграції та уніфікації.
Сприяє розвитку ринкової економіки,Створює розгалужену систему банків і фондів . Створення світових ринків товарів,валют, цінних паперів,інтелектуальної власності.
Що таке культурна інтеграція?
На прикладі розглянемо мода на використання однакової продукції ( автомобілі , джинси,спортивне взуття,напої) також послуги(кіно,музика,відпочинок ,туризм.)
Вчитель Скажіть, без чого ми не можемо жити?Кожну хвилину ми до нього звертаємось.
Інтернет. Він залучає в єдиний інформаційний простір мільйони людей . Ті країни які мають і використовують інформаційно – комунікаційні технології , домоглися надзвичайно високих результаті . Фінляндія фірма » Нокіа» лідер мобільного зв’язку.
Україна створила школу кібернетики та обчислювальної математики . Віктор Глушков – український науковець розробив ідею створення електронних грошей.
Чому ж Україна не йде в передових країнах світу,а посідає 83 місце?
Нажаль відсторонення нашої держави від науково- технічного прогресу привело до того, що Україна втратила електронну галузь.
А які досягнення вона має?
Супутникові телекомунікації,магістральних волоконно – оптичних ліній зв’язку.
Транснаціоналізація - процес розширення діяльності компаній на межі національних територій.
ТНК- це підприємства,що утворюють систему виробництва,розподілу між кількома країнами,але контрольована з одного центру .Я представляю вашій увазі 10 найбільших ТНК.( мал.30)
Вчитель
Прийом »Власний досвід»
Скажіть, які товари переважають на нашому ринку? В наших магазинах?
Харчова промисловість – Кока – кола; Пепсі; Нестле ; Олейна.
Електроніці – Сіменс ; Філіпс.
Автомобілебудівництві.
ТНК, вони тільки пов’язані з виробництвом товарів?Чи ще з чимсь?
Ні . Це транснаціональні банки,телекомунікаційні, страхові компанії,вкладання капіталу з метою прибутку , вони направляють фонди в науку,техніку, технології.
Вчитель
Які ще будуть запитання до присутніх.
Підведемо підсумки З якими тенденціями розвитку світового господарства нас сьогодні познайомили.
Прийом»Власна думка»
Які почуття у вас викликають тенденції розвитку?
Чого ви б бажали для українського національного господарства?
Домашнє завдання:опрацювати параграф 10.Підготуватися до уроку узагальнення.