Урок-гра брейн-ринг "Сухі будівельні суміші"

Про матеріал

Урок-гра брейн-ринг "Сухі будівельні суміші" для учнів професії "Штукатур"

Перегляд файлу

Урок-гра “Брейн-ринг ”

Тема: “Сухі будівельні суміші”

 

Підготувала викладач професійно-теоретичної підготовки

ВПУ №4 м.Хмельницького

Кот Тетяна Іванівна

 

Мета уроку:

Навчальна: перевірити рівень засвоєння теми у вигляді гри.

Розвиваюча: розвивати логічне та професійне мислення, пам’ять, точність.

Виховна: виховувати в учнів увагу, формувати повагу один до одного, до викладача.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.

Методи: словесно-наочний і практичний.

Матеріально-технічне оснащення уроку:

  •    комп’ютер;
  •    мультимедійний проектор;
  •    презентація;
  •    інструктивні карти.

Дидактичне забезпечення:

  •    картки -завдання;
  •    роздатковий матеріал ( інструмент штукатурний, папір, олівці );
  •    тестові - завдання (запитання).

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Перевірка присутніх на уроці.

Оголошення теми та хід уроку.

Розділ учнів на команди.

ІІ. Закріплення набутих знань з теми.

Правила гри Брейн-рингу

  1. Це гра, в якій ІІ команди відповідають на запитання, намагаючись зробити це швидше суперника.  
  2. Право першого ходу визначається жеребкуванням, а кожний наступний хід виконує наступна команда, котра дала правильну відповідь.
  3. Команда, відповідь котрої готова, повинна подати звуковий сигнал.
  4. У випадку не правильної відповіді, право ходу переходить до суперників.
  5. За кожну правильну відповідь, команда отримує від 1 до 10 балів. У іншому випадку – 0.
  6. Кожна команда має право 1 раз за всю гру  використати можливість допомоги: «Порада Наймудріших».
  7. Якщо хтось викрикує відповідь, з будь-якої команди, не подав звукового сигналу, незважаючи на його правильність, відповідь команді не зараховується; право відповіді та наступного ходу переходить до суперників. 

 

Урок проходить у декілька турів:

Добрий день, дорогі учні та присутні!

Сьогодні ми проведемо урок конкурс «Брейн-ринг» з групою професії «Штукатур» для узагальнення та систематизації знань.

Домашнє завдання:

  •      Групу поділити на дві команди.
  •      Обрати капітанів.
  •      Знайти пісню та вірш про професію «Штукатур».
  •      Повторити тему «Сухі будівельні суміші».
  •      Підготувати запитання для суперників з теми «Камяна штукатурка».

 

Конкурс складається з 6 турів:

І. Тестові завдання

ІІ. Розвязок задач.

ІІІ. Музична пауза (вірш, пісня)

ІV. «Ти-мені, я-тобі».

V. Конкурс «Незвичайний будинок» 

VІ. Конкурс «Підбери інструмент»

 

Підведення підсумків (заповнення таблиці).

Всі тури буде оцінено, тому кожен із учасників зможе правильною відповіддю наблизити свою команду до перемоги.

 

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів :

 

  1.  Перший тур включає 20 тестових питань, на які надано по 3 відповіді, і треба обрати правильну. Кожне питання оцінюється по 1 балу, тому за виконання завдань першого рівня учні отримують максимум 10 балів.

Другий рівень тестового завдання включає 14 питань. Кожне питання оцінюєть­ся по 0,5 балу, тому за виконання завдань другого рівня - максимум 7 балів.

  1.  Другий тур включає одне завдання підвищеної складності - розвязак задачі, за виконання завдання учень отримує 5 балів
  2. Третій тур музична пауза (домашнє завдання) включає пісня або вірш про професію «штукатура», за виконання завдання учні отримують 5 балів.
  3. Четвертий тур (домашнє завдання) «Ти-мені, я-тобі». Учні ставлять запитання (команда – команді і отримують по 5 балів).
  4. Пятий тур Конкурс «Незвичайний будинок» по 2 учні від команди малюють будинки, отримують по 5 балів.
  5. Шостий тур . Конкурс «Підбери інструмент», отримують по 3 бали

 

 

          І тур                    Тема: Сухі будівельні суміші

 

Виберіть одну правильну відповідь.

1. Що дає використання сухих будівельних сумішей у будівництві?

а) підвищення продуктивності праці;

б) виконання вимог техніки безпеки на обєкті;

в) підвищення заробітної плати робітника.

  1.    Яка перевага сухих сумішей над традиційними розчинами?

а)  зручні у використані;

б) легко наносяться;

в) підвищення продуктивності робітника.

  1.    Що означає маркування СБС?

а) сухі будівельні суміші;

б) технічні вимоги;

в) сучасне будівництво будівель.

  1.    Як класифікують  сухі суміші за умовами застосування?

а) штукатурні суміші;

б) легкі суміші;

в) бетонні суміші.

  1.    Яка властивостіь сухих будівельних сумішей забезпечує комфортний мікроклімат у приміщеннях?

а) водостійкість;

б) пластичність;

в) міцність.

  1.    За допомогою чого перемішують  церезитові суміші?

а) електродриль з насадкою;

б) ковшом;

в) рейкою.

  1.    Які ви знаєте будівельні суміші для влаштування підлоги?

а) клей для плитки;

б) кам’яні штукатурки;

в) гіпсові шпаклівки.

  1.    Чим просочують і зміцнюють пористі та сильновбираючі основи?

а) грунтовками;

б) грунт-фарба;

в) оліфою.

  1.    Які ви знаєте будівельні суміші для  штукатурних робіт?

а) штукатурна гладь Ст-27;

б) самовирівнюючі суміші;

в) суміш для стяжки.

  1.  Для чого застосовується декоративна штукатурка ?

а) штукатурка фасадів;

б) грунтування;

в) бетоннування.

  1.  Які суміші застосовують для заробки шві між листами ГКК?

а) шпаклювальні суміші;

б) кам’яні суміші;

в) земляні суміші.

  1. Яка повина бути основа перед нанесенням будівельних сумішей?

а) чиста і суха;

б) волога;

в) міцна.

  1. Які вяжучі застосовують для виготовлення будівельних сумішей?

а) портландцемент;

б) мармуровий пил;

в) кварцовий пісок.

  1.  Який гарантійний термін зберігання сумішей «Полірем»?

а) 6 місяців;

б) 12 місяців;

в)  24 місяці.

  1.  На скільки зростає продуктивність праці при використані сухих сумішей?

а) у 2-4 рази;

б) у 5-6 разів;

в) у 7-8 разів.

16. Де  використовується високоякісна штукатурна суміш СШТ – 303 плюс?

а) для цоколів;

б) для ремонтних і оздоблювальних робіт;

в) для  підвальних приміщень.

17.  Якого кольору буває високоякісна штукатурка СШТ – 325 «Суперфініш»

а) чорного;

б) білого;

в)  різних кольорів.

18. На основі якого борошна виробляють високоякісну штукатурку СШТ –   

      325 «Суперфініш»

а) пшеничне борошно;

б) мармурове борошно;

в) азбестове борошно.

19.  Яка витрата матеріалу  штукатурної гладі Ст-27 на м2?

а) 2,0 кг;

б) 1,0 кг;

в) 0,5 кг.

20. Яка витрата матеріалу  штукатурної декоративної Ст-35 на м2?

а) 5,0 кг;

б) 4,0 кг;

в) 3,0 кг.

                            Дайте відповідь «так» або «ні».

  1. Здатність матеріалів чинити опір проникненню в них інших твердих тіл — це...      (твердість)
  2. Які матеріали відносяться до теплоізоляційних?

     (Мінеральна вата, пінопласт)

  1. За якими випробовуваннями можна визначити міцність будівельного   

      матеріалу?   ( Міцності при стиску, згині і розтягу)

  1. Чи може повітряне середовище бути ко­розійним?        (Так)
  2. Чи може бути глина крихкою?                                         (Так)
  3. Чи належить фарба до оздоблювальних ма­теріалів?   (Так)
  4. Чи є корозійним середовищем пар, газ.                           (Так)
  5. Яке призначення теплоізоляційних матеріалів?     (Зберігати тепло)    
  6. Яке призначення гідроізоляційних матеріалів?      (Захист від води)
  7.     Назвіть механічні властивості матеріалів.

     (Твердість, міцність, пластичність, пружність...)

  1.     Сучасні будівельні сухі суміші для опорядження поверхонь – це…

(Шпаклювальні суміші, полімерцементні декоративні штукатурки, клейові суміші, самовирівнювальні для підлог, кріплення та захист теплоізоляції).

  1.     Скільки грунтовки СТ  17 витрачається на 1м2 (0,1 - 0,2 л / м2)

13. Назвіть марки портландцементу.                              (400, 500, 550, 600)

  1. Як позначається марка гіпсу?                                   ( Г)

ІІ тур  Подорож в країну «Задач»

І команда

ЗАДАЧА 1

Потрібно поштукатурити склад торгового приміщення розміром :

 а=30 м;  в= 6 м;  h=2,2 м.   Скільки вапняно-цементного розчину Вам необхідно для штукатурення цього приміщення.

ЗАДАЧА 2

Потрібно поштукатурити кімнату розміром:

а=3 м;  в= 4 м;  h=2,5 м.  

Двері  0,8м х 2.0м

Вікно  1,5 м х 2,0 м

Підрахуйте скільки потрібно  розчинової суміші СШТ-303  для  високоякісного штукатурення цього приміщення (Витрата 1,3-1,5 кг/м2).

 

ІІ команда

         ЗАДАЧА 1

Необхідно  поштукатурити склад торгового приміщення розміром :

 а=28 м;  в= 8 м;  h=2,5 м.   Скільки вапняно-цементного розчину Вам необхідно для штукатурення цього приміщення.

 

  ЗАДАЧА 2

Потрібно поштукатурити кімнату розміром :

а=3 м;  в= 5 м;  h=2,6 м.  

Двері  0,9м х 2.0м

Вікно  1,5 м х 2,0 м

Підрахуйте скільки потрібно  розчинової суміші СШТ-325 для  високоякісного штукатурення цього приміщення (Витрата 1,5-1,8 кг/м2)

 

ІІІ  тур  (домашнє завдання) включає пісня та вірш про професію «штукатура».

 

VІ тур (домашнє завдання) «Ти-мені,  я-тобі».

По черзі команди задають питання.

  1. Які є  фактури кам’яної штукатурку?

(Під борознисту фактуру, під шубу, під рваний камінь, під пісковик, терацо, під щебінь).

  1. Який цемент використовують для приготування розчинів з  кам’яної штукатурки?

     (Портландцемент білий, сірий та  пуцолановий )

  1. Яка має бути t повітря для виконання зовнішніх  робіт з кам’яної штукатурки?

     (+25оС)

  1. Які є переваги використання готових сумішей для кам’яних штукатурок?

(Підвищення продуктивності праці, поліпшення умов праці)

  1. Якою є крупність зерен заповнювача для камяної штукатурки?

     (0,3 -0,5 мм)

  1. Якими інструментами обробляють кам’яні штукатурки?

(Бучардою, троянкою, зубилом, тощо).

  1. Де застосовують камяні штукатурки?

(Опорядження цоколів, фасадів).

  1. Які заповнювачі бувають  в кам’яній  штукатурці?

(Дрібняк білого мармуру, вапняк, сірого граніту, кварцовий пісок)

  1. Робоче місце – це … (площа, призначена для виконання робі)
  2. Скільки днів витримують кам’яні  штукатурки  до повного затвердіння?

(10-12 днів, зволожують її водою 3-4 рази на день протягом 5- днів та 5-6 разів на день протягом останіх днів).

 

V тур     Конкурс «Незвичайний будинок»

 По 2 учні від команди мають намалювати будинки і дати їм характеристику.

 

VІ  тур . Конкурс «Підбери інструмент» (хто швидше).

 Один учень від команди отримує завдання, де з комплекту штукатура мають підібрати інструменти.

І команда 

Підберіть інструмент для створення фактури декоративних  штукатурок.

ІІ команда

Підберіть інструмент для виконання штукатурних робіт сухими сумішами.

 

Підсумки уроку.

Підведення підсумків гри за таблицею успішності (Додаток 1). Нагородження переможців.

 

 

Додаток 1

 

Таблиця успішності

 

№п/п

Назва турів

1 команда

2 команда

1

Тестові завдання

 

 

2

 Розв’язок задач

 

 

3

 Музична пауза (вірш, пісня)

 

 

4

«Ти-мені, я-тобі»

 

 

5

 Конкурс «Незвичайний будинок» 

 

 

6

Конкурс «Підбери інструмент»

 

 

7

Підведення підсумків

 

 

 

 

 

doc
Додано
22 жовтня 2019
Переглядів
1017
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку