6 клас
Поле чудес на тему: "НСД і НСК чисел"
За участь у грі, учень може отримати оцінку, на цьому ж уроці він може отримати ще одну оцінку, якщо він відгадає зашифрований вислів або слово, записане на дошці.
Девіз гри: Граючись, ми перевіряємо, що ми вміємо і, що ми знаємо!
Мета :
Навчальна: сприяти формуванню побудови алгоритму знаходження НСД і НСК чисел; формувати навики знаходження НСК і НСД чисел за допомогою розкладання на прості множники.
Розвивальна: розвивати мислення учнів, підвищувати рівень математичної культури,, розширити кругозір учнів.
Виховна: формувати інтерес до предмета, вміння висловлювати свої думки, вислуховувати інших, відстоювати свою точку зору; виховувати увагу, розвивати кмітливість.
Форма проведення: особисте змагання між учнями в розв’язуванні прикладів, знанні правил та означень на знаходження НСД і НСК чисел.
І. Організаційний етап
Привітання, повідомлення правил гри. Вибір двох ведучих.
ОДИН ведучий фіксує отримані учнями оцінки, слідкує за підказками із класу.
ДРУГИЙ – виставляє на «табло»(дошці) картонні карточки, підраховує кількість букв у слові, відкриває відгадані букви, проводить ігри в секторі «А».
Правила нашої гри:
Капіталом у нас є оцінки.
Оцінка «5-6» ставиться тому гравцю, який правильно називає букви два рази підряд, при цьому він залишається грати далі, але хід переходить до іншого.
Оцінка «7-8-9» ставиться тому гравцю, який правильно відгадав слово.
Оцінку «10 – 11» – отримує той гравець, котрий дійшов до супер – гри.
Гравець може відмовитися від супер – гри він і так переможець.
Супер – гра.
Гравцю – переможцю через 15 секунд потрібно або показати відгадане слово, або дати формулювання відгаданому поняттю.
Під час гри в трійках, якщо гравець називає слово неправильно, він вибуває з гри. За підказку глядачеві ставиться відповідно «2 », а слово замінюється.
А зараз познайомимося із секторами. Спочатку познайомимося із щасливими секторами, їх небагато.
СЕКТОР “Ш” – попросити будь – якого учня в класі назвати результат або букву.
СЕКТОР “А” – (Альтернатива) граєте з кубом, кидаєте його по 2 рази, ведучі відкривають букви, які випали; якщо правильно відповіли, через 15 сек, то отримуєте «10» і хід передається другому.
СЕКТОР “2” (Хід двічі ) – ви маєте можливість, два рази підряд назвати букви, навіть якщо перша буква була названа неправильно.
СЕКТОР “Т” (“Тема”) – в оголошенні, було сказано декілька тем, з якими будуть зв’язані слова. Коли випадає цей сектор, ведучий робить підказку, яка допоможе відгадати вам слово. Кожна така «підказка» наближає гравця все ближче і ближче до слова, спочатку підказки загальні, а потім більш конкретні.
СЕКТОР “В” (Варіант) – якщо випадає цей сектор, ви називаєте перші літери, якщо правильно, то повторюєте хід, якщо ні, то хід переходить до іншого гравця.
СЕКТОР “П” (“Приз”) – приз, це пояснювати не треба.
Познайомимося з “нещасливими секторами”:
СЕКТОР “0” – перехід ходу
СЕКТОР “Б” – “банкрут”,пропускаєте хід.
–Бажаємо удачі. Бажаючі зіграти в першій трійці, займіть, будь – ласка, місце біля ігрового стола.
Знайдіть НСК(9 ; 14)=?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(сто двадцять шість )
Знайдіть НСК(180 ; 120) =?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(тристо шістдесят)
3. Завдання для третьої трійки гравців.
Знайдіть НСК(360; 420) = ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(дві тисячі сто)
4. Фінал гри .
Знайдіть НСК (110; 330) = ? (330)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(тристо тридцять)
5.Супер – гра
Завдання. За допомогою чого в теперішній час складують таблиці простих чисел?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
( решето Ератосфена)
ЗАВДАННЯ ДЛЯ УЧНІВ , ЯКІ НЕ БЕРУТЬ УЧАСТІ В ТРІЙКАХ
Виконавши завдання, Ви розшифруєте прислів’я яке тут написане.
1) НСК (15 і 9) = ? (45-Б)
2) НСК (10 і 12) = ? (60 –Е)
3) НСК (80 і 120) = ? (240 –З)
4) НСК (18 і 27) = ? (54- М)
5) НСК (30 і 24) = ? (У- 120)
6) НСК (9 і 14) = ? (126 - К)
7) НСК (80 і 16) = ? (80 – И)
8) НСК (90 і 40) = ? (360 – Н)
9) НСК (20 і 15) = ? (60-Е)
10) НСК (2 і 27) = ? (54 – М)
11) НСК (30 і 50) = ? (150 – А)
12) НСК (180 і 45) = ? (180 – Є)
13) НСК (36 і 24) = ? (360 – Н)
14) НСК (15 і 10) = ? (150 – А)
15) НСК(40 і 30) = ? (120 – У)
16) НСК (18 і 7) = ? (126 – К)
16) НСК (16 і 5) = ? (80 – И)
БЕЗ МУКИ НЕМАЄ НАУКИ.
Учням, яким випадає приз, повинні спочатку розв’язати завдання і якщо правильно скажуть, що зашифровано, то отримають свій подарунок.
Відгадайте, який приз розігрується?
1)
НСД (2 і 8) = ? Л – 3
НСД (3 і 9) = ? П – 2
НСД (5 і 25) = ? Т – 5
НСД (7 і 14) = ? А – 4
НСД (14 і 28) = ? К – 14
НСД (7 і 35) = ? О – 7 (Платок)
2)
НСД (6 і 12) = ? К – 3
НСД (7 і 49) = ? Р – 5
НСД (5 і 15) = ? Ш – 7
НСД (3 і 12) = ? А – 6
НСД (4 і 44) = ? И – 4 (Шарик)
3)
НСД (6 і 18) = ? Ч – 6
НСД (3 і 15) = ? К – 7
НСД (5 і 30) = ? А – 11
НСД (11 і 22) = ? Р – 3
НСД (7 і 28) = ? У – 5 (Ручка)
4)
НСД (25 і 125)=? З – 4
НСД (4 і 8) = ? И – 17
НСД (3 і 36) = ? О – 7
НСД (17 і 34) = ? Т – 25
НСД (7 і 28) = ? Ш – 11 (Зошит)
От і закінчилася наша гра. Оцінювання учнів.
1