Урок образотворчого мистецтва у 5 класі на тему «СТИЛІЗАЦІЯ У ДЕКОРАТИВНО-ПРИКЛАДНОМУ МИСТЕЦТВІ. СТИЛІЗАЦІЯ ПРИРОДНИХ ФОРМ»

Про матеріал

Урок входить до системи уроків по темі "Декоративно-прикладне мистецтво". Побудований відповідно чинної програми з образотворчого мистецтва, вимог до сучасного уроку з використанням інтерактивних технологій навчання.

Перегляд файлу

                     Урок  образотворчого мистецтва у 5 класі на тему

 

«СТИЛІЗАЦІЯ У ДЕКОРАТИВНО-ПРИКЛАДНОМУ

МИСТЕЦТВІ. СТИЛІЗАЦІЯ ПРИРОДНИХ ФОРМ»

 

Мета: сформувати  в учнів поняття про стилізацію у декоративно-прикладному мистецтві, формувати вміння створювати декоративні композиції із природних форм, виготовляти сувеніри, оздоблюючи їх декоративними композиціями.

Розвивати творчі здібності учнів, навички роботи з фарбами, папером, пластиліном та іншими матеріалами; вміння декорувати предмети вжитку, тощо.

Виховувати почуття поваги та гордості за людей, які здобувають славу Україні своєю творчою діяльністю;  художньо-естетичні смаки учнів, охайність при роботі з фарбами та іншими матеріалами; інтерес до декоративно-прикладного мистецтва.

Обладнання і матеріали до уроку:

для учнів: підручник, матеріали і обладнання для виготовлення декоративної композиції (за вибором учнів);

для вчителя: комп’ютер, екран, проектор, відеоролик «Свято», фото українських сувенірів, зразки сувенірів, виготовлених дітьми. Музичний супровід: Пісня «Мама», Чайковський «Вальс квітів», фото Марії Приймаченко, відео фізкультхвилинки «Україно, ми твоя надія».

Тип уроку: формування знань, вмінь, навичок.

Перебіг уроку

1. Організація класу

(Примітка: учням  було дано випереджаюче завдання: визначитись із тим, який сувенір вони будуть виготовляти і декорувати. Відповідно до цього принести на урок необхідні матеріали та обладнання. )

Перевірка готовності учнів до уроку.

2. Актуалізація опорних знань. Прийом  «Мікрофон».

  • Що таке «декоративно прикладне мистецтво»? (Мистецтво створення і оздоблення художніх виробів, що мають практичне значення у побуті).
  • Що таке «декорування»? (прикрашання).
  • Що таке « декоративна композиція»? (композиція, яка створюється для прикрашання, оздоблення певних виробів, предметів побуту, одягу та ін..).
  • Назвіть вид декорування, який найчастіше використовують у декоративно-прикладному мистецтві (орнамент).
  • Які ви знаєте види орнаментів за мотивами? (геометричний, рослинний, зооморфний).

3.  Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

Вчитель.

  • Дітки, подивіться уважно на фото (показую на дошку) та предмети, що стоять перед вами. Що це за предмети? (Вироби ДПМ).
  • А як їх можна використати у повсякденному житті? (Як сувеніри , подарунки).
  • А коли дарують подарунки, сувеніри?
  • Чи доводилося вам раніше виготовляти та дарувати сувеніри?
  • Які емоції переживали ви та ті, кому дарували подарунок?

Прийом «Мозкова атака», «Коло ідей»

Вчитель. Як ви вважаєте, чому ми завели про це розмову? (діти висловлюють свої думки).

Сьогодні ми будемо виготовляти сувеніри своїм близьким, рідним чи просто знайомим. А допоможуть у цьому нам знання про стилізацію у декоративно-прикладному мистецтві.

4. Вивчення нового матеріалу. Теоретична частина.

  • Поняття про стилізацію

Вчитель. Хто з вас помітив, яке нове поняття я щойно називала? (Стилізація).

В орнаментах зазвичай використовуються стилізовані (спрощені, декоративні), а не реальні форми. Для створення декоративного образу художник виділяє найсуттєвіші особливості природної форми та узагальнює її.

Завдання за підручником (О.Калініченко, Л.Масол).

  • Роздивися витинанки і вишивки, зверни увагу, як у них спрощено форми звірів і птахів. (с.138).
  • Поглянь, які стилізовані форми тварин створили народні майстри в кераміці та декоративному розписі (с.139).

Я хочу згадати з вами ім’я ще однієї всесвітньовідомої української художниці в царині декоративно-прикладного мистецтва Марії Приймаченко. Вона є Лауреатом Національної премії України ім. Т.Г. Шевченка. Її творчість – самобутня і неповторна, яскрава і незабутня, захоплююча, завжди пізнавана серед інших.

Перегляд  відеоролику «Свято»

Завдання

Перегляньте відеоролик «Свято» і скажіть:

  • Образи,створені народною художницею можна віднести до реальних чи стилізованих, іноді, навіть, казкових? Поясніть свою думку.

Фізкультхвилинка «Україно, ми твоя надія» (40 сек.)

5. Вивчення нового матеріалу. Практична частина.

Завдання. Виготовити сувенір (подарунок мамі) на свято, прикрашений декоративною композицією, використовуючи стилізовані форми.

(Примітка. Частину роботи учні вже виконали вдома: підготували форму. Наприклад, зробили предмет посуду з пап’є-маше, прогрунтували пляшку чи склянку для майбутньої композиції, зробили скриньку з картону для прикрас, тощо. Якщо робота не потребує попередньої підготовки, то учні виконують її на уроці).

Повторення правил з БЖД (робота з гострими предметами, токсичними матеріалами – клей, фарби).

Рекомендації вчителя, щодо виготовлення сувенірів, подарунків.

Самостійна робота учнів. (Музичний супровід: Пісня «Мама», Чайковський «Вальс квітів»).

6. Підсумок уроку.

 Виставка робіт учнів. Оцінювання завершених робіт.

7. Рефлексія.

  • Сьогодні на уроці я дізнався…
  • Сьогодні на уроці я навчився…
  • Сьогодні на уроці я зрозумів…

8. Д/З. Принести папір, фарби.

 

Використані джерела:

1. Образотворче мистецтво: підр. для 5 кл. загальноосвіт. навч. закл./О.В.      Калініченко, Л.М. Масол.  – Харків: Сиция, 2013.

2.  Primachenko.jpg

     http://uartlib.org/wp-content/uploads/2014/07/Primachenko.jpg

3.  Фізхвилинка «Україно, ми твоя надія».mp4

     http://.googlevideo.com/videoplayback

 4. П.І. Чайковський «Вальс квітів». http://iplayer.fm/.

  5. Свято ( укр. этно-рок, Мария Приймаченко). https://www.youtube.com

  6. Українські сувеніри своїми руками. https://www.google.com.ua

  7. Пісня «Мама! Всім мамам присвячується!». https://www.youtube.com

 

 

 

 

docx
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
3950
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку