Урок-гра "День народження букви"

Про матеріал
Ознайомлення учнів зі звуками (д),(д), сприятння практичному засвоєнню дзвінкої вимови цих звуків у кінці слів та складів.
Перегляд файлу

Навчання грамоти

1 клас

(Урок-гра «День народження букви»)

 

Тема. Звуки (д),(д). Позначення їх буквою «де».Практичне засвоєння дзвінкої вимови цих звуків у кінці слів і складів.

 

Мета. Ознайомити учнів зі звуками (д),(д), сприяти практичному засвоєнню дзвінкої вимови цих звуків у кінці слів та складів; розвивати фонематичний слух, уміння читати склади, слова та речення з новою буквою; виховувати старанність.

 

Обладнання: каса букв, таблиця з буквою «де», корони для дітей з буквами, фішки для побудови звукових моделей, ілюстрації тварин.

 

Форми і прийоми роботи: розвивальні ігри, фронтальна і індивідуальна робота, робота в парах.

 

План уроку

  1. Організація класу до уроку.
  2. Мотивація навчальної діяльності.
  3. Повторення вивченого.
  4. Оголошення теми уроку.
  5. Робота над новим матеріалом.
  6. Фізкультхвилинка.
  7. Закріплення вивченого.
  8. Підсумок уроку.

 

Хід уроку

1.Організація класу до уроку.

Продзвенів і стих дзвінок.

Починається урок.

Сядьте, діти, всі рівненько.

Руки покладіть гарненько.

Голову вище підніміть.

Свої плечі розведіть.

Мені, діти, усміхніться,

Веселіше подивіться.

2. Мотивація навчальної діяльності.

- Діти, звірята лісової школи, вчителькою яких є мудра Сова, підготували для вас різні завдання. Вони хочуть дізнатися, чого вже ви навчилися в школі.

3. Повторення вивченого.

- Але спочатку ви ви повинні відгадати від кого ці завдання.

Біла латка, чорна латка

По березі скаче.

          (Сорока)

Завдання від Сороки.

  • Сорока хоче послухати, як ви навчилися промовляти скоромовки.

 

Буркотливий, вайлуватий

Ходить лісом дід лахматий,

Одягнувся в кожушину,

      Мед шукає і ожину.

Літом любить полювати,

А зимою в лігві спати,

А зачує він весну,

Прокидається від сну.

                      (Ведмідь)

Завдання від Ведмедя.

  • Ведмедик хоче, щоб ви прочитали букви, назвали їх імена, розказали вірші про тварин.

 

Сірий, зубастий по полю блукає

Ягнят шукає.

                             (Вовк)

Завдання від Вовка.

  • Вовчик хоче, щоб ви із цих складів утворили слова.

ТА             ТИ

ЛИ             СИ

МИ             КА

ЛІ               ТО

ЛИС           МОН

РО              НА

ВОРО        СА

ТЕП            ЛО

  • Ще Вовчик хоче, щоб ви прочитали слова, в яких він переставив букви.

 

СЛОЕ                         КТІ                 МОАВ         СНЛО

 

Червонясту шубку має,

По гілках вона стрибає,

Хоч мала сама на зріст,

Та великий має хвіст.

Як намисто оченята.

Хто це? Спробуй відгадати.

                             (Білка)

Завдання від Білки.

  • Білочка хоче, щоб ви прочитали ці слова, поділили їх на склади, поставили наголос і склали речення.

 

СЛОН           ВЕСНА            СОРОКА

 

Котиться клубочок

Зовсім без ниточок.

Замість ниточок

Триста голочок.

                 (Їжак)

 

Завдання від Їжака.

  • Дайте відповіді на такі запитання.
  • Які є звуки?
  • Скільки голосних звуків в українській мові?
  • Як позначаються голосні звуки?
  • Як позначаються приголосні тверді і мякі?
  • Діти, я думаю, що звірята лісової школи задоволені вашими відповідями.

4. Оголошення теми уроку.

- Сьогодні у нас день народження нової букви. Що це за буква ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

Що на зиму роздягається ,

А на літо одягається?

                  (Дерево)

  • Який звук чуєте на початку цього слова?

Цілий день працюю в гаї.

Діловито дзьобом бю.

Я не цвяхи забиваю –

Я комашок дістаю.

                 (Дятел)

  • Який звук стоїть на початку цього слова?

5. Робота над новим матеріалом.

1) Артикуляція звука.

- Промовте перший звук. За допомогою яких мовних органів ми вимовляємо цей звук? (Язичок стукає у верхні зуби).

- Повітря вільно проходить чи зустрічає перешкоди?

- Чи можна проспівати цей звук?

- Отже, який цей звук голосний чи приголосний?

2) Чистомовка.

Ди-ди-ди – дибали діди.

Де-де-де – Дениско іде.

Да-да-да – весела хода.

Ді-ді-ді – човен на воді.

ДУ-ду-ду – на річку піду.

3) Визначення позиції звука у словах.

СМОРОДИНА, РІД, ДЕРЕВО, ПОДУШКА, САД, БІДОН, БУДИНОК, ВЕСНА, ОЗЕРО, ДІМ, РІЧКА.

4) Самостійний добір слів зі звуком (д).

5. Ознайомлення з буквою.

- На письмі звуки  (д), (д) позначаються буквою (де). Повторіть імя цієї букви.

- Розгляньте уважно велику і маленьку букву.

- На що схожа буква (де)?

Буква Д -  немовби дах,

Що зіпявсь на двох ногах.

  • Для чого потрібні великі і маленькі букви?

7. Фізкультхвилинка.

Дятел дзьобом дуб лікує

І дупло своє майструє.

«Раз, два, три, чотири, пять» -

Час прийшов відпочивать.

Встаньте, діти, усміхніться,

Землі нашій поклоніться,

І до сонця дотягніться,

Веретенцем покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте.

Ми лісочком йшли

Грибочка знайшли.

Нагнулися, підняли

І далі пішли.

Ми лісочком йшли

Малинку знайшли.

Дотягнулися, зірвали

І далі пішли.

8. Закріплення вивченого.

1) Друкування букви.

2) Утворення та читання складів з літерою Д (де).

(Дівчатка одягають корони з голосними буквами. Хлопчику одягається корона з буквою Д (де))

  • Діти, до букви Д, яка сьогодні є іменинницею, прийшли в гості голосні букви. Вони будуть танцювати з буквою Д, а ми будемо їм плескати і співати.

(Хлопчик запрошує дівчинку на танець, діти співають відповідний склад)

3) Читання і порівняння складів з буквами Д (де), Т (те).

4) Робота з букварем.

- читання колонок слів;

- порівняння слів «дим», «дім»;

- звуковий аналіз слів;

- читання речення;

- побудова речень зі словами.

9. Підсумок уроку.

- День народження якої букви ми сьогодні святкували?

- Давайте повторимо вірш про цю букву.

- Чи є в нашому класі імена дітей, які починаються з цієї букви?

- Що цікавого ви дізналися про дятла?

- Його називають санітаром лісу, тому що він поїдає комах, які ховаються в корі дерев і завдають дереву велику шкоду.

 

 

docx
Додано
30 вересня
Переглядів
124
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку