Урок "Лінія та силует у малюнку. Ескіз казкового дерева"

Про матеріал

Матеріали цієї розробки одають можливість ознайомити учнів із поняттями: «силует» і «контур»; розширити уявлення учнів про графіку, її різновиди та засоби виразності: лінії, пляму; навчити створювати графічні силуетні зображення; розвивати образне мислення, уяву, творчість; сприяти розвитку асоціативного мислення; виховувати вміння бачити красу навколишніх форм, виховувати любов до творів графічного мистецтва.

Перегляд файлу

 

 

 

 

Розділ: Види мистецтв. Графіка. (5 кл.)

Урок з образотворчого мистецтва на  тему:

«Лінія та силует у малюнку.

Зображення казкового дерева»

 

 

Підготувала Любчич Вікторія Володимирівна,

учитель образотворчого мистецтва та художньої культури,

кваліфікаційна категорія

«спеціаліст вищої категорії»

 

 

 

 

 

м. Кам'янське

2016 рік

 

Мета уроку: Ознайомити учнів із поняттями: «силует» і «контур»; розширити уявлення учнів про графіку, її різновиди та засоби виразності: лінії, пляму; навчити створювати графічні силуетні зображення; розвивати образне мислення, уяву, творчість; сприяти розвитку асоціативного мислення; виховувати вміння бачити красу навколишніх форм, виховувати любов до творів графічного мистецтва.

Обладнання: фотографії з силуетами  жінки та їжачка,таблиці із зображенням різних дерев, силуетами тварин, репродукції картин відомих художників (Є. Круглікова  «Портрет А. Ахматової» та    «М. Нестеров за роботою», Г. Нарбут «Сім’я», фотографії з вирізаними силуетами українського дуету «Drem papercut»),  фотографії дерев, які схожі на людей та тварин,   музичний супровід.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку.

І.Організаційний момент

Перевірка готовності учнів до уроку.

Емоційне налаштування

Щоб урок минув не марно,

Працювати треба гарно.

Друзі, гуртом посміхнемось,

До роботи всі візьмемось!

ӀӀ. Актуалізація опорних знань

  • Про який вид мистецтва ми говорили на попередньому уроці?
  • Які види графіки ви знаєте?
  • З якими графічними техніками ви вже знайомі?
  • Які ви знаєте основні засоби графічного мистецтва?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя

Трапляються події, здатні змінити життя однієї людини, але є й випадки, що змінюють життя багатьох людей.

Саме такий випадок стався колись у Франції з одним художником. Жив він у злиднях. І ось одного разу він вирішив написати листа генеральному контролеру фінансів Е. де Силуету і попросити у нього допомоги. І тільки-но він вивів його прізвище, як перо зробило кляксу. На одну лише мить художник зажурився, а потім його рука швидко перетворила кляксу на тінь, яка нібито впала на папір від постаті міністра фінансів. Лист так і не був написаний, але малюнок міністр все ж отримав. Згодом подібні до нього контурні зображення без деталей у середині стали все частіше з’являтися, називали їх силуетами. Потім так назвали вид графічної техніки в образотворчому мистецтві, яка давала плоске однотонне зображення фігур і предметів.

Згодом у цій техніці почали працювати художники-графіки. Із де якими їх роботами ми на уроці познайомимось.

ІV. Пояснення нового матеріалу.

Слово вчителя

         Тема нашого уроку: «Лінія та силует».

  • А як ви думаєте, що ми будемо сьогодні малювати?

На ваших малюнках будуть народжуватися незвичайні силуетні зображення, а які саме, ви дізнаєтеся трохи пізніше.

  • Всі предмети проти світла мають форму  силуета .

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSPaVYaRxouUEOekYs5Ytounfwac4p0Uau7GqYzDkf-Hzyh1upAuA                 http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSCRJtQ7XvheVGSL2-UWt0oLoHZXO5McOEyLbKjIsDWZkTZLc9F

  •       Діти, а тепер давайте розглянемо наступні зображення. Тут ви бачите різні силуети. 

C:\Users\мама\Desktop\eugqr34iar0.jpg

 

 

  •  Яких тварин ви тут бачите?
  • За якими ознаками ви здогадалися?

В таких зображеннях зовнішня лінія повинна бути виразною, без зайвих деталей.

Що ж таке силует? (вислухати думки учнів)

Силуетплощинне однотонне зображення постаті або предмета, форма яких зарисовується тільки контуром.

Контур лінія, яка окреслює силует.

Звичайно в силуеті фігури або предмети виконується чорною плямою на білому тлі або білою  на темному.

C:\Users\мама\Desktop\09686067.jpg

 

А тепер розглянемо силуетні малюнки відомих художників-графіків.

                    (229x370, 7Kb)            (250x346, 6Kb)

                                                       Є. Круглікова.

  Силуетний портрет А. Ахматової.              М.Нестеров за роботою                                                                        

 (561x346, 7Kb)

                                               Г.Нарбут. Автопортрет із сім'єю

 

  •                 А ви знаєте силуети можна не тільки малювати, а й  витинати. Українські художники Дмитро та Юлія (творчий дует Dream Papercut ) разом вирізають картинки з паперу, таким чином вони вважають, що діляться з людьми своїм внутрішнім світом.

 

http://files.adme.ru/files/news/part_48/481605/7458605-R3L8T8D-600-dmytro_i_yuliya-10.jpg

http://files.adme.ru/files/news/part_48/481605/7458555-R3L8T8D-600-img_4165_5_1_by_dreampapercut-d5v691u.jpg

 

Вырезано из бумаги

За допомогою якого виражального засобу створені роботи художників-графіків? (за допомогою – ліній, плями). Саме ці художні засоби ми й застосуємо сьогодні на уроці для зображення нашого малюнка.

Слово вчителя                                                                                                                                      

  •    Діти які ви знаєте дерева? (верба, липа, тополя, дуб,  клен…)
  •    А чи може бути сумне дерево? (Так, верба)
  •    А чи може бути радісне дерево? (Так клен, калина…)
  •                 Який виражальний засіб у графіці допоможе відобразити характер зображуваного?інія)
  •                 Дійсно, ми з вами вивчали, що лінія може змінювати настрій, передавати характер зображуваного.

Один японський філософ сказав :

«Щоб намалювати дерево – треба деревом себе відчути».

2. Інтерактивна гра «Пантоміма»

Діти мають зобразити дерево, яке називає вчитель.

Проміжний підсумок

  • Отже, якщо уважно придивитися, то ми побачимо, що як і людина, кожне дерево має свій характер, будову, свої індивідуальні особливості і форми. А також воно може бути самотнім і хворим, веселим і чарівним.

Зверніть увагу на різні породи дерев, які ви бачите на дошці, а особливо на будову їх гілочок. Кожна порода дерев, як і кожне дерево зокрема, має свою будову стовбура, гілок і листя.

C:\Users\мама\Desktop\Формы_Крон_2.JPG

 

Метод «Мозковий штурм»

  •       Який характер у дерев? (звертається увага на малюнки верби та дуба).

 C:\Users\мама\Desktop\hello_html_813be10.gif    C:\Users\мама\Desktop\hello_html_m3617376f.gif

Висновок

  •       На кого схожі дерева? (демонстрація дерев, які схожі на людей, тварин…)

C:\Users\мама\Desktop\b1dc7166a086fcc4d37a72e833797316_500.jpg C:\Users\мама\Desktop\img_10829820_106_0.jpg

C:\Users\мама\Desktop\original.jpeg

Висновок

 

Фізкультхвилинка.

Учні виконують рухи за текстом вірша.

Раз, два! Пострибали!

Три, чотири! Назад стали.

Руки вліво, руки вправо.

Руки вгору підняли.

Всі тихесенько присіли.

Потім знову підвелись.

Покрутились, усміхнулись,

За науку знов взялись!

VІ. Практична діяльність учнів.

Створення силуету казкового (фантастичного) дерева.

Діти виконують дерева з різними характерними особливостями за допомогою розвиваючої гри  «Крапка крапку здоганяє».

 

Учні заплющують очі. На кожне слово вірша необхідно поставити крапку в будь-якому місці аркуша (не підглядати).

 

Крапка крапку здоганяє

Проміж крапок ліс дрімає –

І берези і дуби…

Вийшов хлопчик по гриби.

Де вони? Шука між листу,

Щоб знайти потрібно хисту.

Раз, два, три, чотири, п'ять –

Ми їх будем малювати.

Учні відкривають очі і  з'єднують крапки, так, щоб утворилася фігура з певним контуром. Її необхідно замалювати. На цьому етапі діти дізнаються, що створюють силует майбутнього казкового дерева, додавши  лінії того ж кольору, щоб надати образу відповідного характеру ( якщо  оголосити раніше,  то при з'єднанні крапок учні будуть підганяти зображення під стандартне бачення форми дерева). Дати назву дереву. Робота учнів відбувається під музичний супровід.

Вчитель здійснює контроль над роботою учнів.

VІІ. Підсумок уроку.

Закріплення нового матеріалу. Інтерактивний метод: «Закінчи речення».

  1. Сьогодні на уроці я дізналася (дізнався) нового про …… (силует, силуетну графіку)
  2. Поняття «силует» походить від ... (людини Е. Силуета, на котрого вперше художник намалював зображення без деталей).
  3. Силует – це…( вирізане зображення або контурний малюнок, заповнені одним тоном, що контрастує із тлом.)
  4. Контур – це…( Обрис фігури або предмета.)

Учитель влаштовує колективний перегляд малюнків, аналізує і оцінює їх, оформляє стенд «Міні-вернісаж».

VІІІ. Домашнє завдання

Поспостерігати за силуетами дерев та за хмарками на небі. В сонячну погоду розглянути контури своєї постаті.

ІX. Оцінювання Виставковий-вернісаж

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Юрий Лилия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 квітня 2018
Переглядів
8454
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку