Урок "Готика у живописі і музиці"

Про матеріал
Розробка уроку з мистецтва "Готика в живописі і музиці" містить інтерактивну вправу, презентацію із зразками мистецтва готичного стилю, кросворд.
Перегляд файлу

 

 

 

Урок мистецтва

у 8 класі

 

«Мистецтво готичного стилю»

 

 

Витражи Собора Парижской Богоматери

 

 

Підготувала:

      вчитель мистецтва ЗОШ І-ІІ ст.                     

  с.Богданівки

Добощук О.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Мистецтво готичного стилю

Мета. Ознайомити з видами мистецтва готичного стилю . Вчити помічати особливості видів мистецтва. Збагачувати  естетичний досвід  учнів, спираючись на різні способи сприйняття: візуальний, аудіальний, діяльнісний. Формувати емоційне захоплення та виховувати поважливе ставлення до творів мистецтва.

Обладнання:

  1. Інтерактивна вправа за посиланням http://learningapps.org/watch?v=p94m1mis516
  2. Презентація зі зразками мистецтва готичного стилю.
  3. Записи на дошці:  трубадури, поліфонія, релігійний,  (церковний) театр, містерія, мораліте, фарс.
  4. Кросворд

Хід уроку

І.Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Вправа «Діалог»

  • Який стиль мистецтва вирізняється видовженим силуетом, великою кількістю стрілчастих вікон, каркасною конструкцією, оздоблений барельєфами та скульптурами?
  • Назва християнського храму, що втілив у собі основні риси готичного стилю?
  • Що таке вітраж?
  • Який вигляд мають вітражі ззовні?
  • Як змінюється вітраж із внутрішньої частини храму?
  • Що на них зображено?
  • Як потрібно читати біблійні сцени на вітражах?
  • Які кольори на вітражах є найпоширенішими?
  1. Інтерактивна вправа за посиланням (повторення)

http://learningapps.org/watch?v=p94m1mis516

  1. Презентація учнівського проекту «Готичні храми Західної  України»

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми і мети уроку.

 1.Слово вчителя.

  • Ми продовжуємо знайомитись з готичним стилем. Сьогодні відкриємо для себе види мистецтва готичного стилю. Ви будете активними помічниками, бо потрібна ваша зосередженість, мислення та небайдужість.
  • Чи потрібні вам знання про мистецтво готичного стилю? Чому?
  • Історія людства має багато цікавого, чому б нам про це не взнавати?
  • Тому почнімо.

IV. Сприймання і усвідомлення нового матеріал

1.Демонстрація презентації. Використання учнями підручника (с.90-96) для коментування слайдів.

Слайд 2.

Протягом багатьох століть у середньовічних храмах звучить хоровий одноголосий чоловічий спів.Провідним жанром духовної музики був григоріанський хорал.

Слайд 3

Григоріанський хорал – це традиційний спів католицької церкви, який вперше ввів папа Григорій І Великий (590-604 рр.).

  • Мабуть, чарівність хоралів полягає в їх простоті.
  •  Разом з тим, створюється враження, що це музика з іншого, містичного і таємничого вимірювання.
  • Це і є особливості григоріанського хоралу.
  • Можливо, число його шанувальників буде збільшуватися, адже це, на перший погляд, спокійний спів здатен викликати бурю емоцій.

 

Слайд 4

Слухання Григоріанського хоралу

Слайд 5

Григорианскі хорали , поділялись на дві групи:

- розспівні                               

 - речитативні

 

 

Слайд 6. Пізніше з’являється поліфонічне виконання хоралів.

Вершиною багатоголосся  стала школа Нотр-Дам

Слайд 7

У 15 столітті у храмах з’явилися органи.

Слайд 8

Стрункість хорового й органного звучання наповнювали храм величчю, урочистістю, таємничістю.

Архітектура й музика наче “співали” в унісон

Слайд 9

У країнах середньовічної Європи виникло мистецтво мандрівних поетів, акторів і музикантів, які виконували свої пісні в супроводі музичних інструментів, найчастіше – лютні.

Слайд 10

Мандрівних митців у Франції називали трубадурами, труверами, жонглерами, менестрелями, у Німеччині – шпільманами, на Русі-Україні – скоморохами.

Вони подорожували від замку до замку, від одного містечка до іншого, оповідаючи новини та розважаючи публіку

Слайд 11

Відео «Музика середньовічного міста» (Відтворення)

  • Слайд 12 Слухання музичних творів (Карл Орф Кантата “Карміна Бурана”,фрагмент на вибір.

Слайд 9. Театральне мистецтво.  – Що стало причиною зародження релігійного театру? Чому, на вашу думку, він називався релігійним? Який вид театру став наймасовішим? В чому сутність цього виду? Як ви зрозуміли, чому він називається містерією? (Релігійна драма) Чого прагнули постановники містерій? Що являв собою такий вид театрального дійства, як мораліте? Хто був дійовими особами? Якому виду театру були притаманні гостра сатира та народний гумор? Яка тематика фарсу? Чим тематика театру фарс відрізнялася від тематики театру містерії? (Фарс повсякденне життя людей, містерія – релігійні сюжети) Чим відрізнявся театр мораліте від театру містерії та фарсу? (Персонажі мораліте – алегоричні фігури, містерії та фарсу – люди)

2.Виконання пісні «Стоїть тополя»

 

  1. V. Узагальнення знань, вмінь.

 1 Кросворд. Засвоєння понять з теми «Готичний стиль».

  • Коли справитеся з кросвордом, у виділеному стовпчику взнаєте про себе приємне.

http://onps.osvita-tomakivka.dp.ua/wp-content/uploads/2017/04/u8.gif

Питання до кросворду.

  1. Стиль Середньовіччя, якому притаманні видовжений силует, велика кількість стрілчастих вікон, каркасна конструкція, оздоблення барельєфами та скульптурами?
  2. Книжкове мистецтво.
  3. Готичний храм.
  4. Поєднання кількох голосів у складну мелодію.
  5. Вид театру з алегоричними персонажами.
  6. Поети-співаки, які популяризували світську музику.
  7. Театральне дійство з сатирою та гумором.
  8. Композиція, яку виготовляли зі шматочків прозорого кольорового скла, скріплених свинцевим обрамленням.
  9. Релігійна драма.
  1. VI. Підсумок уроку
  • Що ви можете сказати про готичний стиль?
  • Якими поняттями поповнили свій словник?
  • Які враження від мистецтва готики?

 

 

docx
Додав(-ла)
Добощук Оксана
До підручника
Мистецтво 8 клас (Масол Л.М.)
Додано
14 грудня 2021
Переглядів
2310
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку