Тема: «Кут. Трикутник. Прямокутник» (5 клас)
Мета: Повторити поняття про кут, трикутник та прямокутник, навчитися класифікувати трикутники за кутами, розвивати просторове мислення і геометричне уявлення, формувати в учнів вміння працювати в команді, активність, увагу, висловлювати свою думку.
Тип уроку: урок-гра, закріплення та систематизації раніше набутих знань.
Обладнання: інтерактивна дошка, картки, дошка, крейда, картинки, комп’ютер (ноутбук), фігурки для складання.
Хід урока
Вчитель вітається з учнями та повідомляє, що сьогодні урок буде в форматі гри.
Вчитель ділить учнів на 2 команди. Команди придумують назви і обирають командирів. Вчитель на дошці записує назву команди та командира.
Завдання 1. «Розпізнай фігури». Вчитель учням розглянути малюнки та визначити, де і які геометричні фігури на ньому зображено. (1 б.)
Прямокутник, рівносторонній трикутник, рівнобедрений трикутник, прямокутний трикутник
Завдання 2. Мозковий шторм. (1 б.)
Вчитель роздає командам карточки з питаннями на які треба відповісти так чи ні, останнє завдання треба вибрати правильну відповідь. Учні повинні відповісти на якомога більше питань.
Питання на карточках:
Завдання 3. Гра «Порахуй кути». (1 б.)
На дисплеї окремо демонструються геометричні фігури (загалом 10). Команда обирає свого представника, який буде виконувати завдання. Учню\учениці необхідно порахувати, скільки кутів має кожна фігура, та обрати відповідний варіант серед запропонованих варіантів відповідей.
Посилання на гру: https://www.igraemsa.ru/igry-dlja-detej/matematicheskie-igry/poschitaj-ugly
Завдання 4. Доповнити речення. (2 б.)
Вчитель зачитує речення, а учні повинні правильно доповнити або закінчити речення. Відповідь зараховується, якщо учень/учениця підняв(ла) руку і сказав(ла) правильну відповідь.
Завдання 5. Намалювати більше малюнків на дошці з використанням геометричних фігур – трикутник та прямокутник. (3 б.)
Наприклад,
Завдання 6. Гра «Танграм». (4 б.)
Вчитель роздає команді 3 фігури, учням необхідно всередину білого контура вмістити всі 7 фігур таким чином, щоб вони не накладалися одна на одну.
Підбиваємо підсумки нашої гри, команди показали сьогодні себе найвищому рівні. Всі молодці! Чи сподобався вам сьогодні такий урок? Бачу ваші посмішки і розумію, що вам сподобався такий формат уроку. Дякую вам за підготовку та за роботу на уроці. Бажаю всім успіху та гарного настрою!