Урок-гра «Світовий океан та його частини» 6 клас

Про матеріал
Тема: «Світовий океан та його частини» Мета. Дати поняття Світовий океан та його частини, суша в океані; вчити працювати з кар¬тою, атласом, контурною картою. Розвивати мову, мислення, iнтepec до вивчення географії. Обладнання. Карта світу, схеми, таблиці, контурні карти. Тип уроку: урок-гра Номенклатура: 1) океани — Тихий, Атлантичний, Індійський, Пн. Льодовитий; 2) моря — Чорне, Азовське, Середземне, Карибське, Червоне; 3) протоки — Керченська, Магеланова, Босфор, Берінгова, Дрейка, Гібралтарська; 4) затоки — Біскайська, Бенгальська, Гвінійська; 5) материки — Євразія, Пн. Америка, Пд. Амери¬ка, Африка, Австралія, Антарктида; 6) острови — Гренландия, Велика Британія, Шpi-Ланка, Мадагаскар, Великі Зондські; 7) півострови — Кримський, Аравійський, Піренейський, Скандинавський. Поняття. Світовий океан, острів, півострів, материк, затока, протока.
Перегляд файлу

 

 

 

Урок-гра

«Світовий океан та його частини»

6 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: «Світовий океан та його частини»

Мета. Дати поняття Світовий океан та його частини, суша в океані; вчити працювати з кар­тою, атласом, контурною картою. Розвивати мову, мислення, iнтepec до вивчення географії.

Обладнання. Карта світу, схеми, таблиці, контурні карти.

Тип уроку: урок-гра

Номенклатура:

1)  океани — Тихий, Атлантичний, Індійський, Пн. Льодовитий;

2)  моря — Чорне, Азовське, Середземне, Карибське, Червоне;

3) протоки — Керченська, Магеланова, Босфор, Берінгова, Дрейка, Гібралтарська;

4)  затоки — Біскайська, Бенгальська, Гвінійська;

5) материки — Євразія, Пн. Америка, Пд. Амери­ка, Африка, Австралія, Антарктида;

6) острови — Гренландия, Велика Британія, Шpi-Ланка, Мадагаскар, Великі Зондські;

7) півострови — Кримський, Аравійський, Піренейський, Скандинавський.

Поняття. Світовий океан, острів, півострів, материк, затока, протока.

 

Хід  уроку

 

I. Актуалізація знань учнів.

Яку оболонку Землі називають гідросферою?

Яка частка води i суші на Землі?

Якої води більше: солоної  чи  прісної ?

Де містяться  великі запаси прісної  води на Землі?

 

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

Вчитель. Тема, мета уроку, виконання прак­тичної роботи, урок-гра.

1. Схема «Світовий океан».

Учень. Світовий океан — це надзвичайне чу­до природи, яке є тільки на планеті Земля. 71% планети — це водний пpocтіp, який складається з (по схемі) чотирьох океанів, різних за площею, природою. Велика кількість мopiв, як внутрішніх так i окраїнних. Моря є великі, маленькі, глибокі i мілкі, навіть кольорові. Океани i моря мають протоки i затоки.

Отже, Світовий океан — це поєднання вод мopiв, океанів, проток, заток на Землі.

Учень. Я — Тихий океан — найбільший за площею, найглибший на планеті. Найбільша заглибина — Маріїнський жолоб — 11022 м. Назву дав мені в 1519 р. іспанський мореплавець Фернан Магелан. Води мого океану роз'єднують два великих материки Євразію та Північну Америку, а протока Дрейка, навпаки, з'єднує мене з Атлантичним океаном, а Беренгова — з Північним Льодовитим.

Учень. Я — Атлантичний океан — за площею другий після Тихого океану. Moї води розділяють частини світу: Америку, Євразію та Африку. У водах мого океану є «чудо-море» без берегів — Саргасове, назва походить від водоростей саргас.

Учень. Я — Індійський океан — розташований переважно в південній півкулі. Moї води теплі на півночі i холодні на півдні. Моїми берегами є ма­терики Євразія, Африка, Австралия, Антарктида.

Учень. Я — Північний Льодовитий океан — моя площа найменша від вcix моїх братів-океанів. Розташований повністю на півночі. Особливість моїх вод — холодні, вкриті кригою довгий час. Майже в центрі вод океану знаходиться  Північний полюс.

(Учні самостійно позначають назви океанів).

Вчитель. Багато вчених працює над вивченням вод океанів. Відкрито чимало таємниць, але ще стільки ховають води океану.

У вчених є твердження, що океанів не чотири, а три, i велика затока — Північний Льодовитий океан.

2. Частини Світового океану (за схемою).

Учень. До частин Світового океану входять моря. Море — це частина океану, відокремлена від нього ділянками cyші, групами островів або підвищеннями дна океану. Води моря відрізняються від вод океану солоністю, температурою, прозорістю. Моря, що глибоко впадають в сушу називаються внутрішніми, i зовнішні, що незначно впадають в суходол.

Вчитель. Діти, позначте моря на карті. (Дає коротку їм характеристику.)

Учень. Ми — сестри моря, затоки — частина моря, океану, що глибоко впадає в сушу. Затоки можуть вільно з'єднуватися з водами океану.

Протока — вузька смуга води, що розділяє суходіл материків i з'єднує води мopiв та океанів, утворюючи води Світового океану.

Вчитель. Позначити затоки i протоки. (Дає коротку характеристику).

3. Суходіл в Океані (за схемою).

Учень (за схемою). Води Світового океану багаті суходолом piзнoї площі. Найбільші за площею ділянки суходолу, оточені водами океанів чи мopiв, називаються материками, менші за площею — острови, які мають походження материкове, вулканічне, коралові та півострови.

(Виходять учні з табличками назв материків).

Африка. Найтепліший материк, майже посередині перетинається екватором. Переважає од­на пора року — літо. Дуже багатий тваринний світ: слони, жирафи, папуги, зебри, бегемоти, леви, а також рослинний світ.

Австралія. Найменший за площею материк, самий сухий материк. Материк, де живуть чудо-тварини — сумчасті, ріки течуть без води, ліси без тіні, ведмеді живуть на деревах.

Пд. Америка. Найвологіший материк, за фор­мою площі подібний до трикутника. На цьому материку протікає найбільша piкa світу Амазон­ка. Знаходиться найвищий водоспад світу Анхель, висота якого 1054 м.

Пн. Америка. Великий за площею материк, що розташований в північних широтах західної півкулі. Природа різноманітна, чудо-озера Ве­ликі, їх п'ять i всі вони з'єднані між собою, а завершає цей каскад озер найширший водоспад світу Ніагарський.

Антарктида. Найхолодніший материк, весь вкритий великою товщею льоду. Найпівденніший, бо на його території знаходиться Південний по­люс. Батьківщина незвичайних птахів пінгвгінів. єдиний материк, де не живуть постійно люди.

Євразія. Найбільший материк за площею, роз­ташований у двох частинах cвітyЄвропі й Азії. Знаходиться найглибше озеро Байкал, найбільше озеро-море Каспійське, найвищі гори Гімалаї i наша країна Україна.

...Тут мають запах камені, мов квіти,

Тут, наче люди, мають ріки зір.

Тут людську душу можуть зрозуміти

Царі  холодні — верховини гip.

Моя земля, ці гори темнолиці

Навчили мови  рідної мене

I підняли для мене, мов для nmuui,

Склепіння неба, тихе i ясне.

Моя земля прекрасна, наче мати,

Мені для неї  жити i співати.

Вчитель. Поряд з великими ділянками суші у водах Світового океану є острови, архіпелаги, півострови.

 

 

 

 

 

материкові вулканічні

                           коралові  

(Учні позначають материки, острови, півос­трови.)

III. Підсумок уроку. Гра «Запитання — відповіді».

 

I ряд

— Скільки океанів на Землі?

— Найбільший океан за площею?

— Найхолодніший океан i материк? Чому?

— Що з'єднує Тихий i Атлантичний океан?

— Який канал можна одягнути на голову влітку?

— Як називається глибока западина в океані?

— Найбільша piкa нашого міста?

II ряд

— Великі ділянки суші називаються? Скільки їx?

— Частина вод океану, яка глибоко впадає в сушу?

— Найбільша затока?

— Що роз'єднує материки?

— Що роз'єднує материк Євразію  i  Африку?

— Найбільше озеро-море?

— Яке коло утворює вода в природі?

— Як визначити середню глибину океану, мо­ря?

— Найбільша ріка України?

III ряд

— Суша, оточена водою? Найбільший?

— Найменший материк за площею? Які  океани  омивають?

— Суша,  з трьох сторін оточена водою? Найбільший?

— Чим різняться моря?

— Що утворюють ріки в гирлі?

— Назвати штучні водоймища.

— Найдовша ріка світу?

— Найбільша рiкa нашого краю?

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Яценко Инна
Додано
11 лютого 2020
Переглядів
1037
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку