Лобай Г. А., вчитель математики Великокаленицької ЗОШ І-ІІІ ст. Полонської міської ради ОТГ
(математична гра для учнів 6 класів)
Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про масштаб, множення і ділення десяткових дробів, формувати вміння застосовувати отриманні знання під час розв’язування задач, вміти знаходити процентне співвідношення; виховувати почуття колективізму та відповідальності, доброзичливості; розвивати пізнавальну активність, творчі здібності та інтерес до предмета.
Обладнання: картки для індивідуальної роботи, різнокольорові кружки-бали, лото-листівки, макети автомобілів з номерами екіпажів.
Висловлювання видатних людей про математику
"Математика і поезія – це вираз тієї самої сили уяви, тільки в першому разі уява звернена до голови, а в другому – до серця."
(Т. Хілл)
"Процвітання та інтереси держави тісно пов'язані з математикою і добробутом."
(Наполеон)
"Математику ще й тому вивчати слід, що вона розум до ладу доводить."
(М.В.Ломоносов)
Форма проведення: гра.
План заходу
№ |
Зміст заходу |
Час |
Методи і прийоми |
1 |
Організаційний момент |
5 хв. |
Бесіда |
2 |
Розв’язування виразів |
30-35 |
|
|
1 Перевірка місцевості |
5 хв |
|
|
2 Довжина маршруту |
5хв. |
|
|
3 Складання карти перегонів |
5хв. |
|
|
4 Перегони на місцевості |
5хв. |
|
|
5 Аварійна зупинка |
5хв. |
|
|
6 Перепочинок |
3хв. |
|
|
7 Фініш |
5хв. |
|
3 |
Підсумок заходу 8 Нагородження переможців |
5хв. |
|
4 |
Привітання переможців |
2 хв. |
|
Хід заходу
1 . Організаційний момент
Клас об’єднується у дві групи по 5 учні. Кожна група-екіпаж має принести макет автомобіля, наклеїти номери, девіз екіпажу.
Кожна група – це екіпаж машини, який здійснить пробіг по місцевості з перешкодами. Подолати перешкоди зможе екіпаж, який знає добре матеріал 5-6-го класу. Переможе той екіпаж, який набере найбільшу кількість балів.
Кожний етап перегонів оцінюється кружком-жетоном
Кожний жетон оцінюється по-різному:
2. 1.Розв'язуваня вправ.
1. Перевірка місцевості
Кожний екіпаж отримує завдання. Треба розв’язати приклади і співставити кожному прикладу певну букву, після чого розташувати відповіді в порядку зростання, в результаті ви отримаєте назву міста, куди ви вирушите .
1екіпаж 2 екіпаж
М 9 : 1,5 = Н 6,25 :5 =
И 99 : 12= В 1,2:15=
Ж 3: 1000= Ц 8,64: 1,2=
Т 9,6:16= Н 0,4:4=
Р 5 : 0,5= Я 38,6:3,86=
О 63 : 21= І 0,9:18=
И 0,04:4= И 48:12 =
Число |
|
|
|
|
|
|
|
Буква |
|
|
|
|
|
|
|
2. 2. Довжина маршруту.
Кожний екіпаж знає куди відправиться у подорож, але давайте знайдемо на нашому географічному атласі де це місто. За допомогою масштабу визначимо відстань яку нам з вами необхідно проїхати.
Робота з картою.
2. 3. Складання карти перегонів.
Кожний екіпаж отримав 5прикладів і розрізану листівку з відповідями до них. Після правильності виконання завдань у вас буде маршрут міст, які необхідно буде проїхати.
1екіпаж 2 екіпаж
1 2,8× 15= 1 2,1× 1,4=
2 1,08:18= 2 0,96:16=
3 ⅔+⅓= 3 ⅜+⅝=
4 3,28 :8= 4 17,92:0,7=
5 1: 0,04= 5 1:0,25=
42 |
0,06 |
1 |
0,41 |
25 |
Золотоноша |
Київ
|
Чорнобиль |
Коростень |
Житомир |
2,94 |
0,06 |
1 |
25,6 |
4 |
Золотоноша |
Київ
|
Житомир |
Бердичів |
Вінниця |
2. 4.Перегони на місцевості.
Усі екіпажі отримують завдання. Члени екіпажу розв’язу-ють по одному рівнянню.
1екіпаж 2 екіпаж
2х – 17=21 12х+18=78
54х-34=1100 181-8х=45
3,5-х =10 7,3 - х=12
2.5. Аварійна зупинка.
Необхідно полагодити ваш автомобіль.
На картках для кожного екіпажу наведені розв'язки трьох прикладів, але в них допущені помилки. Завдання: знайти ці помилки і виправити.
1 екіпаж 2 екіпаж
73+27=10 48+72=12
84-25=815 69+23=667
63-123=507 57-178=392
2. 6.Перепочинок.
Ви вирішили відпочити на лузі і нарвати квітів. Щоб дізнатися, скільки квітів росте на лузі , потрібно обчислити значення виразу:
2 ×49+50=
2. 7. Фініш.
Щоб успішно переїхати лінію фінішу, кожному екіпажу потрібно розв’язати задачу.
Задача.
За 5 годин машина суперників проїхала 725 км , а ваша –за 3 год – 456 км . Як відрізняється швидкість вашого автомобіля від швидкості автомобіля суперників?
3. Підсумок заходу. Нагородження переможців.
Нашим призом буде торт масою 1 кг. Давайте ми розділимо цей торт на 10 частин і визначимо скільки %припадає на одного учня.
4. Привітання переможців
Список використаних джерел
1. Янченко Г. , Кравчук В. Математика 6 кл , Підручник .- Тернопіль: Підручники і посібники , 2006 – 272с
2. Т.Ф.Баєва. В.М. Руденко, О.І. Мудрик. Уроки розвитку логічного мислення: друкарня ТзОВ «Абетка». Кам’янець –Подільський 1998р
3. Ганна Антонюк. Інтелектуальне шоу «Найрозумніший». Початкова освіта №35 (611) вересень 2011