КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ
«НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС № 106
«СЕРЕДНЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА –
ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД (ДИТЯЧИЙ САДОК)»
ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ТЕМА: «ГОТУЄМОСЯ ДО ВИВЧЕННЯ
ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ 6, 7, 8, 9.»
Підготувала:
вчитель початкових класів
Хатєєва Т.В.
Мета: актуалізувати вміння додавати та віднімати числа першого десятка; удосконалювати обчислювальні навички; провести підготовчу роботу до ознайомлення зі способом віднімання чисел другої п’ятірки; учити віднімати від суми двох чисел один із доданків, учити ставити запитання до поданої умови, добирати до неї схему та вираз; учити розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння; виховувати любов та шанобливе ставлення до природи.
Обладнання: набір математичних матеріалів, картки з цифрами, телевізор, слайди, конструктор LEGO, ілюстративний матеріал.
Хід уроку
I. Вступна частина
Пролунав і стих дзвінок,
Починається урок.
Всі за парти тихо всілись
І на мене подивились.
Завдання 1.
Загадка
Царство риб, китів, кальмарів, морських зірок, медуз, коралів.
(Океан).
- А що таке океан ? Це великий водний простір, який займає найбільшу частину поверхні Земної кулі. І тому наша земля називається Голубою планетою.
- Молодці! Отримуєте букву ( М)
- В якій геометричній фігурі ця буква? (Квадрат)
-Доведіть. (Відповіді учнів)
3. Графічно-логічна хвилинка.
Завдання 2.
Графічний диктант:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 клітинка по діагоналі вгору;
1 клітинка по діагоналі вниз;
1 клітинка по діагоналі вгору;
1 клітинка вправо;
1 клітинка по діагоналі вниз вліво;
1 клітинка по діагоналі вниз вправо;
1 клітинка вліво;
1 клітинка по діагоналі вгору ;
1 клітинка по діагоналі вниз;
- Доведіть. (Відповіді учнів).
Завдання 3. Гра «Мовчанка»
Відповіді на запитання учні показують віялом цифр.
- Яке число не є натуральним? ( 0)
- Яке число є найбільшим одноцифровим? (9)
( Робота з LEGO)
Рибка дуже товаришує з Русалочкою.
Завдання 4. Допоможіть Русалочці розв’язати приклади. Відповідь показуємо цеглинкою відповідного кольору. (Слайди)
2+3=5 ( червоний)
6+1= 7 ( голубий)
9-2=7 ( синій)
8+2=10 (голубий)
10-1= 9 ( жовтий)
7-2=5 (голубий)
3+6=9 (червоний)
5-2=3 (голубий)
7+3=10 (жовтий)
- Молодці! Русалочка вам дарує ще одну букву. Що це за буква?
( О). В якій геометричній фігурі вона знаходиться? (П’ятикутник)
Завдання від акули.
Загадка:
Океанами мандрує
Від поверхні до глибин,
Найрозумніша тварина,
Добрий друг людей- Дельфін.
Дельфін приніс нам завдання. Назвати числа більші за 5 , але менші за 10?
(6, 7, 8, 9).
Завдання 5.
Запишемо цифри, які позначають ці числа в наших зошитах
за зразком.
II. Основна частина
Завдання 6.
Як утворити число 6, 7, 8. 9? Записати приклади.
5+1= 6 6+1=7 7+1=8 8+1=9
7-1 =6 8-1=7 9-1=8 10-1=9
- Молодці! Дельфін вам дарує ще одну букву (Д). Яка це геометрична фігура? (Прямокутник).
Доведіть. (Відповіді дітей).
- На нашому шляху зустрівся ще один морський мешканець – це восьминіг. Він нам пропонує роботу з підручником .
1). Повторення складу чисел 8, 6, 10, 5. (с. 93, завдання1).
2). Виконання завдання 2 (підручник, с. 93).
- Із двох будь-яких рівностей на додавання складіть по дві рівності на віднімання.
3.) « Аналітик». Дослідження. Робота з прикладами, у яких віднімається число, що дорівнює одному із доданків ( с. 93, завдання 3).
– Що залишиться, якщо від суми двох чисел відняти число, що дорівнює одному із доданків?
Висновок. Якщо від суми двох чисел відняти число, яке дорівнює одному з доданків, то залишиться інший доданок.
4). Робота над задачами ( с. 93, завдання 5).
- Добирання запитання до кожної умови.
- Порівняння задач.
- Підбір короткого запису задачі за поданими варіантами.
В енциклопедіях ми можемо отримати багато цікавої інформації про тварин, їх життя.
Доведіть. ( Відповіді дітей).
Читаємо слово МОЛОДЦІ!
1