Поурочні конспекти уроків сьогодні вже мають довільну форму. Як зробити так, щоб учень самостійно робив відкриття на уроці? Трошки інтриги й конспект параграфу стає привабливим заняттям. Тому пропоную, один з прийомів, а саме "Аналіз тексту". Дякую.
Тектонічна будова, рельєф Антарктиди
( форма роботи на уроці «Аналіз тексту» за підручником
«Географія», 7 клас – Т. Г. Гільберг, Л. Б, Паламарчук)
Прийом «Аналіз тексту».
І. Знайдіть та випишіть географічні назви для Антарктиди, розташував їх в алфавітному порядку, опрацював параграф 31.
ІІ. Про що не очікували дізнатись?
Виберіть з тексту інформацію, яка є для вас несподіваною, оскільки суперечить Вашим первинним уявленням.
ІІІ. Запишіть ту інформацію, яка є для вас новою й саме це відрізняє материк від інших.
ІV. Коротко про головне.
Намагайтесь виразити думку кожного розділу одним реченням (5 речень)
Приклад.
В основі Антарктиди лежить давня Антарктична платформа. Антарктида – найвищий материк (середня висота 2080 м над рівнем моря), який має два поверхи: верхній льодовиковий, знизу – суходіл. Антарктида – та комора значних багатств, які мають тільки вивчатись, щоб служити на користь усім людям. Цей материк – справжній полюс холоду, де зафіксована температура – (-89,2). За різноманіттям видів – найбідніший материк, але ті, кому пощастило побачити – вважають цей полюс холоду найпривабливішим.