Урок – гра «Математичний супермаркет»
Тема. Усне додавання і віднімання круглих чисел. Усне множення і ділення на розрядну одиницю - 10,100, 1000. Ділення з остачею на розрядну одиницю -10,100,1000. Розв'язування прямих та обернених задач різних типів, які виникають із повсякденно життєвих ситуацій. Одиниці вимірювання довжини, Співвідношення між одиницями довжини.
Очікувані результати:
- встановлює зв'язок між арифметичними діями;
- утворює багатоцмфрові числа різними способами;
- виконує усно і письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях;
- обгрунтовує вибір дії для розв'язання проблемної ситуації;
- порівнює різні способи розв'язання проблемної ситуації;
- зіставляє одержаний результат із прогнозованим;
- використовує різні мірки для вимірювання величин;
- перетворює одні величини в інші.
Обладнання: Презентація «Урок - гра» , кошик для продуктів, продукти, картки самооцінювання, ваучери на звільнення від домашнього завдання.
Тип уроку: урок розвитку компетентностей.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
Створення ситуації успіху (тихо звучить мелодія)
Я впевнена в тому, що наш урок буде продуктивним, адже ви в мене найкращі, здібні і кожен з вас впорається із самим важким завданням. Заплющіть очі. Побажайте в думках своїм однокласникам, собі, гостям і мені успіхів. А тепер я передам тепло своїх долонь і позитиву вам («по ланцюжку»). Бажаю успіхів і гарного настрою !
Сіли рівно, підтягнулись
Один одному всміхнулись.
Сьогодні в нас урок незвичний
А супермаркет математичний.
Свої знання ти продавай,
Речі корисні для здоров'я ти придбай.
Супермаркет (анг. supermarket, «надринок») великий магазин з продажу повного асортименту продуктів харчування і напоїв, а також паперових виробів для домашнього господарства, мила, порошків для прання і миття посуду, предметів санітарії і гігієни, книг, кімнатних квітів і рослин, продуктів для домашніх тварин , автомобільних товарів, іграшок, вітальних листівок ,косметики, посуду, ліків (що продаються без рецепту), побутової техніки і т. п.
Вправа «Назви професію»
У нас є кошик для придбаних товарів. Ми зможете складати туди все, що придбаєте у нашому супермаркеті. Я буду продавцем, а ви покупцями. Для того, щоб придбати певний товар вам потрібно виконати завдання. Товар продається лише у випадку повністю правильно виконаного завдання. Грошовою одиницею нашого уроку будуть ваші знання з математики. За кожну правильну відповідь ви отримаєте певний товар, який корисний для вашого здоров'я .
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
Для того, щоб придбати все що потрібно, вам необхідно повторити вивчене на попередніх уроках: Усне додавання і віднімання круглих чисел. Усне множення і ділення на розрядну одиницю - 10,100, 1000. Ділення з остачею на розрядну одиницю - 10,100,1000. Розв'язування прямих та обернених задач різних типів, які виникають із повсякденно життєвих ситуацій. Одиниці вимірювання довжини, Співвідношення між одиницями довжини.
Девіз нашого уроку:
Отож за покупками ми вирушаємо –
Продукти корисні для здоров'я збираємо!
ІІІІ. Актуалізація опорних знань
1. Каліграфічна хвилинка
2. Усний рахунок. Ми підходимо до другої вітрини, на якій знаходяться мандарини.
Гра «Знайди відповідь»
У кожній таблиці знайти відповідь прикладу й виписати її.
1450 + 210 |
1560 |
1660 |
2660 |
900 – 390 |
490 |
410 |
510 |
780-80 |
700 |
742 |
748 |
700 – 260 |
340 |
540 |
440 |
2350+150 |
2450 |
2500 |
2400 |
930 – 900 |
903 |
923 |
30 |
IV. Повторення та узагальнення знань учнів (підручник ст. 108-110)
Пригадай! Правила множення та ділення на 10,100, 100
1.Коментоване розв'язання прикладів № 280. (відповідь 100)
2. Вправа «Істинне чи хибне» Колективне розв'язання завдання № 281.
24-2=22 48+1=49
27+22=49 49*4=196
49*4=196 - хибне
Фізкультхвилинка
3. Обчислення самостійно прикладів № 278. (хто зробить швидше, то виконує №279)
За правильне виконання отримують томат
V. Розвиток математичних умінь учнів
1. Ділення з остачею.
За правильне виконання отримують мед
2. Математичний тест
3. Спрогнозуй!!! Життєва ситуація. Уявіть, що у вас є такі купюри….
Чи можемо ми за ці гроші купити:
2 коробки печива по 100 грн і
2 коробки цукерок по 200 грн? Поясніть свою відповідь…
Головоломки із сірниками
Інформація:
Гранат використовують для лікування хвороб крові та розладів шлунку, опіків
За правильне виконання отримують гранат .
VI. Підсумки уроку
- Увага ! Наш супермаркет зачиняється. Ви отримали чарівний кошик для вашого здоров´я. Чи сподобалась вам подорож до супермаркета? Виберіть смайлик, який відповідає вашому емоційному стану.
Рефлексія.
(вибір смайлика)
Домашнє завдання На сторінці підручника 131 опрацювати № 343, №344
Самооцінювання.