Дати уявлення про головні слова в реченні, вчити знаходити їх у реченнях; розвивати мовлення учнів; збагачувати їх словниковий запас; виховувати любов до природи, турботливе ставлення до неї.
Колись давним-давно жили в реченні слова, не ділились вони за значенням. Не було ні головних, ні другорядних членів речення. Жили вони на рівних: весело, спокійно…
Номер слайду 3
Але одного разу трапилася в реченні метушня. Усі слова сполошилися. Як погано! Хто тут головний? Кому ми доручимо свою команду? Немає ні матусі, ні батька! Нікому замовити за нас ні слівця!
Номер слайду 4
Стали думати вони, гадати. - Як же вийти їм з цього становища? - Кого ж головним можуть назвати?
Номер слайду 5
І нарешті вони визначилися. Той,про кого говориться в реченні, буде І головним словом для нас. А що робити йому в реченні – розповість ІІ головне слово. Воно буде йому допомагати.
Номер слайду 6
Стануть вони нам за батька і матір. Ну а всі інші слова будуть їхніми діточками. Усі слова на місце стали та значення прийняли.
Номер слайду 7
Метушня припинилася, знов настав лад. Кожен тепер буде виконувати свою роль у реченні.