Урок-гра. Мистецький турнір. (4 кл.)

Про матеріал
Урок-гра. Мистецький турнір. Мета: удосконалювати вміння застосовувати практично знання з образотворчого мистецтва, працювати у групі.
Перегляд файлу

Урок-гра

Мистецький турнір

Мета: удосконалювати вміння застосовувати практично знання з образотворчого мистецтва, працювати дітей у групі.

Умови гри

Учні поділяються на три команди, які обирають назву і капітана.

Перед початком гри учитель вивішує табло з номерами та назвами конкурсів:

  1.               Загадки;
  2.               Збери-но;
  3.               Казковий портрет;
  4.               Винахідливий художник;
  5.               Вікторина;
  6.               Фантастичні гіпотези;
  7.               Малювання засобом нарощування.

 

Команда, що починає гру, називає будь-який номер сектора. Ведучий перегортає аркуш й об’являє назву конкурсу. Команда, що набрала найбільшу кількість балів у попередньому конкурсі, має право на вибір номеру сектору з наступним конкурсом. Виграє команда, яка набрала найбільшу кількість балів.

Конкурси

  1.               Загадки.

Кожна команда відгадує 5 загадок про предмети, що пов’язані з образотворчим мистецтвом (метод «заморочки з бочки»).

Максимальна кількість балів – 5 балів.

 

  1.               У коробці спочивають

Спритні хлопці-молодці.

Убрання барвисте мають

І застругані кінці.

На папері слід лишають,

 А зовуться ….              _________________                                                     (олівці)

  1.               Довгі палички кругленькі –

Сині, жовті, червоненькі,

На папері слід походили,

Кольори свої лишили.

Звуться палички оці –

Кольорові…          __________________                                                     (олівці)

  1.               Фрукти, овочі та ваза,

Кожен з вас побачить зразу.

В кому річ і в чому суть,

Як картину цю зовуть? ______________________________  (натюрморт)

  1.               Намалюй барвисті квіти

І беріз зелені віти,

Щоб був гарний твій пейзаж,

Фарби ти візьми ………….___________________________________(пейзаж)

  1.               Він для фарби – незамінний,

Бо художник він відмінний.

Розфарбує все, як треба,

І малюнок є вже в тебе.    ___________________________                  (пензлик)   

  1.               Білий-білий, наче сніг,

Рук нема, немає ніг,

Не людина і не звір,

А зовуть його ……….__________________                                                     (папір)

  1.               Постирає все, що бачить,

Це не іграшка, не м’ячик,

Опусти ти руку в сумку

Та дістань в долоні…._________________________________                 (гумка)

  1.               На папері біло-біло,

Не піде так, що за діло?

Щоб побачить гарні барви

Треба нам дістати …..________________________________                 (фарби)

  1.               Ми на вернісаж прийшли,

Щось цікаве там знайшли,

То не птах і не людина,

А зовуть її ….          _________________________________                 (картина)

  1.          Він потрібен всім сьогодні,

Бо вам стане у пригоді,

Тут підкаже з казки гном,

Що потрібен вам…. _________________________________                 (альбом)

  1.          Він малює все, що бачить,

Сонце, небо, ляльку, м’ячик.

Вправно водить олівець

Наш …………………… молодець. _________________________           (художник)

  1.          Розглянемо картини,

Ось дівчина біля тину,

Портрет, пейзаж, а разом все це

Називається …._________________________________                 (мистецтво)

  1.          Бачим ліс, галявину ясну,

День безхмарний та прекрасний,

Захопило подих аж,

Як побачили…._________________________________                 (пейзаж)

  1.          Змалював Андрійко маму,

А малюнок вставив в раму.

Цей малюнок, не секрет,

Називається …._________________________________                 (портрет)

  1.          Поєднаєм квіти, сонце,

Небо ясне  у віконці,

Як докупи все зберемо,

Як картину назвемо? _____________________________               (композиція)

 

  1.               Збери-но.

Команди отримують картки з неправильно написаними словами. Учні повинні в кожнім слові змінити місцями букви, щоб вірно прочитати слово. (по два слова для команди). (Метод «Ромашка»). На завдання відводиться 5 хвилин.

Максимальна оцінка 6 балів (по три за слово)

ЛЕКАРЕВЬ                                            АКВАРЕЛЬ

АЛТІРПА                                               ПАЛІВТРА

ЛАСПЕТЬ                                              ПАСТЕЛЬ

СИВОЖИП                                            ЖИВОПИС

ГІФАРКА                                                ГРАФІКА

АТРІТЕРХУКА                                        АРХІТЕКТУРА

 

  1.               Казковий портрет

Команда обирає по троє учнів. Їхнє завдання – з частин скласти людське обличчя (з зав’язаними очима). Деталі можна прикріпити пластиліном на дощечку.

  1.               Винахідливий художник

Кожна команда має за 10 хвилин намалювати на аркуші паперу великого розміру картину, на якій будуть предмети, що починаються  на одну букву. Буква обирається жеребкуванням. Оцінюється якість предметів, композиція, оригінальність та якість виконання.

 

  1.               Вікторина.

Кожна команда має відповісти на 10 запитань і отримати по десять балів (на відповіді однієї команди 5 хвилин).

Запитання 1 команді:

1.    Прозора фарба, що легко розчиняється водою.

2.    Які кольори ми називаємо теплими?

3.    Як називається вид живопису, твори якого виконуються однією фарбою в багатьох відтінках?

4.  Зображення, яке наочно пояснює або доповнює будь-який друкований текст?

5. Як називається мистецтво проектування будівель, будівельних комплексів,   об'ємних об'єктів?

6. Як називається вид декоративно-прикладного мистецтві,у якому орнамент і зображення виконуються вручну нитками й голкою чи гачком на різноманітних тканинах?

7. Якого кольору пелюстки ромашки? Це хроматичний чи ахроматичний колір? (ахроматичний колір).

8. Скільки основних кольорів ви знаєте? Назви їх. (Існує три основних    кольори. Це синій, червоний і жовтий).

9. Які предмети, забарвлені в червоний колір, ти зустрічав у природі? (Троянда, гвоздика, помідор...).

10. Як зробити червону фарбу рожевою? (Щоб отримати рожевий колір, необхідно червону фарбу змішати з білою. Чим більше білої фарби в суміші, тим світліший рожевий колір).

 

Запитання 2 команді:

  1.               Які кольори ми називаємо хроматичними?
  2.               Які кольори ми відносимо до холодних?
  3.               Як називається жанр образотворчого мистецтва, твори якого зображують різноманітні речи, об’єкти, що оточують людину?
  4.               Як називаються науково-просвітницькі заклади, у яких зберігаються видатні твори, пам'ятки історії, природи, матеріальної та духовної культури?
  5.               Графічно-оповідний жанр: серія малюнків з коротким текстом чи без нього, що утворює цільну відповідь. (комікс)
  6.               Якого кольору лимон? Як ти гадаєш, це хроматичний чи ахроматичний колір? (Лимон жовтого кольору. Це хроматичний колір).
  7.               Які предмети, забарвлені в синій колір, ти зустрічав у природі? (Слива, волошка, небо...).
  8.               Які кольори називають похідними або складовими? (Складові кольори  ті, які складаються з основних: оранжевий, фіолетовий і зелений).
  9.               У якій послідовності розташовані кольори у веселці? (Кольорну веселці розташовані в такій послідовності: червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій і фіолетовий).
  10.          Як зробити синю фарбу блакитною? (Щоб отримати блакитний колір, необхідно синю фарбу змішати з білою. Чим більше білої фарби в суміші, тим світліший блакитний колір).

 

Запитання 3 команді:

  1.               Які кольори належать до ахроматичних?
  2.               Як називається жанр образотворчого мистецтва, твори якого зображують природне середовище?
  3.               Частина твору мистецтва.
  4.               Як називається декоративна прикраса житла, виконана з кольорового паперу методом вирізання?
  5.               З якими художніми матеріалами й інструментами ви знайомі?
  6.               Якого кольору слива? Який це колір, хроматичний чи ахроматичний?               синього кольору. Це хроматичний колір).
  7.               Які предмети, забарвлені в жовтий колір, ти зустрічав у природі? (Лимон,     груша, соняшник, кульбаба...).
  8.               Скільки  кольорів веселки. Назвіть ці кольори.(Веселка складається з семи кольорів: червоного, оранжевого, жовтого, зеленого, блакитного, синього і фіолетового).
  9.               Що треба пам'ятати при користуванні білою фарбою? (Коли користуєшся білою фарбою, треба дуже ретельно промивати пензлик, щоб не забруднити білий колір).
  10.          Назвіть приклади ахроматичних кольорів у природі.

 

  1.               Фантастичні гіпотези

Учням пропонується висунути і вирішити фантастичну гіпотезу гумористичного завдання: «Який би подарунок ви зробили для Русалки на День 8 березня». (Намалювати або виготовити з кольорового паперу). Оцінюється якість, оригінальність малюнка, композиція, зміст, вміння працювати у групі, гумор.

Максимальна оцінка – 10 балів.

 

 

  1.               Малювання засобом нарощування.

Команда малює один малюнок але по черзі: малюємо на тему «Світ навколо нас». Перший починає малюнок, інші продовжують. Оцінюється якість малюнка, композиція, зміст, вміння працювати у групі.

Максимальна оцінка – 10 балів.

 

Журі підсумки конкурсу.

Нагородження команди-переможця.

 

doc
Додано
31 березня
Переглядів
408
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку