29 червня о 18:00Вебінар: Практика вдумливого читання: поради для роботи в початковій школі (і не тільки)

Урок "Гловні слово в реченні"

Про матеріал

ознайомити з головними словами в реченні, вчити знаходити їх у реченнях, будувати речення за поданими головними словами; розвивати мовні вміння дітей; виховувати любов до художнього слова, інтерес до читання.

Перегляд файлу

Тема. Головні слова в реченні.

Мета: ознайомити з головними словами в реченні, вчити знаходити їх у реченнях, будувати речення за поданими головними словами; розвивати мовні вміння дітей; виховувати любов до художнього слова, інтерес до читання.

Тип уроку: формування умінь і навичок.

Обладнання: підручник М.С. Вашуленко, С. Г. Дубовик «Українська мова», деформований текст,таблиця питань головних слів.

Хід уроку

I.Організаційний момент.

Ранок! Сонце в небі піднімається

Наш клас із сонечком вітається

Покликав у клас дзвінок.

Готові до праці? Почнемо урок.

II.Актуалізація опорних знань.

  1. Перевірка домашнього завдання(вправа 255, с.98)

Змініть розповідні речення на спонукальні за зразком.

(Галино, полий, будь ласка, квіти.)

Прочитайте друге речення.

(Мамо, купи мені, будь ласка, книжку.)

Прочитайте третє речення.

(Тато, навчи мене, будь ласка, плавати.)

Які знаки ми ставимо в кінці спонукальних речень?

2. Складання «Асоціативного куща»;

-Яку тему  ми вивчали на попередніх уроках?

-Що ви уявляєте, коли чуєте слово речення?

-Давайте складемо «Асоціативний кущ» до слова речення.

                                                                виражає закінчену думку

окличні                                                           питальні

неокличні                       РЕЧЕННЯ              спонукальні

                                                                           розповідні

складається  із слів

3.Коліграфічна хвилинка

Зз Зз За Зе Зо зу аз уз із

Зимонька завила,

Закружила,загула,

Завітрила,засніжила

Землю замела.

  • Про що йдеться у вірші?
  • Які дії виконувала зима?
  • Поділіть слова зимонька для переносу.

III.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— З чого складається наше мовлення? (З речень)

— З чого складаються речення? (Зі слів)

— Як пишуться слова в реченні?

— Як ви гадаєте, чи є серед них такі, що виконують роль головних?

— Сьогодні на уроці ми поговоримо саме про такі слова.

IV. Вивчення нового матеріалу, практичне застосування нових знань через пробні вправи.

1.ПОЯСНЕННЯ ВЧИТЕЛЯ

-Яка зараз пора року?

-Чи подобається вона вам?

-Що вона вам приносить?

Давайте складемо речення про зиму.

Зима приносить дітям радість і веселі розваги.

А тепер спробуємо це речення скоротити, відкидаючи по одному слову, поки не залишиться два слова.

Зима приносить дітям радість і веселі розваги.

Зима приносить дітям радість і розваги.

Зима приносить дітям радість.

Зима приносить радість.

Зима приносить.

  • Про що говориться в реченні?
  • На яке питання відповідає слово зима?
  • Що говориться про зиму?
  • Поставте запитання до слова приносить?

     - На яке питання відповідає перше головне слово?

     - На яке питання відповідає друге головне слово?

     - Отже, у реченні серед усіх слів завжди є головні слова.

Ці слова відповідають:

а) на питання ХТО?ЩО? І підкреслюються однією лінією;

б) на питання ЩО РОБИТЬ? ЩО ЗРОБИТЬ?І підкреслюються двома прямими лініями.

2.Виконання вправи 228 (с.258)

- Прочитайте вірш.

- Хто автор вірша?

- Спішіть перше речення.

- Про що в ньому говориться?

- Підкресліть це слово однією рискою. Поставте до нього питання.

- Що говориться про голубів?

- Підкресли це слово двома рисками.

-Поставте до нього питання.

3.Фізкультхвилинка

Зимонька до нас прийшла,

Сніг пухкий нам принесла.

І летять, летять сніжинки

На дерева, на стежинки.

По сніжку, як по перині,

Покачаємось на спині.

У заметах сніг лежить,

Під ногами він скрипить.

Щоб сніжну гірку збудувати.

Треба спинку прогинати.

А тепер всі на санчатах

В ліс поїдем до зайчаток.

Зайченята дружно грають,

Під ялинкою стрибають.

А лисичка виглядає,

Зараз зайчика впіймає.

Доки звірі наші грали,

Руки в нас позамерзали. —

Погріємо?

А тепер на лижі стали

додому всі помчали.

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

1.Тренувальна вправа.(с.100 ,вправа259)

 

Висновок можна записати у вигляді схеми

http://subject.com.ua/lesson/mova/2klas/2klas.files/image008.jpg

 

2. Самостійна робота( с. 100,вправа 260)

- У якій казці ми зустрічали це речення?

- А які ви народні казки читали?

3.Театральне слово

Інсценізація казки «Ріпка»

    - Чи цікаво було ? Чому?

4.Гра «Упіймай головні слова»

Стоїть гора високая.

Зелений гай шумить.

Пташки співають голосно.

І річечка блищить.

       Л.Глібов.

5.Гра «Сищики»

Склади речення і відшукай рядок,у якому подано головні слова речення.

Білі,небу,По,пливуть,хмаринки.

По небу пливуть білі хмаринки.

А білі хмаринки

Б хмаринки пливуть

     В по небу пливуть

  VІ. Рефлексія. Метод «Незакінченого речення»

  • Я дізнався…………
  • Я зрозумів………….
  • Мені сподобалося………

– Найкраще в мене вийшло……..

VIІ. Домашнє завдання.( с.100, вправа 262)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 лютого 2018
Переглядів
1454
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку