Урок-гра
Мистецький турнір
Мета: удосконалювати вміння застосовувати практично знання з образотворчого мистецтва, працювати дітей у групі.
Умови гри
Учні поділяються на три команди, які обирають назву і капітана.
Перед початком гри учитель вивішує табло з номерами та назвами конкурсів:
Команда, що починає гру, називає будь-який номер сектора. Ведучий перегортає аркуш й об’являє назву конкурсу. Команда, що набрала найбільшу кількість балів у попередньому конкурсі, має право на вибір номеру сектору з наступним конкурсом. Виграє команда, яка набрала найбільшу кількість балів.
Конкурси
Кожна команда відгадує 5 загадок про предмети, що пов’язані з образотворчим мистецтвом (метод «заморочки з бочки»).
Максимальна кількість балів – 5 балів.
Спритні хлопці-молодці.
Убрання барвисте мають
І застругані кінці.
На папері слід лишають,
А зовуться …. _________________ (олівці)
Сині, жовті, червоненькі,
На папері слід походили,
Кольори свої лишили.
Звуться палички оці –
Кольорові… __________________ (олівці)
Кожен з вас побачить зразу.
В кому річ і в чому суть,
Як картину цю зовуть? ______________________________ (натюрморт)
І беріз зелені віти,
Щоб був гарний твій пейзаж,
Фарби ти візьми ………….___________________________________(пейзаж)
Бо художник він відмінний.
Розфарбує все, як треба,
І малюнок є вже в тебе. ___________________________ (пензлик)
Рук нема, немає ніг,
Не людина і не звір,
А зовуть його ……….__________________ (папір)
Це не іграшка, не м’ячик,
Опусти ти руку в сумку
Та дістань в долоні…._________________________________ (гумка)
Не піде так, що за діло?
Щоб побачить гарні барви
Треба нам дістати …..________________________________ (фарби)
Щось цікаве там знайшли,
То не птах і не людина,
А зовуть її …. _________________________________ (картина)
Бо вам стане у пригоді,
Тут підкаже з казки гном,
Що потрібен вам…. _________________________________ (альбом)
Сонце, небо, ляльку, м’ячик.
Вправно водить олівець
Наш …………………… молодець. _________________________ (художник)
Ось дівчина біля тину,
Портрет, пейзаж, а разом все це
Називається …._________________________________ (мистецтво)
День безхмарний та прекрасний,
Захопило подих аж,
Як побачили…._________________________________ (пейзаж)
А малюнок вставив в раму.
Цей малюнок, не секрет,
Називається …._________________________________ (портрет)
Небо ясне у віконці,
Як докупи все зберемо,
Як картину назвемо? _____________________________ (композиція)
Команди отримують картки з неправильно написаними словами. Учні повинні в кожнім слові змінити місцями букви, щоб вірно прочитати слово. (по два слова для команди). (Метод «Ромашка»). На завдання відводиться 5 хвилин.
Максимальна оцінка 6 балів (по три за слово)
ЛЕКАРЕВЬ АКВАРЕЛЬ
АЛТІРПА ПАЛІВТРА
ЛАСПЕТЬ ПАСТЕЛЬ
СИВОЖИП ЖИВОПИС
ГІФАРКА ГРАФІКА
АТРІТЕРХУКА АРХІТЕКТУРА
Команда обирає по троє учнів. Їхнє завдання – з частин скласти людське обличчя (з зав’язаними очима). Деталі можна прикріпити пластиліном на дощечку.
Кожна команда має за 10 хвилин намалювати на аркуші паперу великого розміру картину, на якій будуть предмети, що починаються на одну букву. Буква обирається жеребкуванням. Оцінюється якість предметів, композиція, оригінальність та якість виконання.
Кожна команда має відповісти на 10 запитань і отримати по десять балів (на відповіді однієї команди 5 хвилин).
Запитання 1 команді:
1. Прозора фарба, що легко розчиняється водою.
2. Які кольори ми називаємо теплими?
3. Як називається вид живопису, твори якого виконуються однією фарбою в багатьох відтінках?
4. Зображення, яке наочно пояснює або доповнює будь-який друкований текст?
5. Як називається мистецтво проектування будівель, будівельних комплексів, об'ємних об'єктів?
6. Як називається вид декоративно-прикладного мистецтві,у якому орнамент і зображення виконуються вручну нитками й голкою чи гачком на різноманітних тканинах?
7. Якого кольору пелюстки ромашки? Це хроматичний чи ахроматичний колір? (ахроматичний колір).
8. Скільки основних кольорів ви знаєте? Назви їх. (Існує три основних кольори. Це синій, червоний і жовтий).
9. Які предмети, забарвлені в червоний колір, ти зустрічав у природі? (Троянда, гвоздика, помідор...).
10. Як зробити червону фарбу рожевою? (Щоб отримати рожевий колір, необхідно червону фарбу змішати з білою. Чим більше білої фарби в суміші, тим світліший рожевий колір).
Запитання 2 команді:
Запитання 3 команді:
Учням пропонується висунути і вирішити фантастичну гіпотезу гумористичного завдання: «Який би подарунок ви зробили для Русалки на День 8 березня». (Намалювати або виготовити з кольорового паперу). Оцінюється якість, оригінальність малюнка, композиція, зміст, вміння працювати у групі, гумор.
Максимальна оцінка – 10 балів.
Команда малює один малюнок але по черзі: малюємо на тему «Світ навколо нас». Перший починає малюнок, інші продовжують. Оцінюється якість малюнка, композиція, зміст, вміння працювати у групі.
Максимальна оцінка – 10 балів.
Журі підсумки конкурсу.
Нагородження команди-переможця.