Урок "Готуємося до віднімання чисел 6,7,8,9"

Про матеріал
Мета: актуалізувати вміння додавати та віднімати числа першого десятка; удосконалювати обчислювальні навички; провести підготовчу роботу до ознайомлення зі способом віднімання чисел другої п’ятірки; учити віднімати від суми двох чисел один із доданків, учити ставити запитання до поданої умови, добирати до неї схему та вираз; учити розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння; виховувати любов та шанобливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

bd9aaa82d734c307cbb74855ce813d0c.png 

 

 

 

 

 

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ

«НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС № 106

«СЕРЕДНЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА –

ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД (ДИТЯЧИЙ САДОК)»

ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕМА: «ГОТУЄМОСЯ ДО ВИВЧЕННЯ

ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ 6, 7, 8, 9.»

 

 

 

             

     Підготувала:

                                вчитель початкових класів

     Хатєєва Т.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: актуалізувати вміння додавати та віднімати числа першого десятка; удосконалювати обчислювальні навички;  провести підготовчу роботу до ознайомлення зі способом віднімання чисел другої п’ятірки;  учити віднімати від суми двох чисел один із доданків, учити ставити запитання до поданої умови, добирати до неї схему та вираз; учити розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння; виховувати любов та шанобливе ставлення до природи.

 

Обладнання: набір математичних матеріалів, картки з цифрами, телевізор, слайди, конструктор LEGO, ілюстративний матеріал.

 

 

 

Хід уроку

 

I.  Вступна частина

  1. Організація класу

Пролунав і стих дзвінок,

                                               Починається урок.

 Всі за парти тихо всілись

                                               І на мене подивились.

  1. Мотивація навчальної діяльності.
  •  Діти, сьогодні у нас буде незвичайний урок.  У нас буде казковий  урок- подорож,  де  ми отримаємо  багато цікавих завдань. Ми повинні їх всі виконати. І підготуватися до вивчення віднімання чисел 6,7,8 та 9.  За кожне виконане завдання ви отримаєте букву.

Завдання 1.

  • Відгадайте загадку.

Загадка

      Царство риб, китів, кальмарів, морських зірок, медуз, коралів.

                                                                                                               (Океан). 

-    А що таке океан ? Це великий  водний простір, який займає найбільшу частину поверхні Земної кулі. І тому наша земля називається Голубою планетою.

 - Молодці!  Отримуєте букву ( М)

 

- В якій  геометричній фігурі ця буква? (Квадрат)

-Доведіть. (Відповіді учнів)

                 3.  Графічно-логічна хвилинка.

  • А для того, щоб нам не заблукати, ми повинні скласти маршрут нашої     подорожі, намалювати мапу.
  • Робота в зошитах.

Завдання 2.

Графічний диктант:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   1 клітинка по діагоналі вгору;

   1 клітинка по діагоналі вниз;

   1 клітинка по діагоналі вгору;

   1 клітинка вправо;

   1 клітинка по діагоналі вниз вліво;

   1 клітинка по діагоналі вниз вправо;

   1 клітинка вліво;

   1 клітинка по діагоналі вгору ;

   1 клітинка по діагоналі вниз;

  1. клітинка по діагоналі вгору.

 

  • Кого  ми отримали? (Рибку) . Вона нам буде допомагати подорожувати по глибинам океану.
  • Ми виконали це завдання і отримуємо ще одну букву (О)

 

  • В якій геометричній фігурі вона знаходиться? ( Чотирикутник).

- Доведіть. (Відповіді учнів).

 

  1. Актуалізація знань учнів.
  • Рибка дає нам наступне завдання. 

Завдання 3.  Гра «Мовчанка»

  •  Розмістити парні числа в порядку зростання;
  •  непарні- в порядку зменшення. ( Робота біля дошки).

Відповіді на запитання учні показують віялом цифр.

                 -   Яке число не є натуральним? ( 0)

                -  Яке число є найбільшим одноцифровим? (9)

  •  У якого числа сусіди 2 та 4? (3)
  • Яке число передує числу 6? (5)
  • Яке число є найменшим двоцифровим? (10)
  • Яке число стоїть після числа 8? (9)
  • У акваріумі було 3 золоті рибки та 5 гупаків. Скільки рибок було всього? (8)
  • Перший доданок 4, другий доданок 5. Знайти суму. (9)
  • В акваріумі було 3 золоті рибки та 5 гупаків. Скільки рибок було всього? (8)
  • Молодці! Рибка вам дарує ще одну букву. Яка це буква? (Л). В якій геометричній фігурі вона знаходиться?  (Круг).
  • Доведіть .(Відповіді дітей).
  •  
  1. Усна лічба.

( Робота з LEGO)

Рибка дуже товаришує з Русалочкою.

 Завдання 4. Допоможіть Русалочці розв’язати приклади. Відповідь показуємо цеглинкою відповідного кольору. (Слайди)

 

D:\відкритий урок\Допоможи Русалонці\2.jpg      2+3=5 ( червоний)

D:\відкритий урок\Допоможи Русалонці\3.jpg     6+1= 7 ( голубий)

D:\відкритий урок\Допоможи Русалонці\4.jpg     9-2=7 ( синій)

D:\відкритий урок\Допоможи Русалонці\5.jpg     8+2=10  (голубий)

D:\відкритий урок\Допоможи Русалонці\6.jpg       10-1= 9 ( жовтий)

D:\відкритий урок\Допоможи Русалонці\7.jpg      7-2=5 (голубий)

D:\відкритий урок\Допоможи Русалонці\8.jpg     3+6=9  (червоний)

D:\відкритий урок\Допоможи Русалонці\9.jpg     5-2=3  (голубий)

D:\відкритий урок\Допоможи Русалонці\10.jpg      7+3=10  (жовтий)

D:\відкритий урок\Допоможи Русалонці\11.jpg

 

- Молодці! Русалочка вам дарує ще одну букву. Що це за буква?

 ( О). В якій геометричній фігурі вона знаходиться? (П’ятикутник)

  • Доведіть. (Відповіді учнів).
  •  
  1. Фізкультхвилинка .

Завдання від акули.

  1.  Каліграфічна хвилинка

Загадка:

 Океанами мандрує

 Від поверхні до глибин,

Найрозумніша тварина,

Добрий друг людей- Дельфін.

Дельфін приніс нам завдання. Назвати  числа більші за  5 , але менші за 10?

 (6, 7, 8, 9).

Завдання 5.

Запишемо цифри, які позначають ці числа в наших зошитах

 за зразком.

II. Основна частина

  1. Оголошення теми і мети уроку.

                  Завдання 6.

Як утворити число 6, 7, 8. 9? Записати приклади.

5+1= 6      6+1=7    7+1=8   8+1=9

 7-1 =6       8-1=7    9-1=8    10-1=9

- Молодці! Дельфін вам дарує ще одну букву (Д). Яка це геометрична фігура? (Прямокутник).

Доведіть. (Відповіді дітей).

 

  1. Актуалізація знань дітей про взаємозв’язок додавання та віднімання.

-   На нашому шляху зустрівся ще один морський мешканець – це восьминіг. Він нам пропонує роботу з підручником .

         1).   Повторення складу  чисел 8, 6, 10, 5. (с. 93, завдання1).

    2).  Виконання завдання 2 (підручник, с. 93).

   - Із двох будь-яких рівностей на додавання складіть по дві рівності на   віднімання.

   3.) « Аналітик». Дослідження. Робота з прикладами, у яких віднімається число,      що дорівнює одному із доданків ( с. 93, завдання 3).

  – Що залишиться, якщо від суми двох чисел відняти число, що дорівнює одному із доданків?

     Висновок.  Якщо від суми двох чисел відняти число, яке дорівнює одному з доданків, то залишиться інший доданок.

  4). Робота над задачами ( с. 93, завдання 5).

  -  Добирання запитання до кожної умови.

             -  Порівняння задач.

  -  Підбір короткого запису задачі за поданими варіантами.

  1.      ?      ?                            6     3     ?                            6     3      9
  • Розв’язування задач.  Пояснення.
  • Порівняння розв’язання задач. Пояснення їхньої відмінності.

В енциклопедіях ми можемо отримати багато цікавої інформації про тварин, їх життя.

  • Молодці! Отримуємо ще одну букву (Ц). Яка геометрична фігура? (Шестикутник)
  • Доведіть. (Відповіді дітей).
  1. - Наша подорож підходить до кінця. Морські мешканці дарують вам на згадку морські мушлі. Але вам треба виконати ще одне завдання. Виміряйте довжину відрізка і відповідь покажіть відповідною цеглинкою з LEGO.
  • Ми отримуємо останню букву (І).  Яка геометрична фігура?  (Трикутник).

       Доведіть. ( Відповіді дітей).

      Читаємо слово МОЛОДЦІ!

  1. Заключна частина.  Рефлексія.

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
3 березня 2023
Переглядів
333
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку