Урок-гра "Подорож на край світу"

Про матеріал
Наша гра називається «Подорож на край світу», адже ми знаємо з вами, що раніше світ був пласким, чи то пак таким вважався, і містився він на чотирьох слонах, які стояли на величезній черепасі, що плавала морями Всесвіту. Ось сьогодні ми й побуваємо з вами у всіх куточках нашої чарівної планети, яка складається з усіх елементів періодичної таблиці Менделєєва і яку підтримує найбільший ссавець на Землі, під ногами якого пливе один з найстаріших тварин світу.
Перегляд файлу

Вікторина охоплює знання учнів з хімії та основ медичних знань. Дану вікторину можна використовувати під час проведення предметних тижнів.

Питання

  1.                        Чорне золото.
  2.                        Грошовий еквівалент.
  3.                        Цар живої природи.
  4.                        Назвати елементи, які закінчуються на літеру «а».
  5.                        Цар неживої природи.
  6.                        Назвати один із найдавніших сплавів, який дав назву цілій епосі?
  7.                        Чому змії не гинуть від своєї отрути, адже вони ковтають укушену здобич?
  8.                        Який метал, що зараз дуже поширений, коштував наприкінці 19 століття дорожче від срібла в 300 разів?
  9.                        Без чого не зварити ні борщ, ні каші?
  10.                    Алхіміки стверджували, що «сім металів створили світ за числом семи планет». Назвати цю сімку.
  11.                    Який видатний учений – фізик, хімік, географ і поет починав свою трудову діяльність рибалкою? Один із авторів атомно-молекулярного вчення.
  12.                    Як потрібно правильно виходити із задимленого приміщення?
  13.                    Назвати не менш як три синоніми назви «кухонна сіль».
  14.                    Чому під час печії вживають розчин питної соди?
  15.                    Отруйний газ, який утворюється під час горіння.
  16.                    Яким металом замінюють кістки черепа?
  17.                    Найдорожчий метал.
  18.                    Чим лікував Карлсон хворе горло в мультфільмі «Малюк і Карлсон»?

“Хімічний кросворд”

У дев’яти колах записано символи хімічних елементів. Розмістіть їх назви по горизонталі так, щоб у виділених клітинках по вертикалі можна було б прочитати прізвище вченого – автора символів хімічних елементів.

Хімічний кросворд

 

Вірші

  1.                        Скласти вірш на хімічну тематику, при цьому використовувати такі слова: хімія, реакції, задачі, формули, сполуки, луги, кислоти, солі.
  2.                        Скласти вірш на біологічну тематику, при цьому використовувати такі слова: біологія, спосіб, життя, людина, рослина, тварина, різноманіття.

Вікторина "У світі тварин та рослин"

Гейм 5. «Гонка за лідером»

Питання для першої команди.

 

  1.                            Вода в твердому стані? (лід).
  2.                            Об’єм 1 моля газу за н.у. (22,4 л).
  3.                            Найменша частина речовини, яка зберігає її хімічні властивості?

(молекула).

  1.                            Самий найшвидший ссавець? ( гепард).
  1.                            Формула нітратної кислоти?
  1.                            Найбільший птах? (страус 2,7 м , 156 кг).
  1.                            Речовини, які складаються з атомів 1 хімічного елемента? (прості речовини).
  1.                            Солі сульфатної кислоти? (сульфати).
  1.                            Сполучення брому і гідрогену? (бромідна кислота).
  1.                       Самий більший ссавець? (синій кит).
  1.                       Чи п’ють жаби воду? (ні).
  1.                       У якої риби очі з однієї сторони? (камбала).
  1.                       Земноводне, тіло якого покрите панциром? (черепаха).
  1.                        Розчинні основи? (луги).
  1.                       Формула ортофосфатної кислоти?
  1.                        Де починаються повітроносні шляхи людини? (в носовій порожнині).
  1.                       Самий великий хрящ глотки? (щитовидний).
  1.                       Наука, яка вивчає хвороби? (валеологія).
  1.                       Найбільша органела клітини, що зберігає спадкову інформацію? (ядро).
  1.                       Чим розмножуються перстач та суниця? (вусами).
  1.                       Назвіть 5 соковитих плодів?

 

Питання для другої команди.

  1.                            Хімічно неподільна частинка? (атом).
  2.                            Одиниця вимірювання кількості речовини? (моль).
  3.                            Сама висока тварина? (жираф).
  4.                            Речовини, які складаються з атомів різних хімічних елементів? (складні).
  5.                            Солі карбонатної кислоти? (карбонати).
  6.                            Формула хлоридної кислоти?
  7.                            Земноводна тварина з довгим, вузьким тілом без кінцівок? (змія).
  8.                            Який час утопаюча людина може знаходитися під водою, щоб ї можна було спасти? (5 – 6 хвилин).
  9.                            Ссавець – хижак із родини кошачих, який на вухах має кісточки? (рись).
  10.                        Сполучення фтора і гідрогена?
  11.                        М’язова перегородка між грудиною і брючною порожниною? (діафрагма).
  12.                       Самий головний природний оксид? (вода).
  13.                       Чи правда, що арахіс має підземні квіти і плоди? ( да, земляний горіх).
  14.                       Як називаються солі хлоридної кислоти? (хлориди).
  15.                       Чому не всі тополя утворюють пух? (чоловічі не утворюють).
  16.                       Чи правда , що від жаб на шкірі утворюються бородавки? (ні).
  17.                       Реакції між кислотами та основами? (нейтралізації).
  18.                       Наука, що вивчає життя на Землі ? (біологія).
  19.                       Внутрішнє середовище клітини, яке міститься між плазматичною мембраною і ядром? (цитоплазма).
  20.                       Чим розмножується часник і цибуля? (цибулинами).
  21.                       Назвіть 5 сухих плодів? (горох, квасоля, соя, ліщина, боби, насіння, ячмінь, пшениця, жито).

 

Гейм 3. «Агент 007».

Для 1 команди.

Коли «Т», він – елемент,

Та врахуй такий момент:

Виправши лиш «Т» на «Р» -

Деспот править відтепер.

(титан і тиран)

 

Там, де «З», - мене цінують,

Я – коштовний елемент.

«З» на «Д» перейменують –

Я – теслярський інструмент.

(золото і долото)

 

Для 2 команди.

Я благородний , не люблю бурливих сцен,

Бо я інертний газ, я навіть сонний.

Та забери від мене букву «Н» -

 Відразу стану кораблем Ясона.

(Аргон і «Арго»)

 

В таблиці я – відомий елемент,

Та літеру зміни з одного боку,

Переконаєшся в один момент,

Що я не елемент вже, а протона.

(фосфор і босфор)

Гейм 1. «Далі, далі ….»

         Запитання для першої команди.

  1.                            Рідкий в нормальних умовах метал ? (ртуть).
  2.                            Найменша птиця на Землі? (колібрі).
  3.                            Що утворюється при взаємодії гідрогену з оксигеном? (вода).
  4.                            Складні речовини, які складаються з 2 – х елементів, один з яких обов’язково кисень? (оксиди).
  5.                            Умовний запис складу речовини (хімічна формула).
  6.                            Наука, яка вивчає рослини? (ботаніка).
  7.                            Рослина, яка в’ється? (ліана).
  8.                            Одноока ракоподібна тварина? (циклоп).
  9.                            Яка риба із ряду акуло подібні, має назву давнього виду холодної зброї? (риба  меч).
  10.                        Чим розмножується суниця? (вусами).
  11.                       Чи правда, що деякі ссавці дихають за допомогою зябер? (ні).
  12.                       Чому потрібно дихати через ніс, а не через рот? (тому що в носовій порожнині  волоски, які утримують пил та мікроорганізми, тобто в носовій порожнині відбувається очищення, зволоження і зігрівання).
  13.                       Можливість атомів хімічного елемента з’єднуватися з деяким числом атомів того самого або іншого хімічного елемента? (валентність).
  14.                       Які органи чуття найкраще розвинені у кішок? (вуса).
  15.                       Чоловічі статеві клітини? (сперматозоїди).
  16.                       Збільшення кількості особин будь – якого виду організмів тим чи іншим способом? (розмноження).
  17.                       Формула нонану? (С8Н18).
  18.                       Що утворюється при взаємодії нітрогену з гідрогеном? (аміак).
  19.                       Наука, яка вивчає птахів? (орнітологія).
  20.                       Скільки відомо хімічних елементів на сьогодні? (110).

Запитання для другої команди.

1.Самий найлегший газ? (гідроген).

2. Найбільша артерія? (аорта).

3. Наука, яка вивчає тварин? (зоологія).

4. Що означає термін «гермафродит»?(є і чоловічі і жіночі статеві органи).

5. Відповідь організму на подразнення? (рефлекс).

6. Яка речовина утворюється при взаємодії гідрогену і хлориду? (хлоридна кислота).

7. Формула гептану? (С7Н16).

8. До якого типу інфекцій відносять грип? (вірусна).

9. Наука, яка вивчає гриби? (мікологія).

10. Скільки камер має серце земноводного? (3).

11.Чим розмножуються тюльпани? (цибулинами).

12. Під якою рослиною, а легендою, треба копати, щоб знайти скарб? (папоротник).

13. Як називають самку павука, яка після спаровування вбиває самця? (чорна вдова).

14. Наука про речовини та їх перетворення. (хімія).

15. Що називають їдким натром? (NaOH).

16. Як розмножується амеба? (шляхом поділу).

17. Найпоширеніший елемент в атмосфері? (нітроген 78%).

18. Найрідкісніший елемент? (астат).

19. Тритон – це земноводний чи плазун? (земноводний).

20. Найбільший плазун на Землі? (анаконда).

 

Перегляд файлу

Хімічні елементи:

Au, Ac, Am, B, Ba, Be, Bi, Eu, I, K, Ku, Mo, H, He, Ho, O, Pa, Pu, Po, Pm, C, Ca, Ce, Cu, Co, Cm, Te, Ta, T, Tu, Ti, Tm, Xe, P, Na, F, Ar, Fe, Al

Слова:

 

 

 

 

 

 

 

Есе:

Перегляд файлу

Содержание и структура общей биологии

 

Питання:

1. Область в біології, що вивчає будову і життєдіяльність тварин, їх систематизацію.

2. Жива система.

3. Специфічні відповідні реакції організму на зміни навколишнього середовища.

4. Незворотній, закономірно спрямований процес якісних змін організму з моменту його народження до смерті.

5. Всі організми що відокремлені один від одного і являють добре помітні окремі особини, популяції, види і інші біосистеми.

6. Історичний період в біології як описової науки.

7. Пристосованість організмів до існування в певних умовах зовнішнього середовища.

8. Збільшення маси і розмірів особини за рахунок збільшення маси і числа клітин.

9. Орієнтовані ростові рухи в рослин на світло.

10. Ввів в науку термін «біологія».

11. Область в біології, що вивчає будову і життєдіяльність рослин, і їх систематизацію.

12. Історичний розвиток організмів.

13. Індивідуальний розвиток організму.

14. Особлива форма руху матерії, що виражається в сукупній взаємодії універсальних властивостей організмів.

15. Загальна Глобальна біосистема.

16. Основна умова життя.

 

Содержание и структура общей биологии

 

Перегляд файлу

Слова на гру «Крокодил» (РІЧКА)

  1. Курка
  2. Золото
  3. Дерево
  4. Радіація
  5. Сон

Вірш

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слова на гру «Крокодил» (РІЧКА)

  1. Фотосинтез
  2. Слон
  3. Залізо
  4. Гриб
  5. Дифузія

Вірш

 

 

Перегляд файлу

Розважально-пізнавальна біологічно-хімічна гра

«Подорож на край світу»

Мета: Формування умінь застосовувати одержані знання для розвитку навчальних, навчально-виробничих задач; Формування системи знань, умінь і навиків на основі між предметних зв’язків; Розвивати творчий підхід до роботи як засіб виховання стійкого професійного інтересу; Формування творчої, працелюбної особистості; Розвиток духовної культури особистості.

Обладнання: плакат-карта, кросворд, пазл, олівці, фломастери, аркуші А4, кольоровий папір, аркуші з завданнями, аркуші з загадками та питаннями, роздатковий матеріал-монетки, таблиці для суддів

Міжпредметні зв’язки: біологія, хімія, екологія, географія, література, міфологія, театральне та художнє мистецтво, валеологія, психологія.

Учасники: учні 9 класу.

 

Хід гри

Ведучий: Доброго дня, шановні гості та дорогі учасники, почесні судді та любі глядачі. Ми запрошуємо зануритися разом з нами у світ біологічних та хімічних наук, наповнений чарами, дивами, таємницями та неймовірними відкриттями! Наша гра називається «Подорож на край світу», адже ми знаємо з вами, що раніше світ був пласким, чи то пак таким вважався,  і містився він на чотирьох слонах, які стояли на величезній черепасі, що плавала морями Всесвіту. Ось сьогодні ми й побуваємо з вами у всіх куточках нашої чарівної планети, яка складається з усіх елементів періодичної таблиці Менделєєва і яку підтримує найбільший ссавець на Землі, під ногами якого пливе один з найстаріших тварин світу.

(Аплодисменти)

Ведучий: Але почнемо з початку. Прошу привітати наших відповідальних та поважних суддів, які допомагатимуть нам у сьогоднійшній грі.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Ведучий: А судді нам потрібні для того, щоб вирішити, яка ж з комад першою досягне краю світу. Команд всього дві. Давайте познайомимося з ними. Судді, оцініть привітальний виступ команд балами від 1 до 10. Побачимо, яка команда матиме «швидкий старт».

(Привітання команд: назва, емблема, девіз)

Судді: оголошують бали за привітання.

Ведучий: Ось ми з вами і познайомилися, наші юні дослідники, юні шукачі пригод. А тепер ознайомимо вас з картою наших мандрів. Спершу ми маємо пройти через Гори та потрапити у Тропічний ліс. Відразу від Тропічного лісу нас чекає Пустеля. Пройшовши крізь Пустелю ми відразу пірнаємо в життєдайну Ріку, яка приводить нас до Рівнини, що закінчується водами Океану. За проходження кожної природної зони команди отримують бали:

Гори – 5 балів.

Тропічний ліс – по 2 бали за правильну відповідь суперника, по 1 за правильну відповідь на власне питання.

Пустеля – від 0-8 до 16 балів.

Річка – від 5 до 10 балів.

Рівнина – від 1 до 10 балів.

Океан – кількість слів + від 1 до 10 за есе.

Але так як підтримка завжди необхідна, наші людбі глядачі також не будуть сумувати. Ви можете допомогти нашим першопрохідцям не лише морально, але й ... за допомогою розуму. Під час їх тривалих переходів відповідайте на загадки, а кожна правильна відповідь означатиме + 1 бал і плюс один крок до цілі.

Тож почнемо нашу біологічно-хімічну гру-подорож.

(Аплодисменти)

Ведучий: І перший конкурс – проходження Горами. Як ми знаємо, гори є величезними скопиченнями неорганічних елементів та речовин. Одним з найстаріших видів промисловості в горах стало рудна справа (гірнича справа, гірнозаводська промисловість). Сіль і метали вже в доісторичні часи привертали рудокопів у дикі гірські долини Альп. Місця видобутку золота і срібла, заліза, міді та інших кольорових металів дуже змінилися в даний час, але на нових місцях розробка гірських багатств ведеться у величезних розмірах на сучасній технічній основі.

Тож увага, перше завдання.

Гори: Правила. Кожній команді надається пазл. Команда має швидко його зібрати, вказати назву речовини, зображеної на пазлі, та назвати і охарактеризувати елемент, який утворює цю речовину, з вказівкою на місце у системі хімічних елементів Д.І. Менделєєва.

(Команди працюють. Судді заслуховують відповідь, оцінюють її)

Ведучий: З першим завданням ви справилися, і ми покидаємо Гору. Спускаємося у Тропічний ліс. Дощові ліси є домом для близько від 40% до 75% від усіх тварин і рослин на планеті. Було підраховано, що в тропічних лісах може бути багато мільйонів видів рослин, комах і мікроорганізмів, досі невідомих науці. Тропічні ліси називають "перлиною Землі" і "великою світовою аптекою", тому що більше чверті природних ліків були виявлені саме там. Багато видів рослин і тварин швидко зникають через знеліснення, знищення місць проживання і забруднення атмосфери. Давайте подивимося, наскільки ви пристосовані до виживання.

Тропічний ліс: Правила: Кожна команда задає команді-супернику по 3 питання, на які сама знає відповідь. Команда-суперник може обговорювати відповідь не більше 1 хв.

(По закінченню питань судді оголошують результати)

Ведучий: Ось так ми впевнено полишаємо ліси Амазонки та Міссісіпі. Декогозагризли хижі створіння Тропічних лісів, а хтось вийшов з них переможцем і зіштовхнувся з новою небезпечною перешкодою – на шляху опинилася Пустеля. Досвідчені мандрівники ніколи не підуть в Пустелю поодинці, тільки караваном, так як навіть досвідченому мандрівникові дуже просто заблукати при наявності компаса, замилувавшись пісками. Щоб подолати Пустелю просуватися вперед командою. Тож вперед, на зустріч пригодам!

Пустеля: Правила: Команди по-черзі дають відповіді на питання кросворду. Відповідь на своє питання +1 бал, на питання суперника + 2 бали. Якщо відповіді не знають обидві команди, їм можуть допомогти глядачі, які «віддають» правильну відповідь одній з команд за + 1 бал. Якщо відповіді не знають, - 2 бали тій команді, яка не відповіла.

(Судді підраховують бали за конкурс та оголошують результати)

Ведучий: ось ми й проминули з вами Пустелю та напівживими занурилися у води Ріки. Річки — одна з могутніх зовнішніх сил Землі. Як усі зовнішні сили планети, вони виконують три види роботи в природі: руйнування, перенесення та відкладення гірських порід. У далекому минулому береги наземних водойм, зокрема річок, найчастіше ставали місцями поселень людей, виникнення міст. Річки були головними шляхами сполучення. Але у нашій Річці затаїлася небезпека. У ній повно... крокодилів.

Річка: Правила: Один з членів команди має зобразити слово своїй команді за допомогою жестів та міміки, не вимовляючи його та не рухаючи губами. Команда розгадує слово впродовж 2 хв. За кожне вгадане слово + 1 бал. Якщо команда не може відгадати, свій варіант відгадки пропонує команда-суперник, і за правильну відповідь отримує +2 бали. Якщо відповіді не знають обидві команди, їм можуть допомогти глядачі, які «віддають» правильну відповідь одній з команд за + 1 бал.

Використовуючи свої слова-відгадки (всього 5 у кожної команди), команди мають скласти чотирьохрядковий віршик впродовж 5 хв. За цей час ведучий грає з глядачами, загадуючи їм загадки. Кожна правильна відповідь рівняється + 1 балу. Ведучий дає за правильну відповідь монетку, яку наприкінці гри глядач віддасть на користь тій чи іншій команді.

(Судді підраховують бали за конкурс та оголошують результати)

Ведучий: Повільно, але впевнено ми дібралися до Рівнини, де земля рівна, лиш трохи хвиляста, і де видно горизонт на кілька десятків кілометрів вперед. Україна має загалом рівнинний характер поверхні: 70 % її займають низовини і 25 % – височини, тож ми з вами з народження – рівнинні мешканці. І ось так повернувшись у рідні краї, ми можемо безперешкодно дивитися вперед, продумуючи своє майбутнє, аналізуючи минуле. А в майбутньому всі ми хочемо бути розумними, успішними та здоровими. Адже ми не зможемо подолати таку велику територію без належного стану здоров’я.

Рівнина: Правила: За допомогою розданих олівців, фломастерів, паперу та іншого підручного матеріалу намалювати агітаційний плакат проти куріння або як застереження щодо вживання нікотину. Час 10 хв.

За цей час ведучий грає з глядачами, загадуючи їм загадки. Кожна правильна відповідь рівняється + 1 балу. Ведучий дає за правильну відповідь монетку, яку наприкінці гри глядач віддасть на користь тій чи іншій команді.

(Команди презентують свої плакати, судді оцінюють роботи та оголошують результати)

Ведучий: І ось – остання точка нашої подорожі, місце, з якого почалося життя і де воно закінчується. Великий Океан, життєдайна та руйнівна сила. Цікаво, що  староруська назва — Море-Окіян або Окіян-Море. Назва ймовірно походить від латинської назви oceanus або від аналогічної грецької. Також Океан є одним з важливих світоглядних понять у давньогрецьких міфах. Мислився як титан, найстарший син Неба-Урана і Землі-Ґааї (Ґаая), уособлення і володар морів і всієї водної стихії, батько дружини Зевса Метідаї; брат і чоловік Тетії, від якої мав багато дочок  океанід. За міфологією, породив більшість річок (Ніл, Меандр, Скамандр, Гранік, Сімоент і ін.), уславився добротою. Коли Зевс позбавив його влади над морями й передав її Посейдонові, Океан здичавів і перестав виходити із свого палацу, що стояв край світу. Саме води Океану падають край-світу у небуття.

Океан: Правила: Скласти якомога більше слів з позначень хімічних елементів. А потім з цими словами скласти твір-есе про один день з життя учня ліцею. Час 15 хв.

За цей час ведучий грає з глядачами, загадуючи їм загадки. Кожна правильна відповідь рівняється + 1 балу. Ведучий дає за правильну відповідь монетку, яку наприкінці гри глядач віддасть на користь тій чи іншій команді.

(Команди зачитують свої есе, судді оцінюють роботи та оголошують результати. Рахуємо кількість відданих голосів-монет за кожну команду, підбиваємо підсумки гри).

Ведучий: Ось на цьому і підішла до кінця наша гра-подорож. Ми пішки обійшли увесь світ, познайомилися з віковічним божеством, продерлися крізь джунглі Дощьового лісу, пограли з кровожерливим звіром, пірнули у швидкі води, підзагоріли під палючим безкінечним сонцем та залишилися задоволеними собою стали дещо розумнішими, витривалішими, веселішими, дружнішими. Тож вітаю вас, юні дослідники та шукачі пригод! Ваша подорож щасливо закінчилася!

(Нагородження переможців).

 

Перегляд файлу

Слизький Мартин поліз під тин,

   За ним доріжка мокра та слизька,

   Прийде ропуха – стане тут сухо.  

 

Мяка Оришка наставля ніжки,

   По дну ходила, ногу втомила,

   В спіраль згорнулась і в дім втягнулась.

 

 

 Беззуба Парася в мантію вдяглася.

    По дну повзе, свій дім везе.

    В домі дві стінки і двері – щілинка.  

 

 

 Що це в морі за дива,

    Що лиш ноги й голова?   

 

 Цей бандит десятиногий

    Дім чужий забрать схотів,

    Вбив хазяїна і його

   На обід тихенько зїв.

   Сам в хатині поселився

   Та й живе одинаком,

   Не дверима зачинився,

   А ... ногою – плескачем.

 

У куточку, за образом,

    Пряде ткачик нитки разом,

    А з ниточок тче він сітку,

    В неї ловить мух, мов в клітку.

    Ну, вгадайте ж, любі діти,

    Як зовуться такі сіти?  

 

Як із лісу я прийшов – подаруночка знайшов.

   Він до шкіри причепився, крові теплої напився,

   Так роздувсь, що й не впізнать.

   Ви могли б його назвать?     

 

Живе лише улітку він, шовкові крила має,

   І з квіточки на квіточку він весело літає.

 

Ця невтомна трудівниця

день при дні – ось придивіться –

Не складає рук своїх

( чи то пак – шістьох всіх ніг.

Звуть її невипадково

працелюбства еталоном.

 

Є голова – без волосся, є очі – нема брів; є крила – не літає, в холоді не мерзне, спеки не боїться.

 

 

У зеленому жакеті 

галасує в очереті,

хоч і плавати мастак,

а не риба і не рак.

 

 

Довгий Омелько

В траві замелькав,

Повзе, звивається

Як називається?

 

 

Косоокий Лазар

По гіллячці лазить,

Здобич видивляється,

В кольорі міняється.

 

 

Пустирем Васько ганяв,

Утікачку доганяв.

Та в траві мелькала,

В руки не давалась.

Та вдалось хлопчиську

Підстрибнути близько.

За хвоста вхопився

Й вражено спинився:

« Ось так здобич в мене –

Лише хвіст зелений». 

 

 Ввечері край ставу

       Слухав я виставу.

       Співаки чудові

       Знали свої ролі.

       Як я став підходить,

       Плюхнулися в воду.

       Хто ж то ті артисти –

       Я й не роздивився.     

 

У канаві мілкій

Плавала тарілка,

Візерунок в кліточку.

 Що ж це таке, діточки?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ЗАГАДКИ ПРО КЛІТИНУ

Хоч маленькі, не мембранні,

Та активні й дуже вправні,

Постійно працюють,

Білки синтезують.

                              (Рибосоми)

Полярний завод,

Цистернів взвод,

Пухирці поглинає,

Нові виділяє,

Життєдіяльність клітин зберігає.

                      (Комплекс Гольджі)

Усіх оберігаю, усіх захищу,

Кому куди потрібно переміщу.

Желеподібна рідина –

Органели об’єднує вона.

                              (Цитоплазма)

Зелені горошини

Знайдеш ти в клітині рослини.

Фотосинтезом займаються

І цим пишаються.

                               (Хлоропласти)

Я – серденько у клітині:

Спадковість охороняю,

За процесами наглядаю.

В інтерфазі мене шукай,

Як потрібно, споглядай.

                                         (Ядро)

Одномембранна органела:

Травленню сприяю,

В клітині прибираю.

А коли  сердита дуже,

Стережися мене, друже.

                                      (Лізосома)

Що за чудо у клітині?

Постійно працює,

Енергію акумулює.

На квасолинку схожа –

Органела гожа.

                                    (Мітохондрія)

Загадки про організм людини

    Сидять курчата під припічком,

Що даси – все й з’їдять!  

                                     (Зуби)

    Маленьке, кругленьке,

А весь світ бачить!

                                   (Око) 

    Горщик розумом багатий,

Сім дірочок у нім видати.

                                 (Голова)

    Сопе,хропе, часом чхає,

Туди-сюди зазирає,

На морозі замерзає,

Бо одежі він не має.

                                (Ніс)

    Що то за орган такий у людини,

Що, як насос, не стоїть ні хвилини?

Зліва знаходиться він від грудини?

                                       (Серце)

    П’ять братів поруч живуть,

Один одному допомагають.

Часто їх разом стискають,

Та імена вони різні мають!

                                    (Пальці)

    Якби ти його не мав,

То нічого б не сказав.

                                (Язик)

    А в нашого дядька

Курей грядка, та всі білі.

                                   (Зуби)

    Все життя ходять навздогін,

Одна одну обігнати хочуть!

                                     (Ноги)

    Ніхто не саджає – самі ростуть,

А порахувати не можна.

                                      (Волосся)

    Були собі два брати –

Обидва Кіндрати!

                               (Очі) 

    Двоє дивляться,

Одне говорить,

А двоє слухають.

                (Очі, язик, вуха)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


«Веселі задачі»

  1. Журавель на одній нозі в болоті ва­жить 8 кг.

Скільки важить журавель на двох ногах? (8 кг)

  1. Летіли горобці, сіли на стовпці.

Як сядуть по два — один стовпець зайвий,

Як сядуть по одному —один горобець зайвий.

Скільки горобців і скільки стовпців?

(Чотири горобці, три стовпці)

  1. Летіли гуси, один попереду, два позаду,

Два попереду, один позаду,

Один між двома і троє вряд.

Скільки гусей летіло?

(Троє гусей)

  1. Зліва стоїть хлопець, справа — дівчина,

А посередині півень яйце зніс.

Хто з дітей швидше ухватить яйце? (Півень яєць не несе)

Гусак важить 3 кг і ще 2/3 гусака.

Скільки важить гусак? (5 кг)

  1. Сова з’їдає за ніч вісім мишей.

Скіль­ки мишей за ніч з’їсть сім’я сови,

якщо вона має трьох дітей. (32 миші)

  1. Над селом літали птахи:

Голуб, шпак, дві черепахи,

Три ворони, чиж-невдаха.

Скільки там летіло птахів? (6 птахів)

  1. Півень голосно кричить,

Сто душ може розбудить.

Скільки півнів посадити,

Щоб душ двісті розбудити? (2 півні)

  1. Дятел шість годин літав,

Короїдів поїдав,

Щогодини вісім їв.

Скільки знищив шкідників? (48 шкідників)

Хто швидше й більше

1.   Найшвидша тварина на суші. (Ге­пард)

2.   Коли температура тіла горобця нижче — улітку або взимку? (Од­накова)

3.  Кит — риба або звір? (Звір)

4.  У якій країні діє закон, що забо­роняє вбивати корів? (В Індії)

5.  Соком якої рослини виводять бо­родавки? (Чистотілу)

6.  Скільки років зберігається хвоя в сосни? (Два-три роки)

7.  Як перекладається з грецької мови слово «крокодил»? (Кам’я­ний черв’як)

8.  Які тварини сплять з розплюще­ними очима? (Риби та змії)

9.  Яка тварина плаває задом напе­ред? (Річковий рак)

10. У яких птахів крила покриті лус­кою? (У пінгвінів)


 

 

 

 

 

1. Хто тричі народжується, щоб стати дорослим? (комахи: яйце-личинка-лялечка).
2. Комаха засне, якщо занурити у ефір голову чи черевце? (черевце, бо на ньому дихальні трубочки).
3. Які птахи не мають голосу? (лелеки).
4. Назви яких риб пов’язані з астрономією? (телескоп, місяць-риба, зірколічильник).
5. Чи можуть риби будувати гніздо? (колюшка).
6. Які птахи мають назви рослин? (чечевиця, подорожник).
7. Чи існує пташине молоко? (у волі дорослого птаха із їжі утворюється м’яка поживна речовина для відгодовування пташенят, яку вони відригують малюкам прямо у глотку).
8. Скільки шийних хребців у жирафи? (7).
9. Скільки треба букв “а”, щоб отримати назву птаха? (сорок –а).
10. Між двома однаковими буквами вставити назву маленького коня і буде назва держави. (Я-поні-я).
11. Як дрова перетворити на великого степового птаха? (дрова – дрофа).
12. Який птах має назву, що збігається із прізвищем письменника? (Гоголь).
13. До назви якої тварини входить частина скелету? (череп-аха)
14. Напій перше означає, друге з неба прилітає, ціле ж слово, поміркуй як слід, вийде соковитий гарний плід. (вино-град).

 

 

  1. Этот грызун живёт в Венесуэле и Колумбии. На местном наречии его название означает “господин травы”. Питаясь травой на болотах, этот “господин” набирает 50 – 60 кг веса и 1,5 м длины. Самый крупный грызун (Капибара - водосвинка).
  1. Если не могут что – либо доказать собеседнику, то в отчаянии говорят: “Это и ежу понятно!” Почему? (Животное, не подающееся дрессировке).
  2. Яд, каких животных используется человеком в медицинской практике? (Змеиный, пчелиный и лягушачий яд – антибиотический, против грибковых заболеваний ног).
  1. Кого из моллюсков зовут “ловушкой смерти”? Почему? (Тридакна. В ней была найдена жемчужина весом 7 кг, длиной 23см, шириной 14 см, высотой 15 см. Назвали “Голова мусульманина”).
  2. У инфузории – бродяжка, у губок – амфибластула, у медуз – планула, у ракообразных – науплиус, у рыб – малёк, у тюленей – белёк, а человека - ? (Ребёнок).
  3. Чем знаменита муха цеце? (Переносит возбудителя сонной болезни-трипаносому. Размножается не яйцами, а родит живых личинок).
  4. Почему колорадского жука так назвали? (Уничтожил плантации картофеля на территории штата Колорадо в 1859 г).
  5. Как отличить малярийного комара от комара - пискуна? (Малярийный – брюшко поднято вверх, у пискуна– опущено вниз; по хоботку: у малярийного – вытянут, а у пискуна - загнут).
  6. Почему кошка умывается? (Врождённый рефлекс: хищник не должен пахнуть, а его собственное обоняние должно быть всегда острым).
  7. Страницы летописей доносят до нас рассказы о её чёрных делах. В 125 г до н.э. голодная её армада обрекла на голодную смерть 800000 человек. В 1478 в Венецианской республике от голода погибло более 30000 человек. Причина та же – голод от её нашествия. В 1866 по той же причине лишилось жизни 20000 марокканцев. В 70 г XX столетия в Африке бушевал голод не только от засухи, но и от её набегов. Кто это? (Саранча).
  8. В истории человечества они оставили глубокий след. Они не щадили не только простых людей, но и “сильных мира сего”. Эти паразиты явились причиной смерти сирийского царя Антиоха Епифана, иудейского царя Ирода, римского императора Максимилиана, испанского короля Филиппа II, диктатора Суллы, отравили жизнь датского принца – жениха Ксении Годуновой, сподвижника Петра I. Кто это? Какую болезнь они переносили? (Вши; чума).

 

 

 

Перегляд файлу

Перегляд файлу

Розважально-пізнавальна біологічно-хімічна гра

«Подорож на край світу»

Таблиця результатів

Назва команди

Привітан-ня

Гори (пазл)

Тропічний ліс (питання супернику)

Пустеля (кросворд)

Річка

(пантоміма

«кроко-дил»)

Рівнина (плакат)

Океан (слова з елементів + есе)

Всього

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zip
Додано
19 березня 2019
Переглядів
1363
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку