Урок мистецтва
у 8 класі
«Мистецтво готичного стилю»
Підготувала:
вчитель мистецтва ЗОШ І-ІІ ст.
с.Богданівки
Добощук О.В.
Тема. Мистецтво готичного стилю
Мета. Ознайомити з видами мистецтва готичного стилю . Вчити помічати особливості видів мистецтва. Збагачувати естетичний досвід учнів, спираючись на різні способи сприйняття: візуальний, аудіальний, діяльнісний. Формувати емоційне захоплення та виховувати поважливе ставлення до творів мистецтва.
Обладнання:
Хід уроку
І.Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.Вправа «Діалог»
http://learningapps.org/watch?v=p94m1mis516
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми і мети уроку.
1.Слово вчителя.
IV. Сприймання і усвідомлення нового матеріал
1.Демонстрація презентації. Використання учнями підручника (с.90-96) для коментування слайдів.
Слайд 2.
Протягом багатьох століть у середньовічних храмах звучить хоровий одноголосий чоловічий спів.Провідним жанром духовної музики був григоріанський хорал.
Слайд 3
Григоріанський хорал – це традиційний спів католицької церкви, який вперше ввів папа Григорій І Великий (590-604 рр.).
Слайд 4
Слухання Григоріанського хоралу
Слайд 5
Григорианскі хорали , поділялись на дві групи:
- розспівні
- речитативні
Слайд 6. Пізніше з’являється поліфонічне виконання хоралів.
Вершиною багатоголосся стала школа Нотр-Дам
Слайд 7
У 15 столітті у храмах з’явилися органи.
Слайд 8
Стрункість хорового й органного звучання наповнювали храм величчю, урочистістю, таємничістю.
Архітектура й музика наче “співали” в унісон
Слайд 9
У країнах середньовічної Європи виникло мистецтво мандрівних поетів, акторів і музикантів, які виконували свої пісні в супроводі музичних інструментів, найчастіше – лютні.
Слайд 10
Мандрівних митців у Франції називали трубадурами, труверами, жонглерами, менестрелями, у Німеччині – шпільманами, на Русі-Україні – скоморохами.
Вони подорожували від замку до замку, від одного містечка до іншого, оповідаючи новини та розважаючи публіку
Слайд 11
Відео «Музика середньовічного міста» (Відтворення)
Слайд 9. Театральне мистецтво. – Що стало причиною зародження релігійного театру? Чому, на вашу думку, він називався релігійним? Який вид театру став наймасовішим? В чому сутність цього виду? Як ви зрозуміли, чому він називається містерією? (Релігійна драма) Чого прагнули постановники містерій? Що являв собою такий вид театрального дійства, як мораліте? Хто був дійовими особами? Якому виду театру були притаманні гостра сатира та народний гумор? Яка тематика фарсу? Чим тематика театру фарс відрізнялася від тематики театру містерії? (Фарс повсякденне життя людей, містерія – релігійні сюжети) Чим відрізнявся театр мораліте від театру містерії та фарсу? (Персонажі мораліте – алегоричні фігури, містерії та фарсу – люди)
2.Виконання пісні «Стоїть тополя»
1 Кросворд. Засвоєння понять з теми «Готичний стиль».
Питання до кросворду.