Урок-гра "Вектори на площині"

Про матеріал

Перевірити і узагальнити знання учнів з теми "Вектори на площині", стимулювати пізнавальну діяльність, розвивати інтерес до предмета, формувати вміння швидко та чітко формувати свої думки і логічно викладати їх; виховувати наполегливість у навчанні.

Матеріал містить конспект уроку та презентацію.

Перегляд файлу

 

Мета: «Перевірити і узагальнити знання учнів з теми, стимулювати пізнавальну діяльність, розвивати інтерес до предмета, формувати вміння швидко та чітко формувати свої думки і логічно викладати їх; виховувати наполегливість у навчанні.

Тип уроку: Узагальнення та систематизації знань

Обладнання: Проектор, комп’ютер, мобільні телефони

Епіграф: Навіть якщо математика не навчить нас

                 додавати любов і віднімати ненависть,

                 вона прищеплює віру в те,

                 що для кожної задачі є вирішення

 

Хід уроку.

Організація класу.

Доброго дня, діти! Сьогодні ми узагальнимо наші знання про вектор, його координати, довжину, скалярний добуток, колінеарність векторів. А урок у нас буде не зовсім звичайний урок,  урок-гра.

Епіграфом до нашого уроку я підібрала такі слова:

Навіть якщо математика не навчить нас

додавати любов і віднімати ненависть,

вона прищеплює віру в те,

що для кожної задачі є вирішення.

Так і в житті немає проблем, які не розв’язуються, є люди, які не хочуть або не вміють це робити

Я об’єднала вас у команди. Ви мали вибрати капітана, придумати назву та девіз.

То ж капітани представляйте  свої команди.

(представлення команд)

Правила гри:

Практика без теорії – сліпа, а теорія без практики – мертва.

То ж наша гра матиме два тури: «Хай живе теорія» та «Її величність практика»

У першому турі команди виконують тести по теорії з теми "Вектори на площині"

 

У другому турі командам пропонується 7 тем. Кожна тема складається з 3

запитань, які різняться за складністю. Перше запитання «коштує» 2бал, друге — 3, третє — 3.

Команди по черзі вибирають теми і «вартість» завдання. Капітан називає учасника, який роз’язуватиме завдання, якщо ж учасник  не може впоратись, то команда може допомогти. За правильну відповідь на запитання команда отримує ту кількість балів, скільки «вартує» запитання.

Якщо ж команда не знає розв’язання завдання, то інша команда може їм допомогти, чим заробить собі бал.

Після останнього питання відбувається підрахунок балів кожної

команди. Якщо у двох або більше команд однакова кількість балів, то

переможець визначається за додатковими показниками (кількість

правильних відповідей, сума правильних відповідей тощо).

I тур

Хай живе теорія!

Командам на телефони вчитель розсилає тести. На їх виконання дається 5хв. Результат відображається на дошці

https://docs.google.com/forms/d/14ztI2hbuVHcCjnGD3rcxeIRVe3__lPzgSogMJfSq8wc/edit

(підсумки за  результатами I туру)

Пам´ятайте! Якщо ви хочете навчитися плавати, то сміливо заходьте у воду, а якщо хочете навчитися розв´язувати задачі, то розв´язуйте їх!

II тур

ЇЇ величність практика!

Команди по черзі, вибирають завдання і розв’язують.

Після останнього питання журі підраховує бали

Поки журі підраховує бали

Історична довідка про вектори.

 «Термін «вектор» (від латинського vector -« несучий ») вперше з'явився в 1845 році в ірландського математика Вільяма Гамільтона (1805-1865) у працях з побудови числових систем. Поняття вектор виникає там, де доводиться мати справу з об'єктами, які характеризуються величиною і напрямком: наприклад, швидкість, сила, прискорення. Це поняття було охоче сприйняте багатьма математиками і фізиками. У сучасній математиці воно відіграє найважливішу роль. Вектори застосовуються в класичній механіці, квантовій фізиці, в математичній економіці та інших багатьох розділах природознавства і різних областях математики ».

Інтерактивна вправа

«Не хочу хвалитися, але я…»

Найкраще я засвоїв …

Добре знаю …

Добре вмію …

Вмію розв'язувати …

Вмію знаходити …

Найкраще мені вдається…

 

Підбиття підсумків уроку. Виставлення оцінок.

Домашнє завдання.

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

УРОК-ГРА «ВЕКТОРИ НА ПЛОЩИНІ»

Номер слайду 2

Навіть якщо математика не навчить насдодавати любов і віднімати ненависть, вона прищеплює віру в те,що для кожної задачі є вирішення

Номер слайду 3

ЇЇ величність практика!{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}КатегоріїКоординати вектора. Рівність векторів. Модуль вектора. Колінеарні вектори. Дії над векторами. Скалярний добуток. Практичні задачіСекрет. Кількість балів222222233333333333333

Номер слайду 4

Хай живе теорія!https://docs.google.com/forms/d/14zt. I2hbu. VHc. Cjn. GD3rcxe. IRVe3__l. Pzg. Sog. MJf. Sq8wc/edit

Номер слайду 5

Пам´ятайте! Якщо ви хочете навчитися плавати, то сміливо заходьте у воду, а якщо хочете навчитися розв´язувати задачі, то розв´язуйте їх! Д. Пойа.

Номер слайду 6

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}КатегоріїКоординати вектора. Рівність векторів. Модуль вектора. Колінеарні вектори. Дії над векторами. Скалярний добуток. Практичні задачіСекрет. Кількість балів222222233333333333333ЇЇ величність практика!

Номер слайду 7

Координати вектора. Рівність векторів. Ціна питання 2 бали. Відповідь:𝑨𝑩(6;8) 

Номер слайду 8

Координати вектора. Рівність векторів. Ціна питання 3 бали. Відповідь: ABCD – ромб. Назвіть рівні вектори. А𝑩 і 𝑫С 

Номер слайду 9

Координати вектора. Рівність векторів. Ціна питання 3 бали. Відповідь: Дано точки А(-1; 4), В(3; -1), С(2;2), D(0;1). Чи рівні вектори 𝑩𝑪 і 𝑨𝑫 ні

Номер слайду 10

Модуль вектора. Ціна питання 2 бал. Відповідь:5

Номер слайду 11

Модуль вектора. Ціна питання 3 бали. Відповідь: Дано точки А(-1;2), К(0;-3). Обчисліть абсолютну величину вектора 𝑲𝑨. 26 

Номер слайду 12

Модуль вектора. Ціна питання 3 бали. Відповідь: Модуль вектора 𝒂 дорівнює 10. Його перша координата на 2 більша за другу. Знайдіть координати вектора 𝒂. (8;6) (-6;-8)

Номер слайду 13

Колінеарні вектори. Ціна питання 2 бал. Серед даних векторів 𝒂(3; -4), 𝒃(1; -2), 𝒄(-6; 8) вкажіть колінеарні. Відповідь:𝒂 і 𝒄 

Номер слайду 14

Колінеарні вектори. Ціна питання 3 бали. Відповідь: При якому значенні х вектори з задами координатами (3;-2) і (х;8) колінеарні?-12

Номер слайду 15

Колінеарні вектори. Ціна питання 3 бали. Відповідь: Знайдіть значення у, при яких вектори з координатами (у-4; 3) і (2; 1-2у) колінеарні2 або 2,5

Номер слайду 16

Відповідь:с(-20; 11) Дії над векторами. Ціна питання 2 бал. Різницею векторів ̅а(-3; 2), та ̅у(17;-9) є вектор з координатами:

Номер слайду 17

Дано вектори а(-4;1),𝑏(3;-2). Знайти координати вектора с=-3а+4𝑏. Ціна питання 3 бали. Дії над векторамис(24;-11) 

Номер слайду 18

Відповідь:0,5 Дії над векторами. Ціна питання 3 бали

Номер слайду 19

Відповідь:1 Скалярний добуток. Ціна питання 2 бал Знайдіть скалярний добуток векторів 𝒂(-1;-4) і 𝒃(-5;1). 

Номер слайду 20

Відповідь: Скалярний добуток. Ціна питання 3 бали𝑎=4; 𝑏=1; 𝜑=60° 𝜑−кут між векторами а і 𝑏 2

Номер слайду 21

Відповідь: Скалярний добуток. Ціна питання 3 бали Дано точки: Р(3;2), А(0;6), Т(-8;0). Обчислити косинус кута між векторами РА і РТ  15 

Номер слайду 22

Практичні задачіЦіна питання 2 бал Північний вітер змінився на: 1)північно-східний; 2)північно-західний. Покажіть початковий і кінцевий напрям вітру та напрям його зміни.

Номер слайду 23

Відповідь: Практичні задачіЦіна питання 3 бали Двоє учнів витягують човен на берег, тримаючи його за трос. Яка сила діє на човен, якщо один учень прикладає силу 100 Н, а другий – 120 Н?220 Н

Номер слайду 24

Відповідь: Практичні задачіЦіна питання 3 бали. Чому дорівнює рівнодійна двох сил 2 Н і 5 Н, які діють на тіло вздовж однієї прямої7 Н або 3 Н

Номер слайду 25

Відповідь: Секрет. Ціна питання 2 бали. Знайти значення х, при якому вектори а (х;15) і с (-3;-2)перпендикулярні 10

Номер слайду 26

Відповідь:-3;1 Секрет. Ціна питання 3 бали. Сума векторів (5;-3) та (х;4) дорівнює вектору (2;у). Знайти х та у.

Номер слайду 27

Відповідь: Секрет. Ціна питання 3 бали. На рис. зображено паралелограм ABCD. Запишіть вектор, який дорівнює сумі векторів: CB + CD +AB + BD  

Номер слайду 28

Як ми говоримо?

Номер слайду 29

Історична довідка«Термін «вектор» (від латинського vector -« несучий ») вперше з'явився в 1845 році в ірландського математика Вільяма Гамільтона (1805-1865) у працях з побудови числових систем. Поняття вектор виникає там, де доводиться мати справу з об'єктами, які характеризуються величиною і напрямком: наприклад, швидкість, сила, прискорення. Це поняття було охоче сприйняте багатьма математиками і фізиками. У сучасній математиці воно відіграє найважливішу роль. Вектори застосовуються в класичній механіці, квантовій фізиці, в математичній економіці та інших багатьох розділах природознавства і різних областях математики ».

Номер слайду 30

Інтерактивна вправа «Не хочу хвалитися, але я…» Найкраще засвоїв …Добре знаю …Добре вмію …Вмію розв'язувати …Вмію знаходити …Найкраще мені вдається…

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бойко Юлія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Додано
12 лютого 2020
Переглядів
997
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку