Урок-гра "Додавання та віднімання раціональних чисел"

Про матеріал
Матеріал містить розробку уроку-гри для 6-го класу за темою "Додавання та віднімання раціональних чисел". Даний урок є нестандартним та дозволить узагальнити та систематизувати знання учнів з теми.
Перегляд файлу

Тема: Додавання і віднімання раціональних чисел

Мета: узагальнення і сисетматизація знань з теми „Додавання і віднімання раціональних чисел”: повторити поняття раціональних чисел, протилежних чисел, додавання і віднімання раціональних чисел, розкриття дужок; узагальнити уміння і навички учнів розв’язувати задачі на додавання і віднімання раціональних чисел; розвивати працьовитість, логічне мислення, спритність; виховувати зацікавленість предметом, почуття колективізму.

Тип уроку: урок - подорож

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мотивація розумової діяльності учнів, тема, завдання уроку

Тема: Додавання і віднімання раціональних чисел

Мета: узагальнення і сисетматизація знань з теми „Додавання і віднімання раціональних чисел”: повторити поняття раціональних чисел, протилежних чисел, додавання і віднімання раціональних чисел, розкриття дужок; узагальнити уміння і навички учнів розв’язувати задачі на додавання і віднімання раціональних чисел, розкриття дужок

Мотивація: тема Додавання і віднімання раціональних чисел” актуальна і входить у математичний апарат вивчення географії, фізики, хімії та інших предметів шкільного рівня, є підготовчим етапом до вивчення алгебри.

                                                      

                                                

школа№9

 

 

 

 

 

Сьогодні на уроці ми будемо подорожувати містом раціональних чисел. І не просто подоражувати, а на кожному етапі подорожі будемо виконувати різні завдання. Як ви бачите місто досить велике, має достатньо цікавих місць.  Відправним пунктом є школа №9, і відразу ми потрапляємо на зупинку Домашнє завдання. 

III. Перевірка домашнього завдання (зупинка ДЗ)

Розв’язання домашнього завдання записано на дошці, учні обмінюються зошитами і перевіряють правильність виконання один у одного (робота в парах)

№1102

а) -32-(53-72)=-32-53+72=-13; б) 40-(-17+32)=40+17-35=22; в)-12+(-32-17)=-12-32-17=-51;

г) -38-(-81+39)=-38+81-39=4;   д) 75+(-84+7)=75-84+7=-2;    е)

№1105

а) ;            б) ;

в) ;                г) .

№1107

якщо , то

№1113


а)

б)


IV. Актуалізація опорних знань учнів (вулиця Повторення)

1.Завдання (робота в командах – 7 команд-конверти, знайти в означеннях пропущені слова і скласти мозаїку)

- Додатні числа (цілі і дробові), від’ємні числа (цілі і дробові) й число 0 називають раціональними числами

- Два числа, що відрізняються одне від одного лише знаком, називають протилежними числами

- Щоб додати два від’ємних числа, потрібно додати їхні модулі й поставити перед одержаним числом знак  «-»

- Щоб додати два числа з різними знаками, потрібно від більшого модуля відняти менший і поставити перед одержаним числом знак того доданка, модуль якого більший

- Щоб від одного числа відняти інше, досить до зменшуваного додати число, протилежне від’ємнику.

- Щоб розкрити дужки, перед якими стоїть знак «+», потрібно опустити дужки і знак «+», що стоїть перед ними, та записати всі доданки, які були в дужках, зі своїми знаками.

- Щоб розкрити дужки, перед якими стоїть знак «-», потрібно опустити дужки і знак «-», що стоїть перед ними, і записати всі доданки, які були в дужках, із протилежними знаками.

V. Розвязування задач (площа Прикладів)

№1122

До суми чисел і додайте число, протилежне числу .

№1040 (б)

Додайте число -1,2 до суми чисел -5 і 17

(-5+17)+(-1,2)=12+(-1,2)=10,8

№1045 (б)

8,25+(-5,72)+(-4,1)+(+3,65)+(-0,88)=8,25+3,65+(-5,72)+(-4,1)+(-0,88)=11,9+(-10,7)=1,2

№1075 (б)

Обчисліть різницю і , якщо

№1088 (б)

№1108(а,д)

Розкрийте дужки і знайдіть значення виразу

 

а) (-3,5+7,6)-(10,8-8,3)=-3,5+7,6-10,8+8,3=1,6

 

б)

Додаткові завдання


КАРТКА№1

Розвязати рівняння (9б)

а);   б) .

 

 

 

 

КАРТКА№2

Обчислити (10б)

а)

б)

 

 

КАРТКА№3 (11б)

Знайти значення виразу , якщо , , ,


VІ. Концентрація уваги дітей (провулов Відпочинку) – ватман з рівнянням і відповідями, знайти шлях до правильної відповіді

, х=-39, х=7,розв’язків немає

VІI. Тести (вул. Тестова)

 


Прізвищє_____________________    Клас______

1.Укажіть пару протилежних чисел ():

а)   ;    б)   3 і -3;    в)   5 і 0,5;      г)   17 і -71.

2. Додатні числа – це числа (1,5б):

а)  ;     б)  ;       в)  ;      г) 

3. Якщо точки А(-3) і В(8) є кінцями відрізка, то довжина цього відрізка дорівнює значенню виразу (1,5 б):

а) ;     б) ;        в)

4. Коренем рівняння є    (1,5б):

а)  ;    б)  ;     в)  ;       г)  .

5. Розкривши у виразі дужки, отримаємо (1,5б):

а) ;  б) ; в)

6. Виконати додавання          ():

а)  15;      б)  -15;        в)   -9;         г)  9.

7. Виконати додавання 14+(-19)        ():

а) -5;       б)   -33;          в)   33;       г)  5.

8. Виконати віднімання    -14 - (-6)       ():

а)  -20;       б) 20;       в)  -8;        г)   8.

9. Розкрити дужки і знайти значення виразу    ():

а) ;       б) ;        в) ;       г) 0

 

Прізвищє_____________________    Клас______

1. Укажіть пару протилежних чисел ():

а)   ;    б)   7 і -7;    в)   9 і 0,9;      г)   13 і -31.

2. Від’ємні числа – це числа   (1,5б):

а)  ;     б)  ;       в)  ;      г) 

3. Якщо точки А(-4) і В(5) є кінцями відрізка, то довжина цього відрізка дорівнює значенню виразу  (1,5б):

а) ;     б) ;        в)

4. Коренем рівняння є    (1,5б):

а)  ;   б)  ;     в)  ;       г)  .

5. Розкривши у виразі дужки, отримаємо   (1,5б):

а) ;  б) ; в)

6. Виконати додавання         ():

а)  -7;      б) 7;        в)   -19;         г)  19.

7. Виконати додавання 6+(-19)          ():

а) 13;       б)   -13;          в)   -25;       г)  25.

8. Виконати віднімання    -12 - (-8)    ():

а)  -20;       б) 20;       в)  -4;        г)   4.

9. Розкрити дужки і знайти значення виразу      ():

а) ;       б) ;        в) ;       г) 0


VIII. Домашнє завдання

Повторити п.34 – п.37

  1. Рівняння в зошиті
  2. №1109-розкриття дужок
  3. №1085-обчислення                                   
  4. додатково

IX. Підведення підсумків уроку

doc
Додано
25 грудня 2020
Переглядів
990
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку