Конспект Заняття гуртка "Юні природознавці" з теми "Тварини. Виготовлення аплікації з природного матеріалу"

Про матеріал
Представлено конспект занять гуртка «Юні природознавці» з розділу «Тварини — частина живої природи», який розроблений відповідно до навчальної програми гуртка та з використанням інноваційних технологій. Заняття розраховане на вікову категорію дітей 6-7 років для молодшого шкільного віку. Тривалість занять дві академічні години (40 хвилин заняття, 20 перерва з використанням рухливих екологічних ігор). Заняття підготовлене та проведено керівником гуртка еколого-натуралістичного напряму Будинку дитячої та юнацької творчості Баштанської міської ради Миколаївської області Кофан Оленою Олександрівною. Дане заняття розроблене з використанням мультимедійних технологій у формі заняття-казки, створивши цим самим умови для розвитку дітей різними методами, постійно змінюючи форми роботи на занятті. Тема конспекту заняття з розділу «Тварини — частина живої природи»: Тема: Тварини. Виготовлення аплікації з природного матеріалу.
Перегляд файлу

Розробка занять гуртка «Юні природознавці»

 

C:\Users\Админ\Desktop\IMG_20161115_151201.jpg

                                               Керівник гуртка: Кофан Олена  Олександрівна

 

 «Якщо ми хочемо, щоб дитина щось засвоїла, 

то потрібно це втілити діяльність самої дитини»

Венгер

Представлено конспект занять гуртка «Юні природознавці» з розділу «Тварини — частина живої природи», який розроблений відповідно до навчальної програми гуртка та з використанням  інноваційних технологій.

Заняття розраховане на вікову категорію дітей 6-7 років для молодшого шкільного віку. Тривалість занять дві академічні години (40 хвилин заняття, 20 перерва з використанням рухливих екологічних ігор). Заняття підготовлене та проведено керівником гуртка еколого-натуралістичного напряму Будинку дитячої та юнацької творчості Баштанської міської ради Миколаївської області Кофан Оленою Олександрівною.

Дане заняття розроблене з використанням мультимедійних технологій у формі заняття-казки, створивши цим самим умови для розвитку дітей різними методами, постійно змінюючи форми роботи на занятті.

Тема конспекту заняття з розділу «Тварини — частина живої природи»:

Тема: Тварини.

Виготовлення аплікації з природного матеріалу.

Мета:

Навчальна:

  •                   формувати уявлення в дітей про різноманітність тварин, як частини живої природи;
  •                   формувати уміння розпізнавати та об’єднувати тварини за істотними ознаками;
  •                   навчити виготовляти тварин з природного матеріалу.

Розвиваюча

  •                   розвивати уміння аналізувати, порівнювати, класифікувати, розпізнавати тварин;
  •                   розвивати мислення, увагу, спостережливість, фантазію.

Виховна:

  •                   виховувати дітей шанобливе ставлення до мешканців планети.

Обладнання та матеріал: карта-гра (виготовлена у вигляді дидактичної настільної гри), матеріал для дидактичних ігор (силуети звірів, частини пазлів «плазуни»), зображення водойми, природний матеріал для виготовлення виробів (сухе листя різного кольору), заготовки з білого паперу у вигляді риб, клей ПВА, пензлики, серветки, записи музики на флеш-носії, мультимедійна презентація №1.

Тип заняття: отримання нових знань.

Методи навчання: словесні, наочні, практичні, ігрові.

Форма проведення: заняття-казка.

Тривалість заняття: 2 години.

Попередня робота: екскурсії в природу для ознайомлення з тваринним світом, спостереження за мешканцями живого куточка БДЮТ.

 

Хід заняття

І. Вступна частина. (5хв.)

Слайд № 1 «Тварини — частина живої природи»

Організаційний момент.

1. Привітання

Добрий день, любі юнати!

У цей день і у цей час

Рада бачити всіх вас.

Слайд № 2 «Хвилинка спостережень»

2.Хвилинка спостережень

  • А яка сьогодні погода? (Відповіді дітей)
  • Чи були опади? (Відповіді дітей)
  • Чи був вітер? (Відповіді дітей)
  • Чи світить сонечко? (Відповіді дітей) 
  • Дякую ви дуже спостережливі.
  • Яка зараз пора року? (Відповіді дітей) 
  • Які зміни відбулися у природі з настанням осені? (Відповіді дітей)

ІІ. Основна частина. ( 70 хв. )

Слайд № 3«Тварини. Виготовлення аплікації з природного матеріалу».

Тема нашого заняття «Тварини. Виготовлення аплікації з природного матеріалу».

Слайд № 4 «Осінь»

Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні, діти, ми з вами  помандруємо на планету назва, якої «Фауна». Це надзвичайно велика планета. Ми дізнаємося про її мешканців, щось нове та цікаве; за допомогою природного матеріалу, якого достатньо нам подарувала пані Осінь, виготовимо тварин, пограємо в ігри. Для того, щоб відправитися в казкову мандрівку нам треба взяти з собою в дорогу валізу.

Діти заплющимо оченята і уявно складемо у валізу: увагу, кмітливість, старанність, фантазію. Відкриваємо оченята.

Сюрпризний момент

А дорогу до планети «Фауна» нам допоможе знайти пані Осінь. Вона господарює скрізь куди не глянь. Своїм чарівним пензликом пофарбувала листя в жовто-золотистий, помаранчевий, червоний кольори. Прибрала золотом всі сади, парки, ліси. Погляньте, як гарно вона прикрасила наш кабінет, своїм листячком.

Кабінет прикрашено різнокольоровим листям,

на підлозі листям вистелена доріжка.

Що це, а це напевне, доріжка до планети «Фауна».

Діти рухаються по стежці з листя на кінці доріжки лист і карта.

Пані Осінь серед свого листя залишила нам лист, до якого щось прикріплено.

Керівник бере лист та читає:

Ви по карті цій підете.

Прямо в казку попадете.

Раз, два, три, чотири, п’ять.

Зараз казка почне оживать.

Пропоную казкою вам мандрувать

На планету «Фауна» вирушать.

Слайд № 5

Висвітлення керівником нового матеріалу

Колись давно існувала планета де жили тварини. Але всі вони мешкали в різних країнах, не перетинаючи кордонів. Тому, що злий чарівник наслав на них чари. Тож давайте вирушимо в дорогу, знайдемо країни, в яких живуть тварини та спробуємо здогадатися хто їх мешканці та допоможемо в разі необхідності їм. Щоб потрапити туди нам потрібно знову закрити очі і сказати всім разом:  

Раз, два, три, чотири, п’ять

карту нашу розкриваймо

і в дорогу вирушаймо.

Карта у вигляді дидактичної настільної гри

 з однією фішкою та кубиком.

 Ведучий – керівник кидає кубик і по карті рухаються до країн,

якщо треба виконують завдання, грають в гру.

Слайд № 6

Країна «Земноводних»

Діти, пам’ятаєте, злий чарівник зачарував цю планету. Відгадайте загадку і можливо ви здогадаєтесь, в яку країну потрапили:

Слайд № 7

Вона живе в болоті,
Зелена, як трава.
І цілий день нам чути 
З болота «ква-ква-ква». (Жаба)

Погляньте на зображення іншої тварини, яка її назва.(Показ картинки на якій зображено тритон) Вірно тритон.

Ці тварини живуть як на землі так  і у воді, тому і назва цієї країни поєднана з цих двох слів. Дітице земноводні. Отже ми потрапили до країни «Земноводних». В природі трапляються жаби різних видів. Біля водойм живуть тритони. Жаби і тритони - це земноводні, їхнє тіло вкрите м'якою, вологою шкірою. Якщо шкіра пересохне, тварина загине. Усі земноводні дихають киснем повітря. Вони не можуть довго перебувати під водою. Тому частину життя земноводні проводять на суші, а частину — у воді. Дітки ви пригадали цих тварин? (Так) Тож спробуємо їм допомогти.

Чарівник на цю країну наслав забуття. Ці тварини нічого не памятають, забули, що вони можуть робити, які вони на дотик, які частини тіла мають. Давайте пограємо у гру і нагадаємо їм про все.

Гра «Земноводні»

Діти я зараз буду називати, що можуть робити тварини, які вони на дотик та які частини тіла мають, а ви коли говорю правильно ― плескайте в долоні, коли говорю неправильно ― тупотіть ніжками.

Проводиться гра.

  •                Земноводні можуть: плавати, бігають, пригати, повзати, ниряти, квакати, літають…..
  •                На дотик земноводні: слизькі, холодні, теплі, мокрі, сухі….
  •                Земноводні мають: крила, хвіст, копита, зуби, ікла, хобот , роги, лапи, хутро, панцир, слизьку шкіру, дзьоб….

Молодці. Ви добре справилися з завданням. Особливо ……. (керівник називає тих дітей які найкраще справились із завданням).

Так діти ми пригадали, який вони мають вигляд, що можуть робити. Жабенята цієї країни дуже полюбляють гратися тож пропонують погратися в гру «Чапля і жабенята».

Гра «Чапля і жабенята»

Правила гри: Вибирається серед дітей одна чапля і три жабки. Інші діти стають у коло, тримаючись за руки. Чапля та жабенята у колі. Чапля намагається зловити жабенят. Жабенята можуть вибігати під руками назовні кола, чапля ні. Гра продовжується коли всі жабенята будуть зловлені , або коли чапля визнає , що жабенята спритніші за неї.

Проводиться гра декілька раз.

 Під час проведення гри звучить музика.

Діти, як ви вважаєте, а чи можуть жити мешканці цієї планети  у нас? Чим вони корисні для нашої планети Земля? (Відповіді дітей)

Розповідь керівника про значення земноводних для людей та природи

Значення земноводних (амфібій) різноманітне і важливе. Вони поїдають багатьох шкідливих безхребетних (молюсків, комах та їх личинок), мишей та щурів – переносників збудників захворювань людини. Користь земноводних велика ще й тому, що сухопутні представники проявляють активність у нічний час, коли інші тварини не полюють. (Використання матеріалу з додатку № 1)

Любі, юнати, а можливо ви щось ще знаєте про мешканців цієї країни? (Відповіді дітей). Молодці, ви багато знаєте про цих тварин.

Діти, ми допомогли земноводним повернутися із забуття пригадавши про них все що ви знаєте повернулася пам'ять вони нам дякують. Вдячні земноводні нам дарують зображення водойми і кажуть, що воно нам стане у пригоді далі.

Давайте  мандрувати по карті до наступної країни:

Раз, два, три, чотири, п’ять

треба далі вирушать.

Керівник разом з дітьми кидає кубик і

рухаються до наступної країни, та виконують там завдання.

Слайд № 8

Країна «Звірі»

Чарівник наслав ніч на наступну країну. Ми повинні виконати чергове завдання, щоб його чари розвіялись. Вночі видно тільки силуети тварин, а вдень видно, яке в них забарвлення, можна розпізнати їх. Вам потрібно здогадатися, що це за тварини і яке забарвлення мають.

Слайд № 9

Гра «Чий силует»

Правила гри: Демонструється зображення силуету тварин, ви повинні впізнати їх і розповісти, яке вони мають забарвлення, який характер і де можна їх  зустріти. Коли вгадують керівник говорить «так», якщо не вгадали говорить «ні», далі  наступний учасник гри називає. Гра триває доти поки не відгадають усіх тварин.

Проводиться гра .. На екрані демонструється зображення силуету тварин діти називають їх  (Керівник показує силует тварин на картинці )

Як можна назвати одним словом цих тварин? Так, вірно, ми потрапили в країну «Звірів».

Яких звірів ви знаєте ще. Діти де можна зустріти звірів? (Поле, гущавина лісу, узлісся, річка…) Який характер у звірів? (Заєць боягузливий, ведмідь неповороткий, лисиця хитра...)

Розповідь керівника про мешканців країни та їх значення для людей та природи

Звірі (ссавці). Вкрите шерстю тіло і вигодовування малят молоком - це істотні ознаки звірів. За цими ознаками вони відрізняються від інших тварин. Всі звірі народжують малят і вигодовують їх молоком.

Діти, ми можемо запропонувати жити звірям на нашій планеті чим корисні вони? (Відповіді дітей)

У дикій природі звірі виконують рухливі і споживають велику кількість їжі, тваринної і рослинної, тим самим вже надаючи впливають на навколишнє середовище. Звірі є важливою ланкою харчового ланцюжка. У природі все взаємопов'язане, і відсутність хижака означає порушення визначеного балансу. Дрібні ссавці, які живуть у ґрунті, здійснюють важливу роль у процесах ґрунтоутворення (кроти, землерийки, сліпаки). (Використання матеріалу з додатку № 1)

Багато видів звірів є родоначальниками свійських тварин вони  пристосувалися жити біля людини.

Діти, яких ви свійських тварин знаєте і чим корисні вони? (Відповіді дітей)

Ми допомогли мешканцям цієї країни і для них нарешті настав день. Вдячні звірі пропонують нам взяти з собою торбину, яка стане у пригоді  в наступній країні (в торбині сухе листя різного забарвлення та форми). А зараз діти пропоную відпочити.

Перерва (20 хв.)

По закінченню перерви діти збираються

в центрі кабінету і продовжують роботу

Діти продовжуємо нашу подорож по планеті «Фауна». Чи хочете ви дізнатися, ще які мешканці є на планеті «Фауна»? (Відповіді дітей) Тож давайте вирушати далі до наступної країни.

Раз, два, три, чотири, п’ять

треба далі вирушать.

Керівник разом з дітьми кидає кубик і рухаються

до наступної країни, та виконують практичну роботу.

Слайд № 10

 Країна «Риби»

Любі мої погляньте (Показ заготовок на слайді) Злий чарівник всіх мешканців цієї країни перетворив на невидимок. Що нам робити, можливо ця торбинка нам допоможе. Давайте  поглянемо, що в ній.

Діти дістають з торбини сухе листя різного забарвлення та форми.

Я пропоную за допомогою сухого листя зробити так, щоб мешканці цієї країни стали видимими. Тож давайте розпочнемо роботу.

На столах у дітей заготовки з білого паперу

у вигляді риб, клей ПВА, пензлики, серветки

 

Практична робота Виготовлення аплікації з природного матеріалу.

План виконання практичної роботи

1. Інструктаж з техніки безпеки.

2. Розгляд зразка.

3. Підбір листя по формі заготовки.

4. Самостійна робота дітей над аплікацією.

Діти візьміть заготовки з білого паперу (додаток № ). Нанесіть клей на них, потім приклейте листя вишні, яке має овальну форму на округлу частину заготовки так, щоб гостра частина листка знаходилась зі сторони голови.

Керівник під час роботи показує дітям,

яке листя треба брати та де і як розміщати

Діти, щоб наші тварини мали різний колір, давайте дівчатка використають далі зелені литочки дуба, а хлопчики − листя оцтового дерева, яке має червоне забарвлення. Приклейте ці листя на хвилясту частину тіла Потім візьміть по листочку з акації переріжте навпіл по жилці і приклейте одну частину листка зверху, другу ― знизу.

Виготовлення аплікації ― мешканців країни.

Під час проведення роботи тихо звучить музика.

Діти ви здогадалися до якої країни потрапили? Так, до країни в якій мешкають риби. А риби де мешкають? Так у воді. Давайте розмістимо наші вироби на водоймі, яку нам подарували земноводні.

Всі рибки кріпляться до полотна ― водойми. Тепер ви зрозуміли, що ми потрапили до країни «Риб».

Слайд № 11

 Розповідь керівника про мешканців країни та їх значення для людей та природи

В океанах, морях, річках і ставках живуть риби. Риби ― тварини, тіло яких вкрите слизькою лускою. Вони дихають киснем, розчиненим у воді. Риби морів і океанів живуть у солоній воді, а риби річок і ставків ― у прісній.( Використання матеріалу з додатку № 1)

Діти ми допомогли мешканцям цієї країни, тепер всі зможуть їх побачити. Давайте мандрувати по карті до наступної країни.

Раз, два, три, чотири, п’ять

треба далі вирушать.

Керівник разом з дітьми  кидає кубик і

рухаються до наступної країни, та виконують завдання.

Слайд № 12

Країна «Плазуни»

Щоб допомогти тваринам цієї країни чарівник пропонує нам виконати його завдання. А яке ж у нього завдання? Викласти правильно зображення тварин.

Рухлива гра-конкурс «Збери тварину»

Правила гри: Учасники гри діляться на дві команди. Команди отримують зображення тварин з частин тіла, потім  на швидкість викладають правильно тварин на столі. Яка команда першою закінчить складати та і перемогла.

Проводиться гра, керівник перевіряє чи правильно складені зображення тварин. Під час проведення гри звучить музика.

Діти ви здогадалися, як називаються ці тварини? (Відповіді дітей) Так − це змії, черепахи, ящірки…. Ми потрапили до країни плазунів.

Слайд № 13

Розповідь керівника про мешканців країни та їх значення для людей та природи.

Хамелеони,змії, крокодили, варани, черепахи, ящірки, ― це тварини, яких називають плазунами. Чому? На суші вони рухаються «плазуючи», тобто тягнуть своє тіло по землі. Тіло плазунів укрите сухими лусочками. У черепах ці лусочки зрослися й утворили міцний панцир. (Використання матеріалу з додатку № 1 )

Вдячні плазуни дарують те, що стане нам в пригоді та допоможе врятувати інших мешканців цієї планети (записи чарівних пісень ― спів пташок).

ІІІ. Заключна частина (5 хв.)

Слайд № 14

  • Яку планету ми сьогодні разом з вами відвідали? (Планету «Фауна» )
  • До яких країн потрапили? (Країни «Риби», «Звірі», «Земноводні», «Плазуни»)
  • В якій країні вам сподобалось найбільше і чому? (Відповіді дітей)
  • Чи потрібні нам мешканцям планети Земля звірі, риби, плазуни, земноводні? (Відповіді дітей)

Сьогодні ви побували на планеті «Фауна». Допомогли мешканцям цієї планети: риб зробили видимими за допомогою різнокольорового листя; земноводним допомогли пригадати, що вони можуть робити, які вони на дотик та які частини тіла мають; звірям повернули день; в країні «Плазунів» виконали завдання чарівника − виклали з пазлів зображення тварин.

Як ви гадаєте, що допомогло нам побачити різноманітний світ тварин на планеті «Фауни», звільнитися від чарів, а нам створити такі гарні вироби? (Старанність, творчість, натхнення, почуття дружби, бажання допомогти тваринам, зробити гарний витвір власними руками тощо)

На наступних заняттях ми вирушимо далі по планеті «Фауна» там ще багато цікавого, невідомого і загадкового.

Молодці, любі юнати!

На планету «Фауна» попали.

Там тварин ви рятували,

Добре ви попрацювали.

Раз, два, три, чотири, п’ять

Час додому вирушать.

Слайд № 15

До зустрічі на наступному занятті!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розроблено ще два заняття з цього розділу, як продовження даного. Якщо вам сподобалось напишіть і я додам інші.

Теми конспектів занять з розділу «Тварини — частина живої природи»:

  • Комахи. Конструювання комах з природного матеріалу.
  • Птахи. Виготовлення поробок птахів з кольорового паперу.

 

 

 

docx
Додано
22 жовтня
Переглядів
67
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку