Урок-гра для учнів 7 класу "Шляхами географічних відкриттів"

Про матеріал
Інтерактивний урок-гра, що сприяє розвитку пізнавальної активності учнів до предмету, формує практичні навички роботи з різними джерелами географічної інформаціїї, спонукає до дослідницької діяльності.
Перегляд файлу

                                                    Урок – гра.   7 клас.

                            Шляхами географічних відкриттів

Мета:    Узагальнити знання по темі, згадати історичні події та постаті вчених        

                вчених, що увійшли в історію географії. Розвивати пізнавальний

                інтерес до науки мрійників і мужніх людей. Формувати вміння

                працювати з географічною картою. Вчитися досліджувати природу.

Обладнання: мультимедійна дошка, фізична карта світу, картинки – фото

                          екзотичних місць на землі, картки бонуси.

                                             Хід уроку.

Вчитель:   Географія наука давня, вона існує понад 5 тис. років. Ще в прадавні часи у первісної людини виникла потреба передавати знання одноплемінникам. Зображення на камені , бивні мамонта чи шкурі тварини були першими географічними відомостями  про Землю. З виникненням писемності  зявилися  описи територій і країн. Відкритті моряками , купцями, мандрівниками таємниці навколишнього світу узагальнили ученні і створили науку географію.

Наша гра «Шляхами географічних відкриттів» допоможе вам пригадати головні географічні відкриття, події, вчених та мандрівників. Кожен зможе уявити себе учасниками подорожей до незвіданих земель, перевірити свої сили і знання, а саме головне позмагатися за перемогу.

                                                       Умови гри:

- в грі приймають участь всі учні класу;

- учасники гри проходять три рівня I   - історичний

                                                                   II  -  картографічний

                                                                   III – «останній герой»

по результатам проходження рівнів гри нам стануть відомі прізвища переможців, а найкращому дістанеться почесне звання «останній герой»

Вчитель:  Давньогрецького вченого Ератосфена вважають «батьком» географії. Саме з цього часу всю історію пізнання природи Землі поділяють на великі епохи, кожна з яких залишила свій слід, історичні події, географічні відкриття та імена мандрівників – вчених.

I етап гри – Історичний.

Учасники утворюють пари . Кожна пара обирає одну з п’яти кольорових стрічок білу, жовту, зелену, синю чи червону, яка відповідає за конкретний історичний етап географічного пізнання землі.

1. Біла – відповідає за стародавні часи.

2. Жовта – відповідає за епоху середньовіччя.

3. Зелена – відповідає за епоху Великих географічних відкриттів.

4. Синя – відповідає за Новий час в історії пізнання землі.

5.Червона – етап сучасних географічних досліджень.

Всі учасники гри отримують достатньо різноманітної інформації з якої обирають ту, яка відповідає  обраному етапу  пізнання природи землі за такими категоріями

  • Час перебігу основних подій
  • Основні географічні відкриття
  • Видатні мандрівники і вчені

Завдання 1 . Використовуючи дані приведіть у відповідність час перебігу подій, тому етапу пізнання землі, який ви обрали :

                       1.  IIV  ст. до н.е. -  II ст. н.е.

                       2.   Середина XVII  - початок  XX ст..

                       3.   Середина XX    -  XXI ст..

                       4.    XV ст.  – середина  XVII ст..

                       5 .   VIII ст.. -  XIVст.

Завдання 2 . Визначте, які географічні відкриття  відповідають часу , що ви обрали?

  • Вивчення космосу
  • Розвиток Давнього Єгипту, Стародавньої Греції, Римської Імперії
  • Відкриття Америки
  • Перша навколосвітня подорож
  • Морський шлях до Індії
  • Шлях до Китаю та Індії
  • Відкриття Австралії
  • Три навколосвітні подорожі водами Атлантичного, Тихого та Індійського океанами
  • Відкриття Антарктиди
  • Подорож Персією, Кримом
  • Освоєння та дослідження Антарктиди
  • Створення перших карт
  • Дослідження Світового Океану

Завдання 3 . За фотографіями та малюнками видатних мандрівників і вчених оберіть вам відомих, тих хто і здійснив географічні відкриття в свій час.

Учасники обирають видатних мандрівників і вчених серед яких:

Ф. Беллінсгаузен, М. Лазарев, Жак–Ів–Кусто, Д. Кук, Марко Поло, Ератосфен, Птоломей, Х. Колумб, Ф. Магеллан, А. Тасман, Л. Каденюк.

Вчитель: Перший рівень нашої гри ви пройшли. Пропоную перевірити свої результати і визначити переможців.

II рівень гри – Картографічний.

Завдання 1.  На фізичній карті світу значками  позначені географічні об’єкти, які вам потрібно визначити скориставшись загадками – підказками. За кожну правильну відповідь учасник отримує бонус -  бал. Чим більше бонусів, тим кращі шанси перейти на третій рівень гри і наблизитися до перемоги.

Завдання 2. Отримані відповіді розташуйте в наступному  порядку:

Назва………………… Обєкт ……………….. Місце розташування

Заповніть таблицю.

Загадки - підказки.

1. «Дахом світу» називають,                   2. Я-найглибша в цілім світі

     Мало хто їх підкоряють,                        Знають це дорослі й діти

     Гостроверхі і круті,                                 Глибину ж мою вивчав-

     Восьмитисячники ці.   (Гімалаї)            Батискаф «Трієст» пірнав.

                                                                        (Маріанський жолоб)

3. Всі це місце обминають                       4. Солонішого немає,море

    Літаки над ним зникають,                         в глибину тікає.

    Судна гублять позивні,                              В назві – траурний все тон -

    Водорості все одні.  (Саргасове море)      Суходольний чемпіон.

                                                                                  ( Мертве море – озеро)

5. Найпізніше я відкритий                         6. «Мідними» нас називають

    кригою увесь покритий.                             Землетруси тут бувають.

    Був квітучим теж колись                            Є вулкан найвищий в нас,

    Катаклізми відбулись. (Антарктида)         Знає це і кожен з нас. (Анди)

7. Зустріч плит – і виникає                         8. Ери нашої початок

     Північ  Африки  займає                           Римських міст палає статок,

     Назва в нас – як збірник карт                    Зникли люди, галереї,

     Правда, друзі, це не жарт.( г. Атлас)        Стерто Стабію, Пампею.(Везувій)

9. Тектонічна дивина,                                10. Висотою він не вдався

     Прісних вод уся сповна.                             Слави водністю дістався.

     Рекордсмен по глибині                               З водоспадів, що існують,

     На планеті всій Землі.( Байкал)                  Його гуркіт здаля чують.

                                                                                          (Ніагарський)

Учасники  гри перевіряють свої варіанти відповідей і підраховують бонуси – бали. На третій рівень гри виходять ті, хто набрав максимальну кількість бонусів.

III рівень гри «Останній герой»

Вчитель: Коло наших учасників гри звужується. Останній герой має продемонструвати всім не тільки свої знання, але і вміння знаходити вихід з екстремальних ситуацій, проявляти свої найкращі якості  і здатність подолати будь-які перешкоди, що  можливі на шляху до перемоги.

Завдання 1.Учасникам демонструються фото екзотичних місць на планеті.

Оберіть одне з запропонованих місць.

Завдання 2. Дослідіть обране вами місце . Дайте відповідь на запитання:

Що вам про нього відомо?

Які  небезпеки приховує це місце на землі?

Які знання, вміння і навички допоможуть вам подолати всі труднощі пов’язані з перебуванням в цьому  місці?

Доведіть, що ви герой!

Учасники гри по черзі демонструють свої знання, а всі хто не пройшов на третій рівень обирають переможця  - «Останнього героя».

Підсумки гри.

 

 

I

docx
Додано
21 січня 2019
Переглядів
622
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку