Урок-гра для учнів 7 класу "Літературний калейдоскоп: сторінками творів зарубіжної літератури"

Про матеріал
Матеріал розробки дає змогу перевірити рівень знань учнів із зарубіжної літератури в ігровій формі; розвивати логічне мислення, творчу уяву; формує навички роботи в групі; виховує інтерес до читання творів зарубіжної літератури
Перегляд файлу

 

 

 

Літературний калейдоскоп

Сторінками творів зарубіжної літератури

(Гра для учнів 7-х класів)

 

 

Учитель зарубіжної літератури

В.А.Герасименко

 

Мета: перевірити рівень знань учнів із зарубіжної літератури в ігровій формі; розвивати

           логічне мислення, звʹязне мовлення, творчу уяву; формувати навички роботи в

           групі; виховувати інтерес до читання творів зарубіжних авторів.

Обладнання: виставка книг і портретів авторів творів, що вивчалися; картки із завданням;

                       музичні записи.

Хід гри

І. Вступне слово вчителя

   - оголошення теми і мети;

   - мотивація навчальної діяльності;

   - представлення команд і жюрі.

ІІ. Початок гри

 

 Перший етап гри

 

« Імена»

 

(команди по черзі витягують з мішечка номер завдання, ведучий називає прізвище

 письменника чи поета, а команда називає імʹя; по 10 питань кожній команді)

                        Правильна відповідь – 1 бал

 

  1. Гофман (Ернест Теодор Амадей)
  2. Пушкін (Олександр)
  3. Дефо (Даніель)
  4. Верн (Жуль)
  5. Гоголь (Микола)
  6. Бернс (Роберт)
  7. Дойл (Конан)
  8. Свіфт (Джонатан)
  9. Діккенс (Чарльз)
  10. Екзюперрі (Антуан де Сент)
  11. Окуджава (Булат)
  12. Грін (Олександр)
  13. Шолом (Алейхем)
  14. Стівенсон (Роберт Льюїс)
  15. Олдрідж (Джеймс)
  16. Биков (Василь)
  17. Скотт (Вальтер)
  18. Шіллер (Фрідріх)
  19. Кіплінг (Редьярд)
  20. Міцкевич (Адам)

 

 

 

 

 Другий етап гри

«Теоретик»

 

(члени команди по черзі дістають із конверта завдання, де потрібно дати визначення

 літературознавчим термінам)

                         Правильна відповідь – 2 бали

 

      1. Що таке билина?

2.Що таке історичний роман?

3.Дати визначення антитези.

4.Що таке портрет?

5.Дати визначення повісті.

6.Що таке пейзаж?

 

 

 

 Третій етап гри

 

«Відповідність»

 

(команди отримують картки, на яких вказані імена літературних персонажів та авторів у невідповідному порядку; потрібно встановити відповідність між героєм і автором)

                                  Правильна відповідь – 1 бал

 

Для першої команди:

 

1.Гуллівер                                    О.Грін

2. Тарас Бульба                           Ж.Верн

3.Дік Сенд                                   Д.Дефо

4. Ассоль                                     Дж. Свіфт

5. Робінзон Крузо                      М.Гоголь

 

Для другої команди:

 

1. Кай і Герда                              Шолом Алейхем

2. Том Сойєр                               Г.К.Андерсен

3. Мауглі                                     А.К.Дойл

4. Шерлок Холмс                       Марк Твен

5. Шимек і Бузя                          Р.Кіплінг

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Четвертий етап гри

 

«Встановіть порядок»

 

                                 Правильна відповідь – 1 бал

 

Для першої команди:

1) Розташуйте довідникові видання у порядку від меншого до більшого за обʹємом

    інформації:

            а) довідник;    б) словник;    в) показник;   г) енциклопедія.

 

                                                                                   (в, а, б, г)

 

2) Відтворіть правильний порядок побудови художнього твору:

      а) розвиток дії;  б) кульмінація;  в) завʹязка;  г) розвʹязка.

 

                                                                                   (в, а, б, г)

 

 

Для другої команди:

1) Розташуйте ці літературні жанри від меншого до більшого:

     а) роман,  б) стаття,   в) повість,  г) оповідання

 

                                                                                   (б, г, в, а)

 

 

 

2) Розташуйте цих літературних персонажів за зростом від меншого до більшого:

     а) Грей,  б) Гуллівер; в) Цахес,  г) Дюймовочка

                                          

                                                                                           (г, в, а, б)

 

 

 

 

Пʹятий етап гри

 

«Каламбур»

 

(знайти зайве у рядку)

Правильна відповідь – 1 бал

 

1. Ребекка, Вамба, Адельстан, Марлі, Гурт, Локслі.                  (зайве Марлі, Ч.Діккенс)

 

2. Ассоль, Грей, Лонгрен, Егль, Деві, Меннерс                         (зайве Деві, Дж.Олдрідж)

 

 

 

 

 

 

 

Шостий етап гри

 

«Маска»

 

(за описом упізнати героя, назвати твір та автора)

Правильна відповідь – 3 бали

 

Для першої команди:

 

а) Герой цього твору блукає світами, шукаючи визнання, потрапляє у небезпечні ситуації,

 здійснює подвиги заради дами серця, не один раз доводить свою відповідність лицарському кодексу.    ( Айвенго, В.Скотт, «Айвенго»)

б) Цей твір оспівує героїчний вчинок старого шотландця-патріота, який жертвує сином і власним життям заради збереження таємниці роду.   (пікт-батько, Р.Л.Стівенсон                                «Вересовий мед»).

 

Для другої команди:

 

а) Герой цього твору любить свого батька, але стосунки не складаються. І тільки екстремальна ситуація зближує їх. (Деві, Дж.Олдрідж, «Останній дюйм»)

б) Герой цього твору здійснює мрію юної дівчинки, втіливши всі її бажання у реальність. (Грей, О.Грін, «Пурпурову вітрила).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сьомий етап гри

 

«Поезія»

 

(за поетичними рядками команда має вгадати твір та автора)

                                Правильна відповідь – 2 бали

 

Для першої команди:

 

а) «Він рукавичку в лице їй кинув:

    - Подяки, дамо, не треба мені,-

      Сказав і її покинув...»           (Ф.Шіллер «Рукавичка»)

б) «Сам на доброго коня сідав,

      У чисте поле виїжджав,

      Озера-ріки перепливав,

      Ліс руками ламав...»           (билина про Іллю Муромця)

 

 

 

 

 

 

Для другої команди:

 

а) «Ах, война, что ж ты сделала, подлая,

     Стали тихими наши дворы...»        (Б.Окуджава «До свидания, мальчики»)

 

 

б) «Смерть його не лякає,

      Життя не цінує він,

      Не смію я честь продавати,

      Як в очі дивиться син...»               ( Р.Л.Стівенсон «Вересовий мед»)

 

 

 

 

Восьмий етап гри

 

«Декламатор»

 

(команди читають виразно поезію за власним вибором напамʹять)

Оцінка – 5 балів

 

 

 

ІІІ. Підсумки гри.    Нагородження команд

 

    

 

doc
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
22 жовтня 2021
Переглядів
3030
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку