29 червня о 18:00Вебінар: Практика вдумливого читання: поради для роботи в початковій школі (і не тільки)

УРОК – ГРА Тема. Досліджуємо склад числа 10

Про матеріал

Мета уроку: формування предметних і ключових компетентностей молодших школярів компетентностей; формування поняття про склад числа 10.

Перегляд файлу

Математика

УРОК – ГРА  40

Тема. Досліджуємо склад числа 10

Мета: формування предметних компетентностей: формувати в учнів поняття числа як кількісної характеристики класу скінченних еквівалентних множин, розуміння сутності додавання і віднімання;

формувати поняття про склад числа 10; учити подавати число 10 у вигляді суми двох доданків та складати рівності на віднімання з числом 10;

формування ключових компетентностей молодших школярів:

1. Пізнавальна компетентність:

   навчальні досягнення;

   інтелектуальні завдання;

   уміння вчитися й опановувати знання.

2. Особистісна компетентність:

   розвиток індивідуальних здібностей;

   знання сильних і слабих сторін.

3. Соціальна компетентність:

   робота в команді, групі, парі;

   уміння приймати особисте рішення;

   уміння визначити особисту роль у колективі;

   уміння безконфліктно виходити із життєвих ситуацій; вихову­вати почуття дружби, колективізму;

4. Полікультурна компетентність:

   опанування досягнень культури;

   розуміння і повага до людей інших національностей, релігій, культур, мов, рас.

5. Комунікативна компетентність:

   уміння спілкуватися усно й письмово рідною мовою та іншими мовами.

  розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій.

6. Інформаційна компетентність:

   уміння отримувати, осмислювати, обробляти і використовувати
інформацію із різних джерел.

7. Саморозвиток і самоосвіта:

   потреба і бажання постійно навчатися.

8. Компетентне ставлення до особистого здоров'я:

   фізичне здоров'я, клінічне здоров'я, рівень валеологічних знань.

Обладнання. Презентація 40, таблиці «Число 10», каса цифр, набірне полотно для складу числа, картки з малюнками, таблиці «Сиди правильно» і «Пиши правильно», віяла, розд. лічильний матеріал,мікрофон, LEGO, дерево, кошики, яблука з прикладами,ґудзики, пластикові ложки з цифрами, роздавальний матеріал для роботи в групах з ХІ тижня Модельної навчальної програми «Мода»,план уроку – розкладачка.

Урок комбінований

Хід уроку

I. Організаційний момент

  • Вітання

Другу руку простягни,

Усмішку усім пошли.

Добрий ранок!

Добрий день!

Нашу зустріч розпочнем!

  • Очікування

- Дітки, що ви очікуєте від уроку?

- А якими ви будете на уроці?

  • Вправа «Криголам»

У- уважними

Р- розумними

О- організованими

К- культурними, кмітливими, креативними

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності. Повідомлення теми уроку і мети

Сьогодні ми продовжимо вивчати число 10. Це насправді чудове число, адже воно складається з перших чотирьох чисел: 1 + 2 + 3 + 4.

І допоможе нам Чарівна Яблунька. Подивіться, яка вона гарна! Хоча листочки вже скинула, але, почувши про Тиждень Моди в НУШ, завітала до нас і принесла нам яблучка  і завдання.                                                          

План уроку – розкладачка

ІІІ. Актуалізація знань учнів

1.Усний рахунок

 Задачі-вірші – з віялами.

  • Три яблука було в Миколи.

           Ще пять дали йому в школі.

           А скільки яблук усього

           Тепер в пакуночку його? (8)

  • Чотири гарні груші

На гілочці достигли.

Дві зїли Гліб й Павлуша.

А скільки залишили? (2)

  • На яблуні було 10 яблук,

 а на вербі – на 2 менше.

Скільки всього було яблук? (10, на вербі яблука не ростуть.)

2.Фізкультхвилинка.

Станьмо, діти, чітко в ряд,
Вирушаємо у сад.
Руки вгору піднімаєм,
Наче яблука зриваєм.
Назбираємо багато.
Щоб узимку ласувати.            
Виростем великими — (Стрибки, руки вгору.)            
Яблук нарвемо. (Імітація рухів зривання яблук обома руками.)             
В кошики великі (Розвести руки в сторони.)             
Ми їх складемо. (Присісти, імітація складання яблук.)

3. Актуалізація знань про склад чисел Естафета «Зберемо урожай»

Діти виходять до дошки,  «Збирають урожай» і розкладають у кошики

5+4=9      6+2=8       4+3=7     3+3=6

6+3=9      9-1=8        8-1=7      4+2=6

7+2=9      4+4=8       5+2=7     5+1=6

  • Ми повторили склад чисел і ознайомимося зі складом числа 10.

ІV. Формування нових знань і способів дії

  1. Ознайомлення зі складом числа 10.
  • Досліджувати склад числа 10 будемо з ПРИЩЕПКАМИ, ҐУДЗИКАМИ, КІСТОЧКАМИ, з чим подобається вам.

Практична робота.

  • Покладіть зліва на парті 10 ґудзиків . Скільки всього ґудзиків?

- Пересуньте 1 ґудзик зліва направо.

- Скільки ґудзиків стало зліва?(9)  Скільки ґудзиків справа? (1)

- Скільки всього ґудзиків? (10)

-  Отже, з яких чисел складається число 10? [З чисел 9 і 1.]

- Пересуньте ще 1 ґудзик зліва направо...

Учні пояснюють, як пересувають ґудзики , і називають відповідні випадки складу числа 10.

Учні коментують склад числа за поданим малюнком і пояснюють записані вирази, усно знаходячи їх значення.

- Запишіть склад числа 10 у таблицю.

  1. Фізкультхвилинка

Спробуй пальці рахувать:

Один, два, три, чотири, п’ять.

Один, два, три, чотири, п’ять.

Десять пальців, пара рук —

От твоє багатство, друг.

3. Закріплення розуміння складу числа 10.

- Доповнити число намистин до 10.

4. Гімнастика для очей: Яблучко

V. Закріплення вивченого.  

    1. Формування вмінь складати за схемами та кісточками дві рівності на додавання та на віднімання

Завдання  5 виконується в парах. Пропонуємо учням обрати хоч би одну кісточку доміно, що ілюструє склад числа 10, і скласти за нею дві рівності на додавання та дві рівності на віднімання.

  1. ҐУДЗИКОВА МАТЕМАТИКА

- Викладіть на парті ґудзики від найменшого до найбільшого.

- Полічіть усі ґудзики.

- Полічіть тільки великі ґудзики, маленькі.

- Визначте, яких ґудзиків(великих, маленьких, білих, зелених, круглих…) більше і на скільки.

- Викладіть «ҐУДЗИКОВІ ВИРАЗИ»

  • До 6 гудзиків додайте 2 ґудзики. Скільки ґудзиків стало?
  • Додайте до 5 маленьких ґудзиків стільки великих, щоб їхня сума становила 8.
  • Від 9 гудзиків заберіть 1. Скільки ґудзиків утворилося?
  1. Робота в групах з LEGO

І група: підібрати одяг для осінньої пори;

ІІ група: підібрати літній одяг;

ІІІ група: підібрати одяг для дівчаток;

ІV група: підібрати одяг для хлопчиків;

V група: підібрати спортивний одяг.

V. РЕФЛЕКСІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

  • Вправа «МІКРОФОН»

- Про що нове ви дізналися на уроці?

-Що повторили?

-Які вміння вдосконалили?

-Що сподобалося найбільше?

-З яких чисел складається число 10?

-Якими способами можна користуватися, щоб визначити склад числа 10?

  • БЛІЦ - ПОВТОРЕННЯ СКЛАДУ ЧИСЛА 10 з ЛОЖКАМИ

VІ. Подяка за урок

Яблучка від Яблуньки «Молодець!»



docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
9 грудня 2018
Переглядів
1950
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку